Hoe laat is bedtijd s'avonds?

hoe laat gaan jullie kids s’avonds naar bed?
ruben gaat rond een uur of 7…eerder niet want dan is ie verschrikkelijk vroeg wakker( lees:5/ half 6)
en als ik hem later naar bed doe zit ie daar in zijn oogjes te poetsen…vink ook zielig…

groetjes!

karin

Morgan tussen half zeven en zeven behalve op zaterdag dan mag ze als pappa thuis is anders ziet ze hem de hele dag niet en das meestal rond 19.30.

Groetjes,

Michèle

Seth gaat half 7 naar bed, een goede tijd voor hem, omdat hij dan echt moe is en altijd (bijna) gelijk gaat slapen!
Hij is nu al en paar dagen tussen 5 en 6 wakker, dat is niet de bedoeling!!
Maar ik hoop dat het beter wordt, we halen hem er in ieder geval niet voor zevenen uit, dus misschien gaat hij het leren.

We zijn ook over aan het stappen van 2 naar 1 slaapje, dus hij is een beetje in de war met het ritme. Maar het gaat overdag wel goed! Vandaag heeft hij 1 uur en 3 kwartier geslapen
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Erik gaat om 19.00 uur naar bed normaal gesproken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi
Tim is 2 en gaat om half 8 , 8 uur slapen .
Dit omdat als ik hem eerder doe hij toch maar gaat liggen spelen .
Het ligt denk ik ook wel aan zijn middagslaap .
Dan gaat hij er om half 2 , 2 uur in en slaapt dan meestal tot 4 uur half 5 .
Als ik hem zou laten liggen soms nog wel langer denk ik maar ik maak hem om half 5 altijd wakker .
Anders wordt het s’avonds wel heel erg laat .
Als hij de volgende morgen naar het kdv moet ligt hij er wel echt om half 8 in .
Tim slaapt smorgens tot half 8 , 8 uur en soms wel langer .
Helemaal precies weet ik het niet omdat hij zich nooit laat horen als hij wakker is .
Ik ga meestal maar eens kijken en de ene keer is ie wakker , de andere keer niet.
Groetjes Dorethe

Hoi,

Onze kinderen 4 1/2 en gaat om half 7/7 uur slapen. De jongste 2 1/2 jaar gaat om 6 uur naar boven en dan nog even boekjes lezen en ligt er daarna in.
Zijn ook vroege vogels, zo tussen 6/ half 7 wakker. Enkele keer 7 uur.
Wil die van 2 1/2 iets later op bed gaan doen want die ligt soms nog wel een half uur te kletsen en zingen in bed.
Misschien nog niet moe genoeg.
Vanavond hoorden we door de babyfoon zingend: bij de politie van k3. Wij hadden er erg veel lol om!

@Dorethe,

Heb je geen babyfoon zodat je kunt horen wanneer je kindje wakker is?
Of heb je een heel stil kindje die wacht tot je komt, dat kan ook natuurlijk.
Toen onze oudste nog baby was, liet die zich ook niet horen en moesten we iedere keer kijken of ze wakker was.
Niet handig!
Wel lekker zo n langslaper! ben jaloers!

Groetjes Lisan

@ sann,

Wij hadden na een paar week een babyfoon met camera aangeschaft en konden toen zien wanneer ze wakker werd.
En dan vaak na een lang slaapje lag onze dochter nog wel een half uur te koekeloeren.
Maakte gewoon geen enkel geluid.
Dan haalde ik haar eruit omdat het dan weer tijd was voor de fles.
Ze sliep vaak wel 3 uur achtereen.
En in het begin moeten ze een fles om de 3 uur.
Werd dan vaak later gegeven.
Had dan ook nog geen honger denk ik.

Groeten lisan

Hier is het tussen half 7 / 7 uur einde oefening en vaker half 7 dan 7 uur. Hij slaapt meestal tot half 8 / 8 uur maar zijn ook dagen bij tot 9 uur en kwart voor 7 geen peil op te trekken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hoi hoi
Tim ligt dan gewoon rustig rond te kijken met zijn doekje in zijn mond .
Hij tut op een spuugdoekje .
Hij rommelt wat met zijn knuffeltjes .
Ik heb zoiets van als ie het beu is hoor ik het wel maar ik hoor hem nooit.
Meestal kijk ik naar hoe laat hij er de avond ervoor in lag want meestal slaapt ie rond de 12 uur .
Pas schrok ik pas om 9 uur wakker , ben toen gaan kijken en aan zijn tut te voelen was ie al wat langer wakker .
Hoe natter het doekje hoe langer hij er al op heeft gezabbeld .
Maar geluid maken ho maar .
Ik word van iedere kreun van hem wakker dus ik zou hem toch echt moeten horen als ie wakker word .
Hij zal wel heel erg rustig wakker worden denk ik .
Babyfoon wil ik niet want ik word zo al steeds van hem wakker snachts en dan hoor ik nog veel meer .
Ben ik nog vaker wakker .
Laat hem maar lekker doen hoor .
Hij ligt sinds een tijdje in een groot bed dus als ie dadelijk door krijgt dat ie er zelf uit kan staat ie vanzelf een keer aan mijn bed .
Ben benieuwd .
Groetjes Dorethe

Hier gaat hij tussen half 7 en 7 uur en de laatste tijd gaat hij door tot 7 uur/half 8.

Hij is anderhalf.

Gr, Danielle

mmmm…de meeste kids liggen dus toch rond een uur of 7 in hun nest…
ruben is dan ook echt moe…
soms slaapt ie tot 7 uur s’ochtends maar vanmorgen was het weer knettertje vroeg…en klaar wakker…
laten ligggen tot 7( zoals hier iemand zei) is dan geen optie…hij schreeuwt moord in brand!
als ie speelt, laat ik hem spelen, tot dat ie het zat is en dan gaan we eruit…

groetjes!

karin

Noah ligt er rond 7uur in. en is dan de volgende ochtend wakker om half 9

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ha ha ha ik kan hier merken dat ze weer creched, na vorig weekend metde feestdagen om 7.00 wakker te zijn geweest was het vanmorgen weer half negen dus "verslapen’ voor het zwemmen dus we gaan nu lekker tutten vandaag. Dat betekend straks even douchen. Aankleden, rommelen in huis en na der slaapje even naar de stad kijken of opa thuis is Ik heb gister een grote bak erwtensoep uit de vriezer gehaald dus het eten is ook al zo goed als klaar

@ Danielle een aantal dagen door tot 7.00/7.30 dus het is gelukt?? Aaron slaapt eindelijk door??

Groetjes,

Michèle

Sanne gaat meestal rond 19 uur op bed. Maar het is ook weleens voorgekomen dat ze er al om 18.15 in lag. Toen was ze zo vreselijk moe. Ze heeft zo’n last van haar doorkomende kiesjes dat ze overdag zo slecht slaapt dus die is helemaal knock-out 's avonds. Ze was vandaag en gisteren weer allejezus vroeg wakker half 6. Gelukkig slaapt ze wel heel goed door hoor. Maar omdat het nu zo koud is buiten wil mama ook nog even langer liggen. Ze had erge honger vanochtend.
Ga maar weer eens wat melk vanavond geven voor het slapen gaan, want ik wil morgen wel weer even wat langer liggen. Zul je zien dat ik haar maandagochtend wakker moet maken. Grote boef.
Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi,

geef anders eens wat kwark met stukjes banaan erdoor voor het slapen gaan.
Dit vult het maagje ook goed. Wij hebben de kwark van de Aldi en die bevalt prima.
Of anders inderdaad nog een flesje melk met wat Nutrix erdoor.( als je kindje dit nog lust?)
Of anders in een bakje met lepeltje geven in de vorm van pap dus.
Wij eten altijd eerst warm en dan een uurtje later pas de kwark.

Mocht het s morgens nog erg vroeg zijn (half 6) kun je je kindje even verschonen/op potje zetten en zeggen dat het nog vroeg is en weer even terug leggen. Volle plasluier vinden ze vaak niet lekker.
Hier gaan ze dan soms nog weer even verder slapen.

Groetjes Lisan.

als lieke smiddag’s wakker blijft gaat ze er om 19.00 in
als ze smiddag’s wel slaapt gaat ze om 20.00 naar bed tot 8.30 slaapt ze dan meestal. en als ze er om 19.00 in ligt slaapt ze tot 8.00 ongeveer.
lekkere slaapkop dus.

Groetjes Gytha

Heb ik al geprobeerd werkt niet hoor. Ik geef haar vanavond een pyjamapapje. Ik geef ook altijd een half uur na het eten haar toetje. Ze zal ook wel in een groeispurt zitten, want vanochtend haar een truitje aangedaan en die paste eigenlijk niet meer maat 80. Ze de afgelopen maand ook al zoveel gegroeid. En ze kan sinds een maandje lopen dus vraagt natuurlijk ook veel energie, maar de groentehap gaat niet echt geweldig hoor. Alleen gisteravond had ze het ineens helemaal op!!! Stond versteld. Kiesje zal wel helemaal door zijn nu. Maar ze heeft nog last van ander 2 kiesjes en volgens mij zie ik ook een witte bobbel waar de hoektand moet komen. Dus…
Komt vanzelf wel weer als het gebitje weer tot rust komt. En in de zomer heb ik er minder moeite mee.
Maar toch bedankt voor je advies, Lisan.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

rico krijgt om 7 uur nog een beker melk en daarna gaat hij slapen.
Ook rico is de laatste dagen elke keer stipt om 10 over half 7 wakker.
ook dit is niet echt normaal voor hem.
waar zou dit aan liggen dat veel kleintjes de laatste tijd zo vroeg wakker zijn??
normaal slaapt ie tot half 8 a 8 uur.
en een paar weken terug sliep ie bijna een week lang tot 9 uur.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Michele: nou…de ene keer komt hij wel snachts en de andere keer niet.
Afgelopen nacht kwam hij voor half 12 dus 2x…1x naartoe gemoeten, was hij heel bang leek het en de andere keer niet geweest…daarna door geslapen tot kwart over 7.
Vorige week hebben we zelfs 3x gehad dat hij tot 8 uur sliep!

Ik zeg tegen hem: Aaron niet huilen…lekker slapen…papa en mama gaan niet komen he!
En hij schud braaf zijn kopje met wat wij zeggen…hij snapt het wel!

Gr, Danielle

Bang zijn kan een drom geweest zijn. Heeft morgan ook wel eens dan aai ik der over der bol, geef der doekjes en tul en dan is het over.

En ze snappen je heel goed. Ik zei net jij gaat even slapen en dan gaan we daarna een broodje eten en even kijken of opa thuis is, maar dan moet jij wel slapen eerst. Dan wordt er gezwaaid, even gedraaid en weg is ze. Zeg ik dat niet dan kan ze heel lang kletsen nog. Dus ik zeg altijd waarom ze moet slapen en wat we daarna gaan doen, En dat kan varieren van naar buiten tot opruimen maar ze is tevreden dan enne weet ook dat klooien geen zin heeft.

Groetjes,

Michèle