Hoeveel slapen jullie babies van 7/8 maanden?

Hoi,

Mijn dochtertje is nu ongeveer 7,5 maanden en ik vraag mij serieus af of ze wel genoeg slaapt. Zoals in een eerder topic van mij beschreven krijgt ze haar laatste fles om 19.30 uur, eerder wil ze m echt niet en is ze ook echt niet moe.
Dan rond 19.45/20:00 uur naar bed en is dan toch wel redelijk moe na haar fles, maar slapen ho maar. Regelmatig ligt ze nog tot 21.30 wakker. Op haar knieen op en neer wiebelen, ( is aan het proberen te kruipen op het moment) half huilen, maar niet echt. tut op de grond gooien etc etc. Ik ga alleen af en toe even kijken,leg haar dan terug op haar rug, tutje terug etc.
Helpt niet, voor 21:00 valt ze gewoon nooit in slaap.
Overdag doet ze dit juist erg goed. Dan leg ik haar in bed als ze moe is en is binnen 10 minuten vertrokken. Probleem van de slaapjes overdag is weer dat deze nooit langer dan een uur duren!
Meestal van 9:00 tot 10:00 en van 12:30 tot 13:30, hooguit 14:00 uur.
Ik leg haar dan rond 16:30, na haar groente nog maar een keer terug, maar meestal wil ze dan niet meer slapen, hooguit soms een half uurtje.
Snachts slaapt ze dus ongeveer 10 uur ( meestal rond 7.30 wakker s morgens) en overdag dus maar max. 3 uur, maar meestal dus niet meer dan 2 uur. Ze slaapt totaal dus maar 12 of 13 uur. Is dit niet veel te weinig? Hoe doen jullie kindjes dat? Kind van een vriendin van mij is al 2 en die slaapt nog meer!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 06 Jul 2010 17:19:38

ja, maar dat doet ze dus niet. Ze zit meer te spelen en dat half huilen is meer om aandacht roepen heb ik het idee. Zodra ik binnen kom is het namelijk kirren van plezier en met haar beentjes trappelen. Ga ik weg, dan is het weer hetzelfde liedje, gaat ze op d’r knieen zitten, brabbelen, dan weer s gillen, even huilen, weer brabbelen etc etc. Dan denk ik idd wat jij ook zegt: kind, je hebt overdag maar amper geslapen, hoe kan het nou dat je nou nog niet moe bent. Zou ze er overheen zijn? Ze huilt dus eigenlijk niet echt door. En overdag doet ze dit dus helemaal niet dus bang zijn om alleen gelaten te worden kan het ook haast niet zijn.
Ik ga het vanavond eens proberen om haar flesje op haar kamertje te geven.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 06 Jul 2010 17:40:17

mijn zoontje slaapt best veel vind ik zelf hij is meestal rond half 8 wakker dan is die anderhalf tot 2 uurtjes wakker en gaat dan weer slapen hij slaapt dan ongeveer 2 uurtjes word die weer wakker rond 12 uur weer wakker ongeveer dan gaat die rond half 2 weer op bed slaapt dan tot een uurtje of 4 dan wakker tot 6 uur half 7 dan slaapt die tot 9 uur half 10 dan maak ik hem zelf altijd wakker voor de laatste fles omdat die anders rond 1 uur snachts komt en als ik hem eerder de fles geef ook naja en dan is die half uurtje wakker en slaapt dan weer tot half 8 sochtens

dus slaapt ongeveer 17 uurtjes al moet ik zegge dat die de laatste paar dagen ook minder begint te slapen ook soms maar een uurtje en dan is die weer wakker heel verschillend dus gister had die ongeveer maar 14 uurtjes slaap

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mijn zoontje is jonger en slaapt ook niet zoveel. Overdag meestal in totaal maar 2/2,5 uur. Laatst ook 's avonds een uur spoken in bed, ging hij pas om 22.00 slapen. Vanmorgen gaan zwemmen en hij was daarna kapot, maar sliep toch maar een uurtje daarna. En 's middags nog maar 3 kwartier en even in de wagen. Ik maak me er niet druk om als hij echt lastig wordt van moeheid ga ik samen met hem slapen overdag en dan slaapt hij beter. Dan is hij daarna iig weer gezellig. Volgens mij is 13 uur niet echt veel te weinig, hoor. Ze zal wel niet meer slaap nodig hebben. Kun je haar niet iets later naar bed doen, dan slaapt ze misschien wel meteen.

22-12-2009 colin geboren

ten eerste is het normaal dat je kindje nu minder slaapt omdat ze gefocust is op het kruipen. de mijne heeft tot een week geleden elke dag huiluurtjes gehad bijna bij elk slaapje. sinds afgelopen zondag kan hij goed kruipen en is alle frustratie weg. dit zal weer opnieuw beginnen met het leren lopen dus ik ben er op voorbereid.

ten tweede is het nog erg goed dat je kleine 3x overdag slaapt want de mijne slaapt dus nu in totaal 3x per dag dus inclusief de nacht.

ten derde kun je er zelf voor zorgen dat je kindje sneller in slaap valt door bepaalde prikkels weg te nemen. ik doe het volgende sindskort en dit werkt veel beter:

tijdens het eten van een hapje doe ik tv uit. (eigenlijk staat ie nooit aan) hierna breng ik hem rustig naar bed. meestal ligt ie nog 10minuten te brabbelen en valt dan in slaap.

bij een flesje doe ik altijd hetzelfde. flesje maken hup naar slaapkamer van mama waar het donker en rustig is. hij drinkt dan in alle rust zijn flesje op, hiervoor verschoon ik hem en doe ik zijn slaapzak al aan. na het flesje rustig in zijn bedje leggen playmobiel aan welterusten kusje geven en deur dicht.

sinds ik het op de manier doe heefthij geen huiluurtjes meer. hij huilt soms bij het op bed leggen maar als de deur dicht word getrokken is het afgelopen.

ik hou altijd het volgende aan. als hij wakker is dan mag hij hooguit een uur tot anderhalf uur opblijven. daarna lekker op bed. zo is hij nooit te moe om te slapen dus nooit oververmoeid. wanneer je je kind pas na 2,5 tot 3 uur later op bed legt zul je zien dat ze echt niet in slaap meer komen. na 15.00 uur mag hij van mij opblijven tot 18.00 uur. maar dat kan dan ook. want dan heeft hij voldoende geslapen en heeft hij nog lekker veel energie om met papa en mama te spelen. en dan laatste flesje en tanden poetsen en hup naar bed. voordat ik beneden ben ligt hij al te slapen

zo ziet ons schema er ongeveer uit:

7.00 uur pap uit bord, 7.30 tot 10.00 uur slapen
11.00 uur fruithapje (die er momenteel niet in gaat) 12.30 fles en naar bed tot 14.00 uur
dan om 15.30 uur naar bed tot 16.30 uur en dan groentehapje eten
18.30 uur laatste fles en naar bed.

hoop dat je wat aan mijn tips hebt en heel weinig is het niet hoor wat je kindje slaapt. ze haalt het echt wel allemaal een keer in. bijv. nadat ze heeft leren kruipen

Lilypie First Birthday tickers

hier gaat het ook in eens zo met minder slaap ik doe nu niet meer voor het slapen laten slapen dus om 4 uur word hij wakker en eerst sliep hij dan weer 2 uur tot 6 uur maar nu hou ik hem dan wakker en is hij dan 4 of zelfs 5 uur wakker en toen ging hij weer slapen hij is ook erg met kruipen bezich

Heey hallo,

mijn zoontje nu ook bijna zo’n 7 en een halve maand. Slaapritme als volgt:

van 9.00 uur tot ongeveer 11 uur, kan half uurtje eerder of later zijn.
en 's middags van ongeveer 13.30 tot 15.30/16.00 uur. Hij slaapt ongeveer 4 uurtjes op een dag. Na de middagslaap hou ik hem op, misschien ook een idee voor jou? Rond 19.00 krijgt hij de laatste fles en gaat dan rond 19.30 uur naar bed. Hij wordt de laatste tijd wel 's nachts een keer huilend wakker maar hij is ook ziek geweest. Hij slaapt dan tot de volgende ochtend ongeveer 7.00 uur. Een aantal weken geleden bracht ik hem ook nog in de namiddag (rond 18 uur) nog even naar bed, maar dit had weinig zin meer. Dus nu hou ik hem op, dat gaat op zich prima, maar k merk wel dat hij op een gegeven moment moe wordt. Maar ja, dat is op zich niet verkeerd, hij kan daarna de hele avond/nacht slapen. Dus mijn tip, ik zou hem in de namiddag niet meer naar bed brengen en ophouden tot de laatste fles van ongeveer 19.00 uur, misschien lukt het?

Succes, Léony

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

hier gaat iets fout sinds de sprong voorbij is. hij doet 2 dutjes overdag tot hooguit 14.00/15.00 uur. hierna kan ik hem niet meer op bed leggen want dat is het huilen geblazen…maar hij hoort pas om 18.30 zijn laatste fles te drinken en dan naar bed. nu haalt hij het maar tot 17.50! rekken rekken en nogmaals rekken maar uiterlijk tot 18.00 uur dan wrijft ie hard in zijn ogen en begint te jengelen vervolgens moet ik een fles maken en ligt ie om 18.15 al in bed! zo vroeg dat het is en dan word ie ook vroeg in de ochtend wakker! gaat dit over of moet ik hem gewoon nogmaals op bed leggen in de namiddag?

[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/l838.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/l838p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Lastig hoor mamaSelma, probeer even met je mee te denken. 18 uur naar bed is idd vroeg tot de volgende ochtend. Mss even een half uurtje op bed leggen? Maar als ze volgens mij eenmaal wakker en op gewend zijn, krijg je dat niet zo makkelijk meer voor elkaar. Ik probeer mijn beeb 's middags altijd zo laat mogelijk in bed te leggen meestal rond 13.30 uur en dan laat ik hem slapen tot 15.30 uur en dan rond 19.00 laatste fles, dit werkt vrij aardig. Afkloppen!!! want zodra je dat vaak hebt uitgesproken doen ze weer iets anders. Maar tot nu toe lijk ik een aardig ritme gevonden te hebben. Maar de mijne is dan idd ook op van 15.30 (soms iets eerder) tot 19.30 uur. Mss, in de ochtend wakker houden zodat hij 's middags langer slaapt? Pfffffffffffffff, lastig soms hoor!

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

klopt Leony…dat is het probleem hier ook! smorgens sliep hij voorheen van 8.30 tot 11 uur standaard. en ging dan pas om 13.00 uur naar bed en sliep altijd door tot 15.00/15.30! tja dan houd ie het wel vol zeg maar tot 18.30 uur. maar nu slaapt hij van 7.30 tot 9.30/10.00 uur en ligt dan om 12.30 weer in zijn nest tot 14.00 uur! daarna wil hij niet meer slapen en red het dan ook niet tot de laatste fles. het is sindskort zo veranderd. wou vandaag idd langer ophouden in de ochtend maar hij werd gewoon om 6 uur smorgens wakker! waardoor heel schema in puin ligt hahahahahaha lastig hoor die kleintjes, dan heb je de ritme te pakken en dan komt zo een stomme sprongetje voorbij en staat alles op zijn kop! ik denk dat het vanzelf wel weer goed komt (hoop ik) en idd afkloppen ow ik was altijd zo blij met zijn schema maar nu gaat alles fout…en het goeie eraan is dat hij niet meer huilt voor het slapen gaan. eigenlijk huilt hij helemaal niet meer…het is gewoon een lekker vrolijk kind geworden sinds de sprong voorbij is en dat is dan wel weer leuk komt natuurlijk door het sneller kruipen wat hij eerder niet kon hahaah kan nu overal bij en daaar word je als baby wel erg vrolijk van hopen dat het snel weer goed komt want papa word ook niet vrolijk als hij van werk komt en de kleine moet al de nacht in!

ja dat bedoel ik dus ook. Hier ook zo. 14:00 klaarwakker en dan om 16:30 nog maar even naar bed. Maar van slapen komt dan vaak niks. En toch voor 19:30 de fles niet willen hebben. ach, het komt idd vanzelf wel weer goed. Wij zeuren weleens, maar baby zijn is vast ook niet makkelijk

mama1980

En het kan nog erger… Kleine meid lag om 13:00 uur op bed en is nu, 13:35 alweer klaar wakker! Ligt met haar voeten te spelen en te gillen. laten liggen??? eruit halen?? Ik weet het ook niet meer hoor.

mama1980

Hier is het hetzelfde en onze beebs zijn allemaal rond dezelfde leeftijd. Lotte slaapt ook 's ochtends als ik geluk heb een uurtje, na de middag een uur/anderhalf en in de namiddag een uurtje. Dan gaat ze om 18.45 uur ongeveer in bad en dan om 19.30 de fles. Daarna is ze doodop en gaat ze om 20.00 uur naar bed. Ook zij speelt soms nog tot 21.00 uur en de volgende ochtend is ze alweer om 6.30/7.00 wakker.
Ik kan aan haar zien dat ze meer slaap nodig heeft want haar oogleden zijn constant rood en ze kan ook niet meer lekker spelen, zeurt sneller, is het sneller zat. Tijdens het warme weer slaapt ze nog slechter omdat ze dan zo warm is, zelfs 's nachts wordt ze 2 a 3 keer wakker en dat hebben we hier nog nooit meegemaakt!
Ik denk toch dat het echt met een sprong te maken heeft en dat het vanzelf weer overgaat in een beter slaapritme, dat hoop ik tenminste .

nou, ik hoop het ook, in de 1e plaats natuurlijk voor die ukkies, maar ook voor ons zelf, want laten we eerlijk zijn. Je komt zo ook nergens aan toe!

mama1980

Ben ik hierboven nog aan het zeggen dat het de laatste tijd zo goed gaat!!!..je raad het al heb nu een kind wat na nog niet 1 uurtje slaap ligt te praten, nu al zeker 3 kwartier. Maar goed, ik laat hem toch even liggen. Hij brabbelt wat en ligt wat met zijn speen tegen het bed te timmeren, dat doet hij de laatste tijd wel vaker. Ach ja, zal er af en toe wel bij horen!

haahaha Leony! je zei het nog! hahahahaha ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat ik een ander goed advies gaf en de mijne opeens vreemd begon te doen en me geen raad meer wist hahahahahah

hier gaat het opeens heel erg goed ok praat me mond weer voorbij hihihi
hij heeft vanmorgen eindelijk zijn fruithapje helemaal opgegeten! en ligt nu voor de derde keer in bed en wel om 15.30 uur. volgens mij slaapt ie al en AL slaapt hij maar een half uurtje! vandaag word 18.00 uur iig geen BEDtijd voor hem! lekker in bad dus! hopelijk gaat het morgen ook zo en blijft dit zijn ritme. ik was het helemaal zat dat hij om 14.00 uur al klaar was met zijn dutjes dan weet je ook niet hoe je zo een kind bezig moet houden tot 18.30/19.00 uur!

trouwens de laatste tijden bonkt hij met zijn hoofd tegen de hoofdeinde is dit wel gezond:S

Ook hier worden de fruithapjes niet helemaal meer opgegeten. Daar tegenover wordt de groente echt verslonden en zelfs een toetje wil er nog achteraan! Lotte heeft vanmiddag van 12 tot half 2 geslapen. Ligt nu net weer op bed, heeft net haar groente gehad, was doodop maar ligt nu te spelen en te brabbelen.
Ik zie ontzettend op tegen het warme weer van de komende dagen, dan slaapt ze nog veel korter en idd, dan ben je er dus de hele dag mee bezig want als ze zo moe is kan ze zich ook niet vermaken en als ze dan ook de nachten nog breekt…

niets helluppttt!!! hij heeft potverdorie eindelijk een namiddag dutje van een uur gedaan (van 15.30 tot 16.30) en nog wilde hij om 18.00 uur perse naar bed!!! het is weer niet gelukt oogjes gaan al helemaal dicht weet niet meer waar ik goed aan doe. 18.00 uur al de nacht in gaan is toch zo vroeg! jemig heyyy

hij heeft dus vandaag als volgt geslapen:

7.30 tot 9.30
11.30 tot 13.15
15.30 tot 16.30

dat is dus in totaal ongeveer 5 uurtjes. wat moet ik in hemelsnaam doen iemand een idee???

Op zich slaapt hij nog redelijk… Lotte slaapt 's ochtends van bijv. half 9 tot half 10, soms ook korter. Dan gaat ze om kwart voor 12, 12 uur weer en is ze ook echt schoon aan de latten van die ochtend. Dan slaapt ze een uur tot anderhalf uur en is ze wakker tot half 5, 5 uur en dan slaapt ze ook weer een uurtje, soms ook korter. Dan laat ik haar meestal liggen totdat wij klaar zijn met eten, dat is half 7, kwart voor 7, doe ik haar in bad, krijgt ze de fles om half 8, soms een kwartiertje eerder en gaat ze om 20.00 weer naar bed.
Ik denk niet dat je er heel veel aan kunt doen, ik kan er namelijk ook niks mee. Ik laat Lotte, als ze wakker is van haar korte middagslaap (half 2) wel eens liggen in de hoop dat ze weer in slaap valt maar die hoop is snel vervlogen. Die gaat ook echt niet weer slapen ook al is ze gewoon moe.
Ik denk echt dat het met een sprong te maken heeft en er teveel gebeurd in het koppie.
Volgens mij is het afwachten???

Ik denk ook dat er een sprongetje zit aan te komen of dat ze er al in zit. Idd nogsteeds erg weinig slapen en ook continu gillen,roepen en jengelen. In de wandelwagen, in de supermarkt , in de box, op schoot, speelkleed, in bed, ze is gewoon nergens langer dan 5 minuten tevreden. Probeert ook steeds te kruipen en wiebelt op en neer op handen en knieen, maar het lukt haar niet. Ik word er soms erg onzeker van, dan denk ik: Verveel je je? doe ik het niet goed? Ben ik niet leuk,? Is je speelgoed niet leuk? Want zodra oma of iemand anders, een willekeurige vreemde binnen komt of zijn hoofd in de wandelwagen steekt is het glimlachen van oor tot oor!

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/0AEMp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 08 Jul 2010 18:12:25