Hoeveel gram aan groentepotjes vervangen een fles?

Hllo,

Een vraagje onze kleine man eet sinds hij 4 maanden is groentehapjes…
Nu eet hij die van 125 gram maar ik neem aan dat deze nog geen fles vervangen.
Maar welke dan wel?
Ik ga vandaag bijv starten met een van 190 gr als hij deze helemaal opeet vervangt deze dan een fles of nog niet??

Groetjes Germaine

Lilypie 1st Birthday Ticker

Volgens mij is zo’n potje ongeveer net zoveel vocht als een fles. Die eerste groentenhapjes bestaan zo ongeveer alleen maar uit vocht in mijn herinnering.

Groetekes, Sje

volgens mijn ka is er niks mis mee vocht bijgeven NA de hap, als je 200 groentepotje hebt dan hoeft het idd in principe niet meer, maar 125mg groente is net zoveel vocht als een fles van 125 cc…wat sje zegt dus.
MAAR als je kind normaal 200 aan groente krijgt mag je dus 75 cc vocht bijgeven.
rico krijgt ook 50 aan vocht extra NA zijn groente.
zodat je in principe aan het aantal cc komt wat hij normaal uit fles krijgt

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 08 Mar 2009 17:00:24

Ik zou dan wel wijn schenken bij die groentenhap! (Zie Olvarit; beker water-topic).

Groetekes, Sje

hahaha maar wijn met 4 maanden al
of in rico’s geval 5 maanden en 2 weken

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, lekker toch?!

Groetekes, Sje

hahaha, effe serieus…vanaf wanneer gaf jij dat spul? (dubb.fris)
(ik neem aan dat je het in dit geval over diksap hebt)

Nee, dubbelfris is echt dubbelfris. Dat krijgen ze dus alleen maar bij wijze van wijn. Dus met een etentje (kerst ofzo) of op een verjaardag hier thuis. Verder drinken ze het niet.

Ze krijgen normaal heel dun aangemaakt diksap (eigenlijk water met een kleurtje) en 1x per dag mogen ze een pakje drinken kiezen (yogho, sinaasappelsap, appelsap of chocomel). Verder drinken ze bij het eten altijd melk.

Groetekes, Sje

Hmm dus als ik het goed begrijp zit morgan dus gewoon weer op 5 flessen met die groentepotjes of werkt het zo weer niet… Want ze eet nu ook nog een deel papfles, zo’n 160cc max. Zo komt ze toch nooit van die fles af?? Of verschuif ik dan dingen op de dag dat dat potje en een toetje genoeg gaan zijn??

Groetjes,

Michèle

een maaltijd vervangt een fles michele dus die laat je weg als je 3 flessen mag gaan geven.
de fles die je geeft om 20.00 zou ik nog niet weglaten, gewoon de 1 alaatste fles vervangen voor groente. want het is nu ook nog beter dat ze zeker genoeg vocht hebben voor de nacht door te komen…en die zit in de laatste fles.

Nou ja dan zou ik die van 15.00 weg moeten gaan laten, maar ja dan moet ik haar dus al brood gaan geven of ander eten en langer tussen de flessen gaan laten zitten. Even over nadenken en dan hier zoeken want anders gaat ze honger lijden denk ik.

Ze eet nu 6.00, 10.30, 15.00, 19.30 een fles en dan om 9.30 en 18.00 fruit en groente. Maar ja als ik die van 15.00 weg laat dan zit er wel heel veel speling in, dus dan moet ik hier al brood gaan geven nu. Oh ja en een toetje denk ik na het eten want anders heeft ze misschien weer teveel honger.

Groetjes,

Michèle

4 flessen is prima Michelle. Bij 7 maanden mogen ze tussen de middag een boterham en dan vervalt de fles van 15.00 uur. Daar voor in de plaats kun je thee, water, diksap of verdunde vruchtensap geven met iets van een koekje. Bij 9 maanden mag je de fles na het eten vervangen voor een toetje en krijgen ze dus nog maar 2 flessen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oke dus nu 4 flessen en een heel potje is niet erg dus. Oke dat scheelt dan weer. Want ze moet eerst nog brood leren eten.

Groetjes,

Michèle

Nee, dat is inderdaad niet erg.

Groetjes,
Sandra

@ Sandra: Erik is nu negen maanden. Betekent dat dat wij de fles van 15.00 uur nu ook kunnen gaan vervangen voor een sapje o.i.d.? Erik drinkt dit nog niet heel goed moet ik zeggen, maar we kunnen het gaan proberen. De laatste fles na de groente hadden wij al eerder laten vallen, dus nu zit hij nog op drie flessen ('s ochtends pap, om 11.30 uur bij het brood en om 15.00 uur).

Groetjes!

Ja, met 9 maanden mag je naar 2 flessen. Let er dan wel even op dat ze weer vitamine D druppels nodig hebben. Dit omdat ze onder de 500 ml opvolgmelk komen. Tim drinkt zijn melk altijd achter elkaar leeg, maar zijn sap ook niet. Maar ik heb zoiets van als ik een glas drinken heb drink ik die ook niet in een keer leeg. Ik geef hem nu dus sap en iedere keer als hij stopt met drinken dan stop ik ook met geven. En dan geef ik hem 5 of 10 minuutjes later weer. Soms ook pas weer iets later. Gewoon af en toe wat drinken geven gaat ook prima en dan komt die fles ook leeg. Soms drinkt hij wel 100 cc achter elkaar, maar soms ook maar 20 of 30 cc.

Groetjes,
Sandra

Denk dat het gevoelsmatig ook anders is sap of melk. Wat je zegt wij drinken ook niet alles in een keer leeg. Ik weet dat ik een tuitbeker van me ma kreeg met water of iets en dan dronk ik die op me gemak leeg. Al was ik wel een natnek altijd.

Groetjes,

Michèle

of je doet het zo;

6 uur fles
09:30 uur fruit
12 uur fles
3 uur liga en een bekertje sap(diksap of thee)
5 uur groente
8 uur papfles

17.00 red ik niet inge, ze wordt om 16.30 van de creche gehaald dus dat zijn we nog onderweg.

Groetjes,

Michèle

Inge,

Bij mij werd verteld dat ze met 6 maanden echt nog 4 flessen nodig hebben. Pas bij 7 maanden naar 3 flessen, omdat ze dan een boterham tussen de middag krijgen. Waardoor je de fles van 15.00 uur kan laten vervallen voor ander drinken.

Groetjes,
Sandra