Hoe wonen jullie?

@Hanna: ben het wel met je eens, dat ze in het vlees ook vanalles instoppen
dat het langer houdbaar is, weet ook niet of dat altijd wel goed is voor onze
gezondheid.
(vlg vriend niet)
@Inge: ja wij hebben een vriezer met 5 lades, hadden jarenlang een 1 vaks vriezer
(zeer klein) kon 1 brood in en beetje vlees.
Nu tenminste aparte bakken voor en brood, en groente en vlees apart.
En de onderste voor de ijsjes, mmm.
Wel fijn iets grotere diepvries…
gr.

Ik heb in de keuken een kleine vriezer, zo een boven de koelkast. Makkelijk voor brood en zo. En in de schuur een tafelmodel vriezer met 3 lades.

Groetjes,

Michèle

Als er ergens vlees in de aanbieding is en wij vinden dat lekker vlees dan koop ik veel in en doe het in boterhamzakjes in de diepvries invriezen met een datum erop.

Bij emte en Ah is vaak 1kg kipfilet in de aanbieding voor 4.49 dat sla ik dan in omdat we dat lekker vinden door vanalles heen.

Ik ga momenteel naar verschillende winkels want overal hebben ze iets wat ik moet hebben van die winkel.
Maakt me niet uit…moet ik wat voor fietsen maar dat is goed voor mijn postuur!

Gr, danielle

Ohhhh hahah hier een carnivoor, (mijn man dan ik niet zo) Ik probeer vaak iets te maken met veel groente er in, dus stoofpot ofzo, dan lijkt het toch langer mee te gaan, dan alleen een worstje. Ik heb in de tijd dat we samen zijn 2 keer vegetarisch gekookt, daar heeft meneer het nu nog over! hahahahah Dus tja, d’r gaat bij ons best wat vlees doorheen, helemaal omdat we 2 keer warm eten, maar goed het meeste dieren hebben hier wel een redelijk leven gehad (iig geen legbatterij ofzo ) en vaak zijn het buitenscharrelaars (vooral de kip) en dat is me taai vlees joh!

@ Malawimammajada ha ha ha ik ken dat zo had mijn ex schoonmoeder een keer een kip op de kop getikt bij de boer. Hij was volgens haar echt scharrel en verser kon niet. Nou zeg had dat beest toch een paar vlieguren gemaakt echt ik ben blij dat ik zo’n sterk gebid heeft. Het had me ook niks verbaasd als het nog een haan was geweest ook die van ouderdom het loodje gelegd had.

Groetjes,

Michèle

Hahahahah ja ik ken het! Echt heel erg ja, van die kippen die naar 3 uur koken nog keihard zijn! hihihihih en het ergste is dat ze hier ook nog vaak delen van de botten opeten (knarsp knarsp, bbrrrrr) echt hoor, geef mij maar een mooi kipfiletje! hahahahah niet te krijgen natuurlijk, wel hele kippen. J zat een aantal weken geleden bij Agogo (malawiaanse oma) en die zat gewoon een kip de strot door te snijden, mevrouw stond er bij en keek erna, en zei ook nog; mmhhhhh lekker straks eten we kip! Ik had meteen geen honger mee! Weet je meteen op wie ze het meest lijkt!

Nou ja op zich niet slecht. Ik hoef het persoonlijk ook niet te zien, maar mocht het gebeuren draai ik niet weg. Laat kinderen maar leren waar het vandaan komt. Je moet kinderen de kost geven die denken dat melk zo uit de supermarkt komt.

Groetjes,

Michèle

Nee je hebt gelijk hoor, maar toch, niet echt smakkelijk vond ik zelf, had niet meteen zin in kip!

ha ha ha echt een kind van der vader dus.

Groetjes,

Michèle

Ik ben een beetje laat met reageren. Ik heb idd. wel een ab. voor de telefoon en heb een huistelefoon, maar ik kan het betalen. Een mobiele telefoon is nog steeds luxe volgens mij. Als je geen geld hebt dan kan dat volgens mij niet.

En tuurlijk als je ziek bent en je weet dat je altijd kosten maakt, dan moet je niet voor het hoogst eigen risico gaan.
Ik bespaar volgens mij voor ons tweeen rond de 600 euro per jaar. Wij hebben al 3 jaar niets gehad, dus heb ik al 1800 euro bespaard. Er zijn vast wel meer mensen die al 3 jaar niets hebben gehad en bijna geen eigen risico hebben gehad. Dus dit verdient lekker, moet je natuurlijk wel geld achter de hand hebben.

En ik vind het ook stom om voor een auto te lenen. Voor een paar duizend euro heb je er een!!! Als je dat nou niet hebt.
En hoezo, je moet naar je werk, bus, trein, fiets, carpoolen, allemaaal mogelijkheden. Door die instelling kunnen dus zoveel mensen niet rond komen, volgens mij. Wij sparen nog wat van 1 salaris, dus dat moet toch zeker lukken van 2 salarissen.

@demira, mobiele telefoon abonnement hoeft niet duur/luxe te zijn. Wij hebben beide een abo van simpel, á 2,50 en 5,- per maand, en gewoon een eenvoudige simlockvrije telefoon. Dus dat zijn de kosten niet
Wij hebben dan weer geen huistelefoon, omdat dat veel duurder is, én we toch nauwelijks thuis zijn overdag.
Tja… dan kunnen we alleen bellen en smsen maar voor internetten enzo hebben we dan weer gewoon een computer

hoi hoi mamma’s,

Ook hier een één-verdieners-gezin, we hebben ook een eigenbedrijf in amerikaanse auto’s en oltimer brommers, en scooter onderdelen (whaha mond vol he)

Wij wonen in een vrijstaand huis en net als mijn medezeeuw hebben we veel grond bijna 500 m2, maar in de zeeuwse dorpjes is dit wel te betalen mijn vriend werkt in moerdijk we zijn ook daar aan het kijken geweest maar dat is echt absurt!!! daar heb je onder de 2 ton nog geen ruim rijtjes huis terwijl je daar hier een vrijstaande woning voor koopt!,(zo wij dus ook)

onze indeling, ruime woonkeuken 40 m2, tv/woonkamer 30 m2, en badkamer heerlijk met bad met bubbels
boven 3 kleine slaapkamers en een heerlijk ruime tuin! we hebben net verbouwd eerst was t een hokjes huis dus ben wel blij met t resultaat.

voor geintresseerde op mijn hyves staan foto’s ook van mijn kids natuurlijk!

kuss marieke

mariek181.hyves.nl

kusss

@bakmama, doe niet zo flauw!
Het geld dat je bespaard door hier te gaan wonen, kan ie gewoon spenderen aan reiskosten.

Hoi mama’s

lijkt ons ook zo HEERLIJK, daar in Zeeland,
we gaan er graag op vakantie naar toe, heerlijk uitwaaien aan zee.

Hier moeten we het met de bossen doen, haha maar dat is voor ons al weer zo gewoontjes.

De zee trekt ons beiden erg, voor een strandwandeling, maar natuurlijk ook in de zomer.
Het ruisen van de zee, je wordt er zo ontspannen van haha!!

Waarschijnlijk is het voor jullie allemaal gewoontjes en willen jullie ms wel
juist naar de bossen naar ons toe haha

Ach zo heeft ieder gedeelte van Nederland zijn eigen charmes, Limburg met het heuvellandschap is bijvoorbeeld ook prachtig (Valkenburg/maastricht de grotten )

Groetjes mama van 2 kids

@Suzsje dan zou ie het niet goed doen als je zelf je reiskosten moet betalen toch? tenminste mijn vriend zijn baas betaald hoor!!!

@bakmama wat doet je man dan voor werk dat er dat hier niet/weinig is…
en ik vind zeeland geweldig maar als we iets anders leuks vinden zijn we ook weer niet gebonden ofzo…
kuss

kusss

@mamarieke, toevallig wist ik dat de man van bakmama zelfstandige is dus als eigen baas… draait ie ook voor zn eigen reiskosten op neem ik aan.

ja indd dan zit t er meestal niet in nee, maar das wel werken met voorkennis he

kusss