Hoe vaak per dag ongelukjes, hoe lang: help!

Ja ik heb al een zindelijkheidstopic i know, maar daar reageert niemand meer op Waarschijnlijk omdat het al 2 pagina’s lang is en mn vragen in het laatste berichtje staan

Maarre we zijn nu met de oudste dus echt goed op weg alleen hoe vaak hadden jullie kinderen de eerste dagen ongelukjes? En wanneer werd dat minder?
Het was namelijk gister 7 plasjes op de po maar ook 7 keer in de onderbroek. Maar vandaag is het al 6 keer in de onderbroek en maar 4 keer op de po…

En herkent iemand dit? Ik zie aan haar dat ze moet plassen en vraag moet je op de po? En dan zegt ze nee en vervolgens geen minuut later plast ze in haar broekje. Is dit uittesten (dus expres) of gaat het echt per ongeluk? Als ik zie dat ze moet en ik zet haar zelf op de po word ze boos en wil ze er meteen weer af. Komt het omdat ze het perse zelf wil doen en geen hulp van me wil?

De ene keer geeft ze het keurig van tevoren aan en de andere keer is het ineens oh nee! En dan ligt er een grote plas op de grond (en in haar onderbroek). Soms geeft ze ook aan dat ze moet, zet ik haar op de po en hoeft ze helemaal niet.

Hoort dit er allemaal bij? Is het herkenbaar?

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 04 Sep 2012 14:07:35

Hoi Goudvisje,
Herkenbaar. Na een dag of drie kwam hier de ommekeer…
Succes!
Groetjes Nancy

Tja hoe lang het duurt is moeilijk te zeggen… zo verschillend per kind!
Maar hoort erbij komt echt goed! Even volhouden nog!

Hier is mn meisje nu ook zo goed als zindelijk. Kan soms dagen (en nachten!! -trots-) goed gaan, en dan opeens weer 6 ongelukjes op een dag.
Met name het poepen is voor haar nog steeds moeilijk. Heel raar: als ze voelt dat ze moet poepen en het lukt niet meteen plast ze heel vaak in dr onderbroek. Soms zo 4x in een half uur ofzo… en vervolgens poept ze dan ook nog eens in dr onderbroek.
En een andere keer gaat t dus weer helemaal goed.

Maar bij zoonlief ging het meteen goed… heeft de eerste maanden zonder luier misschien in totaal 3 ongelukjes gehad ofzo.

Toch nog even doorzetten!

Hoe is het nu trouwens verder met jullie? Gaat t met je man alweer een beetje de goede kant op?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Poepen is hier juist totaal geen probleem gelukkig! Ze heeft net een kwartier geleden een mooie drol op het potje gedaan en geen 5 minuut later plast ze wel in haar onderbroekje! Gek toch! Nouja een drol voel je natuurlijk wel veel eerder aankomen, dat dan weer wel. Maar goed we hopen maar dat de ongelukjes snel minder worden want ze heeft vandaag nu in totaal 6 keer op het potje geplast en 1 keer gepoept maar wel 7 natte broeken!
Komt natuurlijk ook doordat ze het nog niet op kan houden… Thanx voor de reacties!

@Suzje: Lief dat je ernaar vraagt! Het lijkt of hij nu EINDELIJK sinds een aantal weken een antidepressiva heeft die werkt! We juichen nog niet te hard want we hebben eerder gedacht dat het werkte en bleek uiteindelijk niet zo te zijn maar gewoon een tijdelijke opleving. So fingers crossed. Ik zit nog niet helemaal lekker in mijn vel maar ik ga nu 1 keer per 2 week naar een psychologe en het is fijn dat ik mijn verhaal daar even kwijt kan. Intussen hebben we een goed gesprek gehad met de ouders van mijn vriend en alles uitgepraat en ik heb met mn vader alles uitgepraat. Nu kunnen de kinderen ook weer eens uit logeren al is dat nog niet gebeurd, maar dat komt omdat ik ze moeilijk kan laten gaan Mijn vriend en ik hebben heel hard even tijd voor ons samen nodig dus binnenkort gaan we even wat regelen Maar eerst onze oudste nu maar even zindelijk krijgen haha

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 26 Aug 2012 17:21:20

Fijn om een keer een wat beter berichtje te horen!
Ik hoop zo dat deze medicijnen gaan werken en dat jullie er samen weer helemaal bovenop komen! Want poeh… voor jou moet t wel giga zwaar zijn!
Wel fijn dat t met je ouders en schoonouders weer ok is. (weet wel dat r moeilijkheden waren maar eerlijk gezegd ben ik ff kwijt wat… maar doet er verder ook niet toe natuurlijk), en dat jullie prinsesjes binnenkort eens een weekendje ofzo uit logeren kunnen zodat jullie even tijd voor elkaar hebben.

Dikke knuffel!!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

@Suzje: Dankje! Het is inderdaad heel pittig maar we komen er wel weer. (ooit )
Vandaag een super resultaat! 8 plasjes op de po en maar 3 ongelukjes!
We zijn superblij en trots!

Groetjes

Jippie! Dat gaat de goede kant op!!

Hier in 2,5 week 1 ongelukje gehad in bed, verder alle nachten droog Dus ook helemaal blij. We hadden niet genoeg luiers mee op vakantie… (begin van de week diarree dus ging er hard doorheen) en konden daar geen nieuwe kopen (cruise) dus moest wel plotseling zonder. En wonder boven wonder ging dat meteen goed! Terwijl ze serieus nog nooit een droge luier had gehad 'smorgens!

Overdag afgelopen week 3 dagen ongelukjes gehad (soms 1, soms een heleboel…) maar de andere dagen goed.
En das dus de 3e week dat ze helemaal geen luiers meer draagt overdag.

Komt met jouw meissie ook helemaal goed hoor, de knappert!

Wat goed zeg van jullie dochter dat ze alle poepjes al op de wc doet en het met het plassen ook steeds beter gaat!!! Gewoon doorzetten, komt vast helemaal goed!
En wat fijn te lezen dat er wat beter nieuws is over je man!

Hier ook actief aan de slag met zindelijkheidstraining, nu ik met verlof thuis zit heb ik daar ook alle tijd voor! Vanaf afgelopen donderdag overdag geen luier meer om, maar de wasmachine maakt wel overuren…

Eerste dagen hier ook een beetje om en om, 4 keer wc, 4 keer in de onderbroek…maar met de plassen gaat het nu wel beter. Ik zet m wel minstens om het uur op de wc omdat ie zeker wanneer hij speelt er niet altijd aan denkt. Met de plasjes gaat het nu redelijk goed (hoewel ik het nog wel griezelig vind om m zonder luier naar opa en oma te doen, met vloerbedekking en een stoffen bank…haha), of zoals vanmiddag als we naar een verjaardag gaan waar hij natuurlijk flink afgeleid is met allemaal andere kindjes…

maar…die kleine man van mij poept gewoonweg in zn onderbroek!!! Per toeval heeft ie de afgelopen week wel twee keer een poep op de wc gedaan, natuurlijk super beloond, maar volgens mij waren dat echt toevalstreffers want vervolgens gaan de poepjes gewoon in de onderbroek. En als het aan hem ligt dan hoef ik het ook niet te verschonen…

Gisteren moest ik naar het ziekenhuis, en omdat dat wat langer kan duren had ik m een luierbroekje omgedaan. Gelukkig maar, want meneer had erin gepoept, maar hij wou geen schone luier! Ik dacht, prima… wat jij wilt, dan ga je dr maar lekker bovenop zitten in de auto… het kon m werkelijkwaar niets schelen… Heb m er ruim 2 uur mee laten lopen, in de hoop dat zn billen wel eens zeer gingen doen of hij er echt vies van werd…maar nee hoor. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken… dus als je daar nog een tip voor hebt?

We een sticker systeem, elke keer goed op de wc is een sticker, is zn lijst vol (25 stickers) dan krijgt ie een cadeautje. Maar als ie in zn onderbroek poept of plas dan moet er een sticker van zn lijstje af… Of het voor mijn mannetje echt effect heeft… ik vraag het me af.

Nou, ik lift dus een beetje mee op jouw topic!!!
Jullie jongste is ook alweer bijna 11 maanden zie ik, wat vliegt de tijd toch zeg!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar

Ben gister voor het eerst met haar naar de winkel geweest zonder luier. Ging prima. Ben gewoon nadat ze op de po had geplast weg gegaan want er zit steeds ongeveer een uur tussen.

Tsja poepen schijnt voor sommige kinderen psychologisch heel moeilijk te zijn omdat ze een stukje van hun eigen lichaam moeten laten gaan. Er zijn veel boekjes over dus misschien kan je een boekje met Jasper er over lezen?
En heb je al geprobeerd hem 2 stickers voor de poep te geven?
Sylvie heeft hier 1 keer in haar onderbroek gepoept bij een eerdere zindelijkheidspoging (Dus niet deze week) Dat vond ze vreselijk, ze kwam huilend naar me toe. Dus ik denk dat wij daar geluk mee hebben gehad en dat ze het daarom nu gewoon netjes op de po doet.
Ik zou hem trouwens echt niet in een poeponderbroek laten lopen. Ik snap je beredenering wel maar het kan ook averechts werken. Je laat hem wennen aan poep in zijn onderbroek zodat hij het helemaal niet erg meer vind. Plus dat hoe langer je hem er in laat lopen, hoe viezer het word en hoe meer kans dat het gaat irriteren en dat het rood word en dat hij uitslag krijgt.
Het komt echt vanzelf goed. Je kan hem ook leren dat hij zodra hij poepen moet om een luier vraagt en dat hij daarin dan mag poepen en als hij klaar is meteen weer een onderbroek aan. Dat heb ik hier vaker gelezen en het schijnt goed te werken. Veel succes!
Ik ben benieuwd wat vandaag gaat brengen. Ze werd vanmorgen met zo’n volle luier wakker dat ze nu nog niet heeft geplast en ze heeft al vanaf 7.30 een onderbroek aan.
Rond 11 uur gaan mn vriend en ik weg, eerst even voor een onderzoek van lifeline ofzo weg (ik doe dr niet aan mee en mn vriend wel haha) en daarna een keuken uitzoeken voor in ons nieuwe huurhuis :smiley:
Oma komt dan hier oppassen dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat! Ik heb verteld dat oma komt kijken omdat ze zo goed op het potje kan plassen hihi

Groetjes

Nou ik mag wel zeggen dat onze dochter zindelijk is
Vandaag al 8 plasjes op de po en 1 poep!! Ze zegt niet altijd dat ze moet maar ze doet haar handen tussen haar benen dus we zien het heel goed aan haar Op heel soms 1 drupje in haar onderbroek na, helemaal droog gebleven vandaag!
Ze heeft een cadeautje van ons gekregen (dora popje van de kruidvat ) en ze heeft 2 nieuwe onderbroeken gekregen van hello kitty waar ze heeeeel blij mee is Wat zijn we supertrots op ons meissie!! Ze is 2 jaar en bijna 5 maand

Groetjes

Goudvisje wat goed van S! Zo zie je maar dat het snel goed kan gaan als je een paar dagen volhoud…

Super van je kleine-grote meid!!!

Ik hou het hier al een week vol, maar het gaat nog lang niet altijd goed!
Vanmorgen was de luier (ja voor de nacht neem ik echt nog geen risico’s…) wel helemaal droog, en deed ie op de wc een super grote plas! Fantastisch natuurlijk. Net ook weer een plas op de wc, dus deze dag begint weer goed.
Maar gisteren meerdere plassen in de broek en ook 2x poep…
Ik hou nog stuk vol en we blijven stickers plakken en verwijderen, hij was wel heeeel trots dat ie er vanmorgen weer twee bij kon plakken want ja, als ie dat cadeautje wil moet zn kaart natuurlijk wel vol zijn!
Ik hoop maar dat mijn mannetje het nu eindelijk ook eens gaat oppakken, zou wel heeel handig zijn als ie voor de baby er is zindelijk is, maar denk dat dat een beetje te hoog gegrepen is.

Groetjes Carolien.

pregnancy calendar

Hmmm, ik zal niet meer zo pochen over vanmorgen…
ben meteen afgestraft tijdens het typen van mn berichtje!!!
Hij was 10 min daarvoor naar de wc geweest, alleen een plas… en terwijl ik even mn berichtje post, heeft meneer in zn broek gepoept met ook nog eens een plas erbij aangezien dat vaak samen gaat, dus ik had weer een heerlijke verschoonklus, en de twee verdiende stickers van vanmorgen zijn er weer af…

Wat zouden jullie doen, blijven doorgaan doorgaan doorgaan, of me er inmiddels bij neerleggen dat mijn mannetje er misschien gewoon nog niet aan toe is (ondanks dat hij nu 3 jaar en ruim 2 maanden is…)

Groetjes Carolien.

pregnancy calendar

Wat balen zeg! Ik weet niet zo goed wat ik zou doen in jouw geval omdat onze dochter totaal geen moeite met poepen heeft…
Heb je al geprobeerd wat ik eerder als tip gaf? Dat je met hem afspreekt dat hij om een luier vraagt als hij moet poepen?
Verder zou ik even blijven proberen en hem even heel goed in de gaten houden. Je kan aan hun gedrag namelijk heel goed zien wanneer ze moeten plassen en/of poepen. Zo liep onze dochter toen ze nog een luier aan had altijd naar het hoekje in de keuken om te poepen. Ze willen dat meestal graag afgezonderd doen. Als onze dochter nu moet plassen (met luier aan deed ze dat trouwens ook al) doet ze haar handjes tussen haar benen. Dus als ze niet naar ons toe komt en zegt dat ze moet plassen, maar we zien wel dat ze haar handjes daar doet, dan vragen we zelf of ze komt plassen. Dus even heel goed zijn gedrag in de gaten houden.
Wat je ook nog kan proberen (heb ik als tip van sandra gekregen) is hem even een poosje elk uur zelf op de wc zetten. Zo zijn wij met onze dochter begonnen en telkens als ze zelf binnen een uur niet had aangegeven dat ze moest plassen zette ik haar er zelf even op.
Hopelijk heb je wat aan de tips! Heel veel succes vandaag!

Onze dochter heeft eergister en gister maar 1 ongelukje gehad. We zijn supertrots en blij!

Groetjes

Lastig als het niet lukt…

Maar zou even stoppen. Gewoon over 2 weken weer x proberen. Jurian was ook ruim 3,5 jaar. Zei smorgens ik wil geen pamper om mama. Ik dat s goed maar wel op toilet dan hè… De ongelukken zijn op 1 hand tellen tot vandaag toe. Ook nachten droog. Ze moeten het soort ook zelf willen anders alleen maar irritaties!!

Succes!!

Pssst als je wel doorga zou ik de stickers die hij verdient heeft er niet afhalen… Die had hij nl ECHT verdient. Wel duidelijk zeggen dat het jammer is dt er nu geen sticker geplakt mag worden…

Bedankt voor jullie tips,
een aantal dingen doe ik idd al, zoals m elk uur op de wc zetten. Daardoor gaat het met de plasjes meestal wel goed. Het om een luier vragen als ie moet poepen heb ik net geprobeerd uit te leggen, maar dan zegt ie nee hoor ik ga poepen op de wc. (hij weet namelijk prima waar het moet, alleen doet ie het niet…tenzij er per toeval iets meekomt en dan lijkt ie het eigenlijk niet eng te vinden, dan steekt ie zn vingertje op en zegt ie “hoorde je dat mama?”)

Hij heeft nog geen luier om, had m na de verschoonklus gevraagd wat hij wou, en hij zei zelf dat hij geen luier hoefde. Maar denk idd als het vandaag weer ‘mis’ gaat dat ik dan toch maar de luierbroekjes weer tevoorschijn tover en het maar even laat rusten.

Dat van die stickers weghalen vind ik idd wel een goede opmerking mini-boy, ik had van een vriendin de tip gekregen om de stickers weg te halen, soort straf/belonen systeem, maar ben het idd met je eens, die geplakte stickers had ie zeker verdiend! We hebben er zojuist weer eentje bij geplakt voor een plas op de wc, een extra grote !

Goudvisje, bedankt voor het meeliften in je topic!
Groetjes Carolien.

pregnancy calendar

Ik vond dat van die stickers weghalen ook een beetje vreemd maar durfde er niks over te zeggen
Als hij zelf heel duidelijk aangeeft geen luier meer te willen en dat hij op de wc wil poepen dan zou ik volhouden. De wil is er immers!
Dan is het (naar mijn idee) echt even een kwestie van doorkrijgen hoe het werkt.
Heb je al boekjes met hem gelezen over zindelijkheid? Wij hebben bobbi op het potje en dat sloeg erg aan.
Er zijn ook boekjes die uitleggen wat plas en poep precies is. Dat schijnt kindjes ook erg te helpen, als je vertelt wat het is en waar het vandaan komt.
Voor de rest zou ik doen wat ik eerst zei, goed zijn gedrag in de gaten houden hoe hij doet voordat hij gaat plassen of poepen. Als je merkt dat hij gaat poepen, vragen of hij op de wc wil. Desnoods wachten tot er een stukje uit hangt en dan op de wc zetten.
Heel veel succes, ik hoop dat het gaat lukken!
(Enne geen dank, dat lijkt me vanzelfsprekend. Zou toch een beetje raar zijn als niemand anders in mijn topic vragen mag stellen )

Groetjes

Oef heb ik een te grote mond?? Het ging mij gewoon beetje aan mijn hart dacht ach germ hij weet nu ook niet meer wat goed is… Gelukkig pak je het goed op, was ook zo bedoelt en krijgt onze grote vent zijn verdiende stickers…

Enne wat helpt juichen, dansje kortom feestje als het goed gaat. Minimale aandacht als het (per ongeluk) fout gaat…

Helemaal mee eens idd, dat je de stickers niet moet afpakken. Ze doen het tenslotte niet expres. Zelf vinden ze het broekplassen ook niet leuk, maar ja ze moeten het toch leren. Maar goed inmiddels laat je de stickers hangen

Idd alleen benadrukken als het goed gegaan is. Niet te veel, want dat kan voor een kind ook weer te veel druk geven. Maar zeker geen aandacht aan de keren dat het mis gaat. Wat ik wel altijd deed als Tim in zijn broek plaste is alsnog op de wc zetten. Vaak kwam er toch nog wat en dan leggen ze meteen de link weer van oh ja door hoort het. En wat was hij trots als er ondanks dat er al een deel in zijn broek zat toch nog klein beetje op de wc terecht kwam.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Haha nee hoor miniboy je hebt zeker geen te grote mond! Ik ben juist niet assertief genoeg Maar dat wist ik allang

Wij hebben Sandra haar tip ook toegepast trouwens van het alsnog op de po zetten als ze al in haar broek had geplast en inderdaad 1 van de 2 keren toch nog wat op de po En helemaal blij als ze dan ook nog een sticker kreeg.
Het werkt echt allemaal! Succes!

Groetjes