Hoeveel gram aan groentepotjes vervangen een fles?

Goeie tip van de vit. D Sandra, wist ik niet. Miste Tim die fles om 15.00 uur niet als je het vergelijkt met af en toe een slokje sap? Het lijkt me dat ze dan eerder honger gaan krijgen of niet?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, dat dacht ik ook Mriek. Tim is een goede eter, dus ik had echt zoiets van hoe ga ik dit doen. Maar ja toch maar gedaan en zo iets gehad van we zien wel hoe hij het op zijn nieuwe schema doet. Maar het ging eigenlijk meteen super goed. Hij krijgt natuurlijk sinds de fles van 3 uur vervallen is een belegde boterham tussen de middag met een fles. Dus dat vult behoorlijk.

Groetjes,
Sandra

Ja denk dat het zichzelf wel wijst dan toch.

Groetjes,

Michèle

Tim krijgt sinds hij 7 maanden is rond 4 uur een baby koekje met wat sap. Dus dat kun je ook doen bij Erik. Ik laat Tim het koekje zelf eten, goed voor de motoriek. Hij eet wel wat van het koekje, maar nooit veel. Dus ik denk dat hij dan echt genoeg heeft. Maar goed je kunt dus Erik ook een koek geven als vervanging voor zijn fles. Samen met wat sap vult dat wel.

Groetjes,
Sandra

Oké, dan gaan we dat maar proberen. Hij heeft net toevallig een nijntje babybiscuitje gehad, wat gesabbeld en voor de helft op. Maar dit was maar een probeersel, binnenkort maar voor het echie het schema weer gaan veranderen dan. Spannend weer!

Groetjes!

Spannend altijd weer he. Nog een paar weekjes dan gaan we bij Tim de fles van half 8 s’avonds eraf halen. En ipv die fles een toetje na het eten. Ben benieuwd hoe dat gaat. Want hij krijgt nu rond 18.00 uur zijn avondeten en daarna rond half 8 zijn fles. Als die fles vervalt dan krijgt hij dus eerder zijn laatste eten. Hoe doen jullie dat, direct na het eten zijn toetje of wat later?

Groetjes,
Sandra

Om 18.00 uur potje groente en dan direct kwark. Hij ligt er dan tegen 18.45 uur in. Dat gaat prima hier. We houden elkaar op de hoogte met onze spannende nieuwe schemadingen…

Groetjes!

maar over kwark gesproken,
mag je gewoon kwark geven met 6 maanden?
want daar zit toch gewoon koemelk in enzo? en hoe zit dat dan met nestle toetjes?
rico krijgt hypoallergene voeding…hoe doe ik dat dan met 6 maanden en toetjes?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tim gaat altijd rond kwart voor 8 naar bed. Maar goed we zien wel hoe het gaat. Hij gaat ook 2 dagen naar de creche en is hij zo moe dat hij na zijn groente gaat slapen en we hem wakker moeten maken voor zijn fles. Dus wat dat betreft is het wel makkelijk als hij zijn fles niet meer hoeft. En ach ze gaan natuurlijk overdag steeds korter slapen. Dus dan zal hij niet meer om kwart voor 8, maar eerder naar bed gaan.

We houden elkaar idd op de hoogte Mriek.

Groetjes,
Sandra

@ Sandra: we horen het wel!

@ Inge: Erik kreeg ook HA, maar we zijn het gewoon gaan proberen met kwark en yoghurt. En aangezien dat goed ging, zijn we het blijven geven en overgestapt op de standaard flesvoeding. Erik heeft geen allergische reacties, dus dat is heel fijn. En het scheelt een hoop in de portemonnee, standaard ipv HA.

Groetjes!

ja als rico die groente en fruit en roosvicee goed binnenhoudt en goed op reageerd…zal ik dan niet ook is met 6 maanden proberen normale flesvoeding te geven?
hij moet toch eens proberen die melk te krijgen, anders kan ik dadelijk nooit iets proberen waar wel koe/weidemelk in zit

Ik zou overleggen met je ka Inge. En alles in kleine beetjes proberen want anders raakt ie denk ik te veel geprikkeld. Zijn maag bedoel ik dan.

Groetjes,

Michèle

hmm…ja ik meost over 'n maandje bellen voor een afspraak dus dan bel ik wel en vraag dat gelijk.
denk dat het cb het langzamerhand weer over gaat nemen straks…pff

Dan hoop ik wel dat ze het goed over nemen want je weet wat een ellende hun kunnen veroorzaken.

Groetjes,

Michèle

hahaha ja…maar al te goed. maar ik hou ze in de gaten…sherlock holmes haha

Ha ha ha en rico is dan zeker watson??

Groetjes,

Michèle

haha of er komt een ander figuurtje invoor…scooby doo

Ha ha ha eh hebben we dan ook een shaggie?? Enne ben jij niet eerder een Daphne of een Velma dan???

Groetjes,

Michèle

hahaha kwa geslacht wel ja
of gewoon super woman ho ho nou niet te veel eigendunk inge
(praat ik nou over mijn eigen als in de 3e persoon?)

Gaat het wel helemaal goed of heb je al zo’n one size fit all witte jas

Groetjes,

Michèle