Hoeveel voeding

Hallo allemaal

Fleur is nu 3 maanden en krijgt vijf flessen van 180 cc.Ik merk dat ze volgens ons best wel met vier flessen kan want we moeten haar s’avonds wakker maken en drinkt dan maar 40 cc en slaapt vervolgens tot de volgende morgen 9 uur.Wie weet of ze al terug naar 4 flessen mag??

Groetjes Pierine en Fleur

Hoi Pierine,

Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. De ene baby is heel vroeg van de laatste voeding af en de andere baby vindt het wel fijn om nog heel lang de laatste fles te krijgen.

Probeer de 4e fles (zal rond 19.00-19.30 zijn denk ik he?!) wat uit te stellen. Half uurtje of uurtje later ofzo. Geef dan desnoods ook een ietsje grotere fles. Dus een 210 i.p.v. een 180 (heb je ongeveer die 40 cc opgevangen die ze nu laat nog krijgt) en laat Fleur daarna de nacht in gaan.

Wordt ze dan de volgende ochtend na een nachtje heerlijk doorsnurken op een normale tijd wakker dan kan die laatste fles gewoon vervallen.

Gaat ze wat spoken 's nachts of is ze extreem vroeg echt helemaal wakker en aan haar ochtendfles toe, dan heeft ze blijkbaar toch die laatste 40cc nog nodig.

Succes ermee en laat even weten hoe het verder verloopt he?!

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb een dochtertje van inmiddels 5 maanden.
Mij is verteld dat ze tot 6 maanden die 5 voedingen moeten hebben…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Ik weet niet of er verschil gemaakt wordt tussen flesvoeding en borstvoeding. Daar zou het hem dan mogelijk kunnen zitten.

Ik heb onze dametjes allebei een half jaar borstvoeding gegeven (dus dan heb je eigenlijk helemaal geen zicht op de hoeveelheden die ze binnenkrijgen) en ze waren allebei met 4 maanden van de laatste voeding af.

Ik vind overigens dat consultatiebureaus vaak tegenstrijdige berichten naar buiten brengen hoor. Hier op Ikkeben in topics kom ik regelmatig tegenstrijdigheden tegen en zelfs voor mijn meisjes heb ik (terwijl er maar een leeftijdsverschil van 16 maanden tussen zit) verschillende adviezen over bepaalde dingen gekregen.

Die bureaus vallen allemaal onder de landelijke jeugdgezondheidszorg maar er is helemaal geen eenheid in beleid vind ik. Nou ben ik gelukkig geen onzekere moeder, maar ik kan me voorstellen als je wel wat onzeker zou zijn, zeker met een eerste kindje, dat je soms gillend gek wordt van de verschillende (officiële) adviezen die je hoort.

Groetekes, Sje

Hallo Sje en Bieb

Inderdaad op het bureau adviseren van vijf voedingen maar inderdaad worden daar verschillen adviezen gegeven want arst van het consultatie bureau vond wel dat ik het mocht proberen en de verpleegkundige die ik daarvoor kreeg weer niet dus inderdaad heel tegenstrijdig.Gelukkig ben ik ook geen onzekere moeder maar je kunt er zeker moeders onzeker mee maken ben ik het mee eens.Heb zelf tot vorig jaar in de kraam gewerkt en ook in de kraamtijd spreken dingen elkaar tegen.Maar ik vind het fijn om wat ervaringen van andere te horen hoe zij het opgelost hebben.Dus heel erg bedankt voor jullie antwoorden.En jullie horen me zeker nog.

Groetjes

Ow ja kunnen jullie me vertellen hoe ik foto’s onder me tekst krijg en zo’n leuke groeimeter?Alvast bedankt.

Hoi

Bij ons mpgen ze vanaf 4 maanden doorslapen geloof ik.
Manon was met 3,5 maand vand e laatste fles af. En ze is ook nog eens 5 weken te vroeg geboren. Ze wilde hem niet meer en de volgende ochtend moet je goed kijken of ze net zo fit en wakker zijn als anders ivm de glucosespiegel.

Gewoon wat proberen. Succes!

Tessie

quote:
Ik vind overigens dat consultatiebureaus vaak tegenstrijdige berichten naar buiten brengen hoor. als je wel wat onzeker zou zijn, zeker met een eerste kindje, dat je soms gillend gek wordt van de verschillende (officiële) adviezen die je hoort.

Dat had ik in het begin ook heel erg, was zo onzeker en de een zei dat het zo moest en de anders zei dan weer het tegenovergestelde.
Nu luister ik naar mijn eigen gevoel, het gaat prima zo.
Ruben sliep met 2 weken door op een enkele nachtje na dan.
en met 6 weken sliep hij van 23:00 tm 7:00.
en zat toen op 5 voedingen van ongeveer 200 cc

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Precies Marianne, gewoon lekker je eigen gevoel volgen. Dat heeft Moeder Natuur zo ingebouwd dat je als moeder precies aanvoelt wat goed is voor je kind.

Ik ben ook altijd op mijn gevoel af gegaan en bijvoorbeeld wat die voedingen betreft. Ons jongste dochtertje sliep vorig jaar op pinkstermaandag ineens uit tot 9.30 uur terwijl ze normaal om ongeveer 7.00 een voeding kreeg. Gewoon een voeding overgeslagen dus!

Dat was voor ons het teken dat ze die laatste voeding misschien wilde laten vallen. 's avonds uitgeprobeerd om de 4e voeding zo laat mogelijk op de avond te geven en de laatste te laten vervallen. Ze sliep prima door tot 7.00! Dus vanaf dat moment geen laatste fles (borst in mijn geval! Hihi!) meer.

Pierine, vervelend dat jij op het consultatiebureau ook van die tegenstrijdige berichten krijgt. Ik zou als ik jou was gewoon op mijn gevoel af gaan.

Laat je ons weten hoe het afgelopen is?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Apr 2006 14:35:19

Heej ,

Nou ik denk dat ik dan gewoon in ieder geval maar ga proberen want vandaag kwam ze vanmorgen om 9 uur voor het eerst toen heb ik haar om 1 uur daarna om half 5 daarna om half 8 wakker moeten maken en nu net ook nog eens om de laatste 40 cc erin te proppen dus volgens mij moet ze het makkelijk redden met vier voedingen.Ga gewoon even schuiven zodat ze rond een uur of acht half 9 de laatste krijgt.Jullie horen nog van mij hoe het gaat ik ga morgen beginnen dus wie weet loop ik binnenkort met wallen haha nee hoor heb er vertrouwen in.

Groetjes van ons

Hoi,

Dat ze zeggen op het cb dat je niet naar vier voedingen mag verschilt dan per cb.
Want mijn dochtertje is nu bijna vier maanden maar ze mocht bij drie maanden al naar vier voedingen. Ik kreeg die vijfde voeding er helemaal niet meer in s’avonds. De arts op het cb zei er niks van toen ik het zei alleen dat ik er meer voeding per fles moest gaan geven ongeveer 1 liter per dag moeten ze hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes van ons.

Heej allemaal

Nou ben het aan het uittesten zul je net zien dat ze de eerste drie flessen niet leeg drinktZe denk natuurlijk ja daag mooi niet terug op 4 flessen maar ja 5 is gewoon teveel dus we blijven proberen zo gauw ze eerste drie flessen goed leeg drinkt gaan we het weer proberen.En klein dondertje dus want al die tijd drinkt ze dr flesjes leeg en nu niet haha.

Groetjes Pierine

hallo!!

Wie kan me adviezen geven!

Mijn zoontje Sem is nu bijna 10 weken!!! Van het CB mocht hij wel meer voeding maar dan moest hij over op 5 flessen. Maar dan rond de 140 cc!! Was hier niet tevreden mee. Ik geef hem nu 160cc en vind dit goed!! Alleen die 4 uur er tussen vind hij volgens mij te lang. Na 3 of 3,5 uur heeft hij erge honger!! Dan moest ik het rekken, als gevoel lurkend aan de fles en niet tevreden. Eebn paar dagen na de geboorte sliephij al door, alleen word dat de laatste dagen ook steeds eerder, als gevolg dat ik bijna niet uitkom op 5 voedingen!!! Ze zeggen dan regelmaat, maar ja als mijn kleine ventje vanaf 10.00 uur echt niet meer slaapt (soms hazenslaapjes) tot een uur of 19.00 kan hij ook moeilijk zijn standaarduurtjes maken toch?? Kun je flesvoeding ook op verzoek geven?? Meestal 's ochtends en 's avonds heeft hij volgens mij meer voeding nodig.

Ikvind het allemaal erg lastig!! Het is ons eerste kindje, en iedereen weet het beter, en vertellen ook allemaal andere dingen… ik hoop dat iemand me tips kan geven

hoi bullie

je hoeft je niet perse aan de 4 uur te houden als hij eerder honger kun je hem gewoon geven.
een kind van 10weken die kent zelf nog niet echt de regelmaat en je kan de flesvoeding ook gewoon op aanvraag doen romano zat rond die leeftijd nog steeds op 7 a 8 voedingen per dag je moet doen wat je zelf denkt dat goed is luister naar je eigen instinkt

Hoi Bullie,

Nu is het al een tijdje terug voor mij maar ik weet dat er flesvoeding bestaat voor hongerige baby’s. Ik geloof van nutrilon maar zeker weten doe ik het niet. Anders moet je maar eens bij de apotheek informeren daar moeten ze vast een antwoord voor je hebben.

En zoals al eerder gezegd door andere , laat je vooral niet gek maken door andere en hun mening. Iedereen weet hoe het moet, behalve jij . Nee meid, luister vooral naar je eigen gevoel dan zit je goed.

Succes ermee en laat ons even weten hoe het gaat.

Groetjes,
JacqKie

Hoi hoi

Ik heb met Fleur ook zoiets gehad in het begin en ik heb haar in de moeilijke hongerige uurtjes wat extra’s gegeven dus een beetje op vraag maar let wel op dat je er geen gewoonte van maakt om tussendoor flesjes te geven van bijvoorbeeld 40 cc ofzo want dab krijg je helemaal geen ritme.Maar als je het gevoel hebt dat hij eerder honger heeft dan 4 uur gewoon lekker geven hoor.Kijk eens naar Fleur dat was ook zo zoeken in het begin en nu is ze super makkelijk met voeding.Gewoon lekker naar je eigen gevoel luisteren is meestal wel goed.De voeding voor hongerige baby’s heb ik ook geprobeerd maar daar kon Fleur erg slecht van poepen en dat ze er echt minder hongerig van werd nee dat kan ik niet zeggen.Succes ermee.

Groetjes van ons

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

Thanks voor de adviezen!!

Heb Sem de laatste dagen weer ingebakerd en ik moet zeggen, slaapt al weer veel meer!!! Soms red hij de vier uur niet, maar goed het gaat al een stuk beter. CB zei ook dat hij op zich al meer mag hebben dus mochten we niet uitkomen maakte het niet uit. Ben nu ook gerustgesteld, sem slaapt 's nachts weer lekker lang door, is weer lekker rustig in zijn inbakerdoeken.
fijn!!!

groet Brenda

Hoi

Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje is nu bijna 4 weken oud. Ik geef borstvoeding en dat gaat erg goed. Ik voed haar niet echt op verzoek. Om de 4 uur voed ik haar, maar nu denk ik dat ik haar toch beter kan voeden op verzoek. Denk dat ze dan nog beter drinkt. Moet haar soms gewoon wakker maken en stimuleren om te drinken. Maar ze meld zich overdag niet, dus denk ik dat ze er meer tijd tussen laat ziiten dan 4 uur, is dat erg?

De laatse voeding geef ik nu altijd rond 11 uur. En de voeding daar voor om half 8. Als ik de voeding van half 8 heb gegeven zou ik dan kunnen wachten tot ze zich weer meld. Denk dan wel dat ze 1 voeding minder krijgt omdat ik het idee heb dat ze er zelf meer tijd tussen laat zitten. en dus die van 11 uur tegen 01:00 komt en dan weer tegen de ochtend. Zou ze al met 5 voedingen kunnen? Ze weegt al 44,70 gram. Misschien is er iemand die hier antwoord op weet.

Groetjes Spruit

Hallo,

Ik heb van de Kraamhulp geleerd dat je het beste kan voeden op verzoek… Vraag en aanbod, Zo blijft het toeschietreflex van je borsten ook goed op gang, Ik voedde mijn zoontje om de 3 uren… Het is wel de bedoeling dat je baby zo’n 6 tot 8 voedingen per etmaal krijgt… Maar je weet natuurlijk nooit hoeveel je baby uit de borst drinkt… Als je baby verders tevreden is denk ik dat het geen probleem is…

Groetjes…

Hoi,

Ik heb mijn dochtertje gister avond om half 8 de laatste voeding gedaan op de klok, toen heb ik haar laten slapen en heb gewacht to dat ze zich melde. Om half 2 ben ik maar weer even bij haar gaan kijken en ze was een beetje wakker, heb haar er toen uit gehaald en verschoond toen begon ze te happen en heb haar gevoed. Er zat toen dus 6 a 6 en een half uur tussen. De volgende voeding kwam ze om kwart voor 7. Toen zat er ongeveer 5 uur tussen. weer de volgende was om 12 uur, weer 5 uur er tussen. Er zit nu wel veel tijd tussen, als ik lees hoeveel tijd andere kinderen van haar leeftijd (4 weken)er tussen hebben zitten is dit wel veel, maar heb wel het idee dat ze nu meer binnen krijgt, ze drinkt nu ook bijde borsten leeg. Doordat er nu zo veel tijd tussen zit mist ze ook een voeding. Ze zit nu op 5 voedingen. Is dat erg,kan dat al wel.

Groetjes Spruit