Hoi,
Mijn dochtertje is nu ongeveer 7,5 maanden en ik vraag mij serieus af of ze wel genoeg slaapt. Zoals in een eerder topic van mij beschreven krijgt ze haar laatste fles om 19.30 uur, eerder wil ze m echt niet en is ze ook echt niet moe.
Dan rond 19.45/20:00 uur naar bed en is dan toch wel redelijk moe na haar fles, maar slapen ho maar. Regelmatig ligt ze nog tot 21.30 wakker. Op haar knieen op en neer wiebelen, ( is aan het proberen te kruipen op het moment) half huilen, maar niet echt. tut op de grond gooien etc etc. Ik ga alleen af en toe even kijken,leg haar dan terug op haar rug, tutje terug etc.
Helpt niet, voor 21:00 valt ze gewoon nooit in slaap.
Overdag doet ze dit juist erg goed. Dan leg ik haar in bed als ze moe is en is binnen 10 minuten vertrokken. Probleem van de slaapjes overdag is weer dat deze nooit langer dan een uur duren!
Meestal van 9:00 tot 10:00 en van 12:30 tot 13:30, hooguit 14:00 uur.
Ik leg haar dan rond 16:30, na haar groente nog maar een keer terug, maar meestal wil ze dan niet meer slapen, hooguit soms een half uurtje.
Snachts slaapt ze dus ongeveer 10 uur ( meestal rond 7.30 wakker s morgens) en overdag dus maar max. 3 uur, maar meestal dus niet meer dan 2 uur. Ze slaapt totaal dus maar 12 of 13 uur. Is dit niet veel te weinig? Hoe doen jullie kindjes dat? Kind van een vriendin van mij is al 2 en die slaapt nog meer!
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 06 Jul 2010 17:19:38