Hoe vaak gaan jullie kindjes in bad of onder de douche? Jesse gaat zo’n beetje om de dag in bad. En soms gaan we ook gezellig samen in bad.
Gewoon even nieuwsgierig
liefs
Hoe vaak gaan jullie kindjes in bad of onder de douche? Jesse gaat zo’n beetje om de dag in bad. En soms gaan we ook gezellig samen in bad.
Gewoon even nieuwsgierig
liefs
rico gaat 3x per week in bad, hij krijgt vaak uitslag als ie tevaak in bad gaat
verder was ik hem heel goed met zwitsal washandjes.
en die keren gaat ie ook samen met ons in bad. ofja met mij meestal in de douche
Hier is het zo…als ik het woord “bad” alleen al zeg…loopt hij al naar de badkamer!
Soms gaat hij 4 dagen achter alkaar en soms een dag niet…hij is er zo gek op!
Hij kan ook gerust een half uur of 45 minuten erin zitten.
Ik ga altijd liedjes voor hem zingen en hij geniet van het warme water.
Gr, Danielle
[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Danique gaat ook meestal om de dag, en de dag dat ze niet gaat was ik haar gewoon in de woonkamer. Verwarming op 25… Wasbakje erbij… Lekkere warme handdoek op de bank en na de tijd mag ze met haar badjasje aan lekker even kliederen met het water. Gevolg is wel dat het overal nat is… Laat het papa maar niet horen, die is veel te bang dat zijn parket gaat golven.
Hier proberen we om de dag maar soms is ze te moe en dan is het even snel met een washand.
Groetjes,
Michèle
Hier om de dag of soms om de 2 dagen ivm zijn huid. Hij vindt het zo lekker maar langer als 10 minuten mag hij niet, zo zieliggg
Liefs Michelle
Dani gaat meestal om de dag in bad. Als hij erg moe is of we zijn laat thuis (bijv. als we bij mijn schoonouders hebben gegeten ofzo) dan slaan we bad over.
Verder wordt hij regelmatig overdag schoongemaakt in zijn gezichtje en handjes, maar dat is logisch.
Bij verschonen worden billetjes etc natuurlijk al schoongemaakt, dus zo vies kan een kindje niet worden, dus volgens mij is om de dag of 3 keer per week prima.
We gaan eigenlijk nooit met hem douchen, daar is hij veel te bewegelijk voor. Hij gaat in bad (we hebben zo’n zitbad), met badring of matjes in bad voor het uitglijden. Soms ga ik er dan naast douchen en anders zitten we er gewoon gezellig bij. Als ik een gewoon bad zou hebben zou ik gezellig met hem samen in bad gaan.
Eva gaat ook hooguit 3x, want haar huidje wordt anders snel droog. Thuis 2x en dan nog 1x douchen na het babyzwemmen. De andere dagen wordt zij ook gewassen met een Zwitsalwashandje. Ideaal! Het zou bij ons niet werken als ik samen met haar douche, want ze gaat de hele douche door. Ze kan ook niet los staan, dus dat wordt niks. Bij het zwemmen moet ik haar dus ook met één hand vasthouden en met de andere wassen. Neerzetten gaat niet, want dan is ze weg. Ik vind badderen juist niet zo’n leuk onderdeel van de verzorging. Ik vind het best een gedoe. Misschien staks wel, als ze eenmaal kan staan?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Douche doe ik nooit met Jesse. Veelste glibberig
hij zit altijd in een badring. Ba het badderen altijd lekker insmeren.
Liefs
Zwitsal washandjes ruiken idd heerlijk!
en nee, een kind wordt amper vies, maar het gaat ook meer om de dode huidcellen die eraf moeten. niet dat ze dan persee vies worden maar ik merk wel als ik rico in bad stop, dat er meer huidschilfers loskomen dan als ik hem gewoon was…dus 3x in de week kan nog net, maar ik denk als ik het nog minder zou doen ik de vellen er af trek ipv de kleine stukjes
en dat doe i m niet aan, en mezelf trouwens ook niet
rico mag ook tussen de 5 en 10 minuutjes in bad. eerst was ik hem goed, en dan mag ie 10 minuutjes spelen met badeentjes en bootjes.
maar meneer wil er dan ook nooit uit, zo zielig, maar goed dan heeft ie overal schrale plekjes een paar uur daarna, en insmeren met olie of met bodylotion heeft weinig zin.
als we met hem gaan zwemmen zwemt ie wel gewoon wat langer, gek genoeg heeft ie er dan geen last van…misschien door het chloor??
@kikie: hier hebben we een douche stoel hahaha, heeeeeerlijk!
enne glibberig is het wel maar ik heb meer steun door die stoel.
rico vind douchen heerlijk en is heel beweeglijk maar in de douche is het net een stil muisje, maaar wel breeduit lachen
Wij hebben helaas geen bad…hopelijk wel in ons nieuwe huis! Dan ga ik lekker met Eva het bad in!
En ik smeer haar na het bad in met olie, want haar huidje voelt als een beetje ruw. Toen ze klein was vond ze dat heerlijk en ging ze er voor liggen, nu duurt het mevrouw allemaal te lang! En ik geef haar nog wel een lekkere ‘treatment’!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Hier zo’n drie à vier keer per week, afwisselend mee onder de douche en in bad. De rest inderdaad met een washandje.
Groetjes,
M
Minke gaat meestal om de dag maar op maandag en dinsdag altijd achter elkaar omdat dit haar crechedagen zijn. Dan vind ik het altijd wel lekker om haar goed te badderen want ze wordt daar veel viezer dan thuis ( soms letterlijk etensrestjes in haar haar!)
Anna en Nora vinden hel allebei heerlijk om in bad te gaan. Als ik even niet zoveel tijd heb, gaat Anna even onder de douche. Maar anders is het bad een topper!
Anna en Nora gaan niet elke dag in bad. Ik vind dat niet nodig. Vaak om de dag, maar als het een keer wordt overgeslagen is er hier echt geen paniek. Volgens mij heeft C1000 ook vochtige washandjes, maar die heb ik nooit geprobeerd. Wel die van Zwitsal.
hier ook om de dag in bad of douche.
Meestal in bad! Alleen als Lieke echt vies is of verkouden of id gaat ze elke dag in bad.
Groetjes Gytha
Tim gaat iedere ochtend met mij of mijn man onder de douche. In het weekend gaan we ook nog wel eens met zijn drietjes in bad ipv onder de douche.
Groetjes,
Sandra
Jade gaat 2x in de week thuis onder de douche en 1 x na het peuterzwemmen.
Zij mag ook niet te vaak ivm haar huid.
@ inge…douchestoel?
een gewone stoel die je in de douche hebt gezet?
of is het een speciaal geval?
lijkt me ideaal eigenlijk…
ik heb nog nooit met ruben gedoucht…ik ben veel te bang dat ik hem laat vallen!
met zo’n stoel is dat wat makkelijker!
groetjes!!
karin
Mijn dochter gaat minimaal 1 keer per dag, maar dat omdat ze een smeerpoets is die altijd overal naar zand graait en omdat het hier nu bijna 40 graden is! We smeren haar daarna wel goed in om een droog huidje te voorkomen, was haar bijna nooit met zeep, alleen met water dus, in de tuin. Meer zwemmen dan wassen!
J