Was even benieuwd hoe vaak jullie de flesjes uitkoken? Wij hebben het tot ongeveer 3 maanden iedere dag gedaan. Daarna om de dag en nu 1 keer in de 3 dagen. Verder uiteraard wel iedere keer gewoon schoonmaken.
Groetjes,
Sandra
Was even benieuwd hoe vaak jullie de flesjes uitkoken? Wij hebben het tot ongeveer 3 maanden iedere dag gedaan. Daarna om de dag en nu 1 keer in de 3 dagen. Verder uiteraard wel iedere keer gewoon schoonmaken.
Groetjes,
Sandra
Ik vraag me ook af hoelang je er nog mee door moet gaan. Kan me voorstellen dat het de 1e maanden nodig is, maar ja daarna.
Heb jij het nooit gedaan Mriek, of ben je er op een gegeven moment mee gestopt?
Groetjes,
Sandra
Vóór het eerste gebruik wel gedaan, maar volgens de kraamhulp was dat hele uitkoken inmiddels achterhaald. Volgens haar kon je het inderdaad ook gewoon met heet water en afwasmiddel doen. Tja, ik weet het ook niet maar hier in ieder geval nooit last mee gehad.
Vanaf het moment dat kinderen van alles in hun mond gaan stoppen (meestal zo rond de drie à vier maanden) is uitkoken sowieso niet meer nodig. Ze stoppen dan toch al alles in hun mond, dus die bacteriën krijgen ze dan toch wel binnen…
Groetjes!
Bedankt voor je reactie Mriek.
Grappig weer die tegenstelling dat de een zegt dat uitkoken echt nodig is en een andere kraamhulp geeft aan dat het achterhaald is. Ik word ook steeds makkelijker met het uitkoken, doe het ongeveer 1 keer per 3 dagen maar soms zitten er ook meerdere dagen tussen. Ik heb inderdaad ook hetzelfde idee, dus daarom was ik benieuwd hoevaak jullie het deden.
Speelgoed stopt hij ook in zijn mond en dat ga ik ook echt niet uitkoken. En ze moeten tenslotte ook wat weerstand opbouwen.
Groetjes,
Sandra
Precies. Waarom flesjes nog uitkoken als alles wat binnen handbereik komt de mond ingaat? Lijkt mij, als ik probeer m’n gezond verstand te gebruiken, een beetje overbodig…
haha mriek idd nu je het zecht haha
blijkbaar niet zo veel gezond verstand hier :S
@mriek gebruik je afwasmiddel?
daarna na spoelen met heet water?
groetjes wendy
Haha, gelukkig zijn er op het forum genoeg mensen die wél gezond verstand hebben!
Na het drinken doe ik een beetje afwasmiddel in het flesje en dan met de rager onder de warme kraan goed uitboenen. Idem voor de speen en dan op het rekje. Dat werkt prima hier.
Groetjes!
Haha inderdaad, je kan het zo gek niet bedenken of het gaat hun mond in…en ik maar braaf flesjes uitkoken. Ik ga er dus lekker mee stoppen.
Groetjes,
Sandra
Graag gedaan Wendy!
Enne Sandra, als je niet meer uitkookt hou je zeeën van tijd over. Vond het altijd zoveel werk…haha.
Hoi…
Ik heb het in het begin ook wel eens gedaan maar nu ook al lang niet meer.
Zelfs nieuwe fopspeentjes kook ik nu niet uit, de laatste 2 heb ik zo gegeven.
Ik maak ook eerst alles gewoon goed schoon en dan hup…in de mond!
Gr, Danielle
hahha ooh mriek dankje idd voor deze reactie ik voelde me ontzettend schuldig omdat ik was vergeten zijn fles uit te koken vorige week, en het dus 4 dagen niet gedaan (wel idd met afwasmiddel en heet water schoonmaken)
terwijl ik het normaal om de dag doe
(K)Kuzjes!
hier idem… alleen fopspenen en nieuwe spenen voor op de fles kook ik de 1ste keer wel uit! zit misschien tussen mijn oren… maar heb er geen moeite mee
ik kook zijn fopspeen zoiezo regelmatig wel uit, omdat hij hem regelmatig uit zn mond haalt en weggooit op de grond. en we hebben hier een hond zitten die in de rui is dus dat is niet zo smakelijk dan haha
(K)Kuzjes!
Ik begreep van een kraamverzorgster die ik een paar weken geleden sprak, dat er een nieuwe richtlijn in de kraamzorg is die zegt dat er niet meer uitgekookt hoeft te worden. Vanaf het begin al niet.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 23 Jan 2009 15:39:12
klopt sje omdat kinderen veel te steriel opgevoed worden tegenwoordig
maar ik heb een hond en kat die alle2 veel verharen dus doe het nu nog wel maar weet nu dat het dus ook gewoon afgewassen kan worden