Hoeveel brood/melk

Denk met stroop dat ieder voor zich uitmaakt wat hij wil dat zijn kind eet. Zelf heb ik zoiets van ik eet ook zoet op brood (het zoet dat morgan niet eet hoor) maar waarom zou ik het wel mogen en zij niet. Net als snoepen, ons neefjes mag niet snoepen want het is zo slecht voor hem, maar ondertussen moet ie wel toekijken hoe zijn moeder kilo’s wegwerkt. Nee hoor dan gewoon als ze ouder is zoals mijn moeder het ook deed. Een eigen trommetje en daar mag ze 2 a 3 snoepjes uitpakken afhankelijk van de grote van de snoepjes. En zo ook met brood wel eerst hartig en dan zoet maar niet iets ontzeggen wat ik zelf ook eet. Maar dat is mijn mening.

Groetjes,

Michèle

precies Michele…zo denk ik het ook!
Ik lust smiddags ook wel eens iets lekkers…moet ik dan zeggen “nee Aaron jij krijgt over 2 uurtjes je groente!”…das dan toch sneu!
En…als hij ouder is en goed heeft gegeten dan mag hij van mij elke keer iest van een snoepje uitzoeken als beloning…dan eten ze wel hoor!
Maar dan ben ik ook wel zo als hij niet goed heeft gegeten dat ik dan ook volhoud om geen snoepje te geven.

Ik ben een makkelijke mama…maar kan pedagogisch streng zijn hoor!

Gr, Danielle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ben het helemaal met jullie eens.

Zolang het met mate is moet het helemaal geen probleem zijn. Ik had vroeger een jongetje bij ons in de buurt wonen. Hij mocht geen snoep van zijn moeder, omdat het slecht was. Hij moest dan altijd huilen als wij wel iets zaten te eten. Echt zo zielig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ZoonLief eet tussen de middag ook een boterham met boter… soms smeerkaas of smeerworst (net wat ik in huis heb ) .
Daarbij krijgt hij een beker opvolgmelk (100ml). Met 8 maanden hoeven ze nog maar 400cc opvolgmelk. (200cc in pap ochtend, 100ml bij borrjde en 100ml voor t slapen).
De rest van de vochtbehoefte vul ik op met koude thee. Leer hem nu ook t drinken uit een beker… is wel kliederen,… maar ook wel erg leuk om te zien/doen!

Groetjes Evelien