Oh ja, ook haar laatste fles op bed geven heeft niets geholpen.
mama1980
@mama1980 komt echt door sprong! dat had Meric 2 weken geleden! het is altijd een raadsel hoelang zo een sprong duurt maar hier is het definitief over met de sprong. want de mijne is ontzettend tevreden. gaat alle hoeken van het huis bekijken nu hij kan kruipen en slaapt nu overdag 2x zonder te zeuren en te babbelen. zodra hij in bed ligt is hij al vertrokken. en ook om 18.30 uur horen we echt niks meer van hem die is echt doodop dan. alleen het fruithapje gaat er niet meer in, maar ik blijf het gewoon proberen het heet niet voor niets bijvoeding he…dus het hoeft niet meer zo van mij. en het namiddag slaapje gaat niet. then so be it. ik denk dat hij in de ochtend gewoon voldoende slaapt en dan lekker uit zijn dak wil gaan door te kruipen van 14.00 uur tot 18.00 uur. tja dan is hij wel doodop maar dat moet ie dan zelf weten hoor…want hoe hij ligt te huilen als ik hem om 16.00 uur op bed probeer te leggen nou dan denk je dat hij pas geboren is en zware krampjes heeft hahahahahaha nee dat doe ik hem niet aan…jammer dan.
mama1980 wel op zijn kamer de flessen geven hoor! dat moet ook wennen dat gaat niet hup 1,2. je kleine denkt zeker ow weer iets nieuws bleeeeeeeeeeeh en huilen. niks van aantrekken het is het beste als je je kind op zijn of jouw kamer gaat voeden (fles) want dat is altijd lekker rustig voorbereiden op het slapen…dat duurt vast nog een paar dagen tot het went maar je zult zien dat het werkt…
Ik geef ook de laatste fles zo rustig mogelijk. Doe het niet in de slaapkamer maar beneden op de bank, ben dan eigenlijk altijd alleen in de woonkamer, geen tv, geen radio en niet klieren en spelen. Gewoon rustig de fles, even lekker bij mama zitten, boertje laten en dan naar boven.

Nou, ik heb haar vandaag haar namiddag-slaapje niet laten doen en dat heeft toch wel gewerkt. Lag er om 12:30 in en was om 13:20 alweer wakker. Ik heb haar laten huilen en is uiteindelijk om 13:45 terug in slaap gevallen tot ongeveer 15:00 uur. Heb haar verder dus op gehouden en om 19:00 lekker in bad gedaan. Om 19:20 haar flesje ( doe ik ook altijd beneden op de bank. zonder tv, zonder radio of andere prikkels) en haar om 19:30 op bed gelegd. Ze sliep warempel binnen een kwartier misschien is ze er gewoon aan toe om dat laatste slaapje weg te laten. Even een paar dagen proberen en aankijken dus.
Gewijzigd door - mama1980 op 08 Jul 2010 20:49:10
Dat is beter! En goed dat ze toch weer in slaap is gevallen, dat krijg ik hier niet voor elkaar! Die ligt ondersteboven, overdwars en op zijn kop in bed en gaat absoluut niet meer slapen… En dan laat ik haar rustig een uur liggen.
Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat!

uit een onderzoek blijkt dat je je kind ongeveer een half uur erop moet voorbereiden om te gaan slapen, vooral zijn laatste slaapje. vandaar dat ik voor de slaapkamer heb gekozen. lekker donker en totaal geen geluid…ik doe hooguit een nachtlampje aan want we hebben een verduisterend gordijn en het helpt echt sinds ik het op deze manier doe. vandaar mijn tip. wat je zelf doet moet je natuurlijk zelf weten…na het flesje lekker knuffel hij legt dan standaard zijn hoofdje op mijn schouder en laat een boertje dan nog even verder knuffelen dan tanden poetsen en dan lekker naar bed…wat ik zo lief vind is dat hij gelijk naar zijn knuffel grijpt en hem tussen zijn armen neemt en gelijk in slaap valt, zo lief!!! hij heeft namelijk geen speen dus het is een vervanging…hopen dat de sprong snel voorbij gaat dames! dan kunnen jullie ook je draai weer vinden dat slapen zonder krijsen en brabbelen komt echt wel hoor!
@ mama Selma: Ik ga het morgen nog eens proberen om haar op haar kamertje het laatste flesje te geven. Al ging het vandaag dus heel goed, maar ik vind het ook wel gezellig zo even lekker knus samen op het kamertje voor het slapen. Ik geloof nl ook wel wat je zegt, maar het maakte voor haar nooit zo’n verschil heb ik het idee, omdat het bij ons in de huiskamer op dat moment ook altijd erg rustig is. En dan dat knuffelen, daar zou ik bijna jaloers op worden! Yfke,mijn dochtertje, is dus echt geen knuffelkont! Nooit geweest. Ik probeer het natuurlijk ook wel om ze lekker tegen me aan te houden na het flesje, maar dan krijg ik hevig protest. Actie wil ze en wel nu! haha. Ook als papa haar een kusje welterusten wil geven voor we naar boven lopen draait ze haar hoofd de andere kant op. Kan dat nog komen? Of moet ik maar gewooon accepteren dat ze dat niet wil.
@ foxontherun: Dat was bij mij ook toeval hoor vandaag, dat ze terug in slaap viel! haha. gebeurt hier idd normaal ook nooit. Heb ook echt met de babyfoon aan mijn oor geluisterd of ie het nog wel deed! Hoop dat het bij jullie ook snel weet beter gaat met de slaapjes
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 08 Jul 2010 23:15:07
@mama1980; dat knuffelen doet ie idd sinds we op mijn slaapkamer voeden. hij begrijpt dan dat het echt bedtijd is en ook waarschijnlijk doordat het zo donker is op de kamer waardoor we hem al voorbereiden op het slapen. in de woonkamer weet hij dat er leuke dingen zijn waar hij actie op kan ondernemen, dus als we klaar waren met de fles dan wilde hij gelijk van me schoot af en wilde het liefst weer alles verkennen…ik heb alleen een bed in mijn slaapkamer, verder geen leuke dingen om uit te zoeken hahahaha dus denk dat het ook daarmee te maken heeft…nu vind hij het heerlijk om geknuffeld worden na zijn fles…maar in de woonkamer ho maar…daar draait hij ook zijn koppie weg en trappelt ook om neergelegd te worden zodat hij de keuken in kan kruipen of de tv-kabels verkennen! dat is ook mijn grootste vrees nu word er echt gek van hij kruipt iedere keer naar de kabels ik moet echt toezicht houden…heel vervelend maar ach ja wat doe je eraan kan ze nergens kwijt…
blijf het idd proberen en maak daar gewoon een slaapritueeltje van en wie weet houd ze jou ook stevig vast om langer te knuffelen zodat ze niet gelijk naar bed hoeft hahahahaha
Wij hebben ook al sinds dag 1 's avonds een slaapritueel. Overdag was het in het begin echt zoeken en wennen. Maar hij slaapt overdag ong. 4/5 uurtjes in 2 slaapjes en 's avonds om 19uur krijgt hij de fles in z’n kamer nadat hij z’n slaapzakje aan heeft en dan naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 0630/07 uur.
Overdag slaapt die niet altijd even goed maar dan gaan we gezellig wandelen en krijgt die ook wel z’n rust omdat die lekker zit te kijken. In de box is die heel druk en begint zich langzaam te vervellen.
vanavond ook maar eens geprobeerd de fles boven te doen omdat hij sinds een paar dagen ook niet meer gaat slapen 's avonds. Hij viel zoals altijd bijna in slaap met de fles maar zodra in bed ging hij weer eens spelen en jengelen. Vanalles geprobeerd, maar als ik hem laat liggen, speelt hij een uur later nog en kan ik er 10 x naartoe omdat hij met zijn hoofd tegen de spijlen ligt of met zijn been ertussen. Dus weer 3 kwartier mee naar beneden genomen en daarna weer in bed. Maar nog steeds spelen. Nu mijn vriend maar met de honden en de wandelwagen naar buiten gestuurd, hopelijk valt hij dan in slaap. Zou het door de warmte komen???
22-12-2009 colin geboren
Hier was het vanavond weer feest, dus gisteren was helaas maar eenmalig geluk ben ik bang Vanmiddag om 14:00 klaar wakker en viel ook echt niet meer terug in slaap. Om 16:30 weer terug gelegd, want ze was echt moe en dat ging ze gewoon echt niet redden tot de laatste fles. Toen heeft ze eigenlijk erg goed geslapen, viel meteen in slaap en tot 18:00 uur! Toen lekker even spelen, 19:00 uur badje, daarna lekker op de kamer flesje gegeven en even op schoot gezeten. In haar bedje gelegd en ja hoor… binnen 5 minuten gingen de sirenes weer af. Tot nu toe! Ze is net in slaap gevallen. Ben er wel even naartoe gegaan en heb haar even getroost, want ze was echt helemaal overstuur. Echt snikken en snot op haar gezichtje. zo zielig… Wat kan dat nou toch zijn he.
mama1980
hier heeft een uur wandelen zelfs niet geholpen… pfff kwam net terug met een big smile op zijn gezicht. Nu is mijn vriend maar even ijsjes halen bij de McDonalds met hem kijken of dat helpt hahaha wat een gedoe. Als hij nog niet slaapt dan blijft hij maar gewoon wakker tot wij naar bed gaan.
22-12-2009 colin geboren
@mamavancolin Het is idd erg lastig. Zal ook wel met het warme weer te maken hebben, slaap zelf ook niet zo lekker nu. En dan hier ook nog een flinke sprong erbij… wat wil je…
Maar, zo laat nog op? En uit bed halen en gaan wandelen? Ieder kent zijn kind het beste, maar dat is er hier niet bij hoor. In bed is in bed s avonds en dan komt ze er niet meer uit, al huilt ze de hele nacht. Ik ga er natuurlijk wel af en toe naartoe om haar te troosten, maar ik haal haar er echt niet meer uit. Dan weten ze helemaal niet meer waar ze aan toe zijn. is maar een tipje
mama1980
nou dat hebben we een tijdje geprobeerd, maar dan kan ik 100 keer ernaar toe wat ik net al schreef. En ik ben zelf niet van het lang laten huilen. Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar voelde me daar echt niet goed bij. Ik laat hem wel een tijdje huilen, maar hij geeft het gewoon niet op. Dan heb ik een relaxtere avond als ik hem mee naar beneden neem dan dat ik hem laat huilen. Hij zit nu naast ons in de mxi cosi op de bank nog zo fit als een hoentje. KLeine grapjas. Ach morgen gaat hij logeren bij oma dus heb de hele dag voor mezelf.
Als hij nu oververmoeid was dan legde ik hem er wel weer in, maar nog niks moe hier.
Hij gaat lekker met mama naar bed straks. Daar is het ook wat koeler dan bij hem op de kamer.
Maar snap wel wat je bedoelt hoor mama1980 en dit moet ook geen week duren, want dan blijft hij gewoon in bed, maar af en toe een avond vind ik niet erg. Hij kan er ook goed tegen, laat naar bed is de volgende dag niet lastig ofzo.
22-12-2009 colin geboren
knap, dat zou die van mij echt niet kunnen. Maargoed, zo zie je maar. ieder kind is anders. Succes igg!
mama1980
ik denk dat ik weet wat het was. Ik legde hem naast me op bed en toen rolde hij ineens va buik naar rug. Dat deed hij nog niet. Heeft hij een half uur geoefend en toen is hij in slaap gevallen. Moest er even uit denk ik. Nu ben ik harstikke fit maar ga zo toch maar proberen wat te slapen in de hitte!!
Trusten
22-12-2009 colin geboren
Pfoe het is hier ook echt verschrikkelijk en dit warme weer maakt het er zeker veel slechter op. Lotte is vannacht zeker 3 a 4 keer wakker geweest, had het zo warm! Wat wordt je dan zelf ook brak wakker zeg, had het gevoel dat ik nauwelijks geslapen had! En nu overdag ook, vanochtend nauwelijks geslapen, en nu net na de middag nog geen uur! Ik weet het niet meer hoor… laat haar nu maar liggen, misschien dat ze toch straks nog weer even in slaap valt. Heeft net al een poepluier gehad ;-(.
En gisterenavond wou ze alleen maar op de buik liggen, met de neus in de matras (gelukkig de aerosleep eronder), heb haar 3x omgedraaid maar binnen no time lag ze weer op de buik. En iedere keer haar hoofdje optillen, even verdwaasd in het rond kijken en dan viel haar hoofd weer naar beneden en sliep ze weer verder (we hebben een babyfoon met camera, zaten buiten op het terras met babyfoon op tafel, kon ik haar precies zien worstelen).
En het probleem is dat ze wel op de buik draait maar ze heeft nog niet door hoe ze helemaal terug kan draaien, half op de zij wil maar dan rolt ze zo weer terug op haar buik.
Ik hoop echt dat dit warme weer gauw over is want ik wordt gek van mijn onrustige dochter .

nou mijn zoontje slaap juist veel :S gister en eergister ook al hij is miss een uurtje wakker en dan wil die alweer op bed en slaap dan zn 4 uurtjes terwijl die laatste tijd juist minder sliep hij is ook niet ziekjes ofzo heel vreemd
@sabje1988, kleed je hem niet te warm aan misschien? Klinkt stom dat ik dat vraag natuurlijk met dit weer, we hebben het tenslotte allmaal bloedheet,maar dan slapen kindjes ook veel, worden ze loom van. Ik geef mijn dochtertje in bed nu alleen een romper aan en verder niks, geen slaapzak, geen lakens en dan nog is het warm. Alleen in de pamper vind ik niks, als ik zelf helemaal bloot kom te liggen trek in ook weer gauw een shirtje aan of een laken over me heen s nachts.
mama1980
oh ja, hier ging het vanavond weer redelijk goed. Overdag nauwelijks geslapen, alles bij elkaar misschien anderhalf uur vanaf 7 uur vanmorgen. Was dus vanavond echt bekaf. Kwartiertje gehuild maar en was toen vertrokken.
mama1980