Hoe vullen jullie de dag in?

quote:
quote:

Hoe moet het straks als het laat licht wordt en vroeg donker, en koud buiten?!?!?

Gidget

Zo lang het droog is hetzelde Gidget, alleen moet je dan wel licht op je fiets aandoen anders krijg je een boete. Nee zonder dollen. Ook dan ga ik zoveel mogelijk naar buiten met Morgan. Dat kweekt ook meteen weerstand. Dus muts op, das om en wanten aan en gaan met die banaan. Oh ja en een jas aan.

Groetjes,

Michèle

HAHA ja vooral die jas niet vergeten!!!
Dat doe ik ook,maar nu ga ik vaak nog na het eten met Emma en de hond naar het bos, heerlijk, dat gaat straks als het om half 5 donker is niet meer lukken. En ik denk niet dat ze op mijn werk zeggen, ga maar eerder naar huis zodat je nog ven naar het bos kan met de kleine

Maar ook dan vind je wel weer je ritme! en anders boeken we met kerst 2 weken canarische eilanden (kunnen we weer helemaal bijtanken)

groetjes Gidget

Oke nee dat zal niet gaan dan. Al hoewel ik zat mensen ken die het wel nog even doen. En vergeet niet kerst is over 3 maanden en drie maanden lijkt niets maar is heel veel op die ukken hun leeftijd met weer hele nieuwe dingen om te ontdekken.

Enne ik ga wel mee hoor ik wil ook wel tanken.

Groetjes,

Michèle

HIHI
mischiem kunnen we er een ikkeben vakantie van maken!
Krijgen we vast groepskorting

Hmm moet Anouk weer een nieuwe datumprikker maken Is wel wat anders dan Utrecht

Groetjes,

Michèle

Leuk om deze topic te lezen, was zelf ook wel benieuwd hoe iedereen dat doet en ook met de combinatie kindje/spelen/eigen tijd en huishouden.

Dani gaat op woensdag en vrijdag naar het KDV. Zaterdag is het papadag, zondag lekker met z’n 3-en en de maandag/dinsdag en donderdag ben ik dus saampjes met Dani.
Als hij een beetje uitslaapt (dus ongeveer rond 08.00 uur wakker wordt) dan heb ik me al gewassen en aangekleed en ga ik hem daarna uit bedje halen. Is hij vroeger, dan kleed ik me snel even aan of blijf ik ook nog even in makkelijke kleding. Dani krijgt dan zijn pap en als ik me nog niet heb aangekleed blijft hij nog even in de kinderstoel (meestal lekker naar buiten kijken, wij wonen tegenover een school en rond 08.00/08.30 valt daar genoeg voor hem te zien). En ga ik me even aankleden (echt even uitgebreid douchen doe ik meestal als mijn vriend thuis is of als Dani 's avonds in badje gaat).
Daarna (samen) spelen en ben ik ondertussen ontbijtspullen/keuken aan het opruimen en eventueel was etc.
Dan fruitje eten rond 09.30 en Teletubbies en Zandkasteel kijken. Daarna nog even met Dani spelen en dan gaa hij naar bed. Vaak gaan we 's ochtends niet echt de deur uit of ik moet echt iets kopen ofzo.
Dan pas ga ik eigenlijk ontbijten/ikkebenn/klusjes in huis (zoals strijken/afstoffen). Als Dani weer wakker wordt doen we broodje en daarna meestal de deur uit (naar vriendin/fietsen/boodschappen/speeltuintje…noem maar op). Weer thuis gekomen spelen en nog flesje drinken & daarna weer naar bed. Dan heb ik weer even tijd om wat te eten/eten voorbereiden/ikkeben etc
Als Dani weer wakker wordt is papa vaak net thuis (rond 16.00/16.30) Gezellig met z’n drietjes spelen/eten koken/eten/spelen/badderen/flesje en naar bed.

En dan gaan wij relaxen!!! haha

Pff, als je dat zo leest, vergt een kindje toch wel veel tijd he? Wij hebben soms dat Eva opeens niet meer wil slapen 's middags en soms baal ik dan weleens een beetje, zeker als ik zelf net buiten met een boekje geïnstalleerd zit. Maar dan ga ik haar halen en dan lacht ze zo naar me en dan denk ik: ‘Ach, dat boek komt wel!’ Nu lees ik 's avonds dan wel. Ik heb een paar vriendinnen zonder kinderen en die zeggen altijd: ‘Ik heb het zoooo druk’, maar dan denk ik: ‘Waarmee dan?’ Ik bedoel, een kindje kun je niet ‘afzeggen’ als je er geen zin in hebt. Toen ik alleen was nam ik juist meer tijd voor mezelf en sprak ik soms bewust niet af omdat dat Rainbow-tijd was. Die heb je nu met kindje minder. Ben gisteren wel alleen gaan zwemmen en dat was heerlijk. Maar dan ben ik wel weer blij als ik Eva zie! Wat wil ik nu eigenlijk zeggen? Nou, dat je weliswaar minder tijd hebt, maar dat je dat er ook wel voor over hebt.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh maar ik heb nog steeds Michèle tijd hoor. Meestal wel als Morgan in bed licht of op zondag als pappa er is. Ik verf dan me haar, ga uitgebreid douchen en ik relax lekker. Enne ik ga ook 2x per week alleen naar de sportschool. Maar ik mis haar ook dan hoor al ligt ze wel al in bed als ik wegga. Het meest mis ik haar altijd op maandag. Dan is het pappa dag en dan slaapt zij nog als ik de deur uit ga, dus ik zie haar altijd pas 's middags om een uur of 4.

Groetjes,

Michèle

Hallo, Ook ik ben erg blij dat deze topic er is.
Ik heb een zoon van 1.5 jaar en kan zich niet goed alleen vermaken.
Af en toe even 10 min. maar daarna komt hij weer bij me hangen.

Onze dag ziet er als volgt uit:

8uur wakker en krijgt Noah een fles pap.
Gaat ie even lekker tv kijken en mama alles opruimen.
9.30/10.00uur fruit eten.
Nog even lekker spelen/tv kijken.
11.00uur een broodje / 11.15 -11.30 naar bed tot 13.30uur
Daarna gaan we boodschappen doen / op visite etc.
Rond 16.00uur krijgt Noah warm eten. (Probeer het steeds iets later te doen zodat ie samen met mij kan eten straks)
Na zijn eten, ga ik eten koken voor mn vriend en mij, en gaat Noah nog even spelen.
Rond 18.00uur nog even lekker naar buiten(moet z`n energie kwijt).
En rond 19.00uur fles pap en naar bed.

Ik heb het gevoel dat ik heel weinig met hem onderneem, tja dat zal ook wel zo zijn, maar weet niet goed hoe ik verder mn dag ik moet delen.
De ochtenden en de middagen zijn maar kort aangezien hij er net tussen in een slaapje doet!

Groetjes, Melanie (mama van Noah)

hoihoi,

Leuke toppic zo zie je dat ieder zijn eigen structuur heeft.
Jony is dan wel iets ouder (±21 mnd)als jullie kindjes wat ik zo lees 123.
Jony krijgt zo rond 08u de pap fles in bed. Rond 09 zitten we aan het ontbijt. Hangt er vanaf of ik de vorige avond gewerkt hebt anders is het 10u.
Ze zit daarna in de box tot ongeveer 11u komt er een keer uit voor wat drinken/happen.
Rond 11.30 middageten en daarna kan ze spelen binnen/buiten spelen. Als ze moe is dat is zo tussen 12/13 u dan gaat ze naar bed, slaapt tot ongeveer 15/16u.
Krijgt daarna fruithap/drinken/koekje en gaat weer de box in tot 17u als ze niet zeurt en lief speelt zit ze zo langer.
17.30 eten.
Speelt daarna nog buiten de box en rond 19u naar bed.
Zo ziet de dag eruit als we niet weggaan dat is meestal op de ma/di want dan heb ik geen auto (woon achteraf aan een drukke weg zonder fietspad/voetpad. Als het mooi weer is stap ik op de fiets.

Tip voor de mensen die graag op de fiets zitten met de kids met koud weer. Skipak aan. Je hebt ook de regentunnel de je over het voorzitje heen kunt zetten je kleine uk zit geheel uit de wind/regen helemaal TOP.

Groetjes Cora

Ja ik fiets ook veel samen met mn zoontje.
Vindt het alleen zielig als het straks erg koud is, maar inderdaad een skipak heb ik nog hangen dus die kan hij mooi aan! :smiley:

Groetjes Melanie, mama van Noah

Grappig dat iedereen mijn topic zo leuk vindt! Terwijl ik echt dacht: 'Zal ik ‘m plaatsen, want dadelijk denken ze dat ik het niet leuk vindt met Eva omdat een dag soms lang duurt!’ Ik twijfelde een beetje! Maar zo te lezen is dat niet nodig! Vandaag is ze even mee geweest naar de kapper (waar ze van de koffiecorner een ravage maakte door veel plastic bekers samen te knijpen) en daarna ging ik bij de HEMA een jurk uit de folder kopen. Ik dacht: ‘Ik neem haar even op de arm mee naar binnen’, maar ik moest haar toch even neerzetten om maat 74 te zoeken. Ze schóót echt weg en trok eerst wat pyjama’s van een rek, sjeesde vervolgens de winkel door en wilde zo naar buiten kruipen. Ik rende achter haar aan en haalde haar terug, maar ze rook weer haar kans toen ik het jurkje moest pakken en af moest rekenen. Weer de hele winkel door en gillen als ik achter haar aankwam! Dat was spannend. Uiteindelijk rukte ze nog aan wat kinderbroeken en voerde ik haar af naar de auto. Volgende keer toch maar weer in de buggy, wel zo veilig, ook voor de winkel!

Oh ja, aangezien ze weer een spoor van vernieling achter liet, deed ze haar naam weer eer aan: The Distroyer noemt papa haar!

hahaha ik zie jullie al gaan in de hema

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hmmm ik zie Morgan al zitten om haar alle kanten op te sturen. Die delegeert op de creche ook de jongens. Nee dat komt helemaal goed met die twee.

Overigens Rainbow ik was met pappa in de H&M en die vind een overgooier zo leuk. Jij zou hem ook geweldig vinden. Ik heb ook de bijpassen maillot want gelukkig ‘begreep’ hij dat ik niet zomaar dezelfde maillot ergens anders kon scoren

Groetjes,

Michèle

quote:
Overigens Rainbow ik was met pappa in de H&M en die vind een overgooier zo leuk. Jij zou hem ook geweldig vinden. Ik heb ook de bijpassen maillot want gelukkig 'begreep' hij dat ik niet zomaar dezelfde maillot ergens anders kon scoren

Ik ben nu natuurlijk zwaar benieuwd! Heb je een plaatje??? Enne…bij H&M kocht ik een supergaaf spijkerpakje van Hello Kitty en ze hadden spencertjes met een bambi. Maar spencers…weet ik niet zo, dus ik liet 'm hangen. Hij was wel leuk! En FIJN dat Mervin je het hele setje liet kopen! Ik wil de overgooier zien!

Als je de bambispencer gezien hebt dan denk ik het jurkje ook wel. Een grijze overgooier met bloemen. Ik heb hem wel in 86 gekocht want ze gaat zo hard. Enne foto kan nu niet want ze slaapt

Groetjes,

Michèle

Wakker maken dan!

Nee hoor, laat die mop maar lekker ronken. Eva ligt ook zwaar te knorren, ze was meteen weg. Ze ligt in haar heerlijke fleece slaapzak, want het is al koud op haar kamer en nu heeft ze het lekker warm. Maar 86 bij H&M is anders dan bv bij de HEMA, daar loopt het meer in maanden. Ik heb dat Hello Kitty-pakje in 80 en dat is tot 12 maanden geloof ik, maar dat is nog vrij groot! Ik denk dat je met die 86 H&M niet zo gek zit en dat het niet heel lang duurt eer ze het aan kan! Offe…had ze het al aan? Je zegt net dat ze slaapt, dus…ligt ze ermee in bed?

Klopt Hema valt ook groter. Zeeman verschilt en Hennes is redelijk aan de maat inderdaad. Ik had altijd ruzie met de verkoopsters omdat Morgan heel lang heel klein was. En dan vroegen ze hoe oud ze was en dan zei ik 6 maanden of zo en dan MOEST ze al die of die maat hebben, terwijl ze heel lang een maar ‘achter’ gelopen heeft. Maar goed we kijken wel even wanneer ze het aan kan.

En nee ze heeft het niet aan. Ze heeft wel een nieuwe pyjama aan. Zo’n flanelle van de zeeman met een knopenjasje zeg maar. Heel schattig. Maatje 80 en pas eigenlijk al best wel goed…

Maar het jurkje hangt in der kast. Mamma had alles al netjes opgeruimt
Morgan sliep trouwens ook meteen. Ze slaapt meestal nog maar 2x 1 uur op de dag nu.

Groetjes,

Michèle

Ik heb altijd ruzie bij Prenatal! Daar zou Eva nu 86 moeten hebben. Ik twijfelde laatst (twee maanden terug) over een 74 of een 80. Zegt die verkoopster: ‘Hoe oud is ze?’, ik: ‘11 maanden’. Zegt ze: ‘Ah! En dan zou zij 74 nog passen? Ze MOET dan echt al wel 80-86 hebben hoor!’ Ik: ‘Maar dat zijn jullie maten!’, zij: ‘Nee hoor, dat is gemiddeld!’ Wat een onzin! Eva zit, net als Morgan, perfect midden in de curve en ze zijn dus gemiddeld. Ik liet ze maar kletsen en kocht de 74 en die pastte prima. Ik maak me er niet druk om. Gisteren hadden we het op het werk over schoenmaten. Alle kindjes van Eva’s leeftijd hadden 20-21, Eva kan nét in 18. Vond iedereen ook hééél ienieminie. Maar ik heb ook kleine voetjes, zal zij dan kolenschoppen krijgen? Denk het niet! Ze heeft kleine voetjes, maar dat is juist lief! Enne…ik heb korte armen en korte benen en bij Eef moet ik ook alles omrollen, het is een kind van d’r moeder!

Oh hou maar op. Ik vroeg gister in de H&M of dat skipak groot viel. Ja zegt ze hoezo. Ik zeg ze heeft nu 74 maar holt rap richting 80. Ja dan moet je 80 nemen. Oke zeg ik neem ik 86. Ik test ze ook wel eens uit hoor ik heb namelijk een D-tex opleiding gedaan dus ik weet er zelf gelukkig wel een en ander van.

Overigens had ik bontylaarsje gehaald gister voor morgan wit met een rood strikje. Dus vandaag is ze in het rood wit. En Morgan heeft wel maat 20. Maar die heeft pappa’s voeten en die heeft met 1.83 lengte wel maat 46. Ze heeft korte armen en heel lange benen dus benen zit altijd wel goed en armen moet ik omslaan.

Groetjes,

Michèle