Hoe laat is bedtijd s'avonds?

Bedtijd van Julian is afhankelijk van zijn middagslaapje. Slaapt hij tot een uur of half vier, dan gaat ie tussen half acht en acht naar bed. Is hij voor drie uur wakker, dan gaat ie rond zeven uur naar bed.

Ook hier een mannetje dat de laatste tijd erg vroeg wakker is. Al twee ochtenden om half zes en dan ontzettende honger hebben! Op bed laten liggen is hier ook geen optie, dat wordt krijsen en een mannetje dat echt helemaal overstuur is.

Vanmorgen gaf ik hem een extra volle fles melk, zo’n 220 cc. Boos toen die op was, echt boos. Hij vond het blijkbaar wel erg lekker. Nog geen uur later at hij twee boterhammen (met korst). Normaal (als ie niet zo vroeg wakker is) eet ie een half tot een heel sneetje en drinkt hij zijn melk daarna pas.

Hier kan het vroege wakker worden ook te maken hebben met kiezen. Ik voel een paar flinke bobbels op de plek waar zijn laatste kiezen door moeten komen. En gisteravond lag hij enorm te huilen in zijn slaap en sloeg hij tegen zijn wangetjes.

Ik geloof niet dat de kindjes op deze leeftijd wakker worden van de honger, die tijd zijn ze voorbij.
Als Dylano zijn prak nu wel of niet opeet hij is net zo laat wakker. Dat heeft meer met sprongen, tandje ed te maken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Jeetje, ben ik dan de enige die een kleintje heeft die het echt niet tolereert om om 19,00 na bed te gaan!
Ik heb het al zovaak geprobeerd, en ben erg standvastig geweest maar kheb de moed opgegeven tot mn grote spijt! Want Nayaro kan gwn niet om 19,00 al slapen, waarom?! ik heb geen idee, maar als ik hem om 20.00/20.30 op bed leg is het gewoon prima, en hoor ik hem 9 van de 10x niet maar als ik hem om 19.00 al op bed leg, dan krijst tie alles aan elkaar … en kan die zn slaap echt niet vinden! Erg zielig, en soms ook vervelend want mama zou het ook fijn vinden om gwn vanaf 19.30 een heerlijke lange avond voor drzelf te hebben!

Maar Nayaro is wel een hele goede slaper, hij gaat er dus tussen 20.00 & 20.30u in en slaapt altijd de klok rond …
Snachts wakker worden zijn uitzonderingen, maar kga hier meestal ook niet teveel op in, omdat hij als ik hem eruit haal of bij ons pak meteen gaat spelen!
En dan is mama zoooooooooo NOT AMUSED! haha

@ Mirema …
Ik ben het niet helemaal met je eens hoor …
Want ik denk namelijk wel dat onze 1 á 2 jarige kinders enzo wakker kunnen worden van de honger in deze periode!
Het is snachts veeel kouder, waardoor de lichamen veel harder moeten werken in hun slaap om alles op temperatuur te houden! Dus kdenk wel dat ze dan veel hongeriger zijn in de ochtend dan in de zomer bijvoorbeeld! haha …

Nayaro - Danil / 14 September 2008

@Mirema, Ik denk echt dat Sanne vanochtend wakker werd door honger hoor. Ze dronk de hele papfles 250ml leeg. En daarna nog een boterhammetje gegeten met ongeveer 150ml melk. De afgelopen 3 a 4 week gingen we boterham eten en melk erbij. Maar daarvoor was het ook brullen van de honger papfles helemaal leeg. Nu begint het volgens mij weer. Groeispurt en tandjes. Fruit at ze vandaag ook al super zo’n hele appel en een halve banaan. En vanmiddag 1 boterham en 1 cracker met 100ml melk. Dus volgems mij werd ze wel wakker van de honger hoor.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

rico wordt vaak van dehonger wakker want ik hoor zijn maag echt rommelen s’ochtends.
de 1 heeft s’ochtends heel veel honger en de ander kan s’ochtends juist niet eten.
denk dat rico een hongerig kindje is
maarre
in dit geval zijn het de hoektanden denk ik van Rico.
vandaag ook weer een dag dat hij s’middags NIET wil slapen.
hij trekt wel oortjes enzo dat is ook de rede dat ik twijfel of ie het wel of niet nodig heeft (zijn slaapje dus)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

oops… haha aangezien meneertje de hele dag niet heeft geslapen was ie net ZO over de rooie dat ik hem maar in bed heb gestopt. en nu slaapt ie dus… en zit ik ineens te denken… help! morgen is het al om half 5 dag voor hem!
ik ga m dus over 'n uur er maar weer uitpakken haha alhoewel me dat niet in dank wordt afgenomen denk ik. maar ja anders is het morgen helemaal brak

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Mijn computer bleef hangen. Vandaar zo vaak mijn reactie. Misschien kan de administratie het even een paar keer weghalen. Dit is natuurlijk wel erg overdreven.

Sorry.

@Carolien dat kun je zelf weghalen

Kun je der niet om half 12 een boterham geven en dan 12 uur erin? scheelt toch weer.
Hier is het ook een tijd geweest wel 's morgens slapen en 's middags niet tjeee wat een ramp was dat zeg.
Hij slaapt momenteel maar een uur per dag en dus niet te genieten vanaf een uur of 4.

Ok ze kunnen wel wakker worden van de honger maar ik bedoelde eigenlijk dat een papfles of 's avonds geen zin heeft daarvoor Verkeerd uitgelegd van mij. Net wat al aangeven werd ze dronk maar 40 op dus daar zit het niet in.

Liefs Michelle

@Carolien,
Wij hebben dat ook gehad op die leeftijd, dat was voor mij een teken dat we over moesten naar 1 slaapje.
Als ik hem smorgens een uurtje liet slapen (hij deed nooit langer) dan ging hij smiddags niet meer en moest ik noodgedwongen met hem wandelen om hem een kwartiertje te geven want dan was hij weer wakker.

Ben hem toen om half 12 op bed gaan leggen en heb hem nooit opgehouden tot half 1- 1 uur want dat trok hij ook niet.
Aaron sliep vanaf toen zeg maar van kwart voor 12 ongeveer tot kwart voor 1/ 1uur en soms wel eens half 1!
Misschien dat jouw dochter half 12 wel kan redden (11 uur boterham) en dan wel 2-3 uurtjes volmaakt!

Proberen!

Gr, danielle

Maar Sanne word om 6 uur al ik geluk heb al wakker en soms al om 5.30. Dat gaat ze dus never nooit niet redden tot 12 uur.
Volgens mij moeten eerst die vervelende rottanden en kiezen door zijn.

Groetjes Carolien

Ik ga voor je duimen dat ze er snel zijn

Dylano ligt nu ook te slapen voor de eerste keer van de week weer 's morgens dus dat wordt vanmiddag ook niets meer ben ik bang, maar hij trok het niet meer.

Liefs Michelle

Morgan is moe maar eigenwijs laten we maar even liggen Die heeft mamma alweer 2 dagen uit laten slapen

Groetjes,

Michèle

Hier gaan ze allemaal tegelijk om half 7 naar bed dan vallen de ogen wel dicht vooral bij Britt eigenlijk doe dan eerst de twins en dan laat ik hun deur los staan dan doe ik Britt lees haar een verhaaltje voor en dan vallen de twins tijdens het verhaaltje meestal wel in slaap die luisteren dan mee.
Britt is eigenlijk al wel eerder moe maar doe haar er niet eerder in dan is ze ook erg vroeg wakker de volgende morgen.
Ze heeft eigenlijk het middag slaapje best nog wel nodig maar ze slaapt niet als ik haar in bed leg ze zet haat hele kamer op de kop tussen 3 en 5 is ze dan meestal ook niet te harden ba.
We eten ook erg vroeg want als madam te moe is eet ze ook niet wil ze gevoerd worden ja en ik heb dan net mn handen vol aan de twins die ook moeten eten.

[/url]

[/url]

Vandaag was Sanne om 6 uur wakker. Even bij mama in bed en ze sliep heerlij door tot 8 uur toen kwam papa in huis. Lekker gegeten. Toch werd ze weer moe om 10 uur, toch maar weer in bed gelegd. Ik dacht maak je gewoon wakker om 11.30 en dan zien we wel weer. Maar mevrouw had dus niet zoveel zien in slapen. Bleek dat ze een geweldige poepluier had. Vanochtend ook al, dus die tandjes/kiesjes komen er zo aan. Toen heb ik haar wakker gehouden tot etenstijd 11.30. Gezamelijk broodje gegeten en heb haar nu om 12.45 op bed gedaan heb nog niets gehoord.
Inderdaad Mirema wat een ramp is dat zeg. Ik zie wel aan Sanne dat ze moe is als ik haar op bed leg maar lukt haar gewoon niet en inderdaad tegen 4 uur wordt ze toch moe.

Gewoon afwachten dus hoe dit allemaal gaat uitpakken. Als ze eerst maar weer gewoon tot 7 uur slaapt zoals voorheen of 6.30 is ook mooi. En dat die tandjes/kiesjes door zijn.

Sterkte en succes vanmiddag met Dylano.

Ik denk dat ik morgen thuis blijf, want het waait hier toch hard en sneeuwduinen echt lijkt heel mooi, maar om er nou doorheen te rijden. Het is dat ik Sanne moet vervoeren dan voel je toch verantwoordelijker. Maar even afwachten met het weer, maar zoals het er nu naar uitziet blijven we gewoon lekker thuis.

Groetjes Carolien

Justin en Xenne liggen ook altijd om 7 uur.

Weekends meestal rond half 8.

Mama van 2 heerlijke mooie boy’s!!

Hoi,
Mijn dochter nu bijna 14 maanden gaat tussen 18.00 en 19.00 uur naar bed.

Ze is dan ook echt heel erg moe en slaapt al bijna als haar hoofd het kussen raakt.
Ze slaapt meestal tot de volgende ochtend 7.30- 8.30 uit.

Overdag gaat ze tegenwoordig slapen van 11.30 tot 13.30-of tot 14.00

Een enkele keer word ze s`nachts wakker.

quote:
Bedtijd van Julian is afhankelijk van zijn middagslaapje. Slaapt hij tot een uur of half vier, dan gaat ie tussen half acht en acht naar bed. Is hij voor drie uur wakker, dan gaat ie rond zeven uur naar bed.

Hier precies hetzelfde … ligt eraan hoelang hij de middagslaap doet… Vind het wel lekker als hij rond half 8 naar bed gaat hoor… (gemeen hé)

Tim gaat om half 8 naar bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Jada slaap meestal rond 7 uur 's avonds,rond 10 uur 's avonds maak ik haar wakker voor haar plasje, word dan rond 3 uur 's nachts wakker en wil een slokje water en kruipt dan bij ons in bed tot 6 uur ongeveer (meestal vroeger). Ze krijgt dan meestal rond 6:30 haar ontbijt (Ik geef het haar niet eerder, wil niet elke morgen wakker worden gemaakt om 5 of 5:30 dat ze wil eten) Ik ga rond 7:20 de deur uit, moet altijd om 7:30 werken. Dan is ze bij de nanny of op school. Tot 12 uur en dan is ma er weer tot 1:30 dan spelen we samen en op dit moment gaat ze rond 1:30 slapen tot 3 uur! Dus das wel redelijk!

Anna gaat om half zeven naar bed. Soms wat later, maar ze ligt steevast om zeven uur uiterlijk op bed.

Nora eigenlijk ook. Die krijgt als Anna op bed ligt de laatste fles en dan gaat zij ook naar bed. Meestal ligt die rond half acht, acht uur op bed.

Je begrijpt wel dat rond half zeven de meest hectische tijd hier is! Zelf doen we daarna nog lekker een kopje koffie en kijken nog ff tv.