Hoeveel jassen?

Ik heb voor Eva een leuke winterjas gekocht. Hij is van Mexx en was best duur (60 euro geloof ik en dan moest er nog een bijpassende sjaal bij). Dat is dus haar ‘goeie jas’. Maar eigenlijk zou ze een extra jas moeten hebben, want stel dat deze bv nat is? Ze heeft wel een poncho, maar die is meer voor de herfst en het voorjaar, niet als het echt koud is. Hoeveel jassen hebben jullie kindjes? En waar zou ik een leuke jas ‘voor erbij’ kunnen halen, die niet te duur is? Of een leuk, wat dikker vest misschien? Hebben jullie leuke adresjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn meiden hebben zowel in de zomer als in de winter 2 jassen.

Heb je al bij Jola gekeken? Daar hebben ze leuke betaalbare jassen van Bakkaboe (t/m maat 86) en Persival (Vanaf maat 92).

Verder wil Hans Textiel nog weleens leuke jassen hebben. Moet je net geluk hebben hoor, net als bij de Zeeman en de Wibra. Soms hebben ze daar hele leuke dingen en andere keren is het 3x niks wat er hangt aan kleding. Wisselvallige winkels vind ik dat.

En heb je al op de markt gekeken? Daar wil ook nog weleens een kraam staan met kinderkleding. Zit ook vaak kitsch bij maar als je een beetje speurt kun je nog weleens iets tofs vinden!

Hier op de markt heb ik vorig jaar voor de meiden kei-leuke winterjassen gekocht “voor erbij” voor 25 euro per stuk. Ik kreeg daar heel veel reacties op en mensen dachten dat het hele dure jassen waren. Ze lachten zich suf als ze hoorden dat ze van de markt kwamen en maar 25 euro waren!

Groetekes, Sje

Twee jassen in de winter inderdaad. In de zomer heeft ze heel veel vesten en een jas.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor deze winter nog geen jas heb voor Noor. Heb jij die paarse geruite van de Mexx gekocht voor Eva? Ik heb daar wel al naar zitten kijken, maar toen was Nora er niet bij, dus kom em niet passen bij haar.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb nog steeds morgan der 'leren’jas die echt waar nog goed zit, ik heb een wollen jasje in Portugal gekocht en ik ga van de week even kijken of haar gewatterde jas nog pas van vorig jaar want die was best groto toen zo niet koop ik er nog een gewatterde bij en anders zijn we klaar en heeft ze 3 jassen en dat lijkt me wel genoeg.

Groetjes,

Michèle

Ben ik dan de enige die één jas wel genoeg vindt? Hoezo, als die ene nat is? Dan leg je hem toch te drogen op de verwarming en is het klaar? Nee hoor, Erik moet het maar met eentje doen, dat leverde vorig jaar ook geen problemen op.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik wil der jassen nog wel eens wassen mriek en dan wil ik niet verplicht binnen zitten

Groetjes,

Michèle

Minke heeft een paar jassen, omdat ik van een vriendin met twee grotere dochters alles krijg wat haar jongste niet meer past! Wat een geluk he! Maarre, twee vind ik ook wel handig persoonlijk. Bij bv de HEMA kan je goedkoop een reservejasje kopen voor als de goede jas nat is of in de was zit.
groetjes

Noah heeft ook maar 1 winterjas, en 1 zomer jas.
Verder heeft hij genoeg dikke truien en dikke vesten, dus als ie echt nat is, en meneer wil naar buiten dan trekt ie maar een vest aan.

Maar ik heb een hele mooie winter jas gezien bij de C&A voor maar 20 euro…:smiley:

Liefs, Melanie

Nee, hoor Mriek! Ik vind 1 jas ook voldoende!

Zelf heb ik ook maar 1 jas, en Seth ook. Als hij nat is, gaat hij inderdaad op de verwarming of eerst even kort in de droger, en anders zien we dat dan wel weer.
Heb tot nu toe in ieder geval nniet dat soort problemen gehad.

Rainbow: Bij de hema zag ik ook leuke jassen, denk dat die niet heel duur zijn.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben best veel jassen, maar alleen maar omdat we veel dingen krijgen en veel 2de hands is, als ik het zelf moet kopen vind ik 1 ook voldoende!

Grappig dat de meningen over een tweede jas zo verdeeld zijn! Ik heb zelf ook twee jassen, één voor op een broek en één voor op een jurk. Haha. Eva heeft verder ook geen dikke vesten ofzo, dus ik wil toch graag nog een extra jas voor erbij. Maar dan wel ‘voor weinig’. Ik heb op MP gespeurd gisteren, maar vond dat ze daar nog veel vroegen…En bij de HEMA hebben ze nu hele gave rode ruitjesjassen zag ik, maar die waren toch ook nog 35,- en dat vind ik eigenlijk net wat te veel…Dadelijk is de HEMA wel open en ik moet toch nog een te grote pyjama terugbrengen, dus ik kijk dan toch even naar die jas.

Vorig jaar had Eva een poncho, twee jassen én een dik vest en dat was toch wel wat overdreven. Maar één extra jack/jas kan geen kwaad, dus ik ga even speuren. Of hier een Jola zit, geen idee? Maar die hebben ook wel leuke dingen ja. Ik ga op pad!

@Liske, het is een paarse parka. Hij is heel mooi, een beetje een aparte stof. Hij was 49,95 zag ik net. Ze hebben er bijpassende sjaals en mutsen bij, maar ik heb alleen de sjaal omdat er toch een capuchon op de jas zit. Ik zag op de site dat ze ook hele coole zilveren jassen hadden, maar die waren helaas bijna allemaal uitverkocht al!

Bij C&A heb ik vorige week een leuke jas gekocht (soort houtje touwtje). Een paarse met een zwarte ruit erop. Mutsje kon eraf gehaald worden. Kostte € 25,-. Hingen trouwens nog meer leuke!

Lilypie First Birthday tickers

@Michèle: ik was de jas van Erik altijd 's avonds, dan kan 'ie 's nachts drogen. Kunnen we de volgende dag gewoon naar buiten

Groetjes,
M

Ik heb er 2 gekocht bij C&A voor 34.95 en 29.95…niet te duur en heel leuk!
Ik wil er voor Aaron ook altijd 2 hebben…vorig jaar geregeld gehad dat er 1 helemaal vies was door modder/eten…etc en dan is het toch echt wel makkelijk als er een 2e voor hande is.
En bij de ene kleur broek past weer beter de andere winterjas bijvoorbeeld!

Gr, Danielle

Oh ha ha ha ik voor doe morgan der was altijd zaterdagochtend vandaar

Groetjes,

Michèle

Ik sluit me helemaal aan bij Mriek. Ik heb zelf ook maar 1 winterjas en vind het voldoende dat Tim ook maar 1 winterjas heeft. Vorige winter is het ook prima gegaan met 1 jas. Idd gewoon aan het einde van de dag wassen, zodat hij de volgende dag gedroogd is. Ik ga echt geen 2e jas kopen, alleen maar vanwege het wassen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

Oh wat grappig 2 jassen… manlief ziet mij al aankomen. Moest wel lachen hoor Rainbow 1 voor op een broek en 1 voor op een jurk

Hier ook 1 die savonds de was ingaat en de volgende morgen echt wel droog is. En zelf vind ik ook dat ze er veel te snel uitgroeien (dus blij dat Levi ze nu weer aan kan …) Die vesten van Z8 zijn helemaal ideaal, en lekker warm. Ik heb er ooit 1 via mp gehad. Kwaliteit is erg goed en ze blijven erg mooi.

Tja zit nu wel te denken dat zoonlief vorige jaar maar amper/niet liep. En nu dus wel… dus misschien goedkoop jasje/vestje voor buiten te spelen (glijbaan etc) …

Het tweede winterjasje dat wij vorig jaar gebruikten, had ik van mn broer. Tweedehandsje van mn nichtje. Maar Nora gaat regelmatig even mee naar de paarden en kan daar gewoon heel vies worden. Als we dan smiddags nog iets anders gaan doen, kan ze haar gewone jas weer aan en hoef ik die ‘oude’ jas niet elke keer te wassen. Volgens mij heb ik voor deze winter geen reservejasje meer liggen, dus dan kijk ik toch voor een goedkope tweede.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je het met maar 1 jas doet hoor.

Eerst maar eens zorgen dat ik uberhaupt een winterjas voor Noor heb!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

@Bakmama, ik moet zo koken, maar ik ga straks even kijken in de mail!

@Sannn, dat jasje heb ik vanmiddag ook voor Eef gekocht. Alleen dan 86-92, die was 35,-. Ik vind 'm superrrrrrrgaaf! Maar ik vind 'm vrij klein uitvallen. Heb 'm net tegen de Mexx-jas gehouden en deze is toch een stukje smaller. Dadelijk even bij Eef passen. Normaal past zij nog makkelijk 86 en 92 al helemaal, maar de HEMA valt soms klein! Anders wordt het 98-104 en dat is dan wel erg groot…Ik hoop echt dat de jas past, want hij is zo leuk! Hij staat Emily ook heel goed! SCHATTIG MEISJE!

HELAAS…de jas past niet! De mouwen zijn te lang, maar dat is nog niet zo erg. De knopen staan op knappen…Ik twijfelde al omdat de jas erg smal oogde, maar inderdaad gaat deze het niet worden…Jammer, want het model en de kleur zijn helemaal gaaf. Maar dan wordt het 98-104 en dat lukt al helemaal niet…Even verder zoeken dus…