Hoe vaak in bad

Hoi,

Sinds een week of 2 doe ik onze dochter rond half 7 in bad en geef haar hierna een flesje. Ze slaapt vervolgens als een roos! Toen ik dit nog niet zo standaard deed, deed ze er vrij lang over om in slaap te vallen en moesten we vaak (onder het eten) naar boven voor het speentje. Ideaal dus zo’n badje en ik vind het ook wel een prettig ritme. Ik vraag me alleen af of het niet teveel is om haar elke dag in bad te doen (ze is 10 weken). Ik gebruik wel altijd goede olie en ze heeft geen droog huidje.

Hoe vaak doen jullie je kindje in bad?

Groetjes Annemiek

Elke dag is inderdaad teveel op die leeftijd. Om de dag is veel beter voor het huidje. Althans dat is mij destijds geadviseerd door mijn kraamverzorgende.

Groetekes, Sje

Om de dag is prima …

Alleen in de zomerdagen deed ik het wel elke dag. En verder plande ik het vooral als hij een dagje weg was geweest (gewoon mijn gevoel om de bacteriën eraf te wassen… net of die thuis niet zijn hihi).

Ik heb Joey vanaf dag 1 elke dag in bad gedaan, en die slipe er inderdaat ook heerlijk op! Maar toen ik zwanger was van Jessey en het allemaal niet zo lekker ging, ben ik hem om de dag in bad gaan doen, Hij was toen een maand of 10 denk ik. Ik was eerst bang dat hij dan niet meer zou gaan slapen, omdat het echt een vast ritueel was geworden, maar dat viel 100% mee.

Jessey deed ik de eerste twee weken om de dag in bad, op de dagen dat Joey niet ging, maar ook zij slaapt na een badje veel beter in bed 's avonds. Zij gaat nu dus ook elke dag… Wel inderdaat even lekker insmeren na die tijd, en hier geen droge huis te zien! En dat insmeren werkt trouwens ook weer rustgevend!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Onze zoon ging vanaf ongeveer 4,5 maand elke dag in bad. Inderdaad ook omdat hij er zo lekker op sliep. daarvoor deed ik hem om de week. Insmeren doe ik ook altijd, daar worden ze ook al lekker rustig van.

groetjes Suzanne

En smeren jullie met olie of met bodylotion? Ik wissel het af en gebruik gewoon Zwitsal.

Ik smeer altijd met olie. Met natusan bedtime of met weleda baby massage olie.

Groetjes Suzanne

Hoi,

In het begin deed ik het ook elke dag omdat er s avonds flink werd gespookt.
Ik gebruikte Natusan baby bath en daarna de Natusan lotion en het was over met spoken.
Gingen meteen slapen.
Op een gegeven moment ben ik het om de dag gaan doen.
In de zomer wel elke dag.
Nu de kinderen groter zijn (2 1/2 en 4 1/2 gebruik ik de Natusan producten niet meer. Vind ze nogal prijzig en gebruik nu die shampoo van Bert en Ernie en ook badschuim ervan.

Groetjes lisan.

Hier om de dag zo’n beetje en met Natusan bedtime bath. En ik smeer haar zo ie zo elke dag in me lotion van Natusan bedtime. Soms de olie maar das soms maar.

Groetjes,

Michèle

Hier ook om de dag en gebruik dan gewoon niks in het badje.
Na t badderen hier ook natusan bedtime bath lavendel, heerlijk!!!
Soms zou ik mezelf er ook wel mee in willen smeren, en manlief en kabouter en de hond heheh nee hoor die stinkt toch altijd wat je er ook op smeert hhahah
Maar heerlijk hoor, veeel lekkerder dan Zwitsal!!!

@Henriekah,

Misschien nieuw toppic openen, wat gebruiken jullie in badje bij stinkende hond? Hihihi!
Heb zelf geen hond, maar misschien hebben de andere moeders tips voor je.

Groetjes lisan.

Op die leeftijd ging Seth 2 of 3 keer per week in bad en de andere dagen waste ik hem gewoon. Hij had een droog huidje, en daarom smeerde ik ook met olie van weleda. Nu smeer ik gewoon met olie van zwitsal.

Liefs, Anne

Nick ging vanaf het begin al iedere dag in bad of douche. We hebben een vast ritueel savonds en Nick vindt het heerlijk en weet ook precies van nu is het bad en bedtijd! Alleen als hij ziek is of als we later thuis zijn dan gaat hij niet in bad. Dan heeft ie er ook geen zin in.
Hij heeft nooit een droge huid gehad. We smeren hem iedere dag in met Zwitsal bodylotion. En als het koud is zoals de afgelopen tijd, dan smeren we zijn gezichtje in met vaseline savonds.
Ik zie geen probleem in iedere dag badderen. Het moet natuurlijk geen uren duren. Maar iedere dag zo’n 10 minuutjes moet kunnen (vind ik).

Groetjes Bianca

quote:

Ik zie geen probleem in iedere dag badderen. Het moet natuurlijk geen uren duren. Maar iedere dag zo’n 10 minuutjes moet kunnen (vind ik).

Groetjes Bianca

Mits je kind geen droge huid heeft is dit ook geen probleem. Anders echt slecht voor het huidje van de kleine…

@mini-boy
Ben ik het helemaal mee eens hoor! Maar bij ons gaat dat niet op, Nick heeft nooit last gehad van een droge huid. Maar als hij het wel zou hebben dan zou ik hem om de dag in bad doen of om de 2 dagen…

Senne heeft een hele droge huid en gaat om de dag in bad. Daarna heerlijk insmeren met Balneum…

Groetjes van Sascha en Senne

Dion gaat 2 keer per week in bad. Ik heb geen vaste dagen. Voor de rest was ik hem elke morgen. Ze worden immers niet vies tenminste zolang ze niet kruipen/lopen. Marijn gaat altijd in het grote bad en soms gaan we lekker met z’n 3-en in bad. Dion gaat ongeveer 5 min per keer in bad.

Dylano vanaf het begin om de dag en na 3 maanden 1 keer in de 3 dagen vanwege zijn droge huid en eczeem.
Nu nog maar 2 keer per week ook weer ivm zijn droge huid. Hij vind bad zo leuk dat ik hem liever 2 keer in de week doe dat hij echt even kan spelen in bad, dan hem er om de dag na 3 a 5 minuten er uit te moeten vissen
Verder smeer ik hem in met zalf van de dermatloog (en die stinkt) maar alles voor het huidje en mannetje.
Hij heeft dus nooit naar een babytje geroken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Muriel gaat ongeveer 2 keer per week in bad. Wel was ik haar elke morgen en krijgt ze nieuwe kleertjes aan. In het ziekenhuis en door de kraamhulp is ons afgeraden om haar elke dag in bad te doen. Ik smeer haar niet meer elke keer in met olie na de tijd. Ze is nu 13 weken.

Jasper gaat 2 keer in de week in bad, alleen met een beetje badolie.
Het liefst zou ik het ook wat vaker doen omdat hij er goed op slaapt, en hij is altijd zo heerlijk aan het trappelen in het water! Maar vanwege droge huid en eczeem beter van niet. Ik smeer altijd met Bepanthene lotion.

Groetjes Carolien