Hoe lang zijn jullie kindjes wakker?

Even een vraagje: hoe lang zijn jullie kindjes wakker? Julia was vandaag wakker om 08.45 uur, maar ik vond dat ze er na een half uur alweer moe uitzag. Ze lag passief in de box, kraaide niet en ze had rode ogen. Ze gaapte niet en ging ook niet door haar ogen. Opeens werd ze weer klaarwakker en ik was blij dat ik haar niet al in bed had gelegd, want dan zou ze niet hebben willen slapen. De ene keer is ze 2 uur op, maar ze kan het ook makkelijk 5 (!) uur volhouden! Zeker als we ergens op visite zijn, dan blijven die oogjes open staan. Of in de stad, dat is allemaal veel te interessant. Ik vraag me af hoe lang jullie kindjes ongeveer wakker zijn om te drinken, te spelen etc. En leggen jullie ze bv na 2 uur ofzo weer in bed, ook als je niet het idee hebt dat ze moe zijn? Zodat ze toch in slaap kunnen vallen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

heey heey

die van mij heeft meestal wel een vast ritme
laat het slapen aan hem over als hij aan geeft dat ie moe is gaat ie lekker naar bedje

fles 7uur rond half 9 naar bed
10uur wakker 11uur fles
om 1uur slapen
om 2uur wakker
3uur fles
om half 4 slapen
om 5uur wakker
om 7uur fles slapen
10uur laatste fles moet ik hem wakker maken en dan slaapt ie tot 7uur de volgende ochtend

als ik met hem in de wagen ga lopen slaapt ie ook meer
nou probeer altijd wel om 1uur hem op bed te leggen als die nog niet heeft geslapen of vervroeg de fles van 11uur iets en dan slaapt ie na de fles meteen maar als die niet huilt en niet moe is waarom op bed leggen?

Da’s afhankelijk per kindje en van de leeftijd. Op die leeftijd was Erik een wakker kindje (nu nog steeds natuurlijk). Hij deed om de paar uur een slaapje van drie kwartier en dat was het. Dus goed kijken naar de signalen van moeheid, eerder op bed leggen heeft meestal geen zin.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan heeft een redelijk strak ritme. Meestal slaapt ze om de twee uur zeg maar. Dus ze is wakker en zo’n twee uur later wordt ze moe en ligt ze weer in bed. Alleen door de weeks valt ze in de wagen in slaap op weg naar de creche. Daar maak ik haar wel altijd even wakker omdat ze thuis in slaap valt en ik wil niet dat ze in paniek raakt als ze ouder is omdat ze ergens anders wakker wordt en mij of pappa niet ziet. Maar daar gaat ze dan ook meestal na een half uurtje a uurtje weer slapen en dan slaapt ze 1.5 a 2 uur ligt er aan hoe druk het is. Dan is ze zo twee uur wakker en dan weer slapen. Ze heeft een eigen bedje daar met eigen knuffeldoek en slaapzak. Dus echt net als thuis bijna. Thuis slaapt ze wel meestal strak 2 uur en soms 3. Maar langer dan twee uur wakker redt ze niet. Zeker nu met die verkoudheid niet.

Groetjes,

Michèle

quote:
heey heey

die van mij heeft meestal wel een vast ritme
laat het slapen aan hem over als hij aan geeft dat ie moe is gaat ie lekker naar bedje

fles 7uur rond half 9 naar bed
10uur wakker 11uur fles
om 1uur slapen
om 2uur wakker
3uur fles
om half 4 slapen
om 5uur wakker
om 7uur fles slapen
10uur laatste fles moet ik hem wakker maken en dan slaapt ie tot 7uur de volgende ochtend

als ik met hem in de wagen ga lopen slaapt ie ook meer
nou probeer altijd wel om 1uur hem op bed te leggen als die nog niet heeft geslapen of vervroeg de fles van 11uur iets en dan slaapt ie na de fles meteen maar als die niet huilt en niet moe is waarom op bed leggen?

wat knap dat jullie kleintjes de laatste fles al om 10 uur hebben en dan zo goed doorslapen tot 6 a 7 uur.
hoe oud is nick? wendy?

(K)Kuzjes!

4maanden is onze trots we zijn erg verwent

Hey Michele,

Hoe kan Morgan zo veel en goed slapen met haar verkoudheid?
Die van ons is snotverkouden…snurkt als ene grote en kan moeilijk slapen en ademt door zijn mondje en word nu elke nacht om het uur wakker!
SLOPEND!
Heb nu een antibiotica kuur van VSM bij de apotheek gekregen…kijken of hij aanslaat.
En ik heb neusspray van VSM…maar zijn neusje blijft dichtzitten.
Kan Morgan met die verkoudheid dan extra slapen?
Ik heb vandaag Aaron 2x een half uur kunnen laten slapen maar hij word benauwd wakker!

Gr, Danielle
pS. wat gebruik jij voor haar verkoudheid?

heeft je kind alleen een neusverkoudheid of zit het verder? want anders kun je ook gewoon neusspray van otrivin met vit. b gebruiken dat is de extra care variant met die vit.b. die werkte bij rico beter dan die gewone otrivin baby.

(K)Kuzjes!

Danielle,

Bij etos verkopen ze neuspompjes, daarmee kan je de snot uit het neusje zuigen. Helpt hier heel goed. Kost maar een paar euro’s.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

en Luuf bij de kruidvat werkt ook heel erg goed!! of de welbekende ui naast het bedje…

Hier slaapt ons manneke ook heel veel en erg goed… moet hem alle voedingen wakker maken. Maar als ze niet moe zijn moet je ze ook niet op bed leggen hoor Rainbow… wel is het belangrijk (in combinatie met inbakeren) ze niet teveel prikkels te geven waardoor ze onrustig en wakkerder blijven…

5 uur achter elkaar wakker is erg veel… hier nog niet gelukt… jawel in de tijden dat hij huilbaby was… maar dat vergeten we nu maar snel!

rainbow,

gewoon je kindje in bed leggen wanneer ze het zelf aangeeft!
Oogjes wrijven, jengelen etc hup naar bed en dit ook consuquent volhouden.
Het maakt niet uit hoel lang je kindje wakker is of speelt dat kun je echt niet vergelijken met andere kindjes. De een is langer wakker als het andere kindje.
Ik zou haar niet op bed leggen als ze geen vermoeidheidssignalen laat zien.
Als ze die wel laat zien hup naar bed. Dat is regelmaat en hebben jullie nu ook nodig als je inbakeren aan het afbouwen bed. Als ze bijv jengelt en ze is moe en zou niet in bed gelegd worden weet ze ook niet waar ze aan toe is. (is maar een voorbeeld he!)
Echt elk kindje is anders en kun je echt niet met andere vergelijken is mijn ervaring! Ik had na het inbakeren een slaapkopje terug gekregen, en kreeg vaak te horen wat slaapt ze toch veel. Ik zei dan altijd: Ja en… dan zal ze het nodig hebben!

En nu is het stukke minder geworden nu ze ouder is. moet blij zijn als ze smiddag’s nog even gaat dutten en ook nu geeft ze dat nog zelf aan!

groetjes Gytha

Eh geen idee danielle. Ze heeft een snotneus maar ze slaapt wel gewoon. Ze lijkt ook niet helemaal dicht te zitten en het snot is los zeg maar. Dat is ook terug te zien in haar luiers, die zijn ook snot. Wel smeer ik haar elke avond in met luuf en als het moet ook een ui naast haar bed. Ze wil alleen nu wel een kruik erbij want ze is nog kouwelijker dan normaal.

Dus ik weet echt niet wat voor bijzonders ik doe. Sorry, ga me er nog bijna rot onder voelen dat ze zo makkelijk slaapt.

Groetjes,

Michèle

ben het met gytha eens elk kindje is anders

hoi…

Luuf gebruik ik ook voor Aaron…daar kwam mijn zus mee een paar dagen geleden.
Dat pompje bij de Etos heb ik niet gekocht…wel vastgehad maar Aaron word al panisch als ik er neusspray in wil spuiten dus ik ga het hem niet aandoen om ook dat nog te gebruiken.
Ik merk sinds vannacht dat hij minder begint te knorren en hij heeft vanmorgen zijn fles leeg gedronken.
Ik heb een antibioticakuur gekregen op homeopatische basis!..bij de apotheek.
7 daagjes geven dan moet het helemaal weg zijn.

Groetjes Danielle

Dus de Luuf heeft wel geholpen??

Ik wou wel dat Morgan er ook een keer vanaf kwam. Ze slaapt wel en zo, maar ik wordt gestoord van het verschonen. Kind kan haar kont niet keren of der luier zit vol en soms niet eens vol maar dan is het een flats zeg maar. Maar zo dun dat je wel verschoond en het stinkt zo door dat snot.

Groetjes,

Michèle

ligt dat misschien aan de voeding michelle? en gebruik je nog steeds nutriton? dan zou ik die in ieder geval stoppen want daar kunnen veel kindjes diarree van krijgen…

Ja maar zonder spuugt ze nog steeds veel miniboy enne het is niet eens dat het dun is het is gewoon snot wat ze poept want zonder vekoudheid poept ze gewoon normaal tot knikkers miniboy.

Groetjes,

Michèle

oh lastig he… maar toch kan het goed daarvan komen hoor… ze waarschuwde ons er nl voor bij het cb. Maar hier is er weinig tot geen verandering van de ontlasting als bijwerking gekomen…

en de voeding zelf dan?

Ja zeiden ze bij ons ook, maar ja tot haar verkoudheid niks aan de hand.

Hoe bedoel je de voeding???

Groetjes,

Michèle

Ok! Ik dacht dat het mischien niet goed was dat Julia soms zo lang wakker is. Maar nu is ze bij opa en oma en ze graaide naar haar oortje. Het kind was duidelijk moe, dus nu ligt ze hier - ook al zou ze dadelijk moeten eten - lekker in het bedje te slapen. Ik let dus gewoon op de vermoeidheidssignalen en niet op de tijd dat ze wakker is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />