Hoelang mag diarree duren?

Arme Eef heeft al dagen last van enorme diarree. Haar luiers zijn echt akelig, stinken heel erg en alles loopt er dun doorheen. Ik sta constant te wassen, want alles ruikt naar poep! Bah. Haar billetjes zijn een drama, maar ik heb daarvoor billencreme van Weleda gekocht en die lijkt goed te helpen tegen de rode blaasjes en kapotte stukken. Ze heeft het al zeker 5-6 dagen en ze poept echt 5x per dag ofzo (normaal 1-2x). Ze is verder heel vrolijk en alert. Ze eet iets minder misschien en drinkt gewoon normaal. Maar hoe lang maar zulke diarree eigenlijk duren? Dadelijk is het een infectie ofzo! En ik maar denken dat ze dan gewoon zure tandendiarree is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://bd.lilypie.com/z6Pzp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

Je kunt het voor de zekerheid even laten checken bij de ha. Toen Dylano een buikvirus had heeft hij er een dag of 8 last van gehad. De ha wou hem toen wel zien ivm met uitdroging. En eventueel even der eten aan passen moest ik bij Dylano ook. Ipv bruin witbrood zo weinig mogelijk melk. Eienlijk precies hoe je het bij jezelf doet.

Zijn het de kiezen kan het maanden duren.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Acht die arme kleine diva!

Volgens mij mag het nog wel een poosje duren voordat er actie via de huisarts moet komen. Zeker als ze gewoon drinkt.

Wat geef je haar te drinken? Heb je al geprobeerd of Roosvicee Stop effect heeft?

Enne…voor de zekerheid de huisarts bellen kan altijd he?! Hoef je niet eens op afspraak te komen. Ze kunnen over het verschijnsel diarree makkelijk telefonisch advies geven.

Groetekes, Sje

Voor de zekerheid gaf ik Minke ORS (door haar drinken) toen ze een paar maanden geleden ook buikgriep had. Weet je in elk geval zeker dat ze niet kunnen uitdrogen.

Beterschap met Eva!

D’r is in het algemeen maar 1 behandeling voor diarree en dat is WATER/ VOCHT. Als het er sneller uit gaat dan het er in gaat is het tijd voor de huisarts, maar kan natuurlijk ook meer zijn dan een gewoon buikvirus! Zou gewoon even bellen, dan krijg je idd gepast advies. Oohh en een tip, hoe je kunt zien dat iemand uitgedroogt is. Knijp met je duim en wijsvinger zachtjes in haar arm en trek het iets omhoog, als het langer dan 1 seconden duurt voor de huid om weer z’n normale vorm aan te nemen spreek je over het algemeen over uitdroging! Succes

Geef haar even zo ie zo ook geen rozijnen want das een steenvrucht en dat laxeerd ans de neten. Daar zijn we bij morgan toen ook even mee gestopt.

Groetjes,

Michèle

Vervelend dat Eva al zolang diaree heeft. Behalve de tips die al genoemd zijn heb ik geen tips voor je. Hoop voor jullie dat het snel over is en idd als je het niet vertrouwd gewoon even de huisarts bellen.

Groetjes,
Sandra

Ach arm meisje! wat rot!
Allereerst beterschap met Eva!
ik zou gewoon de dokter bellen want volgens mij is dit al te lang.
maar is het echt waterdunne diarree? geef je ORS bij? Want die kleintjes drogen zo snel uit
5x is natuurlijk wel veel, maar als het echt een hele hartnekkige infectie zou zijn, zou het echt de ene na de andere luier zijn en zeker als ze een slok gedronken of een hap gegeten heeft. (Dat was toen met Rico zo en die had dat dus 9 dagen aan 1 stuk door. s’nachts moest ik er om het half uur uit voor m)
juist om DIE infectie te voorkomen en om je gerust te stellen zou ik echt even naar de dokter gaan.
Oh en ik zou even geen appelsap of appels geven, met diarree zeker is dat geen aanrader!

Heeft ze trouwens koorts?
gewoon bellen meisie! better safe than sorry en dan ben jij ook een stuk geruster

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 May 2010 16:21:46

De tip die ik van de ha kreeg om te kijken of ze beginnen uit te drogen is op het nageltje drukken dat moet als je loslaat gelijk terugkleuren, Als je het bij de huid doet ben je al te laat eigenlijk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het duurt inderdaad lang. Vandaag had ze echt waterdunne poep, die…bleeh…geel was. Ze voelt zich verder kiplekker en heeft ook geen koorts. Ik heb wel ORS en zal dat dan toch eens proberen. Ze dronk daarnet ook weer behoorlijk wat, ze heeft wel dorst. Ons meisje is verder niet ziek, alleen aan het poepen alsof haar leven ervan af hangt!

En is ze al weer beter??

Hoe is het inmiddels met Eva? als er een geel of groene kleur uitkomt kan het goed toch een flinke virus zijn.
en hielp de ORS wel een beetje? is ze wat vrolijker enzo?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Misschien een domme vraag; maar wat drinkt Eva? Merel heeft ook een tijdje last van diarree/dunne luiers gehad (volgens mij wel een week of 8), maar ook altijd vrolijk en niet ziek. Op het cb gaven ze aan dat ik eens water moest geven ipv sap, want het had peuterdiarree kunnen zijn. Ik moest dan wel met een paar dagen resultaat zien, anders kwam het door wat anders. Volgens mij lag het bij ons achteraf aan de tandjes, maar je zou het eens kunnen proberen.

Groetjes Natasja

Het gaat niet veel beter. Ze is nog steeds vrolijk, maar wat jij zegt Inge, de diaree is elke keer geel/groen. Ik heb toch maar de ha gebeld en ik moet morgen even langskomen. Ze wilden haar toch even zien, omdat het met 3 dagen over had moeten zijn. Ik ben benieuwd! Misschien toch een virusje, aangezien ze daarvoor zo’n flinke koorts had ook? Bedankt dat jullie er naar vragen! Lief!

tuurlijk rainbow!
hee maar idd dan zal het wel een virus zijn.
ik vind zoiezo dat de buikgriepen /griepen in het algemeen en verkoudheden behoorlijk hardnekkig en agressief EN terugkerend zijn dit en het afgelopen jaar. echt niet tof gewoon.
laat je weten hoe het is gegaan bij de dokter?
en doe eva maar lekker een dikke vette knuffel van me geven:
en rico wil ook

We zijn naar de ha geweest, want dat moest dus van de assistente. We stonden binnen 2 minuten buiten met het advies ‘kijk het gewoon even aan’. Er was geen reden tot onderzoek ofzo, of dat ze een virus zou hebben. Fijn natuurlijk, maar wel zonde van het consult. Dat had die assistente toch ook wel kunnen inschatten? Had weer 25,- gescheeld. Ik vind het alleen nodig naar de ha te gaan als daar ook echt reden voor is en dan vind ik soms dat assistenten te snel zeggen ‘Maak maar een afspraak’. Maar goed, Eef is dus gewoon ok. Op haar vieze poepluiers na dan. Hoewel…vandaag lijkt het mee te vallen!

pff ja wat een raar gedoe.
hee maar 25 euro? wordt vergoed toch???

fijn dat eva verder wel gewoon eva is en niet doodzieke eva, dat maakt het dan nog rotter he.
en gewoon oppassen met appels en appelsap en laxerende rommel. heeft ze niks aan nu.
en die poepluiers… als ze over een paar dgaen nog zoveel diarree heeft bel je gewoon lekker weer. al is het alleen maar om hun lastig te vallen
nee je snapt me wel

Ik bedenk me opeens dat ze wel veel appelsap drinkt, dat diksap van Covelt. Misschien laxeert dat dan ook? Voorlopig maar even niet dus!

@Inge, wordt wel deels vergoed, maar niet helemaal (eigen risico) en dat is dan toch zonde vind ik, voor een onnodig bezoekje!

wat maf! hier worden alleen medicijnen in eigen risico meegenomen niet het dokter bezoek. maargoed haha…
nee geen appel/appelsap geven. laxeert als de pest als ze al diarree hebben.
dus het is niet per definitie zo als ze appelsap drinken dat ze diarree krijgen, het is alleen zo als ze diarree hebben dat dat erger wordt door appelsap.
werd me door de KA verteld tijdens rico’s laatste opname dus het zal wel kloppen

Voor Eva hoef je toch geen eigen risico te betalen. Voor kinderen tot 18 jaar hoeft dat sowieso niet, dacht ik. En ik dacht ook dat eigen risico bij de huisarts alleen geldt voor medicijnen en niet voor het consult.

Groetjes Natasja