@bakamama, tja als iemand in mijn omgeving zou roepen dat ze graag thuis wilde blijven voor de kids, maar ondertussen in een huis van 4,5 ton woont met twee dikke bakken, ja dan heb je gelijk, dan zou ik ook zo reageren!!
Hier zijn de huizen wel wat goedkoper, gemiddeld ligt de prijs rond de 185.000 , uitzonderingen naar boven en naar bendene,. Ons huis was 145.000 maar daar moet de kosten koper nog bij op en een bouw depot om te verbouwen aanegzien er wel het 1 en ander wat mankeerde aan dit huis. Dus uiteindelijk is de hypotheek 170.000 geworden,
Tja wat kan ik zeggen, mijn man zit in een slechte cao, wat ik met mijn 7 nachten werken en 14 nachten vrij verdien is maar een paar 100 euro minder dan wat hij voor fultime werken verdiend. Komt natuurlijk wel die onregelmatigheids toeslag dat ik een goed salaris heb, haal die weg, en dan blijft er ook niks over.
Zijn netto salaris is net geneog voor de vaste lasten, en wat ik al zei, geld voor de boodschappen , benzine en kleding verdien ik. ook de kinderopvang betaal ik, omdat dit dus al niet meer kan van mijn man zijn salaris. En wij betalen meer aan kinderopvang dan de meesten want ik heb flexiibele opvang, bijna 8 euro per uur. bijna een euro duurder per uur wanneer ik geen flexibele opvang had. en dit is het enige kdv in onze omgeving (op die kdv waar hij eerst zat na dan, maar goed, iedereen weet dat wij hem hebben overgeplaatst ivm onzekerheid op mijn man zijn werk)
Nogmaals, wij mogen echt niet klagen hoor, wij hebben het echt goed, het is alleen dat als ik dan berichten las dat het makkelijk moet kunnen van 1 salaris, tja, bij ons dus niet, Ik wou echt dat dit kon , want dan zou ik per direct stoppen met werken, ondanks dat ik mijn werk heel erg leuk vind.
liefs woezel