Hoe vaak in bad

hier gaat Meric om de dag in bad ook met Natusan…maar ik moet eerlijk zeggen dat een badje bij hem niet helpt om makkelijker in slaap te komen dus daarom heeft het ook geen zin om hem elke dag in bad te doen. zo heeft de kraamverzorger ook geadviseerd om hem om de dag in bad te doen. droog huidje of niet gewoon om de dag. elke dag vind ik te veel doe ik zelf ook niet slecht voor je haar

Tim gaat al vanaf zijn geboorte iedere dag in bad. Tenminste toen hij klein was in het badje en toen hij groter werd met ons mee onder de douche s’ochtends of in het grote bad. Hij heeft ook nooit een droge huid gehad, dus dat scheelt ook weer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

hoi

Op de dagen dat ie niet in bad gaat doe ik eigenlijk hetzelfde ritueel qua wassen kleine massage even voor de raam naar buiten kijken, knuffelen en dan slapen.

gr

Nikki gaat elke dinsdag en zaterdag in bad of mee onder de douche
Gewoon in de ochtend. Ze wordt wel elke dag gewassen en ingesmeerd. Met creme van de apotheek, die ruikt ook lekker. (is van die nieuwe soort weet de naam even niet)
Nikki heeft ook een erg droge huid.
in het begin ging ze om de dag. to een week of 9. is nu 14 weken.

Groetjes, MamaMartine

ik doe mijn kleine meid ook elke dag in badje vanaf dag 1 eerst denk je wanneeer op de dag maar sinds kort doe ik het ook maar op de avond met zwisal goede nacht daarna lekker insmeren met de olie van zwitsal en wat slaapt ze dan lekker

MamaMartine hoe doe je dat dan je dochter mee onder de douche?

k douchte met kabouter vaak.
Je zet de douche aan kleed jezelf uit dan de kleine, neemt het aankleedkussen mee naar de badkamer met de kleine erop. Zorg dat op het aankleedkussen de handdoek ligt waar de kleine in moet (k leg t aankleedkussen gewoon op de grond hoor) en zorgt dat er een badjas of grote handoek voor jezelf hangt.
Je tilt je kleine op en houdt m op je arm. Zelf ga je onder de straal staan en smeert jezelf en de kleine tegelijk en heel snel in met baby bad spul of wat dan ook, ondertussen zorg je wel dat je met je ene arm je kleine stevig tegen je aanklemt. Als jullie schoon zijn leg je eerst je kindje in de handdoek op het aankleed kussen en wikkelt m lekker in, dan doe je je badjas aan of handdoek om je heen en ga je eerst de kleine helemaal afdrogen en aankleden en dan jezelf.
Leuk om te doen maar wel een gedoe. Handiger is als manlief even helpt met insmeren en wassen van de kleine zodat je de kleine aan hem in een handdoek kunt geven en je vervolgens zelf nog even je haren kunt wassen. Zo deden wij het. Met dwergje douche ik nooit maar mijn man wel. Keileuk!!

Hi,

Ik doe Jayden ook iedere dag in bad. Mij is nooit gezegd dat het niet mag. Nadat de kraamhulp weg was ben ik het wel een tijdje om de dag gaan doen ivm dat hij bij zn enkeltjes toch een droge huid had. Ik was hem met Zwitsal slaap zacht. Daarna smeer ik hem in met Zwitsal baby olie of bodylotion. Maar zo lang je dochter geen last er van heeft en geen droge huid. Zou ik der gewoon lekker iedere dag in bad doen.

Groetjes Anne-Marie

Ik doe om de dag en de dag ertussen, was ik haar gewoon met washandje en beetje zeep.
Soms heb ik er ook wel twee dagen tussen.

Kitty

Maar euhhh, de eerste 5 maanden heb ik haar iedere dag in bad gedaan.

Kitty