Hoe wonen jullie?

@bakmama maar de EMTE is ook heel erg duur!!! Al;s ikd aar de weekboodschappen haal ben ik zeker tegen de 100 euro kwijt, en nu bij de lidll 65 euro, voor bijna 1,5 week!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier alleen maar Albert Heijn, want lekker makkelijk…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi alle mama’;s ,

ik denk dat ieder zijn eigen vast winkel wel heeft waar zij heen gaat.
Voor de een zal dit de plus zijn, de ander de AH of de super, jumbo Aldi

Ik vind wel dat als ik naar de SdB (super de boer) ga, ik een dief ben van mijn eigen portemonnaie, ook al zijn het huismerken , dit geld ook voor de AH hoor.
Wij hebben in ons dorp maar 3 supermarkten t.w. AH , SdB en Aldi,dus niet veel.
Meestal ga ik tegenwoordig naar de Aldi in DL. Is veel overzichtelijker dan hier,
en je hebt tenminste ruimte
Die hier bij ons kun je je kont nog niet keren hoor, personeel moet er iedere keer door met de karren om artikelen bij te vullen : RAMP
Ik haal in DL niet alle artikelen hoor, maar wel de kaas bijvoorbeeld, komt gewoon uit Nl en is stuk goedkoper dan bij ons (bij ons bij Aldi 1.89 Euro in DL
1.39)

Ik moet er dan wel kleine 10 min. voor rijden, maar dit haal ik er wel uit,
als ik kar vol heb.
Melk, vlees , fruit en groente koop ik wel vaak bij AH.
Laatst waren we bij de buren en kreeg mijn vriend bier van de Lidl.
Hartstikke lekker , en stuk goedkoper dan Grolsch.
Je moet soms gewoon uitproberen, als het niet lekker is, weet je dan koop je het niet weer.
Die cola ijsjes (jullie kennen ze vast wel die Calippo)
vinden ze hier zo lekker (vooral manlief)
Hier zitten ze altijd in een mixpak, en bij de Aldi in DL verkopen ze ze gewoon per 6 verpakt , kosten 1.39 euro. Supergoedkoop toch?
Ms een supermarkt in NL ook hoor, maar ik ben ze nog niet tegengekomen…

Ik kijk wel de aanbiedingen na, en ga wel voor het goedkoopste,
scheelt me idd te veel.
Maar nogmaals, als ik echt zou kopen wat ik nodig heb, zouden we veel meer kunnen sparen…

Gr mama van 2 kids

wilde ff reaegeren op vorige mail. en ff iets recht breien.
Heb vanavond nl. die lekkere ijsjes bij de Lidl gekocht,
1.29!!! in aanbieding en keuze uit 3 smaken, cola, aardbei en sinaasappel

Meteen ff ingeslagen…
gr. mama van 2 kids

Ik vraag me ook af wat ik verkeerd doe met boodschappen. Heb echt niet het idee dat ik veel te veel koop. Ook kopen we vaak dingen van eigen merk. Niet alles hoor, maar toch wel het meeste. Hier zitten 2 supermarkten naast elkaar, de Dirk van de Broek en de AH. Bij de AH koop ik alleen fruit en sommige dingen die ze niet bij de Dirk hebben en uiteraard de bonusaanbiedingen. Maar verder alles bij Dirk, maar ik red het bij lange na niet met 50 eur per week.

Groetjes,
Sandra

Sandra,

ik weet natuurlijk niet of de DvdB duur is, die hebben we bij ons helemaal niet , net zoals de EMTE (Woezel bij jullie wel he?)
maar nogmaals in ons dorp maar 3 supermarkten waarvan 2 hele dure en 1 Aldi dus
die heel klein is.
Dus ga ik vaak in andere plaats boodschappen doen. (Bocholt/ L’voorde) allebei
zo’n 8 km met auto.
Ik sla dan wel in en ga natuurlijk niet voor 5 dingen.
Gisteravond naar Lidl geweest, en echt een behoorlijke kar voor 59 euro
Nu moet daar eigenlijk 16 euro van af. (12 euro voor zo’n cricket houten spel
en nog memo van Cars) dat hebben we natuurlijk niet echt nodig.
Dus voor de eigenlijke boodschappen zo’n 44 euro kwijt, zat alleen geen vlees bij, dus dat komt nog bij Wel luiers en rest van b.s.
Als ik dit bij AH of SdB had gekocht was ik zeker 80 -90 euro kwijt geweest.
Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie??

Hier wordt de SdB trouwens Jumbo, verschillende artikelen hebben ze al, zoals de luiers…

Gr. mama van 2 kids

@ Sandra ik red dat ook echt niet hoor, dus dan zou ik ook iets ‘fout’ doen

Groetjes,

Michèle

neeeee joh huismerk bij de plus is echt niet duur bakmama, de emte zit bij ons niet eens maar kan me herinneren van een jaar terug dat die net als de super de boer best duur was (ik vond de huismerken vaak niet lekker en kocht daar dan toch weer duurder, terwijl het huismerk van de pLUS wel erg goed te doen is)
stel he wij kopen op maandag voor de hele week in bij de PLUS zijn wij ongeveer 75 euro kwijt (incl. wasmiddel) dan nog rookwaar erbij maar dat doen we bij de primera () enfin… We zijn ook eens naar de aldi geweest en daar hadden we nog geen eens drinken en wasmiddel gekocht, was ik al 85 euro kwijt! weet je wat het bij de PLUS is, wij komen dan b.v. een pak kipfilet maar dan gewoon voor dat gerecht wat we gaan eten. koop je kipfilet bij de aldi ben je duurder uit in prijs (niet in verhouding!!) omdat je dan een grote verpakking hebt gelijk… snap je mn punt? maar ik heb niks aan die grote verpakking want mijn vriezer is klein en daar kan eigenlijk alleen maar een voorraad brood in een PAAR pakken vlees en vleeswaren, maar kan er nooit zoveel in kwijt als ik grote verpakkingen moet kopen. dus is het weggegooit geld voor ons eigenlijk… ik weet niet wat dat is met de aldi en ons sommige dingen zijn natuurlijk goedkoper maar het huismerk cola van de PLUS (is highway) is goedkoper dan de cola van de aldi hoor! en zo zijn er nog een hoop artikelen. alhoewel… de prijzen zijn wel omhoog gegaan in de plus (sommige dingen zelfs met 2 cent. yeahh pff!)

Mssch is de Aldi in Nederland anders, maar wij eten hier een volledige verpakking kipfilet in één keer op… Of mssch eten wij gewoon veel

Lilypie Fifth Birthday tickers

@Sofie: haha ja maar je moet het niet op de woord van de zin gooien ik noem maar een vorm van iets op, het is daar vaak ipv 2 stukjes kip meer kip, ipv 2 of 3 speklapjes gelijk 6 ofzo snap je mn punt? en omdat het dus “voordeelverpakkingen” zijn is het wel iets duurder maar uiteindelijk als je kleine verpakkingen koopt toch goedkoper.
alleen… heb ik niks aan grote verpakkingen, omdat ik niet al een paar dagen vantevoren weet wat ik wil eten en onze vriezer niet zo groot is. en koop ik het dan toch kan ik het uiteindelijk net zo goed weggooien, en mn geld erbij.

Ik snap wat je bedoelt. M’n man vindt dit helemaal niet erg, want die eet dan gelijk het hele pak leeg…
Die kipfilet is trouwens 500g, dus ook best veel voor twee personen, maar op de één of andere manier krijgen we het in één keer op…

@Sofie: ja stel wij maken kip tandoori dan kan het opzich wel maar een halve kilo kip…ik weet niet zeker of ik er dat ingooi, meestal iets van 350 gram oid…
en hoe doen jullie het dan met die speklapjes en varkens filet etc, dat is toch ook best veel?

Hoi mama van Rico,

snap precies wat je bedoelt en ben het roerend met je eens.
De voordeel verpakkingen koop ik wel eens , maar verpak ik altijd in kleinere
porties.
(dus 2 of 3 keer)
HEt verbaast me iedere dinsdag weer, dan gaan de kids naar mijn schoonouders.
HOEVEEL vlees mijn schoonmoeder klaarmaakt, voor een heel weeshuis bij wijze van…
Krijg vaak 2 stuks (ze heeft verschillende soorten)
Nu ben ik niet zo’n vleeseter, dus neem altijd maar 1 klein stukje.
Maar mijn vriend neemt zo 3 stuks ofzo. Dat doe ik dus thuis niet he, iedereen
1 stuk (soms blijft er wat over, dat eet manlief dan op) maar op =op vind ik hoor.

Dus ik snap je standpunt wel…

@ mamma van 2 jongens zoveel vlees at mijn vriend ook maar die eet nu een stuk minder vlees, en hij voelt zich er wel beter bij.

Groetjes,

Michèle

@mamavan2jongens: ja goed maar jij zal de plaats in je vriezer wel hebben en ik kan heus wel een portie kip erin kwijt maar niet en kip en filet en spek en dit en dat. en ja om nou eerst met een winkelwagen naar de plus te gaan en vervolgens weer naar de aldi dat is me teveel werk zonder auto

@Michele: idd ik at vroeger heel veel vlees maar werd er ook niet echt beter van. hoe kan dat, het is dat jij dat nu zegt!

@inge daardoor dus

Groetjes,

Michèle

Ik was vroeger ook gek van vlees en vind er nu ook niet echt heel veel meer aan…
Nou weet je waarom ons vlees tegenwoordig lang niet zo goed meer is dan ‘vroeger’?
Omdat ze er steeds meer en meer troep in stoppen… Waarom? Zodat het NOG langer houdbaar blijft en NOG mooier er uit blijft zien… Dus voor geld, geld en nog eens geld
Vroeger was het vlees toch ook ok, dus waarom moet er steeds meer en meer aan veranderen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik koop in de Aldi alleen uit het vriesvak kipfilet (en die eten we in één keer op dus), hamburgers in een doos waar er 8 inzitten (2 keer vier) en van die kipfilets met een korstje rond. Zitten er vier in een doos en daar eten we dan 2 keer van.

Spek eten we alleen bij brood en dan gaat een pak ontbijtspek er gerust helemaal door…

Ik koop wel juist vaak die grote verpakkingen, omdat die vaak naar verhouding goedkoper zijn, dan de kleine verpakkingen.
Ook koop ik vaak vlees in de aanbieding, en dan vries ik het in.
En dan diet de hele verpakking, maar gewoon per portie.
Dus 100 gram p.p. en 50 gram voor Seth, dus per 250 gram.

Dan halen we het er gewoon die dag uit, wat we willen eten.
Zo hoeven we ook niet elke week veel vlees te kopen, wat ook weer scheelt in kosten, omdat er vaak nog veel in de vriezer ligt.

Ik eet dan liever wat meer groenten bij mijn eten.
Mijn vriend houdt ook veel van vlees, maar krijgt gewoon maar 1 stukje (en evt. wat van Seth als het niet op gaat), maar vind het heel onnodig en duur om meerdere stukken per persoon te eten.

Liefs, Anne

Ik ben helemaal niet zo’n vleeseter. Kipfilet eten wij meestal 300 gram ofzo met z’n drietjes en dan in een wokschotel ofzo. Ik merkte dat ik aan 100 gram vlees (dat mocht toen met mijn dieet) meer dan genoeg had, van vis lust ik best wat meer.

Grootverpakkingen vind ik verschrikkelijk. Ik baal al als er 4 tartaar in een pakje zit, want wij eten er 1 en Eva een halve. Zit je weer met 1 te kijken (papa eet meestal haar halve op). Zo ligt onze vriezer vol met kleine beetjes vlees…Ik gooi dus ook veel weg, wat hartstikke zonde is! Maar als ik niet meer precies weet hoe lang het er in ligt, gooi ik het liever weg dan dat we er ziek van worden.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers