Hey meiden,
Das ook grappig, op 10 september startte ik (zwanger en wel) dit topic, maar de volgende dag was onze kleine meid er al! Heb dus even wat minder tijd voor ikke ben gehad en nog helemaal niet gereageerd! En inmiddels niet meer behorende tot de zwangeren…haha. Ik blijf het toch een hele bijzondere tijd vinden hoor, zo’n zwangerschap. Dat leven in je buik, heel bijzonder. En nu dat kleine meisje er is, is het nog specialer, dat dat zo volmaakt in mijn buik gegroeid is, fantastisch toch!
Ik heb echt het geluk gehad dat ik me bij beide zwangerschappen heel goed heb gevoeld, tuurlijk waren er wel wat kwaaltjes (maagzuur, pijnlijk schaambeen, pijnlijke bilspier) maar dat hoord er ook een beetje bij en waren geen hele vervelende dingen voor mij. Maar lees hier inderdaad ook over wat moeizamere zwangerschappen…
@mini-boy, vervelend joh van die vleesbomen, blijf hopen dat het verder wat beter verloopt dan de zwangerschappen van de boys, 9 maanden ziek dan is het denk ik moeilijk genieten van een zwangerschap! Ik hoop stiekem voor je mee op een meisje, kan het me ook voorstellen hoor, een jongen zou ongetwijfeld niet minder welkom zijn bij jullie, maar met al 2 boys zou een meid toch wel heel leuk zijn!
@Manderijn (en Sje); Manderijn kan op de lijst voor 2015!!! Haha, gezellig samen met de mama van Rico. Wel leuk hoor dat jullie voor de derde willen gaan!
@Sandra; Balen van je misselijkheid, maar super fijn te horen dat het eerste magische moment van het hartje horen goed is verlopen en het met je kindje en de zwangerschap goed gaat. Gebruik je iets tegen de misselijkheid? Ik vond het altijd lastig om te bepalen of ik nu misselijk was of last had van maagzuur, maar ik gebruikte anta-gel, dat hielp wel een beetje (kan je gewoon bij de apotheek halen). Hoop voor je dat het nu na de drie maanden wat afzakt en je echt kan gaan genieten!
@Domino; Herkenbaar die bekken/bilspieren, vooral met al kinderen die natuurlijk ook gewoon hun zorg en aandacht nodig hebben worden die delen toch wat overbelast! Lijkt me ook pittig drie kleintjes, maar van de andere kant zit je er nog wel helemaal in, als ze al weer naar de basisschool gingen begin je eigenlijk weer van voren af aan met het kleine, dus tja heeft beide z’n voor en nadelen denk ik. Af en toe echt even tijd voor jezelf nemen en wel genieten hoor van deze zwangerschap, voor je t weet is het weer voorbij en ga je het toch nog missen!
@goudvisje, ook maar voor 2015 op de lijst??? ![]()
@Ghis-hartje: Klinkt alsof je je heel goed voelt en lekker aan het genieten bent van je zwangerschap! Fijn hoor!
Succes allemaal, en hoe vervelend ook al die kwaaltjes, hier doe je het uiteindelijk allemaal voor:

Groetjes Carolien.