Hoe vaak per dag ongelukjes, hoe lang: help!

Mama van Jasper hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Wij hebben hier een te grote mond gehad Na de eerste 2 keer keurig op de po te hebben gepoept doet ze het ineens allemaal in haar broek! Ze heeft in 5 dagen tijd nu al 4 keer in haar broek gepoept Gelukkig heeft ze normale ontlasting dus het is geen hele vieze bende om schoon te maken, maar nog steeds vies!
We snappen ook echt niet waarom het nu ineens mis gaat… Ze komt wel naar ons toe rennen mama wc of mama plasje doen, maar elke keer zit alles al in haar onderbroek. Het moeilijkste ervan vind ik dat ze morgen en Donderdag naar de psz gaat. Wat als ze daar gaat poepen? Dat vinden ze vast niet zo prettig daar…
Het plassen gaat over het algemeen super goed, alleen als ze buiten is niet. We zetten haar nu elk uur op de po/wc als ze het zelf niet binnen een uur aangeeft. Verder laten we haar plassen voor we gaan eten, voor we weg gaan en voor het slapen en ze doet altijd wel wat.
Gisteravond lag ze 19.30 in bed maar omdat ze 's middags een uurtje had geslapen kon ze niet slapen en lag mooi te kletsen. Tot ik 20.30 ineens hoorde: mama, mama! Pasje doen! En ik naar boven, haar op de wc gezet en ja hoor, een grote plas! En vanmorgen om 5 uur werd ik wakker geroepen omdat ze moest plassen! Gelukkig na een hele grote plas lekker weer gaan slapen :smiley: Overigens is haar luier nog steeds nat hoor ondanks dat ze het 2 keer heeft aangegeven

Veel van jullie zullen het niet op het potje poepen wel herkennen, maar wie heeft er ook ervaring met dat ze dan wel in onderbroek naar het kdv of psz gaan?
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ze is overigens echt niet bang, want ze wil graag op het potje. Ik heb het idee dat ze het echt niet snel genoeg aan voelt komen? Kan dat? We zien het ook steeds niet… Ze heeft 3 van de 4 keer buiten gepoept en 1 keer binnen maar we zagen haar gezicht niet betrekken en ze kreunde ook niet ofzo!
Hellup!

Groetjes

Goudvisje, gaat ze naar een kvd of echt een peuterspeelzaal? Onze dochter poepte de eerste zes weken ook in haar onderbroek, op het kdv hebben ze hier geen probleem van gemaakt. Kan me voorstellen dat ze binnen een peuterspeelzaal hier anders mee omgaan maar dat zou ik gewoon even navragen als ik jou was.
Succes!
Groetjes Nancy

Ja een psz, daarom! Nou poept ze bijna altijd 's middags, dus dan is ze alweer thuis… Maar ik kan ze niet de garantie geven natuurlijk… Nog 6 weken?! Oh hellup!
Ze gaat 2 keer per week naar de psz van 8.30-11.30…

Groetjes

Ik zou ze gewoon een onderbroekje aandoen en kijken hoe het loopt. Moet wel heel toevallig zijn als ze elke keer daar moet poepen toch?
Ja zes weken, tussendoor heeft ze wel regelmatig ook op te wc gepoept hoor, maar na 6 weken waren er helemaal geen ongelukjes meer.

Dit topic was weer heel even aan mijn aandacht ontsnapt, maar ik pak m weer even op!
Nee hoor miniboy, je hebt helemaal geen te grote mond, ben blij dat je het gezegd hebt, want je had gelijk! Tja als je zelf ergens mee loopt te modderen en een vriendin geeft je een tip dan probeer je dat maar, maar het was gewoon echt geen goede tip en dat realiseerde ik me pas goed toen jij daar een uitleg over gaf, alleen maar goed dus!!!

Wat jammer goudvisje dat je dochtertje het niet helemaal vast heeft kunnen houden, maar niet te teleurgesteld zijn hoor, je kleine meid heeft al ontzettend goed bewezen dat ze t kan, en volgens mij is zo’n ‘terugval’ vrij normaal.

Ik ben hier maar even gestopt met de echte zindelijkheidstraining, heb inmiddels wel het boekje bobbi op het potje in bestelling (we zijn nu druk met bobbi wordt grote broer, en dat is ook een groot succes!), maar nu onze tweede er elk moment kan zijn is dit niet meer het moment om nog te verwachten dat het jasper gaat lukken om voortijd zindelijk te zijn, veranderingen genoeg voor hem, dus we pakken het over een paar weken wel weer echt actief op. Hij gaat wel bij opstaan, verschonen en naar bed gaan even op de wc, en geregeld doet ie dan nog wel een plasje. Zn eerste stickerkaart was vol (25 stickers, zat een of andere plaskaart in een tijdschrift die hebben we ervoor gebruikt), dus daar heeft ie een rijtje hotwheels-auto’s voor uitgezocht

Wel grappig, want Jasper gaat nu achter een stoel of onder de tafel zitten poepen en dan vraagt ie natijd “ik mag wel in de luier poepen he?!” Ja, hoor ventje, dat mag best, komt vanzelf dat je naar de wc wilt. Ergens weet ie het dus wel, maar hij zal het toch wel eng vinden. Voor nu eerst maar weer wat rust, wennen aan een broertje of zusje straks en dan gaan we weer opnieuw verder.

Hopelijk pakt jouw dochtertje het wel weer verder op, ik heb geen ervaringen met een PSZ dus ik weet niet zo goed of je haar daar nu zonder luier heen kan sturen, maar ik denk ongelukjes kunnen altijd gebeuren, en dan zullen ze haar toch ook wel verschonen?
Bij het KDV vonden ze het prima om Jasper zonder luier rond te laten lopen, uiteindelijk na flink wat missers (en poep op de schoen van de leidster…hihi) heeft ie dan wel weer een luier omgekregen, maar ze waren zeker wel bereid om mee te oefenen.

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar

Jammer dat het niet is gelukt, maar ik was in jouw geval ook zeker weten even gestopt. Net wat je zegt, een broertje/zusje is een hele verandering!
Onze dochter is inmiddels echt plaszindelijk. Op de psz gaat het ook super. Ze gaat gewoon mee met de plasrondes.
Het poepen gaat al een stuk beter. Het is alleen dat ze het pas zegt als ze al moet, dus elke seconde dat we haar op de wc/po moeten zetten en broek naar beneden moeten doen telt! Hoe langer het duurt, hoe meer er in haar broek zit. Dus het is echt geen angst, maar ze zegt het te laat en kan het dan niet meer ophouden. Ze loopt dan ook met haar benen wijd naar de po/wc haha. Maar goed, ze wil in ieder geval wel dus het gaat vast goed komen. Het meeste komt inmiddels wel in de wc/po
Het gaat met plassen zelfs al zo goed dat ze al 2 keer 's morgens wakker is geworden met een droge luier

Groetjes