Gisteren dus een hele drukke gezellige dag gehad bij opa en oma op de camping. Hij heeft lekker 2u geslapen in de caravan 's middags. (viel me niet tegen)Liam sliep op de terugweg een half uur in de maxi cosi en we waren om 21.00u thuis. Nog wel even in bad geweest om het vuil onder onze nagels en het gras eraf te wassen. Liam nog helemaal vrolijk en gezellig. Flesje gedronken om 21.30u en tot 22.15u lag hij te kletsen in bed. Volle buik, flink moe… Hij lag wel heerlijk in zn bed gisteravond. Op zn buik, bips omhoog met zn beentjes eronder gekruld, onder een dekentje, speentje in. Ik kreeg er zelf slaap van. Nu moest mijn vroege vogel toch wel een uitslaper zijn! Het was 07.00u…
Ik was dus zelf al wakker, maar dan begrijp ik niet helemaal dat hij niet langer slaapt.
Hij ligt nu wel weer te slapen.
Groetjes,
Jo
Hoe laat worden jullie kindjes wakker?
Tja hier verschilt het nogal, ene dag is het 5:30 andere dag 7:30! Ligt er een beetje aan hoe laat ze naar bed gaat en of ze niet per ongeluk in d’r bed heeft geplast (1 keer per 2 a 3 weken) De laatste tijd slaapt ze iig de hele nacht in d’r eigen bed, wat voor ons een verademing is aangezien ze voorheen halverwege de nacht bij ons in bed wilde liggen.
Oh meiden, het doet me echt goed om dit te lezen! Ik ben dus niet de enige. Dat wist ik wel, maar ik schaamde me bijna omdat ik er zo van baal dat ze vroeg wakker zijn. Zo van: het hoort bij het ouder zijn…Ik ben best sjaggo dan, maar dat trekt ook snel weg. Vanmorgen was het 6.10 uur bij Max en zijn we er om 6.40 uur uit gegaan. Papa was op zakenreis en ik moest alles alleen doen. Dat gaat me goed af, maar ja, ik moest er én 's nachts uit vanwege ‘verloren spenen’ én moest ze de deur uit helpen. Maar Max lag enorm te lachen toen ik kwam, echt zo ondeugend, zo van: ‘Mama! Ik heb je vroeg wakker gemaakt!’ en ik lag dubbel toen ik Eva’s kamer in kwam, want zij zat met haar rose zonnebril op in bed! Die staat haar heel stoer en het was grappig dat ze die al zo vroeg op had. Ik heb ze om 08.00 uur op het kdv afgezet en het voordeel is wel dat je dan lekker op tijd op je werk bent.
Ik zal nooit blij worden van vroeg op staan, maar ik denk wel dat het er bij hoort. Met uitzondering van een paar mazzelpikjes hier, met slaapkopjes! Ik ben mijn bedtijden ook aan het veranderen, ik ga er vroeger in anders trek ik het niet en ik moet ook functioneren op kantoor he?
Enne…Eva wil ook niet meer bij ons in bed 's ochtends, die gaat alleen maar springen en tenten maken enzo, dus dat lukt niet meer. Spelen heeft ze volgens mij al gedaan vóór ze zich meldt. En wij maar denken dat ze altijd lang sliep. Volgens mij was ze altijd al vroeg wakker en geeft max haar nu eerder een reden om zich te melden! Mijn zus heeft ook langslapers. Slapen elke dag tot 07.45 uur en dan moeten ze in drie kwartier naar school…Werkt bij hun prima. Ik wacht ondertussen op betere tijden. Tijden dat ze samen TV kunnen kijken, samen kunnen spelen…Nog even doorbijten en lekker op tijd naar bed dan maar!
@Vlokje, wat een leuke foto van Dion!
Groetjes Rainbow, trotse mama
@mama van 2 kids, hahahahahah, nou ik zit in de nachtdienst en moet nog 1 nachtje (dan heb ik er 7 achter elkaar gedraaid) en dan ben ik weer 2 weekjes vrij!! Dus vandaar die tijdstippen!! hahahahahhaha
liefs woezel
Hier ook een vroege.
Meestal half 7…soms eerder.
Savonds ligt hij er om 7 uur half 8 in (geen middagslaapje)
of om 20.00 met uurtje middagslaapje…soms wil ie wel slapen smiddags.
Ik haal hem naar onze kamer smorgens en zet NED 3 aan en ga eruit als Sesamstraat begint (7.20 ongeveer)…dit kent ie en vind dat goed.
Ik ga echt niet om half 7 al beneden zitten!
Gr, Danielle
Ik zeg maar niet hoelaat hier … want prompt gooien ze dan alles om. Maar vermeld wel dat ik niet te klagen heb …
Hoi Woezel,
7 nachten achter elkaar, da’s ook vermoeiend of niet, raak je wel
gewend aan die diensten, hoor verschillende meningen, van moeders.
dan heb je overdag dus je rust hard nodig!
HEb je vast oppas voor Bo dan?
want jij zult toch moeten slapen.
En nu 2 weken vrij… da’s toch ook heerlijk???
Nee die luxe heb ik niet, maar ik werk dan ook 'snachts niet
maar 3 vaste dagen…
Ach ieder werk heeft zijn voors en zijn tegens denk ik…
Gr mama van 2 kids
Ook hier is het meestal 7 uur. De laatste tijd ook weleens ietsjes later, maar dat kan ook weer zo omgegooit zijn.
Hij heeft in ieder geval nog NOOIT langer dan 8.30 uur geslapen, en die keren zijn op 1 vinger te tellen
Liefs, Anne
@mama van 2 kids, als ik nachtdienst heb, dan is bo bij het kdv, en in het weekend is papa natuurlijk thuis. Op die manier kan ik overdag slapen, en is het eten klaar wanneer bo thuis komt van het kdv. Ik ben er (samen met papa) om gezamenlijk te eten, nog even spelen, douchen en naar bed. eerder werkte ik 3 tot 4 dagen in de week (ook vaak nog een keer in het weekend) en het is dus voor mij een bewuste keuze geweest. Ikw erk namelijk in de zorg dus had erg veel onregelmatige diensten. op deze manier ben ik er gewoon veel meer voor Bo dan hiervoor. Dat is wat ik graag wilde.
7 nachten is wel erg lang, maar wel te doen, zeker wanneer je er na twee weken vrij hebt!! en aankomend zomer, dan neem ik dus 1 week vrij, maar krijg er 5 (twee weken voor de week nachtdienst, en twee weken er na) Heel handig dus, vooral als de kleine straks naar de basisschool gaat!!.
Ik heb weinig moeite met het omschakelen, dus persoonlijk denk ik dat ik dit nog wel een paar jaar ga doen!! Maar ook ik hoor heel veel verhalen dat mensen er niet aan kunnen wennen, moeite hebben met de omschakeling, slecht slapen overdag etc. dat heb ik nou juist niet, denk dat dit erg scheelt!!
liefs woezel
Sylvie was vanmorgen 6 uur wakker en ging niet meer slapen
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
quote:
Sylvie was vanmorgen 6 uur wakker en ging niet meer slapen
![]()
Zit vast in de lucht, hoorde van papa dat Bo om 5:45 wakker was!!! Ik even blij dat ik in de nachtdienst zat!!! hopelijk slaapt hij morgen toch wat langer uit!!
liefs woezel
Waaaaaaah vanmorgen weer 6 uur
Ben ik even blij dat we vanavond bij opa en oma logeren en wij kunnen uitslapen
Daan gaat er nooit eerder dan 7 uur uit. Toen hij baby was legde ik hem altijd weer terug. Dat kan je een kind toch leren om niet voor zevenen op te staan. En anders met zo’n stoplicht ofzo, als hij op groen gaat mag hij eruit.
Ik ga echt niet op zondag om 6 uur naar beneden. Ik weet zeker dat het gewoon aan te leren is. Als je je kind eruit haalt dan vind ik het niet gek dat het later een drama wordt om hem een keer langer te laten slapen.
Bij ons slaapt hij vanaf 19:00 tot 7:00 en 7:45. Hoe krijgen de moeders het voor elkaar om 2/3 jarigen tot 10:00 uur te laten slapen. Zijn de kinderen dan niet gewoon oververmoeid ofzo. Een vriendin van mij krijgt dat ook voor elkaar, maar daar liggen de kinderen er ook niet echt om een normale tijd op bed en slapen vaak tussen de middag niet meer, terwijl ze dit wel nodig hebben.
Oeh, ik schaam me bijna om te zeggen dat we er hier in het weekend zeker niet voor 8uur uitgaan. De oudste is wel eerder wakker, maar blijft braaf spelen tot 8 uur.
Door de week moet ik ze helaas wakker maken om 7.15 …
Ik ben ontzettend slecht in vroeg opstaan dus wat dat betreft heb ik enorm veel mazzel met mijn 2 slaapkoppies!
Wel is het zo dat als de 1 wakker wordt, die dan ook meteen de ander wakker maakt
Er zijn ook gewoon kinderen die veel slaap nodig hebben. Heeft niet altijd met oververmoeid te maken hoor. Noa gaat om 19u30 naar bed en slaapt soms ook tot 10u. Ze slaapt bijna altijd nog drie uur in de namiddag ook. Ze ziet er praktisch nooit moe uit, het is een super actief en vrolijk kind.
hoi Woezel,
lees jeberichtje net pas. hier vroege vogel die ook al weer om 6.15 uur
wakker is, en sinds 6.30 uur zitten we onder.Vandaag moet ik toch werken,
dus op tijd er uit.
Kunnen de kindjes 'snachts bij jullie naar kdv??
Hier is dat echt alleen overdag .
Is het een kdv van 24 uur open, ofzo?
Wel handig of niet dan?
Nu lekker vrij dus… mmmm ik heb vrijdag dagje vrij en lekker lang weekend
van 5 daagjes (mag ook wel 1e vrije dag dit jaar )
Nu nog hopende op mooi weer…
gr. mama van 2 kids
Hier is het vaak pas rond 8.30! Ik ben een ochtendmens dus vaak ben ik er eerder uit dan dat Senne wakker is.
Heerlijk wakker worden met een kop thee…
Ik voel wel vaak met jullie mee, ik weet dat dit een enorme luxe is als mama!
Groetjes van Sascha en Senne
@mama van 2 jongens hahahahaha nee het kdv bij ons is niet 24 per dag open hahahaha, papa is in de nacht gewoon thuis, en overdag gaat Bo dan naar het kdv, wanneer ik moet slapen. Ik ga er dan om 1700 uit, en heb het eten om 1730 klaar wanneer bo en papa thuis komen van het werk en het kdv , en hij kan dus lekker thuis slapen!! hahahahahhaha.
Maar het is zo super geregeld, ik kan nu voor mijn gevoel zo veel dingen meer ondernemen met Bo, ook omdat ik de rust en tijd er nu voor heb. De nachtdiensten zijn voor mij dus echt een uitkomsten wil voorlopig dus ook niet anders!!!
@Delmira, naar mijn idee heeft het niets met oververmoeidheid te maken, als Bo bv om 6:00 wakker word (gebeurt oevrigens niet vaak meer) en ik ga er even naar toe, zeg dat het nacht is, en dat hij weer moet slapen, dan accepteert hij het goed, en gaat dus weer slapen, en idd soms weer tot 10:00, alhoewel dit zelden gebeurt. meestal is 9:00 echt de max. Als hij in de nacht niet wakker wordt, is het meestal 730/800 dat hij wakker wordt, met af en toe een uitzodnering naar de 900, afhankelijk of hij heeft geslapen in de middag de dag ervoor. Als hij namelijk om 900 wakker wordt, dan gaat in de middag niet meer naar bed,
Ik denk overigens niet dat je kindjes kunt aanleren om langer te slapen dan bv 6:00. Je hebt gewoon vroege vogels,
liefs woezel
Morgan is weer strak 7.00 wakker maar speelt nu zachtjes rustig een uur in bed dus vanmorgen was het 8.00. Alleen moest ze dansen vandaag dus om 12.30 zei ik gaan we lekker naat boven. Doe maar mamma ben een beetje moe
Groetjes,
Michèle