Mijn eerste topic op het kleuterforum
Tim gaat na de zomervakantie naar school. Ben gebeld door de juf van zijn klas en a.s. donderdag gaan we er heen om kennis te maken. We kregen het over het wennen aan de telefoon en toen gaf zei aan dat hij meteen hele dagen mocht komen, omdat hij al 4 is. Maar dit wil ik zelf niet, dat vind ik meteen te heftig. Hij is nog helemaal niet geweest en dan hele dagen. Het zal tenslotte best nog wel even wennen zijn. Dit af ik ook aan, ik voel me beter bij halve dagen. En als dat goed gaat hele dagen. Toen ik dit aangaf zei ze dat is ook helemaal geen probleem. Jullie geven aan hoe je het wil doen. Dus dit bespreken we donderdag even. Ze zei er zelfs achteraan, je kan ook als je dat wilt zelfs beginnen met 3 halve dagen in de week. Dat gebeurd meestal als een kindje nog geen 4 jaar is en komt wennen.
Hoe hebben jullie het opgebouwd? Als ik naar Tim kijk denk ik echt wel dat hij moe is na een ochtendje school. Dus sowieso wil ik niet meteen beginnen met hele dagen. Tenzij ik er natuurlijk al snel achter kom dat hij dit wil en volhoudt. Hij doet al sinds een paar maanden na zijn 3e verjaardag geen middagslaap meer. Maar het is wel een slaapkopje. Hij viel zelfs s’middags tijdens zijn eigen verjaardag in slaap.
Groetjes,
Sandra