Hoe snel werkt Ventinol?

Wij zijn afgelopen zondag met mijn zoontje van 18 weken naar de huisartsenpost geweest. Voor de kerst had hij 2 dagen koorts en was hij gewoon niet lekker.
gelukkig kanpte hij snel op maar de verkoudheis bleef en dat heft hij nu denk ik al een maand. Sinds oudjaarsdag zat hij zo vol met slijm. Moest heel veel hoesten, ook 's nachts en drinken ging ook niet echt super.
Omdat hij soms ging piepen vond ik het toh wel erg eng worden…dus naar de HAP geweest zondag.

De arts heeft hem nagekeken en hoorde slijm op zijn longetjes en heb nu Ventinol gekregen met kap. 2x per dag moeten we nu puffen. Nu ben ik 2 dagen bezig maar merk niet echt veel verschil. Het piepen lijkt soms juist erger te worden…
Morgen ga ik even de dokter bellen om na te vragen of dit wel goed is…

Zijn er mama’s waar de kinderen het ook gebruiken en zoja hoe zijn jullie ervaringen? En wat als dit niet helpt, wat hebben jullie toen voorgeschreven gekregen?

Ik zag in een ouder topic ook Bisolvon Kids staan. Kan ik dat ook gebruiken voor een baby van 18 weken?

Groetjes van een bezorgde mama!

Dion heeft ook ventolin gekregen maar dit is puur om te zorgen dat de luchtwegen ruimer worden.

Volgens mij gaat het slijm uit zijn longen niet mee weg. Ik zal morgen wel weer naar de HA gaan en om AB vragen.
Is hij ook kortademig? Laat de HA kijken of het geen RS virus is.

Hoi Tippiewan,

Hier even mijn reactie geknipt en geplakt vanuit de peuters, zie dat je hem al hebt verhuisd

je kindje is pas 18 weken dus misschien kan je dit topic beter bij o tm 1 plaatsen, maar ik zou zeker even terug gaan naar de huisarts! Let erop of hij het benauwd heeft, zo ja, meteen de ha post bellen. kan namelijk ook het RS virus zijn wat vaak voorkomt bij jonge babies. Prima te behandelen, maar dan moet je er niet mee rond blijven lopen! Verder kan ik je als advies geven om altijd jouw moedergevoel te volgen. Zegt dat dat er iets niet goed is dan is dat zo en moet je aan de bel trekken. Beter 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig!

mama1980

mama1980

Aan mama1980…was er zelf al achter gekomen maar wist niet hoe ik het hele topic kon verwijderen vandaar dat het nu in het juiste forum staat!

RS virus waar zijn daar de symptomen van?
Toen we zondag zijn 1e puf gaven hadden we het idee dat het iets minder werd maar nu zie ik geen bijna geen vooruitgang. Misschien ben ik te ongeduldig want de arts schreef het minimaal een week voor 2x per dag en zonodig 's nachts extra als hij benauwd is.
Hij is niet de hele dag benauwd gelukkig en het piepen is ook niet altijd maar vind het zo eng en zielig voor mijn mannetje!

Morgen maar even mijn eigen dokter bellen om na te vragen wat ik moet doen.
Ik hoop zodat het morgen minder is!

Je kunt het beste googlen op RS virus dan zie je veel informatie over het virus.
En net als wat mama1980 zegt beter 10 keer te vaak bellen dan 1 keer te weinig.

Tuurlijk, liever 10x bellen dan 1x te weinig.
Heb net de gebruiksaanwijzing van de puffer er nog maar even bijgehouden…
Alles gecontroleerd of het ding het wel doet en toen las ik dat ik de puffer voor gebruik moet schudden…dat hadden wij dus niet gedaan! Oeps… Kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

Morgenochtend dus nog maar een keer doen en SCHUDDEN voor gebruik!
Wil toch wel even bij mijn eigen dokter langs, kijken hoe zij er over denkt.
Haal nu van alles in mijn hoofd…rs virus, misschien wel brochitus/astma of misschien wel allergisch voor mijn katten ofzo! Ohhh dat zou ik zooooo erg vinden want dat zijn echt mijn 3 kindjes…

Niet te lang over nadenken, anders kan ik zo niet meer lekker slapen!
Hou jullie op de hoogte!

RS-virus kan je zo even googlen…
maar kan ook een virus zijn wat bij je zoontje op z’n luchtwegen is geslagen. Er gaat momenteel vanalles rond. Heeft hij vaker last van z’n luchtwegen?
Jasper heeft ook een puf, en als hij heel benauwd is en haast blijft ‘hangen’ in z’n hoest dan gebruiken we ventolin erbij voor een paar dagen. Ventolin zou vrij snel moeten werken, dat doet het hier in elk geval wel. Ik vraag me alleen af of je er zo’n enorme toeter bij hebt gekregen… meestal gaat er bij de ventolin zo’n joekel van een voorzetkamer mee, een blauwe, maar dat zijn voor baby’s echt geen handige dingen. Onze kinderarts heeft ons een speciale baby/kinder voorzetkamer gegeven omdat er volgens haar met die enorme toeter nauwelijks iets van het medicijn in de longetjes komt…
We hebben een kleine, geel met een beertje erop (AeroChamber plus with Flow-vu, aerobear).
Je zou kunnen overleggen met de huisarts of je die kan krijgen, want dat werkt echt veel beter.

Persoonlijk zou ik Bisolvon niet doen, je kindje is nog zo jong, en bisolvon maakt de slijm los, maar als je kindje niet in staat is om het goed op te hoesten kunnen de klachten ook alleen maar erger worden.

Om het s’nachts wat makkelijker te maken kan je een beetje Luuf onder z’n voeten smeren (heb ik ook hier op ikke ben geleerd…!) En het bedje aan 1 kant ophogen met een goed boek zodat je kleine niet helemaal plat ligt. En na de melkfles als het lukt een paar slokjes water na, omdat melk zo slijmt. En ik zou zeker nog even langs jullie eigen huisarts gaan.

Beterschap voor je zoontje!
Groetjes Carolien.
Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Ventolin werk binnen 10 min
Het zorgt er aaleen voor dat de longblaasjes wijder gaan staan
Verder doet het dus niets
Misschien als het vaker voor komt kan je vragen voor een verwijzing naar de kinderarts

Succes

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Vanochtend de dokter gebeld om te vragen voor hoestdrank iod.
De assistente belde me terug dat de dokter hem graag dan even wilde zien en gelijk maar even een afspraak gemaakt voor donderdagmiddag.
Het puffen ging vanochtend prima, hij piept niet meer als gister dus er is enige vooruitgang. Alleen slaapt hij erg onrustig…

Vanmiddag belde de assistente dat de dokter mijn zoontje vandaag toh nog even wilde zien omdat hij nog zo jong is dus nu gaan mijn schoonouders straks even langs. Ben erg benieuwd…

Schoonouders zijn net bij de dokter geweest en die stuurde hun gelijk door naar het ziekenhuis om hem na te laten kijken door een kinderarts…
Daar zullen horen of hij moet blijven of weer mee mag naar huis. De dokter kon horen dat hij er veel moeite voor moest doen om adem te krijgen…
Misschien toch het RS virus…

o jeetje, hoe gaat het nu? Heel veel beterschap!!!

mama1980

Jeetje hopen dat het meevalt. Beterschap

Sterkte
Heb het met Justin ook gehad toen was hij 3 maanden
We hebben 3 dagen in het ziekenhuis gezetten
Volgens mij hier nog ergens te vinden mijn topic op het forum
Het bleek geen rs te zijn maar een luchtwegeninfectie

Ben benieuwd hoe het met jullie afloopt
Sterkte

Marijn heeft het RS virus gehad toen hij 9 maand was. Hij heeft 1 nachtje in het zh gelegen en had het gelukkig niet erg, Na een dikke week was hij weer beter, maar bleef daarna wel vaker verkouden en oorontsteking hebben. Uiteindelijk zijn zijn amdelen geknipt, weet niet of dit verband heeft maar dit is wel na het virus begonnen.
Maar het is zeker een virus om niet te onderschatten en ook heeeeeeel serieus te nemen. Niet om jullie bang te maken maar wel om aan te duiden waarom je het niet moet onderschatten, een buurkindje is er aan overleden. Dit gebeurd gelukkig maar heel weinig.

Hoi hoi

Hier ook ventoling gekregen. Mijn zoontje is wel al 11 maanden. Hij si al vanaf september verkouden en sinds november denk ik flink aan het hoesten. Heel vaak bij de huisarts geweest. Eerst bisovon gekregen, hielp niet. Daarna een of ander vies hoestdrankje, hier mee zijn we gestopt omdat hij zijn eten niet meer wilde omdat dat ook van een lepeltje kwam. Daarna in december ventolin gekregen omdat hij slijm op zijn longen had. Wij hebben het 3 x per dag gegeven. In het weekend is hij heel ziek geweest en zijn we naar de huisartsenpost gegaan omdat we een longontsteking uit wilden sluiten. Nu waren zijn longen helemaal schoon. Dus waarschijnlijk komt dit toch door de ventolin. Het hoesten blijft hij heel erg doen. Ventolin is nu gestopt omdat het in combinatie met koorts de hartslag heel erg kan verhogen. Dit had mijn zoontje dus ook. Hij heeft nu antibiotica omdat hij een oorontsteking heeft, en hoest nu veel slijm los. Hoop dat met deze antibiotica kuur meteen het hoesten minder wordt, want het is echt zielig.
Maar voor de ventolin aanslaat kan dus wel 2 tot 3 weken duren. En ookal is het slijm weg kunnen ze nog steeds heel erg hoesten. Onze dokter zegt dat de ene verkoudheid in de andere overgaat. Hoop dat dat het is en dat hij er overheen groeit.
succes ermee

gr silvia

quote:
Maar voor de ventolin aanslaat kan dus wel 2 tot 3 weken duren
Silvia05

Hier ben ik het dus niet mee eens
Ventolin werd juist heel snel
Maar misschien heeft jou kindje wel iets heel anders onder de leden en ja dan hoeft het niet te werken
Artsen in het ziekenhuis geven het vaak meteen als er kinderen en volwassenen met erge benauwdheids klachten binnen komen
Dit zouden ze niet doen als het spul eerst een inwerktijd heeft van een paar weken
En ventolin is bij ons hier een medicijn wat gebruikt word mijn kids en ikzelf ook
En het heeft dus nog nooit weken geduurt
Groetjes en beterschap met je kindjes

Daar ben ik weer…het gaat nu gelukkig al iets beter.
Het piepen is nu gestopt dus al iets verbetering!

Gister naar het ziekenhuis met alvast een tas als we er moesten blijven.
Ze hebben hem helemaal nagekeken en ondertussen zat hij gewoon te brabbelen en te sjansen met de vrouwelijke arts…hihiii Toen werd er al gezegd dat we waarschijnlijk niet hoefden te blijven omdat hij verder gewoon goed drinkt en vrolijk is. Ze hebben slijm en snot van hem afgenomen om te kijken of het niet RS virus is maar dat was het niet. Daarna hebben ze hem 10 minuten vernevelt…dat vond hij echt niet leuk en mama nog minder…

Daarna weer gecheckt hoe hij daar op reageerde en dat was prima. Dus aankleden en hij mocht weer mee naar huis. Nu moet hij weer Ventolin gebruiken maar dan meerdere keren per dag en dan mee hoeveelheid en dat afbouwen na 2 weken.

Pffff was wel even scary zeg…maar hipen dat die eeuwige verkoudheid nu een keer echt over gaat alleen duurt de winter nog zo lang!
Las ook dat er weer een griepepedimie aan zit te komen. Geweldig weer!
Hunker zoooooooo naar de lente!!!

Gelukkig dat het weer wat beterder gaat met je zoon en dat het geen RS virus is.
Ik denk dat je zoontje af en aan toch vaak verkouden blijft. Het schijnt dan als ze een jaar of 4 zijn en naar school gaan zoveel weerstand hebben opgebouwd en dan weinig verkouden meer zijn. Daar hoop ik ook bij mijn kinderen.
Beterschap

hoi Heleen

VOor de benauwdheid werkt het denk ik wel meteen. Maar tegen het hoesten werkt het na ongeveer 2 weken. Dit is wat de dokter tegen ons zei. Maar idd ik denk ook dat hij iets anders onder de leden heeft. MAar de dokter is het er nog niet mee eens…Straks weer naar de dokter toe en ga er toch lichtelijk op aandringen dat ze er echt iets mee moeten doen. Want slapen doet hij ook niet goed meer en heel veel hoesten. Heel zielig.

gr silvia

Hoi Silvia05
Ventolin voor het hoesten
Dat is nieuw voor me
Nog nooit van gehoort
Bij ons word er dan een hoestdrankje gegeven
En word er gegkeken waarom een kindje hoest
En vaak krijgen ze dan een andere puf erbij
Bij ons is het flixotide om een extra beschermlaagje om de luchtwegen aan te brengen
Vind het dus iets raars dat een dokter ventolin geeft tegen hoesten
Maar het zal wel dan