Hoe vullen jullie de dag in?

Michèle jij mocht niets meer kopen toch!!!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Om even terug te komen op de dagindeling. Ik heb daar ook af en toe moeite mee. Ik heb tot Kimo 1 werd 8 uur thuisgewerkt, verspreid over 2 dagen. Als Kimo dan sliep of lief speelde ging ik achter mijn laptop zitten werken. Naarmate hij echter langer opbleef werd dat steeds lastiger en heb ik op een gegeven moment maar een extra dag KDV geregeld, zodat ik 1 dag volledig mijn aandacht aan hem kan geven en de andere dag naar kantoor ging.

Nu zit ik natuurlijk de hele week thuis en is ons ritme iets verandert, maar de nieuwe indeling wordt als volgt: op maandag ben ik thuis met de kids. Di, wo en do gaan ze naar het KDV. Vrijdag is papa thuis en in het weekend zijn we er beiden.

Een dag thuis met Kimo zit er ongeveer zo uit:
7.00 - 7.30 u Kimo wakker, aankleden, naar beneden, pap eten. Daarna gaat hij zelf spelen op de grond en eet ik ondertussen mijn ontbijt. Soms douche ik al voordat hij opstaat, maar nu ik met verlof ben gaan we vaak 's ochtends samen in bad. In ons vorige huis zette ik hem ook vaak in de badkamer met speelgoed en ging ik douchen (kon ik door het wandje zien wat hij deed). Dat gaat nu helaas niet meer (geen wandje, maar een gordijn en dan loopt hij de douche in).

Zodra we beide aangekleed etc zijn ga ik vaak boodschappen doen of wat rommelen in huis (probeer hem zoveel mogelijk te laten helpen). Soms speelt hij ook zelf, ligt een beetje aan zijn humeur).

9.30 koffie drinken, limonade, fruit/koekje. Gezellig samen aan tafel. Daarna weer spelen/boodschappen/huishouden ligt eraan wat we voor het drinken gedaan hebben.

11.30 - 12.00 lunch voor Kimo, daarna gaat hij slapen. Hij slaapt dan meestal tot 15.00 a 15.30u. In die tussentijd lunch ik meestal rustig alleen en ga iets voor mezelf doen. Internetten, boekje lezen etc.

15.30u drinken met fruit/koekje als hij weer uit bed is. Daarna lekker spelen/fietsen/wandelen (gaat nu niet meer ivm zwangerschap). Soms kijken we aan het einde van de middag nog even naar de teletubbies (heb een aantal afleveringen opgenomen, ideaal).
17.00 koken. Kimo zit er dan in zijn kinderstoel bij, soms eet hij alvast wat rauwe groenten, maar anders kijkt hij gewoon toe hoe mama bezig is.
18.00 papa thuis en gaan we eten. Na het eten speelt hij meestal heel lief op de grond met papa.
Rond 19.00 naar boven, in bad, pyama aan, drinken, tanden poetsen, verhaaltje lezen en het bed in. Hij slaapt dus meestal tussen 19.30 a 20.00u

groet
Gwen

[img]http://lb2f.lilypie.com/wmnkp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/0YKAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

@ Michelle. Dit waren volledig legale aankopen waar ook pappa de noodzaak van inzag.

Groetjes,

Michèle

@Michèle

Liefs Michelle

@ michelle

Maar eh we hebben nu wel zoiets van nu even niks meer want het ziet er naar uit dat ze door maat 80 gaat schieten. Zonder dollen ze is nu bijna even lang als mijn benen. En das lang. Dus we kijken even wat ze doet en dan weer winkelen. Alleen als er noodzaak is koop ik het nu want ik kan haar ook niet in de blote bips naar buiten sturen natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

@ Michele: echt? Dan gaat Morgan Eva echt met een noodvaart voorbij! Eva is nog best klein als je haar zo ziet en die zit nog volop in 74. Ik denk dat het nog lang duurt voor ze 80 heeft en 86 al helemaal. Het is te hopen dat ze rond november in 80 kan, want ik heb die knettergave Bambi-jas he en die trok ik laatst aan en ze was een maanvrouwtje! Haar broeken maat 80 zijn veel te lang. Goh, Morgan misschien meteen in 86…het moet niet gekker worden! Dat vrouwtje groeit als een tierelier! Goed zeg, ze zullen nu vast niet meer zeggen dat ze zo klein is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Sommige broeken 80 kan ze al aan ja. Ik heb haar winterjas ook echt expres in 86 gekocht. En ik ben 1.60 en ze is de helft van mijn nu, dus das lang. Mervin zette haar gister in het fietszitje en ze paste al niet meer in het tuigje en we konden hem niet langer zetten dus daar moet ik even naar kijken want ik denk dat ze nog te klein is voor achter op. Ze gaat inderdaad als een tierelier. Ik hoop alleen wel dat ze een tijdje in 86 blijft hangen dan want anders is het echt niet leuk meer.

En het is dat ze maar 4 tanden heeft en weinig haar maar mensen denk nu dat ze ouder is anders. Was inderdaad wel eens anders. En dan te bedenken dat ze maar 44 cm was toen ze geboren werd.

Groetjes,

Michèle

Hoi… Hoe oud zijn jullie kindjes dan?
Die van mij is van 25 maart, nu dus anderhalf jaar… en heeft maat 80 van truien en 74 van broeken, (Soms maat 80).

Mijn uk is wat dat betreft ook erg klein. (44cm bij geboorte)

Groetjes Melanie, mama van Noah

ff een toevoeging, 25 maart 2008!

Was het ff vergeten :blush:

Groetjes Melanie, mama van Noah

Morgan is bijna 13 maanden (zie tikker) zij is best lang, Maar mijn zwagers zijn 2.00 en 2.05 en ik heb twee nichtjes die beide 1.90 zijn.

Groetjes,

Michèle

Waah… die stomme maten ook. Jurian behoort volgens het cb tot de lange kerels (lengte 83cm) en weet je welke maat broek hij vandaag aan heeft?? 68!! Van prenatal is deze. Dus van die maten klopt niks want hij heeft ook 80 aan en sommige van 80 zijn weer te kort.

Als ik ga winkelen (euh… lang lang geleden) dan neem ik broekje die goed past van hem mee en houdt ik ze bij elkaar om te kijken wat overeenkomt!

Ja, de ene maat is de andere niet. Heel vervelend is dat.

Tim zit van truitjes sinds kort in maat 86 en die zitten hem ook erg netjes. Van de broeken draagt hij nog maat 80, maar erg lang zal dat niet meer duren.

Haha mini-boy dat is ook toevallig. Ik heb dus ook 1 broekje van de prenatal maat 68 en die kan hij sinds kort pas aan. Is een donkergroen broekje met iets van een kleine jungle print erop. Heb ik vlak na de geboorte van Tim gekregen, dus dat ligt al heel lang in de kast. Maar dat is uiteraard wel een uitzondering hoor, verder zit hij gewoon in 1 maat.

Michelle, hoe lang is Morgan nu?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk dat Morgan nu richting de 80 cm fietst als ze dat al niet is. Ze scheelde op haar verjaardag net een kop met haar neefje en die is op 1 maand na een jaar ouder.

Groetjes,

Michèle

Tim was met 14 maanden 83 cm, dus die richting zal Morgan dan ook wel op gaan. Dat is idd aardig lang. Maar vergeet niet dat ze het 2e jaar niet zo hard meer groeien. Tim scheelt ook niet veel met zijn buurmeisje van 2,5 jaar. Maar ja gelukkig gaat het allemaal niet zo hard als het eerste jaar. Want anders blijf je kleertjes kopen.

Groetjes,
Sandra

Ja dan is ze knap lang. Tim is natuurlijk ook nog eens een jongetje he. Maar ik hoop het want anders wordt het een dure hobby. We hebben er overigens al rekening mee gehouden dat ze lang kan worden hoor. Ik hoop en denk eigenlijk dat ze nu door 80 heen schiet en dan weer even in 86 blijft hangen.

Groetjes,

Michèle

Ja, daar had ik idd niet aan gedacht. Maardaar heb je gelijk in… jongens zijn idd gemiddeld langer.

Zou wel lekker zijn als ze lang in 1 maat blijft hangen. Tim ging de eerste paar maanden echt heel hard. Na 1 maand al maat 62 en weer 2 maanden later in maat 68 en 3 maanden later maat 74. Nu zit hij vanaf april in 80 en nu dus sinds kort 86. Ben dus erg blij dat hij zo lang in 80 gezeten heeft, want anders blijf je kleding kopen. Hihi is niet erg, maar ja toch wel een dure bezigheid anders.

Groetjes,
Sandra

Ik weet wel dat meisjes in de kleutertijd vaak lenger zijn dan jongens en rond het begin van de pubertijd is het andersom, maar op deze leeftijd mag het nog niet zo;n verschil maken.

En ja ik vind winkelen heel leuk, zeker voor haar maar het moet wel betaalbaar bljven natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

quote:
Haha mini-boy dat is ook toevallig. Ik heb dus ook 1 broekje van de prenatal maat 68 en die kan hij sinds kort pas aan. Is een donkergroen broekje met iets van een kleine jungle print erop. Heb ik vlak na de geboorte van Tim gekregen, dus dat ligt al heel lang in de kast. Maar dat is uiteraard wel een uitzondering hoor, verder zit hij gewoon in 1 maat.

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/wXz1p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Denk zomaar dat dit dezelfde is … grappig!! Maar net wat je zegt is wel de uitschieter hoor! Jurian zit nu wel meer in maat 80. Anders is het op de fiets etc net te kort met 74.

Vandaag nog maar eens met de kortingsbon van H&M geshopt. Doen jullie ook online shoppen bij H&M … heb evt een kortingscode met 10% korting tot half oktober. Dus als je die wil hoor ik het wel…