Hoeveel wassen in de week

Ik had er afgelopen weekend een discussie over met mijn vriend, over hoe vaak ik was in de week. Dat is vaak! We zijn natuurlijk nu met vier en Max en Eva moeten elke dag in het nieuw. Zelf hou ik een jurk soms twee dagen achter elkaar aan, maar dan moet 'ie ook echt in de was. En wat te denken van ondergoed en sokken, daar doe je ook niet vier dagen mee he?

Ik scheid alle was ook nog eens in bont, wit en zwart, dus dan zit ik toch al gauw op 9 wassen in de week. Niet per sé hele grote, maar wel 9 in totaal…Mijn vriend vind dat nogal veel…Aan hoeveel zitten jullie? Wel gooi ik alles bij elkaar in de droger (handdoeken, theedoeken enzo) en die draait dan maar 3x in de week…Ik ben benieuwd! Want je kunt je wasmand ook niet uit laten puilen, des te meer moet je daarna in één keer strijken! En dat hááááát ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

ik scheidt ook alles in wit, zwart en bont. Ik denk dat ik 1 witte was heb, 2 zwarte en 2 bonte in de week… Dus totaal 5… Nou moet ik zeggen dat Nikki en ik altijd zuinig en netjes zijn op onze kleren en wij doen wel 2 dagen met de kleding. Lisa draagt elke dag iets anders (tenzij haar broek nog schoon is), haar shirt is sowieso iedere dag vuil. Ondergoed en sokken ook elke dag schoon, zou anders niet zo fris zijn hihi! Ik vouw en strijk altijd gelijk als het uit de droger komt, terwijl Nikki op school is. Lisa speelt dan lekker boven op haar kamertje terwijl ik boven in de gang strijk.

Grtz Von

hier elke week ongeveer 5 tot 6 volle trommels. Ik scheid alleen licht van donker, dus witte handdoeken bij de roze kleertjes en wit ondergoed van ons allemaal, en de donkerpaarse handdoeken bij de spijkerbroeken en donkere blauwe en groene en rode truien van Joey. Alles gaat op 40 graden, behalve het beddegoed op 90 (goed voor de wasmachine)
Ik doe alleen de kleertjes van de kinderen en sokken en ondergoed in de droger, want alles van ons krimpt en we houden niet van zachte handdoeken

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wij scheiden in bont, wit en kookwas. We hebben zo’n drie à vier wassen per week.

Groetjes,
M

Ik heb net als Mriek 3 a 4 wassen per week.

Groetjes,
Sandra

Ik zit op een was of 3 tot 5 per week. Hangt er vanaf of ons beddengoed die week gewassen wordt, doe ik eens in de twee weken. Ik scheid in wit en de rest. Ik draag vaak spijkerbroeken en die heb ik soms wel 5 x aan voordat ze de was in gaan. Bij mn man hetzelfde. Dat scheelt ook wel natuurlijk. Nora haar kleertjes gaan soms ook wel 2 dagen mee, zeker de broeken als er geen vlekken op zitten, doe ik niet zo moeilijk mee. Met zo een extra kleintje komt er zeker 1 extra was per week bij, misschien nog wel meer. Onze wasmachine zit wel altijd vol voordat ik hem draai.

Dus ja, voor onze begrippen is 9 wassen best veel.

Strijken doe ik ook al bijna nooit, alleen een enkel overhemd en een enkele broek… ohohoh… wat een slechte huisvrouw ben ik toch! Misschien als ik zo een dagje minder werk…?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Nou jullie weten dat ik geen wasmachine heb, maar toch wil ik jullie wat vragen!!!
WAT EEN SCHONE KINDEREN HEBBEN JULLIE ALLEMAAL!!!
Mijn kleine doet nog geen halve dag met d’r kleding en dan is ze zo zwart als de kachel! Echt hoor, J word minimaal 1 keer per dag verkleed, broeken en t-shirts die 2 dagen mee gaan??? Onmogelijk! Hoe doen jullie dat???
(sorry Rainbow, of topic, maar moest het toch even kwijt!!!)

@Malawimamajada: ik weet niet of bij jullie de grond overal verhard is of dat jullie in een gebied zitten met veel grond-aarde? Dat zou misschien wel schelen… mijn oudste (de jongste ook hahaha) speelt niet veel buiten, zeker niet met dit ijskoude weer… En in de zomer zijn hier alle speeltuinen e.d. vrij schoon… Als ze binnenspeelt wordt ze sowieso niet vies, tenzij ze knoeit met eten

O ja en voor knutselen e.d. hebben we knoei-schorten!

Ik kom toch ook wel aan de 8 wassen per week. Wit, bont en donker apart en gemiddeld ook nog 2 machines met handdoeken. Van elk soort was gemiddeld wel 2 per week. En dan soms nog een aparte was met fijnwas en wolwas. Ik gooi alleen de handdoeken in de droger, de rest hangt ik allemaal op.
En er staat nu ook weer een berg strijkwas te wachten…

hier 5 wassen per week. gekleurd en zwart gaan bij mij dezelfde trommel in. Zo heb ik drie wasjes per week. Dan nog een was met gekleurde handdoeken en donsovertrekken en een was met lichte handdoeken en matrasovertrekken.
Om de zoveel weken vervang ik één gekleurde was door een witte fijne was. (ja, heb dus echt een schema, op die dag doe ik die was…)
De droger is alleen voor de handdoekwasjes, de rest hang ik omhoog.
Strijken doe ik niet… Heb ik geen tijd voor en als ik tijd zou hebben, deed ik het nog niet. Ik plooi alles op recht uit de droogtrommel of van het wasrek. Alleen m’n man z’n broeken, hemden en T-Shirts moeten gestreken worden en dat moet hij dan maar zelf doen

Incl, beddengoed heb ik 8 trommels in de week.

Groetekes, Sje

Pfoe, ik denk dat ik inderdaad veel was dan! Maar ik heb lang niet altijd hele trommels, dus ik denk dat ik het beter kan opsparen tot alles echt vol zit! Anders is het misschien wat veel. Ik ga eens kijken hoe lang het duurt voor ik een volle trommel heb met bv gekleurde was…niet lang denk ik. Eva heeft broeken ook wel 2x aan, tenzij ze naar poep ruiken natuurlijk, maar dan nog heb ik best snel een volle wasmand…Wij doen iets niet goed volgens mij! Ik ga er even over denken, haha.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@ yavahn
Tja daar zeg je me wat!
Veel modder hier, zandpaden, weinig bestrating idd! We hebben hier geen speeltuin, maar wel een TUIN! Tja dat zal het idd wel zijn dan! niet aan gedacht!

2x per week beddengoed
1x per week werkkleding van mijn man
1 a 2x per week een machine voor H.ayley
1x per week handdoeken
1x per week ondergoed en sokken
1x per week shirts/truien/blouses
1x per week spijkerbroeken

Minimaal 8 machines dus. En als H.ayley tandjes krijgt heb ik van haar soms wel 3 machines in de week. De laatste weken ook. Snotverkouden en ze veegde het snot overal aan af wat maar zacht was. Beddengoed ging elke dag in de was en soms kon ze wel 3 schone truitjes op een dag aan… De droger hoeft hier maar 1 a 2x per week aan. Ik was de handdoeken en ondergoed en sokken achter elkaar zodat het daarna samen in de droger kan.

Het beddengoed hang ik over de balustrade en heel soms in de droger.

De rest gaat allemaal op het droogrek.

Hier 5/6 wassen denk ik.
Ik scheid heel simpel: wit en donker, veel makkelijker en ik vind dat het mooi blijft.
Ik draai 2 wassen op woensdag, midden in de week dus (en beide wassen in de droger) en 3 of 4 in het weekend (ook gebruik ik dan de droger)

En dat strijken!! VRESELIJK! Ik spaar het op omdat ik het ook echt haat, maar het wordt alleen maar erger dan natuurlijk.
Ik ga gewoon een strijk-mens inhuren! DE OPLOSSING! ('k Hoop dan dat ze dat gratis doet…haha)

strijken heb ik eigenlijk nooit gedaan… !
die babykleding, ja vind ik weinig zin hebben om te strijken , na 10 minuten ist kind weer verkreukelt, zelf hou ik niet van kreukelkleding,dus die heb ik niet, manlief zit in de schade, dus die is nie echt van de overhemppies, en moet hij er 1 aan,stuur ik hem naar een vriend van hem, want die kan heel goed strijken,dus dat probleem heb ik dus nie

wassen, is hier ook een hell vind ik zelf hoor, ik was eigenlijk wel elke dag! dat kan varieren van 1 was… tot 2 per dag… en daarna dan alles in de droger, overigens gooi ik allus in de droger, ik hang nu de sokken van ons en pippy op de verwarming,want ja die staat toch aan ! meestal gooi ik er smorgens een was in, die gaat in de droger als pippy haar middag duttie doet, en dan de volgende weer in de machine, en die weer in de droger als zij naar bed gaat, of ik moet echt de bedden afhalen, dan word het wel meer…

maar ik probeer het gewoon elke dag bij te houden, als ik een dag nie was, loopt die mand over !!(en ik heb maar 1 kind, nou ja 1.5, manlief telt af en toe ook voor een half kind!!! gnegne… , of is dat heel gemeen…? )

Wij wassen 1x per week, in het weekend.
1 witte, 1 bonte en 1 donkere. En dan 2x de droger aan.
De gehele week gooien we de was in de wasmand, en op de dag dat we wassen gaan de handdoeken en 1x in de 2 weken beddengoed erbij.
Het geeft geen rommel… Het ligt gewoon in de wasmand.

Dingen die vies zijn, doe ik in een sopje.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij wassen zeker ook 6 tot 7 keer per week.
Mijn mannetje is het van kind af aan gewend 2 handdoeken (belachelijk) te gebruiken na het douchen/badderen en dat doet ie elke dag.
Dus dat is 14 handoeken per week alleen van hem…das al een was.
Aaron krijgt elke dag schone kleding aan en ondergoed en ik ben gewend om iedere dag mezelf 2keer van nieuw ondergoed te voorzien (onderbroek dan he!) dan voel ik mezelf schoner en iedere dag schone kleding en manlief krijgt iedere dag een schoon shirt aan en zijn werkkleding.
Al met al zeker 6 wassen en dan beddengoed erbij kom ik op 7 wasjes.
En iedere keer ook de droger aan.
14x betalen a 1.50 ongeveer aan stroom toch?
Ik heb vernomen dat een droger zoiets per keer kost of hebben ze mij wat wijsgemaakt?
Ik weet het niet!?!?!?

Gr, Danielle

1 was per week van morgan, met een color catcher kan alles zo bijelkaar en dan een witte en een zwarte. En als er beddengoed mee gaat dan ook 1 maar gemiddeld is het 3 a 4 wassen per week. Meer echt niet. En wij dragen ook elke dag schone kleren hoor.

Groetjes,

Michèle