Hoe snel werkt Ventinol?

idd ik vond dit ook raar. Maar heb het een paar keer gezegd dat hij niet benauwd is maar alleen moet hoesten. Maar ze zeggen dat ventolin daar ook voor werkt. Vanmiddag weer bij de dokter geweest omdat het hoesten erger is geworden. WE moeten nu de antibioticakuur voor zijn oortjes afmaken en als hij dan nog hoest dan moeten we naar een kinderarts.

gr silvia

Volgens mij heerst het hoesten. Ik hoor het overal.
Ook mijn dochter (10 maanden) hoest haar longetjes uit haar lijf.
Mandy krijgt al langere tijd een Ventolin puf omdat ze een ‘happy weezer’ is.
Mijns inziens helpt het wel tegen het piepen en zwaar ademhalen maar niet tegen het hoesten.
Mandy kreeg eerst Fluimucil hoestdrank maar hier werd ze ziek van. Nu gestart met Bisolvon. Hoop dat het werkt, want het is echt wel heel zielig. Zeker 's nachts. Mandy wil absoluut niet slapen, Of ze kan niet inslapen vanwege het hoesten of ze schrikt wakker van het hoesten. Pff…
Ook Mandy moet naar de kinderarts als ze steeds zo beroerd blijft.
Ze heeft nu in een ruime maand longontsteking, oorontsteking en de griep gehad. Het is wel even goed zo.

iedereen succes met al het gehoest en beterschap!! Hoop voor mezelf en jullie allemaal dat het snel ophoud!!!

Groetjes, Sandra

Ik ben toevallig gisteren bij de Kinderarts geweest met Dion. Dion gebruikt ook ventolin. Ventolin werkt na 10 minuten en het werkt ongeveer 6 uur. Het is puur bedoeld om de luchtwegen te verwijden en dus meer lucht te krijgen. De kwaal wordt er niet mee opgelost.

Hier gaat het gelukkig de goed kant op. Mijn zoontje vindt het puffen nu ook minder erg, in het begin moest hij steeds huilen. Het piepen is weg en het hoesten ook bijna, Hij zaagt nog een beetje maar verder kijkt hij weer helder uit zijn ontdeugende oogjes! Heerlijk!

Maandag moet hij weer naar het cb voor prikjes dus dat is weer minder…hopen dat hij er net als vorige keer geen last van heeft!