Hoesten

Ik loop al een week verschrikkelijk te hoesten. Sinds afgelopen vrijdag is het helemaal erg en hoest ik me echt helemaal suf. Het is soms zo erg dat ik er soms van ga kokhalzen. Ik word er helemaal simpel van dat het niet minder wordt. Ik heb zelf Bisolvon in huis, maar omdat er op de bijsluiter staat dat als je zwanger bent je het in overleg met een arts moet innemen heb ik dit voor de zekerheid maar niet gedaan.

Stom maar door dat hoesten denk ik ook weer dat dit slecht is voor de baby. Ja, het is heel stom ik weet het. Maar doordat het al 3 keer is misgegaan, blijf je gewoon momenten houden dat je dit sneller denkt. Ik hoest me namelijk echt te pletter. Volgens mij vliegt de baby mijn hele baarmoeder door !!

Iemand nog goede tips om hier vanaf te komen? Overdag is het al erg, maar s’nachts moet ik helemaal vaak hoesten.

Groetjes,
Sandra

Wat vervelend Sandra! De opengesneden ui naast het bed al geprobeerd? Probeer je keel gewoon gesmeerd te houden en de lucht in de slaapkamer niet te droog. Een bakje water neerzetten bijvoorbeeld. En bel anders de ha even om te overleggen over die Bisolvon. Neem aan dat jouw ha ook wel een telefonisch spreekuur heeft? Hoesten kan best lang duren, maar hoop dat het bij jou snel over is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Och, meid, wat vervelend! ik ben zelf net een beetje bekomen van bijna drie weken verkoudheid… Ik vermoed dat onze weerstand door de misselijkheid even naar een dieptepunt is gedaald en je daarom moeilijk van dat soort virussen af komt.

Maar geen zorgen, het kan echt geen kwaad voor je kindje hoor!

Behalve je zwangerschapsvitaminen te slikken, kan ik je sambucol aanraden. Ik ben het na twee weken verkouden gaan gebruiken en was er daarna met een dag of wat vanaf. Het is helemaal natuurlijk. Ik heb wel voor de zekerheid de kinderdosis gebruikt.

En hoest moet slijten he, kan ook gewoon lang duren.

Hoop dat je er snel vanaf bent!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik werd vorige week zaterdag opeens heeeeeeeel verkouden, alles ging opeens dicht zitten en hoestte me ook kapot.
Gelukkig is de neus niet zo heel dicht gaan zitten, dat ik hele dagen neusspray moest gebruiken… maar nu begint eindelijk al het slijm los te komen in mn keel.

Als ik hoest zie je gewoon het kindje liggen hahaha!

Ik zou als ik jou was gewoon even je HA bellen om te vragen wat je wel en niet mag gebruiken…
Succes ermee.

Liefs, Melanie

Geen tips die al genoemd zijn, maar hoop dat je er snel vanaf bent. Geloof ook niet dat het voor de baby kwaad kan. Die zit veilig hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig maar dat het voor de baby geen kwaad kan. Ik moet soms gewoon overgeven zo erg is het hoesten. Het is bij ons altijd erg lastig het telefonisch spreekuur van de huisarts door te komen. Je moet dan echt een half uur lang achter elkaar bellen en dan moet je geluk hebben dat je erdoor komt. En ik ben op mijn werk, niet dat dit een probleem is. Maar toch het is altijd heel irritant om zovaak te moeten bellen voordat je erdoor komt.

Mijn ouders passen op maandag altijd op Tim. Dus heb vanmorgen mijn moeder gevraagd of zij voor me naar de apotheek wil gaan. Neem toch aan dat als je het vraagt zij toch ook wel goed weten wat je wel of niet mag hebben als je zwanger bent. Mijn moeder is al geweest en ze heeft thijmsiroop meegekregen. Nog nooit gehad, maar ik hoop dat het gaat helpen.

Groetjes,
Sandra

Zet je hoofdeinde ietsje omhoog, dat zou al kunnen schelen in hoestbuien.
Alle sterkte en beterschap!

Groetekes, Sje

Hihi Sje, we hebben op de seconde af gelijk gepost

Bedankt voor de tip. Hoofdeinde iets omhoog heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik vanavond meteen proberen.

Groetjes,
Sandra

Hier ook nog zo’n zeehond die haar longen uit haar lijf hoest en de neusharen uit haar neus niest.
Kan mijn kindje er wel uithoesten.
Afgelopen 2 nachten idd hoofdend iets omhoog ui naast bed en een glaasje water en scherpe snoepjes. Moet zeggen gaat nu redelijk.

@Sandra, dat is inderdaad wel heel knap gedaan van ons zeg, dat tegelijk posten! Haha!

Groetekes, Sje

Ik heb de reacties niet gelezen, maar wat bij mij hielp na de keizersnede tegen het hoesten was een theelpel honing als ik een hoestbui op voelde komen. Ik had zo’n kijptube honing staan op mijn nachtkastje en telkens als ik een bui aan voelde komen nam ik een theelepeltje en was ik er zeker weer 2 uur vanaf.

misschien dat het helpt

Sorry, moet weer even klagen. Maar pff ik wordt echt helemaal gek van het hoesten. Inmiddels heb ik al een hele zere buik van het hoesten. Die schut ook alle kanten op door die enorme hoestbuien. Heb nu sinds maandag tijmsiroop en dat helpt helemaal niks. Nou ja tot nu toe dan niet, waarschijnlijk ben ik veel te ongeduldig. Maar loop nu al zo lang te hoesten dat ik er helemaal klaar mee ben.

Groetjes,
Sandra

Sterkte Sandra, ik heb helaas geen verdere tips meer voor je. Vervelend joh!

Groetjes,
M

Ik hoestte ook heel erg en daarvoor heb ik nectadyn h gebruikt. Het is een homeopatische hoestdrank en bij mij werkt het erg goed. Deze kun je zonder gevaar gebruiken als je zwanger bent en je koopt het gewoon bij de drogist(DA)

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Sandra, hoe is het met de luchtvochtigheid in je slaapkamer? Zorg anders dat je bakjes water neerzet zodat het wat vochtiger is. Dat zou ook kunnen schelen wat hoesten betreft.

Groetekes, Sje

Goed idee Sje, ga ik vanavond meteen proberen.

Kan ik dan gewoon een bakje koud water op mijn nachtkastje zetten?

Groetjes,
Sandra

Ja hoor, dat kan gewoon.

En geen verwarming aan in je slaapkamer! Daar wordt de lucht ook droger van.

Groetekes, Sje

Ok, dank je dan ga ik dat proberen.

Kachel hebben we nooit aan op de slaapkamer, dus dat scheelt weer.

Groetjes,
Sandra

Hé, dat bakkie water had ik ook al geopperd hè?! Niet net doen alsof het jouw idee is, Sje

Groetjes,
M

Sorry Mriek, daar heb je gelijk in

Groetjes,
Sandra