Hoeveel wassen in de week

Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om 8 of 9 wassen per week te draaien. Gelukkig is het ook niet nodig bij ons… Ik werk nu nog 4 dagen per week en gebruik mn vrije dag en het weekend om het huis op ode te houden en soms 's avonds een uurtje, maar vind de tijd met Noor en mn man belangrijker. Als het allemaal maar een schoon is en een beetje netjes, ben ik meer dan tevreden!

Ieder zo zn eigen ding en gewoontes. Doe gewoon waar je je goed bij voelt, ja toch?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tijd Liske? Hihihi, je smijt alles toch gewoon in de machine en die doet alles voor je! Maar wat ik zeg, ik heb soms halve trommels, dus daar ga ik toch even kritisch op letten! Ik vind dat er geen einde komt aan de was, die mand blijft maar vollopen en ik gooi echt niet alles meteen in de was. Soms ligt ons dekbed er 2 weken op… Onderbroeken natuurlijk wel elke dag een schone!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oke, het draaien zelf hoef ik niet zo veel aan te doen , maar het uitzoeken, vouwen, opruimen doet de machine helaas niet voor je…

Enneh… bij ons ligt het dekbed er altijd twee weken op! Of we moeten het wel heel bont gemaakt hebben… :open_mouth:

En onderbroeken draag ik de volgende dag gewoon binnenste buiten… HAHAHA!!! Dit is een grapje dus (ik wil niet dat een smiley verkeerd begrepen wordt… )

Pff… wat heb ik vanochtend? Misschien omdat ik een uur vast stond, beetje flauw van geworden.

Joh, verzamelen tot je een volle machine hebt, scheelt al een hele hoop denk ik.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

De meiden hebben twee dagen dezelfde kleren aan. Dat wil zeggen, dezelfde trui en broek. Wel doe ik ze elke dag schoon ondergoed en een schoon t-shirt aan. Ze zweten niet veel en als het echt smerig is vanwege spelen of knoeien, krijgen ze uiteraard ook schone kleren aan.

Als ik alles bij elkaar op tel kom ik in de week op zo’n 6 wasjes. Beddengoed uiteraard, handdoeken en kleren van ons allen. En dan was ik ook nog voornamelijk 's nachts en in het weekend, wegens laagtarief. Hetzelfde geldt voor de droger.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Haha, ik lees net mijn reactie van bijna een jaar geleden. Het is nu echt heel anders

1x Ons beddengoed
2x Beddengoed kinderen
2x Machine sokken+ondergoed
2x Machine handdoeken
1x Machine werkkleding man
2x bonte was
2x witte was

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Wat wassen jullie veel! Of wij weinig, dat kan natuurlijk ook

Drie à vier wasjes per week in totaal, soms vijf. En strijken doen we niet aan, je moet prioriteiten stellen tenslotte En met een droger waar alles kreukvrij uitkomt vind ik strijken dus geen prioriteit.

Hier trouwens een huishouden van twee volwassenen en één peuter.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

3 Wassen extra in de week vind ik best veel haha.
Maar goed, ik haat het als er was blijft liggen
Ik hou dus ook echt alles bij, ik was elke dag.

Vouwen doe ik ook messtal elke avond en strijken een keer of 3 in de week.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Wij wassen ook maar 3 à 4 keer per week hoor Mriek, vind dat ik dan al genoeg zooi heb om op te ruimen

Strijken doen we wel, maar om de 3 weken ofzo, haha.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Anne, gelukkig zijn we niet de enige

@MissT, misschien gooien we minder snel dingen in de was? Natuurlijk wel elke dag schoon ondergoed en sokken, maar ik gooi niet na 1x dragen iets in de was als het niet vies oogt of ruikt. Dan hang ik het te luchten en kan ik het nog een keer aan. En daarna gaat het sowieso wel in de was natuurlijk. En broeken gaan zeker een paar dagen mee voordat ze gewassen worden.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@mriek, heb jij wat een ‘schoon’ ventje dan? Wij namelijk niet… haha!
Onze dochter kan wel 2 dagen met kleren toe, maar ons ventje zou eigenlijk tussen de middag wel al niet spul aan kunnen… die is echt zo smerig! Dus dan verzamel je al snel wat was… Broeken kan ik wel lang mee toe, shirten niet… (snot van de kinderen verzamel ik) Vriendlief kan met zijn kleren wel 3 dagen toe… Kantoorwerk.
Maar dan menen mensen en kinderen te moeten douchen/badderen, en heb ik zo een trommel voor handdoeken. Hoe ze dat toch doen? Ik heb altijd aan 1 handdoek genoeg, maar volgens mij gebruik mijn vriend voor elk kind 2, en ook 2 voor zichzelf… Zit je al op 7… Haha!
Strijken doe ik ook niet, goed uitkloppen voor ik het ophang… zo gepiept
Om de dag anderhalve trommel was ik dan ongeveer!

Wij hebben volgens mij een trommel van 6 kg.
Maarre wij doen ook niet snel dingen in de was. En zeker spijkerbroeken niet. Verder kan het ook heel veel schelen hoe lang je met handdoeken doet.

Bij mijn tante thuis gebruiken ze een handdoek 1x en gooien hem dan in de was, daarnaast douchen ze ook nog 2x per dag en dan zeuren dat je zoveel wast Ik vind het niet nodig elke keer schone te gebruiken bijvoorbeeld.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik gebruik voor mijn haren een aparte towel.
Als ik de handdoek voor mijn haar en lijf moet gebruiken dan kan ik na mijn haren gedroogd te hebben de handdoek uitwringen.
Maar die voor mijn haren gebruik ik wel 2 of 3 keer.
Die voor mijn lijf niet. Mijn man wel, meestal 2 keer.
Die voor de kindjes gebruik ik ook maar 1 keer.

Spuugdoeken gaan er hier een stuk of 3 tot 5 per dag doorheen.
Slabbers 2 en elke dag schone thee/hand en vaatdoeken.

Spijkerbroeken dragen we ook wel wat vaker maar bovenkleding meestal van ons maar 1 keer. Ik transpireer heel erg dus dat is ook echt nodig.

Bij onze kids gaat ook alles na 1 keer dragen in de was (behalve vb een spijkerrokje van mijn dochter, maar de legging dan weer wel). Ik doe zelf wel 2 dagen met een trui/broek, mits deze niet vies is of stinkt. Manlief heeft bedrijfskleding, en die was ik 1 keer per week. Elke dag schone sokken, ondergoed en rompers. Handdoeken gaan ook na 1 keer in de was en keukentextiel (handdoek/theedoek) elke dag in de was. Vaatdoeken gebruik ik er vaak meer dan 1 per dag van. Spuugdoekjes ook elke dag in de was. Beddengoed ook 1 keer per week. In totaal denk ik 5 of 6 wasmachines vol per week, maar volgens mij hebben wij een redelijk grote wasmachine.

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

wij hebben elke dag wel 1 was,
kleren trekken we maar 1x aan ook de pyama’s
beddegoed gaan nu 2 x in de week in de was met de zomer om de dag
honden kleden gaan om de dag in de was.

we wassen de beddegoed en hondenkleden op 60 gr en de rest alles op 40 gr.

Gewijzigd door - moeder van 1 op 15 Jan 2012 15:19:09

Ik vind 9x wassen per week veel … heel veelen niet nodig.

Hier hoog uit 3-4x per week als het beddenged er bij zit maar met 3 red ik het best. meestal 2 in het weekend en 1x doordeweeks … zwart apart met evt andere donkere kleuren, wit met zacht roze kan ook best … en ik hoef niet elke dag schone sokken, mijn man heeft werkkleding, scheelt ook.

Gewijzigd door - esther2107 op 15 Jan 2012 16:43:53

Broeken doe ik ook wel 2 dagen aan en soms 3 maar dan moet ik niet hebben gewerkt in die broek.
Ik heb alleen erg veel ondergoed maar dat geeft geen vollen trommel.
Ik doe namelijk 3 onderbroeken perdag aan…ochtend dan 1 in de middag en als ik savonds ga douchen weer een nieuwe…is erin geslopen zo.
Wij hebben er op het moment gemiddeld 4 tot 6 per week.

Gr, Danielle

Ik heb 3 wassen per week, 1 wit - 1 donker - 1 gekleurd.
om de 2 weken het beddengoed.
ik doe ook veel dingen ff bij het raam hangen en inspuiten met robijntje, dan kunnen we er 2x mee doen en met broeken vaker.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Nee, ons ventje is niet heel snel vies. Hij is zuinig op z’n mooie kleren

Groetjes,
M

Pfff… Fijn kereltje heb je dan… Ik heb hier echt 2 tegenpolen, op veel gebieden! Haha!
Ach wasje meer of minder… Ik kan me er feitenlijk niet druk om maken. Zo blijven we bezig

Haha, hij kan heel trots zijn op nieuwe kleren of schoenen. En natuurlijk wordt er wel eens iets vies, maar zeker niet zo erg dat hj meerdere keren per dag schone kleren aan hoeft.

Groetjes,
M