Hoevaak kan/mag een kind ziek zijn?

Ondanks dat zijn ontwikkeling prima verloopt (zie topic “bij het CB geweest”), is Luca echt vaak ziek. Dit is de nu al de derde keer deze maand dat hij koorts heeft en verkouden is. Pas sinds voirge week zondag is de vorige over, en nu alweer koorts!! Hoort dit er allemaal bij?? Hij gaat op maandag naar het kdv, en ik weet dat ze dan van alles oppikken, maar zoveel? Wat vinden jullie?

[/url]

Hoi Kim

Ik herken dit. Manon is 7 maanden, net 10 dagen zonder peniciline en alweer verkouden.

Onze huisarts heeft verteld dat een kind 10 a 12 x per jaar zo verkouden en ziek mag zijn. Dit hebben ze nodig om de werstand op te bouwen zoals jij en ik.

Dus…wij denken nu ook maar het zal wel goed zijn.
En ook Manon gat 2 dagen naar het kdv en daar pikken ze natuurlijk wel veel meer virussen op. Maar ze bouwen ook al meer weerstand op.

Tessie

hhhmm, nou ja dat moet dan maar! Is wel heel rot hoor (ook voor mij ), hij is dan zo zielig! Maar 10 /12 keer per jaar is dan toch gemiddeld 1 keer per maand, en dit is de derde keer. Hierna ben ik dan voorlopig klaar hoop ik! Loop zelf ook al 3 weken met hoofdpijn en een verkoudheid…bleeeh niks leuk!

[/url]

Ook hiehr komt heht steeds weer terug. Helaas ook bij onszelf.
Erg vervelend idd.

Is idd 1x per maand. Maar misschien de hele zomer wel niet!!!

Tessie

oei dat is vervelend he, ik kan je op dat gebied niet veel helpen.
Maar het is percies of het blijft zo hangen he?!, mensen denken ah het is nu voorbij en staan de volgende dag terug ziek op!

Ik wens zoontje veel beterschap en ook voor jou!!

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

quote:
Onze huisarts heeft verteld dat een kind 10 a 12 x per jaar zo verkouden en ziek mag zijn.

Zoveel?! ja ik zou het niet weten hoor, maar dan zouden ze de eigenlijk elke maand wel snoterig of griepig moeten zijn.
Dat ga ik hier dus echt niet redden met Ruben, die is nu ook 7 maand en is 2 weken geleden voor het eerst echt verkouden en hoesterig geweest maar koorts? dat heb ik nog niet met hem mee gemaakt.
dus ook ik kan je niet verder helpen.

beterschap met de kleine man.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 10 Feb 2006 19:50:28

Ik had het toevallig met mijn baas (huisarts) erover vorige week en een kind onder de 5 jaar maakt per winter ongeveer 10 virale infecties mee.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Fijn te lezen Jolanda dat dat bij jullie oko genoemd wordt.
Ik vond het al zoveel toen de huisarts het zei.

Tessie

Joyce was gister voor het eerst ziek.

Weet je wat ik zo eng vind als die kleintjes ziek zijn ?
Ze hebben er gelijk zo’n hoge koorts bij !
Binnen een uur liep het op tot wel bijna 39 graden.
Ik belde mijn moeder gelijk op maar die zei dat het bij kinderen
heel normaal is als ze er zo’n hoge koorts bij hebben.

Nou Kim, nu ik mijn kleintje zo ziekjes hebt meegemaakt kan ik
me voorstellen dat je het heel moeilijk vind als Luca zo vaak ziek is.

Je zou het zo van ze over willen nemen als het kon he !!!

Sterkte en ik hoop dat zijn weerstand snel een beetje beter wordt
zodat hij minder vaak ziek is.

quote:
Joyce was gister voor het eerst ziek.
och arme! Ik wens ze veel beterschap! en hoe is gaat het ondertussen?

Mama kim ik hoop ook dat zijn weerstand beter wordt! en al beter?

ja ik heb ook wel eens gehoord dat een kind zo vaak ziek mag zijn!!!
inderdaad daar krijgen ze weerstand van!! even een vraagje Hannah is eigenlijk nog nooit ziek geweest!! is dat dan niet erg??? bouwt zij dan wel een weerstand op???
lieve gr. janneke en hannah

janneke Alyssa is ook nog niet ziek geweest, alleen wat koorts van haar laatste prikje dat ze had gekregen.

ze is wel alle dagen thuis, dus pikt ze geen verkoudheid of zo mee van andere kindjes.
Op cb hadden ze wel gezegt dat eenmaal ze daar wel aan blootgesteld word dat ze al beter tegen kan omdat ze dan wat ouder is.
Ikvraag me ook of ze dan toch rapper ziek zal worden dan andere kindjes die eerder veel ziek zijn geweest.

ja ik heb de zelfde siuatie als jij!
ik ben ook wel benieuwd of ze dan sneller ziek worden!
WIE O WIE WEET DAT???
nou samya ik hoop dat we antwoord krijgen!!!
lieve groet van Janneke en Hannah

Hey

Thomas was ook altijd ziek, verkouden. Hij heeft nu buisjes en zijn neusamandele zijn er uit. Dat heeft hem goed geholpen, maar hij is nog regelmatig ziek. Robin neemt het dan over, en is dus ook regelmatig ziek/zwak/misselijk…
Mijn kids gingen niet naar het kinderdagverblijf, ik denk dat als er een virus heerst, ze het toch wel krijgen. Het hangt in de lucht…

quote:
Binnen een uur liep het op tot wel bijna 39 graden.

Ik zou Joyce wel in de gaten houden. Mijn huisarts zegt altijd: Beter een keer te vaak geweest dan een keer te weinig. Thomas heeft ook wel eens een oorontsteking gehad waar bijna geen koorts bij was.

Het blijft wel vervelend inderdaad, kleinte kacheltjes!! Thomas heeft eens 41.2 gehad!! Echt eng!!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

sorry, ik kan er ook niet echt wat van zeggen.
diantha is pas een keer ziek geweest toen ze net 6 maanden was.
verder ga ik wel elke dag flink met haar wandelen en komt ze regelmatig in contact met de kindjes van mijn zus {4 jaar en 4 en een halve maand}
ze krijgt nog altijd bv en elke dag vers fruit en groente.

ik denk dat ze zo ook voldoende weerstand opbouwd, daar hoeft een kind toch niet 10 keer per jaar ziek voor te wezen?

Groetjes Christa, mama van

quote:
ik denk dat ze zo ook voldoende weerstand opbouwd, daar hoeft een kind toch niet 10 keer per jaar ziek voor te wezen?
Ik hoop het niet want dat vind ik wel heel erg veel hoor !
quote:
och arme! Ik wens ze veel beterschap! en hoe is gaat het ondertussen?
Lief Samya dat je vraagt hoe het nu met haar gaat gelukkig was de koorts weer net zo snel weg als dat ze gekomen was en vandaag was ze weer helemaal de oude ! ehhh... jonge ! haha
quote:
Hannah is eigenlijk nog nooit ziek geweest!! is dat dan niet erg????? bouwt zij dan wel een weerstand op??????
Ja ik denk het wel hoor Janneke, wees maar blij dat je kindje nooit ziek is geweest !

Groetjes van Miranda ( mama van Joyce )

quote:
Het hangt in de lucht...
ja dat is wel percies zo he!
quote:
41.2 gehad!! Echt eng!!!

dat is zeker eng ik zou ook niet kunnen slapen!

quote:
hoeft een kind toch niet 10 keer per jaar ziek
dat is ook zo eigenlijk, dus ik denk wanneer ze ziek zijn dat ze daaruit hun weerstand halen, en anderen die niet veel ziek zijn hun weerstand uit voeding halen. Het is maar een gedacht dat ik uitmaak van het lezen van de berichten he, ben maar ook nog bezig aan het leren.

misschien dat de verpleegstertjes van deze forum daar beter een antwoord op kunnen geven?!

mandy2 :
aaah dat is goed he!!!

Hu, watte bedoel je Samya ?

Bedoel je goed he, omdat Joyce weer beter is ?
Of omdat Hannah nog nooit ziek is geweest ?

Eigenlijk allebei wel goed he