Hoeveel brood/melk

Hoi hoi…

Even een vraagje:
*Jurian eet sinds een week 1 boterham tussen de middag met boter… dit vind hij heerlijk. Hoeveel boterhammen mogen ze eten? 1 of meer …?
*Hij krijgt daarna een fles melk met 120+4 schepjes of 150+5 schepjes. Is het de bedoeling dat ze deze blijven krijgen… en hoeveel geven jullie dan?
*als hij smorgens ook brood gaat eten ipv brinta hoeveel geef je er dan? Want 1 boterham voedt toch niet net zoveel als 1 bord brinta?!

Wie denkt er ff hardop met mij mee… en heeft er ervaring mee?
Bedankt!

Ja hoor meer brood mag ook tussen de middag. Die fles zou ik zodra hij 1 jaar is gaan vervangen door een beker gewone melk. Of nu al opvolgmelk uit een beker gaan laten drinken. Zo snel mogelijk van die fles af vanwege het gebit en de spraakontwikkeling.

Voor 's ochtends geldt hetzelfde eigenlijk. Als hij 2 boterhammen lust prima. En wat melk betreft, zelfde verhaal als met de lunch.

Groetekes, Sje

Bedankt sje…

Ja als ze 1 zijn mogen ze gewone melk … maar dat duurt nog wel ff … dus vandaar dat ik benieuwd was over het hoe/wat…

Hij krijgt nu ook nog brood met alleen boter erop… ga denk binnenkort kliederen met appelstroop… 's morgens krijgt hij bordje bambix ipv brood… het bordje gaat nu weer goed…

Niet met zoetigheid gaan kliederen op brood! Gewoon smeerkaas of smeerworst geven. Zoetigheid kan nog lang zat en dat is in de toekomst dan weer een middel om ze te stimuleren.

Hier krijgen ze al vanaf het begin kaas of vlees op brood. Zoet is pas later gekomen. Ze krijgen het dus inmiddels wel, maar ze moeten van ons eerst een boterham met vlees of kaas eten (dat bedoel ik met zoet als middel om te stimuleren). Als je al begint met zoetigheid krijg je ze nooit meer aan vlees of kaas. Of heel moeilijk.

En alle zoet wat je kunt vermijden is mooi meegenomen voor die kwetsbare vers doorkomende tandjes.

Dus niks appelstroop: smeerworst of smeerkaas!

Groetekes, Sje

oei… dacht dat appelstroop juist zo goed was…

maar je tip is nog op tijd…

Volgens mij als je ze geen zoet geeft kunnen ze er toch ook niet echt naar talen?? Ik bedoel wat je niet kent kun je niet missen.

Groetjes,

Michèle

Waarom zo spastisch over doen over appelstroop? Zit boordevol ijzer, hartstikke belangrijk voor zo’n kleintje in de groei. Je kan het toch afwisselen; een paar keer smeerworst/smeerkaas en dan een enkel keertje appelstroop ofzo. Ik zie daar het slechte niet van in en wij doen het dan ook op deze manier. En Erik vindt het allemaal even lekker, dus een voorkeur voor zoet kweken we er ook niet mee.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja zo dacht ik ook dat appeltroop werkte. Ik zou niet meteen overstappen op de pasta en pindakaas, maar een keertje appelstroop of 50/50 lijkt me geen probleem.

Groetjes,

Michèle

Nee, chocopasta heb ik ook een afkeer van. Dat zou ik Erik dan ook niet geven. En pindakaas moet je sowieso mee uitkijken ivm allergische reacties. Dus dat doen we ook niet. Nee hoor, gewoon regelmatig smeerpaté en af en toe appelstroop. Wat ik zei: gaat allemaal even best naar binnen hier…

Groetjes!

Ach wij gaan morgen eerst maar beginnen met nieuwe potjes, ziet er best lekker uit en ik wist niet eens dat ze al risotto mochten… en dan eventueel toetjes en zo en voor we het weten is ze weer een maand verder en gaan we ook een boterhammetje proberen

Groetjes,

Michèle

Spannend! Gaat snel nu hè? Er komt nu regelmatig iets nieuws bij op deze leeftijd, zo leuk. Ben benieuwd hoe snel Morgan een heel 6-maandenpotje opeet, dat duurde bij Erik wel een paar weken. Hou ons op de hoogte!

Groetjes!

Ja het gaat ineens zo hard. Ze is ineens echt een minimensje met eigen willetje en zo. Zoals ze al aangeeft dat ze echt geen kiwi lust, geweldig.

Enne ik begin met halve en dan zien we wel wanneer ze meer wil. Dwingen doen wij niet aan, ook nu ze haar flessen niet goed leegdrinkt vanwege haar sprong. Ze kan het hebben dus…

Groetjes,

Michèle

ok ok… deze mama moet ook maar haar eigen schema volgend … en niet over ja op zeggen … maar wel leuk dat jullie meedenken. Want als Sje dit niet gezegd had zou ik denken alleen appelstroop en later wel smeerpaté… oid. Dus meiden hier wordt het ook 50/50… zie zijn gezicht al voor me

Ja gaat snel dan hé… vond ik echt toen Jurian over de 6 maanden heen was… dan mag je groente en fruit meer geven… (en ging Jurian het na veel strijd eindelijk eten…) en voor ze het goed en wel volledig eten mogen ze alweer brood erbij… maar wel erg leuk… gezellig ook aan tafel!

Ja vooral dat eten. Ze doet haar slab I love eating steeds meer eer aan

Groetjes,

Michèle

Wat zijn we trots op onze minimensjes…

Groetjes!

ik zou ok geen appelstroop geven

Appelstroop en ijzer is achterhaald. Mijn schoonvader legde me laatst uit waarom.

Vroeger werd appelstroop in grote ijzeren ketels bereid en dat is de reden dat er toen erg veel ijzer in zat. Door die ketels.

Tegenwoordig wordt appelstroop niet meer in van die ijzeren ketels bereid maar nog steeds roept heel de wereld “In appelstroop zit veel ijzer”.

Als ze ijzer moeten krijgen, dan kan dat ook via groenten. Bijv. broccoli, spinazie etc.

Groetekes, Sje

Ik geef Tim 1 boterham tussen de middag met margarine en beleg. Volgens het CB mogen ze 1 a 2 boterhammen tussen de middag. 2 vind ik wel erg veel voor een baby aangezien hij nog maar zo klein is. Dus ik laat het lekker bij 1 boterham. Tenslotte krijgt hij na zijn boterham ook nog een hele fles.

Tim krijgt altijd smeerkaas of smeerworst. Maar hij heeft nu ook 2 of 3 keer appelstroop gekregen. En als hij de dag daarna weer smeerworst krijgt vind hij dat ook prima. Vind persoonlijk dat er af en toe wel erg panisch gedaan wordt over zoete dingen.

Groetjes,
Sandra

Helemaal met je eens Sandra…

En wij hebben appelstroop die uit een natuurwinkel komt en dat schijnt wél vol ijzer te zitten…ken het verhaal wat Sje vertelt namelijk en dit schijnt een uitzondering te zijn…ach, en anders maar niet…kind zal er echt niet voor de rest van z’n leven verpest door raken.

Groetjes!

Hallo,

Aaron krijgt ook een boterham zonder korst…half pate en half stroop.
Maar…hij eet niet alles op…is net als zijn papa geen broodeter!

Maar ik wil even zeggen dat toen ik op het kinderdagverblijf werkte…er veel pate en smeerkaas werd gegeven aan de kleinste broodetertjes maar ook echt wel stroop…dat was het enige zoete wat ze kregen.

Gr, Danielle