Hoe laat worden jullie kindjes wakker?

Zoals de meesten hier wel weten, ben ik geen fan van vroeg opstaan. Niet dat ik nou tot 12.00 uur in bed wil blijven hangen, maar toch…Ik vind 07.00 uur al heel vroeg, zeker op dagen dat ik niet werk. Max is nu dus een vroege vogel, die om 06.15 uur denkt: ‘De dag begint!’ Hij ligt dan echt met zijn armpjes en beentjes te schudden, zo van: ‘Jippie!’ Ik doe dan nog even zijn speen in, maar echt slapen is er niet meer bij en voor zevenen begint hij dan hoog te ‘loeien’ en gaan we er maar uit. Eva is dan ook wakker, terwijl die ‘vroeger’ netjes tot 07.30 uur sliep. Zij is soms dan nog best moe.

Ik vind het verschrikkelijk vroeg! Gisteren zat ik om 07.00 uur beneden op zondag. In de zomer is dat niet zo erg, maar in de winter…Brr. De ochtend tot aan de boterham duurt dan soms best lang! Zijn ze bij jullie ook vroeg? Of nóg vroeger?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier gelukkig altijd rond half8/8 uur, heerlijk!
En zoals in het weekend, dan kunnen we ook gerust omlummelen tot een uur of 9 voordat we beneden zijn!
Ik hou ook niet zo van die lange ochtenden!

hier wisseld het nogal, maar meestal tussen 6.30 en 7.00 is het toch echt opstaan. Lindsey kan ik gelukkig al wel uitleggen dat ik toch echt nog even wakker moet worden. vanmorgen kwam ze om 6.15 uur al, maar dan blijft ze nog lekker in d’r kamer rommelen tot een uur of 7 en dan gaan we wel naar beneden. maar zeker met Max zal dat nog niet lukken.
ik vind t idd in de zomer ook makkelijker dan in de winter maar voor half 7 gaan we echt nog niet naar beneden en dat weet ze nu gelukkig wel.

liefs,
Rinske

Tja lieverd, hier is het dus altijd vroeg. Erik is tegenwoordig gemiddeld zo rond 6.30 uur wakker. Hij pikt het nog wel om eventjes bij mij in bed te liggen/zitten (desnoods met Zappelin op tv), maar we zijn toch zeker wel rond 7.15 uur beneden. Tja, je doet er niets aan.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ook hier vroege vogels… Noah sliep ALTIJD tot half 9… Nu Joël er is, is hij soms al om half 7 wakker… maar wij hebben hem uitgelegt dat wanneer de wekker op 7.00uur staat, dat wij dan naar beneden gaan.
En als het eerder dan 7uur is, gaat hij vaak nog even spelen op zn kamer.

Joël is ook vaak al rond kwart voor 7/7uur wakker…

ik hou wel van die lange ochtenden… vaak ga ik rond 10uur half 11, wel even koffie drinken bij mn nichtje, die ook een dochter heeft… of zij komt hier… of ik ga alvast boodschappen doen met de kids… Heerlijk…

Liefs, Melanie

Hier is het tussen 6.30 en 7.30 uur. Maar in de vakantie (vakantiehuisje) was het 5.30 uur! Eén van ons gaat in die gevallen bij hem in bed liggen zodat de ander nog even kan slapen. Maar blij waren we niet want ga maar eens met een kind naar een pretpark dat al om 5.30 uur wakker was…

Kun je Max er niet uithalen, een fles geven en weer terug leggen waarna hij misschien nog een uurtje slaapt? En als je Max er voor de sirene begint uithaalt, slaapt Eva misschien iets langer?

Gelukkig ben ik zelf ook geen uitslaper en ga ik er geregeld al om 6.30 uur uit zodat ik nog even een momentje voor mezelf heb. Want dat schiet er hier nog wel eens bij in als werkende moeder, huisvrouw en echtgenote.

Eliza slaapt zelf meestal tot 8/half9 maar mijn vriendin heeft een dochtertje die stipt elke dag kwart over 5 wakker is en het dan op een schreeuwen zet!! Ze zit altijd voor half6 al beneden…
Het kan dus nog erger maar dat neemt niet weg dat je 7:00uur ook te vroeg vind.

Liefs Shirley

Jordan komt meestal tussen 06.30 en 08.30 voor z’n eerste fles en gaat daarna nog 1 uurtje naar bed. Hij is nu net een week 6 maanden en ik merk dat hij een beetje ontregelt is. Vandaag kwam hij al om 05.30 uur voor z’n fles, maar daarna heeft hij nog wel tot 08.30 uur doorgeslapen…

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Hier zijn de kindjes ook vaak tussen 06.00 en 07.00 uur wakker. Door de weeks moeten ze ook om 06.30 uur hun bed uit, dus dat ritme zit er natuurlijk in. Dan mogen ze nog even bij ons in bed liggen en uiterlijk een kwartiertje later kleden we ze aan.
In het weekend en op vrije dagen zijn ze dus ook vroeg wakker, maar de oudste hebben we verteld dat hij pas vanaf 07.00 uur van zijn kamer af mag. Dan komen ze ook nog even lekker bij ons in bed wat tv kijken en daarna spelen ze wat. We zitten dus ook al vaak vroeg beneden.

‘Vroeger’ (alsof ie al heeel oud is) werkte het bij Julian wel om dan de fles te geven, (ik probeerde altijd te rekken tot 7u, lukte meestal zonder huilen) en dat was dan een papfles en dan legde ik hem direct terug in bed. Heel vaak sliep hij dan nog 45min of een klein uurtje verder. Ik had geluk dus! Nu is dat er niet meer bij, ik probeer het vaak nog wel, maar hij pikt het niet meer en gaat vrolijk liggen/staan/zitten kletsen in bed. Dat duurt ook niet lang hoor, want dan is ie het zat en wil hij gehaald worden.
Maar wie weet is dat iets voor je?
Dus zodra ie jengelig begint te worden, flesje geven in het donker, zonder al te veel praten van jouw kant, en dan gelijk terugleggen?

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Noa is echt een langslaper… Meestal tussen 8u30 en 9u, maar soms moet ik haar om 10u zelf wakker maken… Als ik om 6u al moet werken, moet ze wel om 7u30 opstaan, want papa moet werken om 9u. Dan moet hij haar altijd wakker maken.

Er zijn ook wel eens uitschieters bij dat ze om 7u al wakker is hoor, maar dat gebeurt zelden. Gelukkig speelt ze al graag op haar kamertje met haar popjes, dus dan duurt de ochtend niet zo heel lang. Ze wil wel eerst een broodje en melk, maar dan wil ze wel een uurtje spelen in haar kamer. In die tijd ga ik onder de douche, kleed ik me aan en begin ik soms al aan het eten ( wij eten 's middags warm).

Mssch idd Max fles geven en terug op bed proberen te leggen?

Lilypie Fifth Birthday tickers

Hier is het ook vroeg! Tussen 06.30u en 07.00u. Vanochtend bij hoge uitzondering 07.30u (is nog maar 2 keer gebeurt). Liam ligt omstreeks 19.30u op bed en qua slaapuren achtereen klopt dat dus zo ongeveer wel (heb ik eens een keer gegoogled en gevonden). Maar als hij toevallig een keertje later gaat (op koninginnedag een bbq gehad) dan is hij ook rond 06.30u wakker. Hij haalt die slaap dan weer in op de dag.
Ik vind het zelf wel lekker om vroeg op te staan en ga vaak na het ontbijt en de douche gelijk een stuk wandelen met de hond en zoonlief op mn rug in de draagzak. Als we thuiskomen krijgt hij een fles en gaat weer slapen.
Groetjes,
Jo

Gewijzigd door - jo79 op 02 May 2011 15:59:50

Hier is het sinds het peuterbed super vroeg, met de uitschieter vandaag om kwart voor , was om half 6 me bed al uit want toen had ik hem al 6 keer terug gelegd. Bij ons in bed werkt ook niet want dan slaapt hij ook niet meer.

Dylano doet ook geen middagslaapje meer, dus dan weet je wel hoe onze dagen er uit zien met een superchago kind Hoop dat als volgende week de vakantie om is hij op school toch wat moeier word als thuis en weer iets langer gaat slapen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Pfff ik schaam em bijna om het te zeggen… hier zijn we voor 9 uur nooit beneden. Alleen op vrijdag, want dan moet Joey naar de psz, en dat kost hem (en mij en Jessey) enorm veel moeite! 7 uur de wekker… pfff! En dan haal ik Joey er zelf pas tegen 8 uur uit, onder luid protest! Ikke niet wakker, ikke slapen!

In het weekend liggen we regelmatig tot 10 uur in bed, al moet ik zeggen dat Jessey de laatste tijd regelmatig al om half 9 wakker is. Gelukkig vermaakt ze zich dan nog rustig een uur in bed

Het is bij hoge uitzondering wel eens gebeurd dat ik voor 7 uur al in de kamer zat (3 keer ofzo, serieus!) en dan dacht ik aan al die mama’s die dat dagelijks hebben… wat ellendig zeg, zo’n lange ochtend!

Groetjes Anouk

Hier is het door de weeks 7.00 maar in het weekend dan vertik ik ht echt om haar eerdr dan 7.30 eruit te halen. Morgan is vaak om 7.00 al wakker maar die zsit dan zachtjes lief in der bedje te spelen.

Groetjes,

Michèle

Toen Sylvie ongeveer 2 maand was sliep ze van 11 tot 11
Dat ging langzaam van 10 tot 10 en toen van 9 tot 9.
Op een gegeven moment werd haar bedtijd 6 uur en werd ze altijd 8 uur/half 9 wakker. Ideaal. Maar helaas
Nu gaat ze 7 uur op bed en word ze elke ochtend kwart voor 7 wakker

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Dat vind ik het allerergste aan het moederschap … ALTIJD vroeg op …vreselijk.
Toen Dion zo klein was als Max was hij vaak tussen 5 en 6 uur al wakker als het echt heeeel vroeg was gaf ik hem een voeding en legde ik hem nog een uurtje terug om hem vervolgens om 6.45 wakker te maken als ik moest werken en omdat hij dan weer zo vroeg zijn eerste voeding had gegeven liep zijn schema weer in de war. Ik gaf toen nog borstvoeding dus kon ik alweer gaan kolven als ik net op mijn werk was aangekomen omdat hij niet meer bij me wilde drinken net voor we de deur uitgingen … wat een goede was dat.
Later was hij meestal om 6 uur wakker en het laatste half jaar sinds hij nog maar één keer per dag slaapt wordt hij om 7 uur wakker en moet ik hem op mijn werkdagen om 6.30 wakker maken.
Op mijn vrije dagen ging ik heel vaak samen met hem slapen overdag in één bed, dat was zo heerlijk dan lagen we lepeltje-lepeltje, maar dat ging op een gegeven moment niet meer want hij ging uit bed klimmen en ik was bang dat hij zou vallen maar ik ging wel altijd nog even liggen en het tweede slaapje dan niet want ik moest ook poetsen he hahahahah
Nu probeer ik niet meer te gaan slapen over dag want anders kan ik sávonds weer niet in slaap komen en dan wordt het dus weer laat en ben ik de vplgende dag weer doodop.
Ik verander langzaam maar zeker van een echt avond mens naar een ochtendmens, ik heb geen keus, mijn kind dwingt me er toe maar ik blijft het VRESELIJK vinden.
Juist tegen de ochtend lig je het lekkerste te slapen en dan gaat die sirene weer af en begint je dag.
Nog een paar jaar zegt mijn man dan en dan gaat hij gewoon naar bnenden om een DVD-tje te kijken en kan je weer uitslapen, hahahahahaha.
Zondag is het moederdag he, dus oordoppen in en manlief mag er een keer lekker vroeg uit.

Hier ook zo’n vroege vogel…
als ik geluk heb is het half 7 en als ik pech heb half 6 en als ik de loterij heb gewonnen dan is het per hoge hoge uitzondering eens half 8.
Als ik moet werken is zo vroeg geen probleem, want dan heb ik die tijd wel nodig. Maar in het weekeind… grrr dan is het wel eens mokken wie van ons twee vroeg op gaat… Laten spelen hier in bed gaat echt niet lukken, en meneertje wil best nog even bij ons in bed maar dan vooral om te springen, gillen, papa en mama te plagen, maar niet om nog eventjes te slapen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

gemiddeld genomen, als bo er niks aan de hand is (niet ziek ofzo) dan wordt Bo de laatste tijd zo rond 8:30 en 9:00 wakker. wanneer hij anar het kdv moet rond 6:30 maar dan moeten we hem dus wakker maken. Heel soms is hij na een week kdv (dan ben ik daarna twee weken vrij) er zo aangewend dat hij de volgende dag ook om 6:30 komt. geef hem dan een aai over de bol, eventueel wat drinken en dan slaapt hij zo weer een paar uur verder, soms wel tot 10:00. Maar dat is uitzonderlijk. Normaal is het hier zo rond 8:30
Persoonlijk vind ik het heerlijk, alhoewel mijn moeder zegt: Meid, hoe moet dat dan als hij naar school moet, dat is toch zielig!!! Nou, ten eerste denk ik dan, dat duurt nog 1,5 jaar, laat hem toch lekker slapen, ten tweede, wij houden er ook rekening mee als hij naar het kdv moet. Normaal gaat hij om 1930 naar bed, maar sinds kort op kdv dagen slaapt hij rond 18:45 al. dus hij maakt genoeg uren!

liefs woezel

Hoi Woezel,
jij bent er ook altijd vroeg uit of niet, zie tijdstip jouw mail.
Of 's nachts dat je aan het tikken bent haha maar dan zal je moeten werken?

Hier ook altijd vroege vogels met name de jongste die is altijd vroeg geweest
ik zat de eerste jaren vaak om 6.30 uur al onder met hem. Bang dat de ander wakker wordt, want zo luidruchtig is ie wel haha.
Nu kan ik er een beetje om lachen, maar toen vond ik dat absoluut niet leuk

Ik werk ook nog 3 dagen en dan heb je je rust hard nodig!
(hij komt vaak 's nachts nog steeds, ondanks dat hij al 3.5 is!)
Heb er de eerste 2 jaren zeker 3 keer uitgemoeten 's nachts, op een gegeven moment brak het zoooooo op, dat ie wel eens een nachtje uit logeren ging

Ff bijtanken, heb je echt nodig.

Nu is ie 3.5 en wordt ie ietsje later wakker hooguit 7 uur dus niet veel haha!
maar 's nachts gaat het gelukkig wat beter.

Tja, je kunt er niks aan doen, 's avonds op tijd naar bed gaan zou ik zeggen,
kun je in ieder geval beetje bijtanken.

gr. mama van 2 kids