Hoe wennen opbouwen op school

Aaron start a.s. maandag!
Ben benieuwd!
Hier zijn de tijden 8.30-12.00 en van 13.15 tot 15.15
Wopensdagmiddag 12.00 vrij.
Ook niet om de 2 weken de vrijdag vrij,…niks van dat allen.

Hij wil ZO GRAAG naar school dat ik maandagmiddag even bekijk wat ie wil en of ie de middag dus gaat.
Hij heeft voor de vakantie 2 middagen geoefend.

Ik weet het dus nog niet hoe ik het aanpak…ben wel alle middagen gewoon thuis dus als ie thuis wil blijven …geen probleem hier.

Komt nu echt dichtbij hier…ben benieuwd hoe mijn “kleine mannetje” het gaat doen!

Gr, Danielle

Spannend hoor! Maar ook wel een hele leuke nieuwe fase! Veel plezier voor Aaron op school en veel sterkte voor mama die mogelijk met haar ziel onder haar arm gaat lopen die eerste week omdat mama ook moet wennen!

Groetekes, Sje

Wat spannend Daniëlle! Gewoon even zien hoe het gaat, het wijst zich vanzelf.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Weet je…ik heb maandag vrij genomen omdat ik niet met betraande ogen over straat wil fietsen en ik weet zeker dat ik die dag niet lekker in mijn vel zit…had toch uren over dus dacht “dan doe ik het zo”.

Gr, Danielle

Deed ik ook, eerste dag (alleen de ochtend weliswaar) ook niet gewerkt. Maar het afscheid ging hier prima toen, dus ik hoefde niet eens te brullen! Misschien verras jij jezelf ook Maar vond het wel een prettig idee om thuis te zijn die eerste ochtend. Het vloog voorbij…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Heerlijk Danielle!!

Ik wou dat het al 8 oktober was Is hier niets meer mee te beginnen met het kind. Ben blij dat hij hier na nog maar een week vakantie heeft en dan weer 3 ochtenden naar school kan.

En die hele dagen houden ze echt wel vol hoor is mijn ervaring. Wij moeders maken het allemaal veel moeilijker dan nodig. Wij gingen vroegen toch ook gelijk hele dagen en hebben er ook niets aan overgehouden of het moet zijn dat ik nog steeds niet spoor

Liefs Michelle

Hier 1 ochtend wennen en daarna meteen de volle week!

Ze zijn bij ons woensdag en vrijdag om 12.30 uur uit.

Groetjes mama Ja

Gewijzigd door - mamaJa op 09 Aug 2012 22:36:26

Fabienne heeft morgen haar eerste wen ochtend en als het aan de juf ligt, komt ze gelijk een hele dag! (8.30-12.00 / 13.00-15.00)

Ik vind een ochtendje voldoende en het schoolbeleid is anders maar moet ik daar in mee?

Gr Esther

Lijkt me niet dat je daar in mee moet. Je kind is nog niet leerplichtig, en hoeft dus absoluut nog niet hele dagen naar school!
Weet je ook waarom het beleid zo is? Zou ik eens naar vragen. Maar als je gevoel zegt dat de ochtenden eerst genoeg zijn, lekker zo laten!

Groetjes Manderijn.

@manderijn … ik hoor er meer moeders over die er moeite mee hebben met zo’n eerste hele dag. En zeggen dan niets … ik flapte er aan de telefoon gelijk uit dat ik een halve dag voldoende vond en ze reageerde er niet op.
Maar stel dat Fabienne het er leuk vind en fit genoeg oogt, die 2 uurtje nog wel naar school wil dan laat ik ze gewoon lekker gaan.

Haar kennende zijn dit heel veel prikkels en komt ze niet los. Op verjaardagen van bekenden heeft ze nog steeds minimaal een half uur nodig om te wennen! stel je een nieuwe school voor? nieuwe klas en veel nieuwe kinderen?

Nu kan ik niet vooruit praten … dus ik wacht het gewoon af hoe het gaat.

Dat is denk ik ook het beste, kijken hoe het gaat! En baseer daar dan je keuze op, zo doe je het altijd goed!

Groetjes Manderijn.

Ik denk er precies hetzelfde over als jij Esther. Hier is het nog 2 weekjes vakantie en dan gaat Tim voor het eerst naar school. Toen we de juf spraken zei ze meteen dat hij met hele dagen mocht beginnen, omdat hij al 4 jaar is geweest. Maar ik vind dat zelf te lang. Tim kennende is hij na een halve dag helemaal gesloopt. Maar goed dat is natuurlijk afwachten. Ik houd het eerst op halve dagen, maar als hij zelf wel graag s’middags ook wil dan mag hij. Goed van je dat je je mond open hebt gedaan hoor.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Sandra … Fabienne is vanmorgen voor het eerst! Ik zag wel even een tril lipje en 1 minuut voor half negen moest ze een plas doen (1 druppel) … echt een zenuwplasje en weten waar de toilet is (slim). Papa en Mama konden rustig weg … en nu nog 1 uurtje wachten … ben heel erg benieuwd hoe ze het ervaren heeft.

En is ze moe, dan blijft ze lekker thuis! En gaan we volgende week 2 ochtenden …
hier mogen ze 5 dagdelen komen wennen voor hun 4e jaar (= 11/09)

Luister naar je gevoel en kijk naar je eigen kind wat het wel/niet kan …

Ik dacht ook “ik doe eerst alleen de ochtenden”.
De eerste dag (maandag ook gedaan) maar toen zei hij meteen “ik wil met kindjes spelen”.
Dus dinsdag meteen de volle dag gegaan en nu wil ie niet meer anders.
Vanmiddag zei ik : Aaron je kan nog 4 minuutjes spelen dan gaan we terug naar school.
Zegt ie: nee hoor mama hoeft niet ik wil nu naar school!

Ik dacht zelf ook dat ie gesloopt zou zijn na een dag school maar net als vandaag komt ie voor de 2e keer uit school(15.15) en gata ie meteen bij mees spelen en we zijn met Mees 2 x naar het pleintje geweest om te fietsen.
Niet moe te krijgen!

Gr, Danielle

Fijn zeg dat het zo goed gaat met Aaron op school!

Groetekes, Sje

En, hoe is het gegaan Esther?

Hier is het ook voor de verjaardag 5 dagdelen wennen. Maar Tim werd vlak voor de vakantie 4, dus hebben we hem niet meer naar school laten gaan. Waren met zijn verjaardag met vakantie, dus hebben zijn verjaardag een paar dagen na zijn echte verjaardag gevierd. En daarna was het nog een paar weekjes, die vaak toch rommeliger zijn als anders. Dus dan zou hij voor 3 weken nog naar school moeten. En dan in die 2 weken ook nog wennen en dan weer 6 weken niet. En hij zou voor de vakantie ook nog eens in een heel andere klas komen met een andere juf als na de vakantie. Dus daarom gaat hij gewoon na de vakantie. Hij gaat 1 keer per week naar de creche en die konden we gewoon door laten lopen. Dus dit vonden we veel fijner. Nog 2 keer creche en dan zit hier de vakantie er ook op. En dan mag hij dus meteen hele dagen, maar wij beginnen dus zoals ik zei met halve. En als hij zelf wil dan mag hij natuurlijk hele dagen. Naar de BSO hoeft hij niet, dus dat scheelt al een hoop.

Wat fijn Danielle dat het met Aaron zo goed gaat op school.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoe is het gegaan?

Nora heeft voor de vakantie 2 ochtenden gewend en nu vanaf start schooljaar draait ze moeiteloos mee met de schooltijden. Ze geniet volop en was licht teleurgesteld dat er zaterdag geen school was… ze zit helemaal op haar plek en lijkt het goed te trekken. Dus ieder kindje is anders natuurlijk. Dit valt mij 100% mee. En ook wel erg te speken over de school, scheelt ook.

Ben benieuwd hoe het Tim bevalt.

Liefs

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wat fijn Liske dat het zo goed gaat met Nora op school.

Tim praat uit zichzelf niet over school, maar lijkt het nog steeds allemaal erg spannend te vinden. Vorige week zei hij zelfs een keer toen ik erover begon. Ik vind het een beetje eng. Dit had hij nog niet eerder gezegd, hij zei telkens leuk. Maar niet met heel veel overtuiging. 1 keer heeft hij er zelf naar gevraagd. Toen vroeg hij hebben ze ook een bouwhoek op school. Toen ik ja zei, zei hij dan wil ik wel naar school.

Heb afgelopen weekend het boekje “Hoera ik ga naar groep 1 gekocht” Echt een heel leuk boekje al zeg ik het zelf. En Tim wil het uit zichzelf ook iedere dag lezen, dus dat is echt een goede zet geweest. Het gaat over een jongetje, genaamd Daan die voor het eerst naar school gaat. Het beschrijft op een hele leuke manier hoe het er op school aan toe gaat. Want ja je kan het als ouder wel vertellen, maar het blijft natuurlijk allemaal best spannend voor zo’n kleine.

Verder zijn we afgelopen week 2 keer naar zijn school gelopen. Het ligt op een plek waar we zelf nooit komen. Dus school ziet hij nooit, dus nu is dat voor hem ook wat tastbaarder. Hoop dus dat dit een beetje helpt en verder zullen we het maandag wel zien.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ah, bij jullie zijn de scholen nog niet begonnen? Nou in elk geval een gedegen voorbereiding gegeven dan! Komt vast wel goed.

Nora had vandaag al haar eerste playdate! Meisje van 5 (we hebben drie leeftijden in 1 klas) vroeg of ze mocht komen spelen. Noor vond het best, maar was vanavond wel echt moe, brutaal. Dus dat toch maar met mate gaan doen de eerste tijd. Ze ligt in elk geval goed in de groep gelukkig. Ik had niet verwacht dat je er zo snel in zit, dat spelen bij elkaar!

Voor Tim nog even geduld dus. Succes alvast!

Liefs

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier hebben we idd nog vakantie.

Morgen gaat hij voor het laatst naar de creche en maandag beginnen de scholen weer, dus dan gaat hij ook. Wat leuk zeg dat Nora nu al een speeldate heeft gehad. Kan me goed voorstellen dat dit vermoeiend is. Toch allemaal nieuwe indrukken en daarna voor het eerst met iemand spelen. Maar wel fijn hoor dat ze zo goed in de groep ligt. geeft jullie ook een fijn gevoel.

Hihi nee volgens mij kan het aan de voorbereiding niet liggen. Wil er ook niet te veel druk op leggen, dus we wachten het af. Verwacht dat hij echt wel zal moeten wennen en verlegen zal zijn. Maar goed dat weet je maar nooit, dat is afwachten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers