Hoe vaak spelen in de week?

Ik zelf vind het heel erg moeilijk, om samen met mijn kids en vooral als er dus ook nog een kindje komt spelen, om iets samen met hun te doen.
Ik ben niet creatief, of speels… Ik vind tijd voor mezelf heel belangrijk…anders kom ik de dag niet door… (als Joël op bed ligt, ga ik op de pc) en vermaakt Noah zich prima even alleen… Ik kan geen moed verzamelen om samen met Noah en een vriendje iets te gaan doen… Best vervelend als ik lees hoe gezellig moeders het gehad hebben met een vriendje van hun kind… en wat ze allemaal gedaan hebben.

Ik kan er ook nu al erg tegenop zien in t kinderfeestje van Noah als ie 5 word.
Heb er gewoon geen zin in… erg hè???

Liefs, Melanie

Is toch niet erg Melanie? Ieder is zoals 'ie is. Ik speel ook niet samen met Erik en z’n vriendjes hoor, ik stuur af en toe wat, maar verder redden ze zich maar.

Kan je voor het feestje tzt niet hulp vragen van een vriendin ofzo? Ik ga dat wel doen hoor, hoef ik ook niet in m’n eentje die verantwoordelijkheid te dragen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ga ook niet meespelen hoor als hier kinderen zijn. Indd bijsturen maar dat is wat anders.
Kinderfeestje doe ik sowieso niet thuis, heb ik 1 jaar bij Madelon gedaan en dat was eens maar nooit meer Die wilde dat niet mee doen de ander dat weer niet. Nee dank je
Echt spelen doe ik met Dylano ook niet. Wel spelletjes en voirlezen en samen puzzelen. De lego en playmobile ed is voor papa. Hij kan zich heel goed zelf bezighouden.

Liefs Michelle

Aaron moet nog steeds geentertaint worden en nu na een week vakantie ben ik blij dat ie Maandag weer naar school mag.
We hebben expres afgelopen Woensdag een vriendje (beste vriendje uit zijn klas) laten komen met zijn mama en zijn zusje en ze hebben hier lekker met zijn drietjes 3 uur lang gespeeld!..was echt leuk maar ik weet nu al dat Aaron niet snel ergens alleen gaat spelen zonder dat ik erbij ben.
Ik kan goed met die moeder overweg…sta altijd bij haar te kletsen als we op het schoolplein staan te wachten dus ik vond het wel makkelijk dat ze erbij was.
Ik speel ook nooit mee als hier een vriendje speelt …ik reik ze wel wat aan qua speelgoed en geef ze snoep en drinken…dat vinden ze ook heel belangrijk…haha

Gr, Danielle

Melanie, het geeft toch niks dat je er niks om geeft? Voor mij hoeft het eerlijk gezegd ook niet zo. Het is dat het goed is voor kinderen (lijkt me) als ze met anderen spelen, maar ik ben ook best blij als ze weer gaan hahaha. Ik speel verder ook niet mee. Kijk, even met dat restaurant prima, maar verder zoeken ze het maar uit. Is ook vervelend voor je kind denk ik, als je er constant zo bij hangt. Lekker laten doen die kids! Als ze hulp nodig hebben roepen ze wel, of als ze willen dat jij in hun restaurant bent. Desondanks vind ik het vermoeiend, zeker omdat Eva en haar vriendinnen ongeveer 5 minuten met iets spelen en het dan beu zijn. Willen ze weer wat anders. Je bent er ergens toch mee bezig…ik heb liever dat ze ergens anders speelt hahahaha!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb ook liever dat Noah ergens anders speeld hoor hahahahhaha…Kan ook niet zo goed tegen over al dat speeldgoed in huis… overal vind je later weer wat… Onder de bank, onder de tafels, onder mn kookeiland…

Liefs, Melanie

Ik ga ook niet mee spelen hoor … ik begeleid het geheel en vind het leuk om te zien als Fabienne met een vriendinnetje speelt en even niet aan mijn hoofd zeurt elke minuut. Ze wil veel weten en vaak dat ik bij haar ben … heel erg lief maar ook ik ben blij als het dan maandag is en ze even lekker naar school gaat! Gewoon even tijd voor jezelf. En bv de tijd om een dweil door het huis te halen!

Het is fijn dat je dat hier kunt zeggen zonder dat er mensen zijn die je veroordelen.

Hier ook een moeder die liever ziet dat het kind elders speelt

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Gelukkig zijn we niet de enigen die liever hebben dat ons kind elders speelt hahahaha

Liefs, Melanie

Dat zou ik ook fijn vinden maar dat doet de onze alleen bij kindjes in onze staat…nog niet verder weg.

Ik ga het eerst maar even rustig hier thuis opbouwen met zijn schoolvriendjes en als ie dan goed gewend is aan een kind dan de volgende stap maar weer.

Aaron is daar zeker geen durfal in!
Daarbij komt dat ie als de dood is voor honden (en ik wil er zo graag 1 zodat ie akn wennen) en als er ergens een hond in huis loopt waar hij wil spelen dan heeft ie zo een hartverzakking…zo erg is het (zeker met grote honden…kleintjes gaat wel)…dus eerst aan de mama informeren of er honden aanwezig zijn anders komt dat kind maar lekker hier thuis spelen.

Gr, Danielle

@Danielle: Erik was ook altijd bang voor honden, maar doordat een vriendje in de straat er één heeft is hij er inmiddels niet bang meer voor. Die vader heeft Erik er heel voorzichtig vertrouwd mee gemaakt en nu aait hij bij wijze van spreken alle honden. Is er niemand in jullie omgeving die hij vertrouwt die het op deze manier met Aaron kan aanpakken?

Groetjes,
M

@mriek: mijn zus heeft een labrador die geen vlieg kwaad doet.
Als we daar binnen komen is Aaron bij wijze van “spastisch” in zijn doen…kan ie tot in mijn nek wegklimmen.
Als Kibo “de hond” dan rustig gaat liggen dan ontdooitAaron ook en op een gegeven moment gaat ie zelfs met zijn neef op de grond spelen.
Als Kibo weer gaat lopen vind ie het dan niet meer zo erg…maar dus ook bij die hond moet ie eerst effe ontdooien.
Hoop wel dat het goed komt want soms is het echt lachwekkend hoe hij reageert op een hond.

Gr, Danielle

Ben jij ook bang, of niet?

Ik zou niet te veel aandacht geven aan dat “spastische” gedrag. Want weet natuurlijk niet of dat zo is, maar als je dat te veel aandacht geeft vindt 'ie dat natuurlijk ook maar wat mooi. Ach, uiteindelijk zal het wel beter worden. Ze zijn ook nog zo klein en die honden vaak zo groot

Groetjes,
M

Noah is vroeger ( jaar of1.5 a 2 jaar) door een mini hondje (met een platte neus) op de grond geduwd…en iedereen maar lachen…Hij is NOG bang voor kleine hondjes… behalve voor grote…(mijn ouders hebben een herders hond)

Liefs, Melanie

Ik reageer er maar niet op hoe hij reageert.
Vanmiddag kwamen we het boxerpupje van 3 huizen verder tegen (Lola heet ze)
SUPER schattig…en wat zegt Aaron :"mama…mama kooooommmmmmm.
Liepen we verder en zeg ik zo: waarom mocht ik Lola niet aaien?
Nee zegt ie…je moet bij mij blijven lopen.
Tja…hij stond natuurlijk 4 meter verder dan ik…(te wachten natuurlijk)

Gr, Danielle