Hoera, ik word een grote broer

Ja, die bloemen van mijn werk deden me echt goed. Zeker als je het niet verwacht is zoiets heel leuk.

Beide ouders reageerde erg emotioneel. Mijn moeder begon meteen te huilen en mijn vader had ook de tranen in zijn ogen staan. En dat terwijl hij heel nuchter is en nooit huilt. Heb hem 1 keer zien huilen en dat was op de crematie van zijn eigen vader. Mijn schoonmoeder huilde ook en mijn schoonvader niet, maar allevier waren ze gewoon erg aangedaan. Verder dachten ze er hetzelfde over als ons, dat mijn lichaam het niet zomaar afstoot. En dat er dan waarschijnlijk iets niet goed geweest is met het vruchtje.

Maar ze vonden het voor ons gewoon heel erg en verder probeerde ze ons positieve dingen in te praten. Mijn schoonmoeder blijkt na mijn man ook een miskraam gehad te hebben met 6 weken. Dat wist ik niet, maar ze zei dus dat ze precies wist hoe ik me voelde. Vanmorgen belde ze ook nog even op om te vragen hoe het ging.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Klinkt alsof ze onwijs lief voor jullie waren. Het is toch ook een schok voor hen natuurlijk. Lief dat je schoonmoeder nog even belde. Het zal toch wel schelen dat iig zij het weten, kan je ook je verhaal kwijt buiten ikkeben. Een echte schouder om op uit te huilen moet ook wel heel fijn zijn tenslotte, ook al zijn onze digi-schouders heel fijn…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, vind het echt super dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Dat doet me echt goed, maar het is idd ook wel fijn als wat naaste familie het weet. En we willen nu ook weer niet dat meteen al onze vrienden etc het weten. Niet dat ze het niet mogen weten, maar ja dan ga je misschien straks iedere maand krijgen “en ben je al zwanger” en daar hebben we niet zo’n zin in.

Tenminste zo denken we er nu over. Misschien dat er straks wel meer mensen zijn die het te horen krijgen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu willen we het gewoon even zo houden en het samen verwerken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Groot gelijk. Als je er samen klaar mee bent, kan je het altijd nog vertellen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wat leuk van je werk!! en lief…!

Tja kan heel het verhaal van Mriek wel overnemen … maar denk er net zo over… dat het fijn is dat je er met iemand nu over kan praten en dat je het lekker moet doen zoals het voor jullie samen goed voelt.

Ongemerkt blijft men je dan toch in de gaten houden of je wel / niet zwanger ben… en daar zit je op zo’n moment ook niet op te wachten…

Neem je rust… en geniet van alle andere mooie dingen … maar stop je verdriet niet weg!

Wat lief dat je er naar vraagt Valentine. En dat nog wel tijdens je vakantie.
Die vermoeidheid is heel herkenbaar. Nu gaat het gelukkig wel weer, maar ben vorige week ook behoorlijk moe geweest en veel geslapen. Gisterenavond lag ik ook vroeg op bed, maar dat komt omdat ik momenteel ontzettend verkouden ben.

Ook de hormonen zijn nog niet uit mijn lichaam. Dan denk ik waarom blijven die nu toch, terwijl ik niet meer zwanger ben. Op de echo was in mijn ene eileider nog een vol blaasje met hormonen te zien. Die zijn helaas nog niet weg, want ik heb nog steeds behoorlijk gespannen borsten.

Het gaat op zich wel goed met me, ondanks dat ik er nog steeds verdrietig over ben. Je blijft er toch wel bij nadenken en eerst ben je helemaal blij dat je zwanger bent en dan ineens ben je niet meer zwanger. Ik ben er nu wel rustiger onder en kan het meer een plekje geven. En de gedachten dat er waarschijnlijk iets niet goed was met het vruchtje helpt me ook. Maar ja ondanks alles blijf je er bij nadenken. En juist nu lijkt het dan alsof je alleen maar zwangeren mensen om je heen ziet, maar dat zal gewoon toeval zijn.

Ik blijf in ieder geval heel positief voor de toekomst. En tot die tijd genieten we lekker van Tim. Voor jou is het natuurlijk ook even anders, omdat het allemaal al lang duurt voordat je zwanger bent van de 2e. En dan ook nog eens meerdere miskramen achter elkaar.

Ja, ik zou zeker vragen om een echo. Het is toch heel fijn om te weten dat alles weg is. Maar het lijkt mij toch wel dat hij/zij uit zichzelf zegt dat er een echo gemaakt moet worden. Wat vervelend dat je nog steeds bloed of oud bloed verliest. Daar heb ik geen last meer van.

Wat heerlijk dat je nu met vakantie bent. Ik hoop echt voor je dat je je daar even lekker kunt ontspannen. En dan na de vakantie natuurlijk naar de gynacoloog. Waar ben je nu op vakantie en hoelang blijf je weg?

Ik wens je ondanks alles een hele fijne vakantie en geniet lekker van je mannetjes.

Liefs,
Sandra

Lilypie

Wat lekker dat jullie met de boot wegzijn. Ik weet niet waar jullie naar toe zijn, maar ik hoop dat je lekker weer hebt.

Kan me zo goed voorstellen dat je geen zin hebt in die medische molen. Het is tenslotte altijd lekkerder als je gewoon zwanger wordt zonder medische poespas. Maar na een aantal miskramen is het wel goed dat je nu de stap genomen hebt om naar de gynacoloog te gaan. Ik hoop echt voor je dat er snel duidelijk is waarom je nu al een aantal miskramen hebt gehad. Misschien is het domme pech en mischien is er wel degelijk iets aan de hand.

Hoe dan ook, ik hoop voor jullie dat het niet al te lang meer duurt voordat Lindo een broertje of zusje krijgt. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Ik had sinds mijn miskraam niet meer gesport, maar heb mezelf er gisterenavond weer heengesleept. En dat was echt weer even lekker ontspannen.

Ben blij dat het met jou ook wat beter gaat en geniet nog even lekker van je vakantie. En laten we hopen dat bij beide die stomme hormonen snel weer weggaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie