Hoe hebben jullie qua slapen je avond ingedeeld?

Ik vroeg me af,

Brengen jullie de kleine hummeltjes al op tijd naar bed?
Om ze vervolgens er tussen 22 en 23 uur er uit te halen voor de laatste voeding en dan weer terug te leggen?

Ik vraag het me af, omdat ik zelf zoiets had van misschien tot aan de laatste voeding beneden laten en dan naar bed brengen…

Hoe doen jullie dit?

Groetjes kristine

Gewijzigd door - kristine op 20 Nov 2010 20:46:37

hoe oud is je kleine? Damian heeft vanaf 6 maanden niet meer tussen de laatste 2 voedingen geslapen. Tot hij een maand of 9 was. Toen hebben we hem steeds om half 8 naar bed gebracht en de laatste fles in zijn slaap gegeven. Tot hoe laat slaapt de kleine want misschien heeft hij(of zij) de slaap wel nodig

Hoi!
Ik heb onze dochter altijd op bed gelegd (bed = slapen / box = spelen). Vond het vooral voor mezelf vervelend die laatste voeding omdat ik elke keer op de bank in slaap viel !
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Tot ongeveer 8 weken heb ik haar in bed gelegd wanneer ze beneden in slaap viel, vaak na de voeding en legde ik haar in bed…soms was ze gewoon wakker tot een uur of 23 en dan deed ik haar naar bed…Toen bedacht ik me dat ze nu toch wel een beetje een ritme moet gaan krijgen, dus nu ligt ze tussen 7 en 8 (probeer ik, helaas niet altijd haalbaar, omdat ze soms om 18u al in slaap valt of pas om 21u) wel in bed en maak ik haar “wakker” voor de laatste voeding en dan weer in bed en slaapt ze over het algemeen wel door tot een uur of 6 dan leg ik haar weer in bed en komt ze meestal weer rond half 10 en dan gaan we eruit.

ps. mijn dochter is vandaag precies 11 weken
En indd…bed is slapen box is spelen…als ze in de bos ligt en ik merk dat ze moe wordt/is dan leg ik haar in bed.
Inmiddels weet ze ook goed dat ze in bed moet slapen. Kan haar wakker in bed leggen en na 20 slaapt ze dan gewoon…heeerlijk

Oke, Glenn is 13 weken.
Heb het gisteren geprobeerd en het ging heel goed.
Heb hem om 20 uur in bed gedaan en om 22.30 nog een fles gegeven.
Hij heeft geslapen tot vanmorgen half 8. dus eigenlijk heel goed dan.
Hij weet ook dat zijn bedje om te slapen is.
Maar soms doet hij wel haze slaapjes in de box.
Groetjes kristine

Nou wat super zeg!!
Zo maak je een ritme en dan weten ze goed war ze aan toe zijn en het is dan veilig voor ze, niks onbekends of onverwachts!
Hazeslaapjes doet ze niet in de box, als ze al begint te jengelen of in haar oogjes wrijft of gaat zuigen op haar handje hop meteen in bed Zelf wil ik dat namelijk zo goed mogelijk gescheiden houden.

hoi hoi , wij hebben pippy gewoon altijd optijd naar bed gedaan… ik vond ook een beetje dat je als papa en mama ook nog een avond voor jezelf moet hebben, en zo kon zij wennen aan dat ze gewoon rond die tijd in haar eigen bedje moest liggen, de late fles, toen ze die nog kreeg deden we die op haar kamertje, daar heb ik een stoel neergezet, manlief deed die altijd, die maakte het flessie gaf haar die boertje en terug naar bed, altijd goed gegaan… ook het flesje van 19.00 uur voordat ze gaat slapen, deden wij altijd in haar kamertje, ook om het kleintje niet te overprikkelen, soms waren er nog mensen hier, en dan beneden de fles geven met de tv aan enzo, vond ik niks dat deed ik gewoon rustig en relaxt in haar eigenste kamertje !

Colin heeft de eerste maanden altijd ’ avonds beneden geslapen omdat ik hem niet in bed kreeg. Hij sliep dan op het voedingskussen en later in de wagen. Na het flesje van 23.00 naar bedje. Ik vond het idd ook niet fijn dat hij beneden lag maar het ging niet anders. Zo kon ik hem ook weer snel in slaap krijgen met het tutje als hij wakker werd.

22-12-2009 colin geboren

ja die kleine moet het natuurlijk wel pikken, en ik denk dat als ze zo klein zijn, het misschien nog niet echt uitmaakt, pippy pikte het gelukkig wel, misschien ook omdat ik haar overdag bijna heel de dag beneden had ! die was blij van ons af te zijn, tegen die tijd

nou ook de 2e keer ging het prima.
Dat op zijn eigen kamertje voeden doe ik ook al vanaf het moment dat ik uit het ziekenhuis kwam. Ik heb er ook een stoel staan idd. Dan is het/hij ook lekker rustig… Alleen geef ik hem eerst om 19 uur geen fles…
Hij krijgt dan om 22.00 een fles. En hij pikt het nog.
Groetjes Kristine

Max slaapt ook echt altijd in bed. Hij raakt snel overprikkeld als hij in de box ligt en wordt onrustig. In bedje is hij rustig (ingebakerd) en dat is wel zo belangrijk. Hier was het nog gatenkaas met 7 voedingen, maar ik mag nu naar 5 en ik hoop dat er dan ritme in komt. Ik wil Max de laatste voeding ook boven geven, alleen ben ik soms bang dat hij huilt en dat hij Eva dan wakker maakt. Nu doen we het meestal nog beneden, ook het verschonen.

Maar ik begreep niet helemaal uit jullie berichtjes of jullie je kindje WEL of NIET wakker maken voor de laatste voeding? Ik wil dat eigenlijk wel doen, rond half 11, zodat we daarna redelijk op tijd kunnen gaan slapen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hier ook altijd gewoon in bed gelegd. Volgens mij ook het duidelijkst. Het is toch de bedoeling dat ze gaan slapen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oh ja, en ik maakte hem altijd wakker voor de laatste voeding, rond 23.30 uur deed ik dat. Hij sliep dan gewoon. Ik gaf hem de fles en hij sliep daarna weer verder.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik maakte mijn dochter ook altijd wakker voor de laatste voeding. Als ik dat niet deed kwam ze snachts en als ze om 2230 de laatste fles kreeg trok ze het door tot 700.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ideaal zeg! Ga ik ook zo doen, hopelijk doet Max het ook! Hij heeft best wat om op te teren, dus ik hoop dat hij ook wat langer tussen de voedingen gaat laten.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Toen ze nog heel klein was sliep ze vaak in de box bij ons beneden maar dat was met name omdat een voorkeurshouding had en ik haar dan op haar zij liet liggen en in haar bedje durfde ik dat niet aan.

Dan maakte ik haar wakker (of ze werd zelf wakker) rond 22.30 en dan kreeg ze de laatste fles en ging dan naar haar bedje toe.

En dat is eigenlijk nog steeds zo. Alleen dan andere tijden. Na het avond eten gaat ze meestal een uurtje of 2 slapen. Dan krijgt ze tussen 20.00 en 21.00 haar papfles en dan gaat ze weer slapen.

Oh grappig, volgens mij deden wij hetzelfde toen Alex klein was.
Dus om 7 uur de fles geven op z’n kamertje, dan naar bed. Voorheen maakte we hem wakker om 22.30, net als jij dus.
Nu is hij een half jaar en gaat nog steeds om 7 uur naar bed (vroeg, ik weet het… maar hij is gewoon kapot om deze tijd!), en slaapt inmiddels door tot 7.

Lauren & Alex (05-05-2010)

hier gaat hij ook vaak om 19.00 naar bed en soms zelfs vroeger. Hij slaapt de laatste tijd dan vaak tot 8.00. Toen hij kleiner was ging hij vaak al om 18.00 naar bed en dan maakte ik hem wakker voor de laatste fles.

22-12-2009 colin geboren

Ja, ik Heb Glenn vandaag een uurtje later naar bed gedaan,
Vandaag was ons eerste dagje zonder elkaar, ik moest weer gaan werken.
Het ging super trouwens. Maar ook ik maak hem dan wel wakker om hem om 22 uur de laatste fles te geven en dan slaapt hij tot 7 uur half 8 door.
Hij doet het toch nog steeds wel heel goed.
Groetjes kristine