Hoeveel kilo aangekomen?

Ik heb deze zwangerschap een veel te hoog BMI, die is namelijk vanaf Nov 2010 ineens 31,5 (Obesitas)… Bij Sylvie was mijn BMI 29 (Te zwaar) en ben ik uiteindelijk 12 Kilo aangekomen.
(Ik ben 1,69 maar zie er absoluut niet gigantisch dik uit, wel wat gezet, maar meer ook niet)
Ik was voor de zwangerschap van Sylvie 83 kilo en ben de eerste weken afgevallen tot 81 kilo. Na de zwangerschap woog ik gewoon weer netjes 83 kilo. Tot in November 2010 (Sylvie was 7 maand) er ineens 7 kilo bij is gekomen zonder dat ik minder ben gaan bewegen of meer ben gaan eten. (Nog heel topic over geweest toen)
Als ik nu op internet lees staat dat ik deze zwangerschap omdat ik een veel te hoog BMI heb, maximaal maar 9 kilo mag aankomen. Ik ben gelukkig tot nu toe nog geen grammetje aangekomen en ben donderdag 20 week.
Ik weet dat je het gewicht niet zo nauw hoeft te nemen, maar toch ben ik benieuwd naar wat jullie zijn aangekomen? En bij welk bmi?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik geloof niet dat je je daarop kan voorbereiden… als ik alleen al kijk naar mijn moeder, die van mijn beide broers allebei maar 6 kilo is aangekomen tijdens de zwangerschap… en van mij 20!
Bij een gezond gewicht. Wat t BMI precies was weet ik niet hoor

Ik ben bij beide kids 12 kilo aangekomen met een BMI van 18/19 (grens ondergewicht/normaal)

Ik hoop dat je niet teveel aankomt deze zwangerschap
en wat als het wel gebeurd? Wordt je dan speciaal extra in de gaten gehouden ofzo?

BMI weet ik niet, weet alleen dat ik na mijn zwangerschap 5 kilo lichter was dan ervoor.

Groetjes,

Michèle

Nee nu al, word extra op suikers getest en krijg een extra groeiecho Das weer een voordeel van een hoog BMI Maar ja voor mezelf vind ik het niet zo fijn… Ik baalde al van mn hoge gewicht toen ik 83 woog dus laat staan nu ik 90 ben en ik krijg er niks van af… Na deze zwangerschap wil ik ook graag gaan sporten, hopelijk lukt het

In het begin van de zwangerschap van Ruben had ik een
BMI van 29,1 (89 kilo) eind van de zwangerschap BMI 36,6 (112kilo)

en met deze zwangerschap start ik met een
BMI van 31 (95kilo)

Ook ik heb dus een stevige bouw, wat ik ook niet als dik zou willen omschrijven.
als ik vertel hoeveel ik weeg gelooft 8 van de 10 het vaak niet, en dat beschouw ik dan maar als een compliment

Groetjes Marianne mama van Ruben

En hoeveel ben jij nu al aangekomen of juist niet?

In mijn eerste zwangerschap ben ik 30 kilo gegroeid. De tweede zwangerschap ben ik keurig 12 kilo gegroeid.
Beide keren was ik binnen 6 weken weer op mijn oude gewicht…en eindelijk na jaren ben ik nu lichter dan 3 jaar terug

Natuurlijk moet je er wel een beetje om denken dat je niet alles eet wat los en vast zit. Maar aan de lijn doen mag nu echt niet.
En dat groeien heb je niet altijd in de hand. Bij mij was het voornamelijk vocht. Mijn BMI was bij de eerste zwangerschap ook net iets te hoog. Ondanks dat ik er op gelet heb wat ik at ben ik 30 kilo aangekomen (in de kraamweek was er alweer 25 af )

Geniet lekker van het zwanger zijn en je kleine wonderje in je buik

Hoi hoi,

Ik had voor de zwangeschap een BMI van 20. Ik ben nu al 8 kg aangekomen Geen idee hoeveel ik rond deze periode van moppie was aangekomen maar in totaal zo’n 13-14 kg. Als ik zo doorga ga ik daar denk ik wel ruim overheen vrees ik, ahum. Ik zal de popcorn, chocolade en ijsjes 's avonds iets meer proberen te weerstaan…vanaf morgen…
groetjes,
Wendy

Ja maar bij jou maakt het niet uit! Jij MAG zoveel aankomen En je bent het vast ook snel genoeg weer kwijt Niet te veel laten staan hoor

quote:
En hoeveel ben jij nu al aangekomen of juist niet?

2,4 kilo er nu bij, en daar zal het vast wel niet bij blijven

In mijn eerste zwangerschap was ik 9 kilo gegroeid en tijdens mijn laatste zwangerschap 8,5. Bmi weet ik niet maar ik heb wel ondergewicht. De kilo’s waren trouwens direct na de bevalling verdwenen. Ik moet juist opletten dat ik niet teveel afval door de bv. Bij rens was daardoor 7 afgevallen en woog ik 58 kilo bij een lengte van 1.83. Heb nu een slagroomdieet dus. Overigens heb ik daar geen moeite mee want ik heb heel de dag(en nacht) honger als een paard.

Groetjes Ramona

@Marianne: Dat had ik van mezelf eerlijk gezegd nu toch ook wel verwacht… Ik vind het wel apart, want ik ben echt nog geen enkel grammetje aangekomen… Ik woog 90 voor mn zwangerschap en nu nog altijd precies 90…
Naja bij mij kan het gelukkig geen kwaad, want ben dus van mezelf wel veel te zwaar
Ik weet ook echt niet meer wanneer bij mn eerste zwangerschap de eerste kilo’s er aan kwamen

quote:
want ben dus van mezelf wel veel te zwaar

Gaat erom dat je lekker in je velletje zit meid, das veeeeeeeel belangrijker.
En die kilo’s komen vanzelf wel hahaha of niet.

Ik was voor de zwangerschap van Danielle 115 kg (veel te zwaar, maar lekker in mijn vel ). Na de zwangerschap woog ik 113.
Nu ben ik 99 kg met een bmi van 31, maar hoop dat er nog wat afgaat net als bij Danielle .

Ik wens iedereen veel succes om na de bevallen een fijn gewicht te krijgen, waarbij je gelukkig bent.

Hoi,
Ik groeide en groeide maar door… 25 kilo erbij. Heel veel buik Ik bleef net onder de 100 en mensen zeiden ook echt; Zóóó zijn het er twee?! Dat vond ik na de zoveelste keer niet meer ‘haha’ grappig. Ik voelde mij gewoon prima en apetrots met de baby in mn buik en dan voelen complete onbekenden zich geroepen om een opmerking te maken…
Toen Liam 5 weken oud was was er al 16 kilo af! Dat ging vanzelf. Ik was wel blij, maar af en toe was ik gewoon hondsberoerd en dan vooral draaierig/ duizelig ervan (ik gaf ook bv)Ik weet nu niet wat ik weeg. Ik pas weer in mijn kleding m.u.v. de spijkerbroeken i.v.m flubberbuikje Maar dat is nou eenmaal zo…
Greetzzz Jo

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/FpsP7DH.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/FpsPp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jo79 op 23 May 2011 21:41:44

Ik begon de zwangerschap van Noa met een BMI van 17,9. Ben 14 kilo aangekomen.

Deze zwangerschap gestart met BMI 18,9. Ben intussen al één kilo aangekomen
Ik gok dat ik de 14 zeker wel weer zal halen…

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben met een bmi van 19 begonnen en 11 kg aangekomen. Die waren er na 5 dagen allemaal af en toen paste ik m’n eigen kleding weer. Ik had wel heeeel veel last van maagzuur dus ik kon niet zoveel eten, alleen maar kleine beetjes een paar keer per dag, en snoepen had ik geen zin in, dus ik denk dat dat wel scheelt.
Ik zag trouwens wel op hyves dat je een heeeele mooie buik hebt :smiley:

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Haha ja he Maar als je die buik van mij zo ziet zou je toch zeggen dat ik al wel 5 kilo aangekomen was
En ik snoep eigenlijk best veel Ik kan niet zo goed nee zeggen tegen de vreetbuien
Maar ik beweeg ook best veel, sowieso elke dag een kwartier heen naar de supermarkt lopen en een kwartier terug en 6 keer per dag trap op en neer lopen En dan het huishouden nog… Best veel beweging toch

hahaha, ja das best veel beweging, je loopt ook de hele dag achter Sylvie aan en die kleintjes maken wat meters op een dag
Maar ik denk dat je gewicht inderdaad niet zo nauw moet nemen, het is het belangrijkste dat je lekker in je vel zit. Je weet natuurlijk zelf ook wel dat je geen bmi van boven de 35 wil, das echt niet gezond. Maar je bent zwanger meid en dan is lijnen toch ook niet goed is mij altijd verteld… Dus lekker genieten en als je tweede mop er is, dan kan je alsnog proberen van onder de 30 te geraken. Maar dat zie je dan maar. Eerst genieten van die heeeele mooie buik en straks van dat hele mooie wondertje wat eruit komt!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 11 kilo aangekomen.
BMI weet ik niet.

Ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap, voordeel van 2 honden en een kind denk ik

Groetjes van Sascha en Senne