Hoe vullen jullie de dag in?

Ik vraag me af hoe jullie dagen met de kindjes er uitzien. Nu Eva niet veel meer slaapt, vind ik een dag soms best wel lang duren. Dat klinkt misschien onaardig, maar zo bedoel ik het niet. Maar ze slaapt 's ochtends een uur of twee en dan moet ze toch de hele dag wel een beetje geëntertaind worden. We gaan dan samen boodschappen doen, of even bij iemand koffie drinken ofzo. Of even naar opa en oma. Ze kan best redelijk alleen spelen hoor, maar soms hangt ze ook echt constant op me heen. Laatst was het lekker weer en wilde ik in de tuin lezen. Dus had ik speelgoed voor haar in de tuin gelegd. Ze speelde overal 5 minuten mee en toen kwam ze aan mijn rokken hangen. Ik kwam niet aan mezelf toe, terwijl ik juist een weekje vrij had en lekker een boek wilde lezen. Dat vond ik een beetje jammer eerlijk gezegd. Hoe lief ze ook is, soms wil je even je eigen ding doen. Toch?

Hoe ziet jullie dagindeling eruit en wat doen jullie zo’n beetje met je kindje? Ik vraag me een beetje af hoe het straks gaat als het winter wordt en we veel binnen moeten zitten? Ik ga er liever even op uit, maar de stad/het winkelcentrum heb je na verloop van tijd ook wel gezien. Babyzwemmen doen we ook op dinsdag, maar dan zijn we ook vroeg weer thuis. Ik wil graag wat tips om de dag een beetje te vullen…met Eva samen en een beetje alleen. Ik ben benieuwd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ben alleen zaterdags alleen met Morgan. Wij gaan dan zwemmen en dan slaapt ze vrij veel daarna want ze tankt bij van het kdv en zo dan. Maar als we niet zwemmen hebben we meestal wat gepland. Zo gingen we afgelopen zaterdag naar mijn broertje. Op zondag gaan we altijd naar de voetbal dus speelt ze langs de lijn of in de kantine met andere kindjes. Maandag is Mervin alleen met haar en slaapt ze vrij veel omdat ze best een druk weekend heeft. Op de momenten dat Morgan wakker is speelt ze zelf en computer ik een beetje en ruim op in huis. Lezen heb ik allang van door dat dat niet gaat als ze wakker is. Want ze wil weten wat je doet en zo. Dus dat doe ik als ze slaapt. Oh ja en ik ga soms ook nog wel even slapen vooral na het zwemmen op de zaterdag. Maar we spelen dus of samen of ze speelt alleen, en verder zijn we buiten en zo.

Oh ja de overige dagen zit ze op het KDV.

Groetjes,

Michèle

Hoi Rainbow,

Nou wat grappig dat jij dit topic opent ik vroeg me namelijk een beetje hetzelfde af. Ik vind het met mooi weer altijd wel voorbij vliegen zo’n dag, ik ga bijvoorbeeld naar de kinderboerderij in de middag als ze wakker is en 's morgens ga ik vaak naar het oude dorp en doe daar boodschappen. Krijgt Minke een plakje worst bij de slager en een stukje kaas bij de kaasboer en zo is dat voor haar ook altijd wel leuk. Maar met slecht weer denk ik ook vaak “Wat zal ik eens gaan doen?”. Ik ben dus ook eigenlijk ook benieuwd naar andere tips. Minke wordt vaak thuis een beetje hangerig en ik “zoek"dus ook nog naar leuke-herfst-winter-dagbesteding”.
groetjes

Lilypie
Lilypie

Ik lees ook ff mee, want ik vind het ook best lastig. Soms heb ik het idee dat ik te weinig doe. Dit is ook best een lastige leeftijd. Je kunt nog niet veel met ze doen. Over een paar jaar (of misschien volgend jaar al wel) kan ze helpen met koekjes bakken enzo.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik moet ook altijd wel iets doen met Erik als we thuis zijn, want anders duurt de dag inderdaad erg lang. We gaan meestal 's ochtends na de fruithap even wandelen: een boodschap doen en even naar de hertjes. Na het slaapje even naar een vriendin of naar opa en oma, badderen, fietsen, etc. Of dat er iemand bij ons op de koffie komt. Tja, lezen zou ik ook graag willen maar dat zit er niet in als Erik wakker is helaas. Dan wil 'ie altijd op schoot komen en blaadjes omslaan, leest niet echt prettig.

In de herfst/winter ben ik van plan zoveel mogelijk naar buiten te blijven gaan, zolang het maar droog is in ieder geval. Ik denk niet dat de dagen er zoveel anders uit zullen zien dan nu eigenlijk, qua bezigheden.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, als het maar droog is ga ik ook lekker naar buiten hoor. Maar met regen vind ik het vooral lastig. Ik heb helaas nog niet veel vriendinnen met kids dus iedereen werkt bijna fulltime. Gelukkig nu een paar medezwanger dus met een paar maanden kan ik ook vaker naar vriendinnen en zij naar mij dat is gezellig, ook voor Minke .
Verder hebben wij van een groep vrienden een Artis abonnment gekregen voor het gezin toen we aankondigden dat we nog een spruit verwachten, dat gaat in januari in. Daar heb je ook wel eea binnen heb ik gehoord…

Lilypie
Lilypie

Als het regent en de dag duurt lang speel ik wel meer met morgan dan dat ze alleen speelt. Op het moment is met de bal spelen erg leuk vind ze.

Groetjes,

Michèle

Tim kan zich altijd heel goed alleen vermaken. Ik kan gerust met een boek op de bank gaan zitten terwijl hij lekker aan het spelen is. Box is al een tijdje weg, maar we hebben een nijntje opbergrek met bakjes. Daar kan hij zijn speeltjes uithalen. Als hij het zat is pakt hij er weer wat anders uit. Ook heeft hij een bak met auto’s die vroeger van mijn man zijn geweest. Auto’s zijn hier al een tijdje het favoriete speelgoed van Tim.

Maar ondanks dat hij zich prima zelf kan vermaken, wil ik hem niet de hele dag alleen laten spelen. Vind het ook erg belangrijk hem aandacht te geven. Dingen voor mezelf doe ik dus wel, maar vaker als hij ligt te slapen. Sinds hij ongeveer 13 maanden was ging hij over naar 1 slaap. Maar dat is wel een hele lange slaap. Eerst rond 2,5 a 3 uur, maar sinds een paar weken slaapt hij tussen de 3 en de 3,5 uur.

Wat ik met hem doe zijn eigenlijk dingen als samen een boekje lezen, met de bal overgooien, figurenbal waar je figuurtjes in moet stoppen. Is voor hem nog te moeilijk, maar samen doen vind hij erg leuk. Verder ga ik iedere dag wel met hem naar buiten. Even lekker stuk wandelen of fietsen of boodschappen doen. Ook de kinderboerderij en de speeltuin hier vlakbij vind hij erg leuk. Hij loopt natuurlijk al tijdje zelf, dus dan is de speeltuin erg leuk voor hem om daar rond te lopen.

Ik ben op donderdag en vrijdag met Tim samen en in het weekend met papa erbij. Donderdagochtend zwem ik altijd met hem en dan ben ik rond half 12 thuis. Dan is hij zo moe dat hij direct gaat slapen tot ongeveer half 3. Hij krijgt dan dus laat zijn boterham. Die dag is dus altijd erg snel voorbij.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn om te lezen dat jullie de dag ook weleens als ‘lang’ ervaren, ik voelde me een beetje een slechte mama. Zo van: ‘Het is saai’. Terwijl Eva niet saai is, maar je kunt ninderdaad nog niet echt iets samen met ze doen. Het lijkt me straks heerlijk om samen te bakken, te plakken of te verven, spelletjes te doen. Dit is net een leeftijd waarop ze nog niet echt snappen dat je samen kunt spelen. Ik gooide straks de Nijntjebal naar Eva en ze rolde 'm even terug, maar toen ik 'm weer gooide, snapte het spelletje niet en liet ze 'm onder de mand rollen en ging ze weg. Wel hebben we samen gegeten en dat was gezellig. Nu ligt ze te slapen en heb ik kunnen lezen! Ik moet eigenlijk mijn rijbewijs gaan ophalen bij het gemeentehuis, maar dat is moeilijk parkeren daar, dus ik denk dat ik haar straks meeneem met boodschappen doen. Soms gaat ze zelfs even mee naar de kapper, maar alleen met knippen, verven duurt te lang. Dieren heb je hier in de buurt niet, midden in de stad, maar met opa en oma gaat ze wel en dat is super. Ik ben op dinsdag, donderdag en vrijdagmiddag met haar samen en als het regent vind ik dat dus wel wat lang. Zeker omdat ik heel gevoelig ben voor weer en als het regent zelf nergens zin in heb. Terwijl ik er op uit móet als de zon schijnt. Straks als de blaadjes vallen, gaan we wel lekker een keer het bos in! Soms moet ik wel een beetje lachen, wil je dolgraag een kindje, klaag je de ene keer dat het zo druk is en de andere keer omdat de dagen lang duren!

Ik ben op vrijdags altijd alleen thuis met Nora. In het weekend zijn we alledrie thuis en maandag is mn man thuis met Nora. Op woensdag komt oma oppassen en de andere twee dagen is ze op het kdv.

Een dag als vandaag loopt ongeveer zo: Wakker worden, samen ontbijten. Daarna spelen we veel samen en zij soms ook wel alleen. Samen doen we: met de bal, dansen als ik haar handen vasthou, gegagandeerd gieren van het lachen, zingen, boekje lezen en achter elkaar aan rennen de kamer door. Als zij alleen speelt (de kamer overhoopt haalt) doe ik de keuken of blader ik een tijdschrift door. Vaak wil ze komen kijken en dan lukt het niet meer echt. Soms komt ze er met een eigen boek naast zitten, heel scahttig… Om een uur of 10 gaat ze slapen tot 11. Dan gaan we vaak even op pad. Winkelen of gewoon wandelen in de duinen in ons geval, das naast de deur. Of lekker even uitwaaien op t strand. Dan tussen de middag samen lunchen, weer even spelen en soms weer even weg op bezoek bij de een of ander en dan een slaapje (al wil dat momenteel niet echt lukken) dan een middagsnack (koekje en sap) en dan komt papa vaak alweer thuis.

Als het kouder wordt, kun je ook vaak wel naar buiten en zo niet, met de auto ergens heen. Vorige winter ben ik ook veel buiten geweest.

Zou soms wel willen dat ze wat langer slaapt, dan kun je wat makkelijker eve je huis op orde krijgen enzo… maar ja, tis niet anders…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Troost je Liske Morgan slaapt wel redelijk veel maar ook dan krijg je je huis nooit echt aan kant

Groetjes,

Michèle

hoi
Ik ga ok veel “op stap”, naar de kinderboerderij, winkelen, boodschappen doen.
Emma speelt ook niet lang alleen en volgt mij door het hele huis. tegenwoordig vindt ze het wel leuk om mij te “helpen” met de dingen die ik doe. De was, zij slingert alles overal heen en ik raap het weer bijelkaar zo duurt het tenminste lekker lang! ze helpt mee de vaatwasser in ruimen. Als ik stofzuig vindt zij het leuk om aan de stofzuiger mee te lopen.
We hebben ook iets nieuws ontdekt wat ze heel leuk vindt (10 min) tekenen! en schilderen (maar dat vraagt veel mama energie!). maar is voor de wintermaanden wel leuk.
en boekjes lezen, kan ze heel goed alleen en samen vindt ze het nog leuker.

succes

gidget

Hey Gitget,

Onze kinderen hadden een tweeling kunne zijn!
Precies dezelfde hobby’s alleen heeft die van ons er de laatste tijd wat “rare” hobby’s bijgekregen!}

Hij vind zijn luiers (poep en plas) zo interessant dat hij ze persoonlijk weg wil gooien (mama doet ze eerst in ene plastic zakje)…liggen ze in de container dan zwaait hij ze na…dada…zegt ie dan en zwaait met zijn handje.

En…de andere…als wij op het toilet zijn geweest…(hij krijgt de deur open)…MOET hij de toiletborstel in de pot stoppen en goed soppen…die is ondertussen erg zuiver!
Alles telkens nat…is een aparte hobby maar ik heb het ondertussen 3x gefilmd zodat hij later wel ziet wat voor hobby’s hij had in zijn jongeren jaren…hihi

En ja…je weet dat als je kinderen hebt, dat je zelf de eerste tijd wat in zal moeten schikken want het draait toch om de kleine!

Maar…komt allemaal goed…dat denk ik altijd maar!

Gr, danielle

Als ik jullie verhalen zo lees, ben ik niet de enige die best vaak ‘op pad’ gaat. Ik dacht dat ik misschien te veel met Eva deed. Dan boodschappen doen, dan naar de stad, dan weer een keer naar opa en oma enz. Ze vindt het allemaal prima en ik vind het ook fijn, maar ik dacht even dat jullie alleen maar de hele dag aan het spelen waren enzo. Haha, dat ik gewoon teveel ‘leurde’ met Eef en dat dat misschien niet goed voor haar was. Gelukkig is dat niet zo, dat ik te veel doe en doen jullie ook lekker veel buitenshuis.

@ Danielle: wat heeeerlijk dat Aaron de wc schoonmaakt! Ideaal toch? Wat een schoon kereltje!

Haha,
kunnen zeker tweeling zijn, was vergeten erbij te vermelden at emma ook heel graag dingen in de prullenbak gooit! Vooral haar eigen luier, maar ook snippertjes en andere dingen! en zwaaien hoort daar natuurlijk ook bij!

@rainbow Nee je bent zeker niet de enige, en ook niet de enige die het idee heeft dat ze “leurt”, voel me er ook vaak schuldig over. Maar al ik bij mijn (schoon)moeder meer dan 3 dagen niet ben geweest worden ze boos, dus ze willen ook graag dat ik leur, denk ik dan maar!

Hoe moet het straks als het laat licht wordt en vroeg donker, en koud buiten?!?!?

Gidget

Als je je weekje vrij echt voor jezelf wilt hebben, dan moet de kleine toch gewoon maar naar de opvang. Dan kom je best aan je boek toe

Ik ben op woensdag altijd thuis met Hylke, en Diana op vrijdag.
In het weekend zijn we er meestal allebei, hoewel ik nog wel eens
met een vriend van me op pad ga, en Diana ook wel eens andere bezigheden heeft.

Op woensdag proberen we wat uit te slapen.
En dan lukt soms wel, vaak niet. Dan zit je alsnog om half 8 ofzo aan het ontbijt.
Lekker samen ontbijt maken, en vervolgens opeten natuurlijk.
Dan gaat Hylke lekker aan het spelen, of om mij heen hangen, terwijl
ik een boodschappenlijstje maak voor de komende dagen.

Als we op tijd uit bed waren gaan we op de fiets naar de winkel,
want later op de ochtend gaan we naar zwemmen, dus we moeten wel op tijd
terug zijn. Hebben we lekker uitgeslapen dan gaan we op weg naar het zwembad via de supermarkt.

Voor het zwemmen nog even wat fruit eten, en dan omkleden.
Na het zwemmen naar huis, en dan nog even lekker samen spelen
tot het tijd is voor de lunch.
En na de lunch (dan is het bijna 1 uur) gaat het kereltje op bed.
Hoe lang hij daar ligt verschilt elke keer, variërend van een half uur tot ruim 3 uur.

Daarna, afhankelijk van hoe lang hij slaapt:
Lekker wat spelen, in huis en in de tuin, of in het speeltuinje verderop in de straat.
Als we tijd hebben gaan we een eind fietsen of wandelen (wat rustig ruim anderhalf uur kan duren).

Tussendoor doen we als het nodig is een was in de machine, en er weer uit als ie klaar is. Stofzuigen is een leuke bezigheid om samen te doen.
En tegen een uur of zes beginnen we lekker met eten koken.

Ja, soms duren de dagen wel lang. Vooral als hij kort slaapt, terwijl hij
het toch echt wel nodig heeft. Dan kan hij zoooooo zeuren. Maar goed,
dat schijnt er bij te horen…

M.

Leuk om te lezen dat de gemiddelde dag besteding vrij veel op elkaar lijkt met kids van rond de 1 jaar oud
Ik vind een dag soms heel lang en soms vliegt hij voorbij
Een lange dag is meestal als bjorn wat moe is en daardoor ook dwarser is en mij meer werk bezorgd Hahaha
Maar gelukkig is dit al te vaak zo
Ik werk nog wel Maar heel weinig Ik ben 6 dagen id week thuis voor onze kleine smurf
Soms zie ik ook wel een beetje op tegen de winter Aan de andere kant Als het maar droog is Ik heb geen eigen auto meer sinds een aantal weken en ik mis hem eigenlijk zelden Maar hoe dat id winter gaat worden weet ik nog niet Dat zien we dan wel weer
Ook ik zwem 1 keer id week En meestal staat de kinderboerderij ook wel een keer op het menu Vindt hij echt heel erg leuk En verder de gewone dingen Oma, boodschappen doen, naar de markt etc
Niet echt exciting Maarja dat weet je met een kleintje Je “hippe” snelle leven kan wel even de koelkast in Maar met liefde (en soms ook even niet Grrrrr)

Lilypie Second Birthday tickers

Wat een leuk topic!!

Tja hoe komen wij onze dag eigenlijk door… gek moet gewoon even nadenken

Jurian is heel intensief geweest laatste maanden (maar dat reken ik nu even niet mee).

Eigenlijk ziet onze dag er zo uit:
8.00 uit bed (is soms eerder wakker … maar niet voor half 8 uit bed)
Opfrissen / aankleden / haren doen
8.00/8.30 eten. Samen een boterham of hij pap en mama brood
Daarna gaat hij de box in zodat mama alles op kan ruimen. Badkamer aan kant - tafel afruimen - etc.
Rond 9.30 ga ik fruit maken en haal hem uit de box (wat hij maar zo zo vind wat box is momenteel hot item). Dan gaan we samen fruitje eten. Daarna nog even buiten de box spelen met lego/ duplo / of boekje lezen / puzzel maken vind hij ook leuk!!
10-11 uurtje slapen (soms een dag niet … maar hij is dan wel echt moe)
Daarna samen fietsen/lopen of binnen op de grond spelen
12.30 broodje eten met melk + zelf nog even spelen zodat mama weer kan opruimen
14.00 - 16.00 slapen - uit bed drinken + koek
Daarna fietsen/ wandelen… of binnen samen spelen
18.00 eten
20.00 naar bed

Even heel kort hoe wij de dag ongeveer doorbrengen. De dagen dat hij niet in zijn hum is duren erg lang. Weet dan ook zelf geen oplossing te verzinnen om het te doorbreken want dat is het zelfs op de fiets jammeren.

Toen papa nog werkeloos was loste we elkaar veel af. Papa was dan veel thuis of we waren samen thuis. Nu is papa bijna nooit thuis. Dat breekt mij weleens op. Maar wat dan… klagen heeft geen zin want ik weet wat het is om geen werk te hebben. De dagen dat we er samen voor Jurian zijn is op 1 hand te tellen in de maand. Want als papa op zondag thuis is moet ik soms werken (om het weekend)… en alle andere dagen + avonden moet papa ook werken. Dit missen Jurian en ik wel… Ook omdat een lange dag met Jurian soms intensief is… en je dan even een geen baby praat wil doen maar gewoon communiceren… snap je beetje?

Nou heel herkenbaar allemaal, hier zo ongeveer ook hetzelfde.
Op zondagavond slaapt Joey meestal bij mijn ouders omdat ik maandag werk en dan past zij op. Maandagavond komt hij om 7 uur thuis, en gaat bijna direct door naar bed. Dindagochtend word hij weer opgehaald en dinsdagavond weer 7 uur thuis, en even later naar bed.
Woensdag, donderdag en vrijdag ben ik met hem alleen thuis, en in het weekend met z’n drieen.
Joey gaat elke dag om 9 uur uit bed, en ik ook als ik niet werk. We gaan eerst in pyjama naar beneden, en Joey krijgt zijn flesje. daarna gaat hij in de box en drink ik koffie en kijk op Ikkeben. Na een half uurtje ga ik opruimen en als de kamer gestofzuigt is gaat Joey meestal op de grond spelen tot een uur of elf. Ik heb geen hele vaste tijden meer met hem, ik kijk naar zijn behoefte. Dan krijgt hij eerst fruit in de kinderstoel en eet ik mijn ontbijt, daarna lekker naar bed. Dan pas ga ik douchen en aankleden… Normaal ben ik daar wel wat vlotter in, maar nu ik zwanger ben vind ik het heerlijk om zo rustig aan te doen
Joey gaat er om 1 uur weer uit en eet dan brood met wat melk, en dan gaan we meestal boodschappen doen, naar oma of naar mijn vri4ndin of even winkelen.
Tussen 3 en 4 gaat Joey weer naar bed, en slaapt dan tot ongeveer half 5/ 5 uur. In die tijd maak ik het eten, dan krijgt hij zijn groentehap en toetje tegelijk met ons om 5 uur.
Dan weer even in de box, tot een uur of 6, en van 6 tot 7 speelt hij op de grond. daarna gaat hij in bad, of met mij douchen, lekker samen spelen op de vloer in de badkamer
Naar beneden en nog een flesje, en dan slaapt hij van half 8 tot de volgende morgen 9 uur
Ik vind de dagen ook veel op elkaar lijken, maar ik vind dat ook wel weer fijn. Ik hou zelf ook erg van structuur en Joey ook, dus ideaal voor ons

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

quote:

Hoe moet het straks als het laat licht wordt en vroeg donker, en koud buiten?!?!?

Gidget

Zo lang het droog is hetzelde Gidget, alleen moet je dan wel licht op je fiets aandoen anders krijg je een boete. Nee zonder dollen. Ook dan ga ik zoveel mogelijk naar buiten met Morgan. Dat kweekt ook meteen weerstand. Dus muts op, das om en wanten aan en gaan met die banaan. Oh ja en een jas aan.

Groetjes,

Michèle