Eva zit nu een paar weken op school en dat gaat prima. Ze heeft echt haar plekje gevonden, dus dat is fijn. Ook geen huilbuien meer 's ochtends, ze parkeert haar fietsje en ze huppelt zelf naar de klas. De tweede week mocht ze meteen al gaan spelen bij een kindje uit haar klas en inmiddels is ze zelf bij 3 kindjes geweest en zijn er 2 hier geweest. Ze heeft ook al een vriendenboekje mee naar huis genomen.
Ik vind het allemaal prima hoor, al denk ik wel: begint dat afspreken nu al?? Ze heeft woensdag een feestje. Ik hoor als ik haar kom ophalen, allemaal kindjes aan elkaars moeders vragen of ze kunnen afspreken. Leuk dat dat bij Eva dus ook gebeurt, maar ik vraag me af hoe vaak je je kind ergens laat spelen? Ze zijn vrij op woensdag- en vrijdagmiddag, maar ik vind 1x in de week voor nu echt meeeeer dan genoeg. Zeker omdat het ook heel normaal is dat kindjes mee naar huis gaan en bij elkaar een boterham eten. Vorige week huppelde er opeens een meisje uit de klas mee naar ons. Ok dan, extra broodje is goed, maar wordt het allemaal niet wat veel zo? Hoe vaak gaan jullie kindjes (die net op school zitten) bij anderen spelen? Het zijn nu meer van die hap-snap afspraakjes, ze zijn denk ik nog erg klein om al echte vriendjes te hebben. Ik heb meer het idee dat het dan met die en dan weer met die is? Hoe ervaren jullie dat?
Ik haal Eva tegen half 3 weer op als ze om 12.15 uur mee naar huis is gegaan met een kindje uit haar klas, of anders speelt ze van 15.30-17.00 uur ofzo. Is lang genoeg lijkt me, het is allemaal al zo vermoeiend voor die mopjes! En ik wil haar zelf ook nog wel graag een keer zien!
Groetjes Rainbow