Hoe gaat het met alle zwangeren?


#1

De lijst die Sje bijhoudt in mama’s hoekje, laten heel wat toekomstige meldplichtigen zien!

Hoe het met mij gaat word uitgebreid aandacht in besteed in mn meldplichttopic, maar verder blijft dit zwangerforum een beetje leeg vind ik …

Kunnen jullie echt genieten van de zwangerschap, gaat het goed? Leuke dingen, spannende dingen, vervelende kwaaltjes?

Kortom, hoe gaat het met jullie, Domino, Rinske, Shirley, KaatjeK, Ghis-hartje-Joaquin, Sandra1980, Mini-boy, en natuurlijk niet te vergeten mama van Rico die in 2015 de tweede verwacht !!! Misschien zijn er nog wel meer meelezende zwangeren?!
Ben benieuwd,

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#2

Ik ben bij beide boys 9 maand ziek geweest. Deze zwangerschap is misselijkheid dragelijker… Wel met medicijnen, maar ik werk nog… Bij boys lag ik er met 6 weken uit… Dus niet top genieten, maar wel beetje genieten. Verder nog gewoon eigen kleding aan dus niet veel zichtbaar

Verder wel de vleesbomen aan rechterzijde die aan het groeien zijn… Maar daar nu nog niks aan te doen…

Veel mensen zeggen;hopelijk nu een meisje. Ik ontken niet dat ik dat niet zou willen, maar heb wel het gevoel dan altijd te moeten zeggen; een jongen is ook welkom!

Leuk topic!!

Gewijzigd door - mini-boy op 10 Sep 2012 22:12:08


#3

Best veel zwanger zijn er op dit moment he? Leuk is dat!
Wij hebben de afgelopen weken besloten dat er wel een derde komt, maar pas halverwege volgend jaar dat we er voor gaan!
Hoewel het me allemaal best afgaat, lijkt het me toch fijn dat de oudste 2 lekker hun dagelijkse dingen hebben, en er dus alle tijd is voor een baby! Dus dan kan ik misschien met mamavanrico in een topic

Groetjes Manderijn.


#4

Wat fijn mini-boy, dat het toch iets beter gaat dan bij je vorige zwangerschappen.

Hier helaas niet, ben echt 24x7 spuugmisselijk. Gelukkig komt er niks uit, maar wel veel kokhalzen. Eten doe ik wel gewoon, maar meer omdat het moet. Staat me allemaal verschrikkelijk tegen.

Bij Tim ben ik ruim 3 maanden misselijk geweest en bij Daan ruim 4 maanden. Dus ik hoop niet dat het deze zwangerschap nog langer duurt.

Behalve de misselijkheid gaat het allemaal prima. Niet moe of andere klachten. Vrijdag weer naar de verloskundige en dan kunnen we voor de 1e keer het hartje horen. Dus dat is wel weer spannend.

Verder draag ik mijn eigen kleding nog. Begin wel een boller buikje te krijgen, dus sommige shirtjes en blouses staan niet mooi meer. Qua gewicht weeg ik nog hetzelfde, ben niks aangekomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Ha, zie nu pas dit topic… ben niet zo heel veel online op t moment (maar met 2 kleine peuters is dat ook wel begrijpelijk denk ik). De oudste is nu 26 maanden, de jongste 15 maanden (en loopt nog niet)…
Nog een maand of 2 (denken we) en dan zal bij ons de baby zich ook aandienen. We verwachten zelf eigenlijk dat hij/zij een week of 2 eerder is dan uitgerekende datum. De meiden waren ook vroeger…

met mij gaat t verder goed. Eerste 3 maanden wel misselik geweest en veel moe. Nu niet meer gelukkig! Wel veel last van spataderen, loop al sinds week 15 ongeveer met steunkousen (lekker bij 30 graden in de zomer!). Verder wel last van mijn rug en bilspier/bekken enzo. Begin de laatste tijd ook weer wat moe te worden. Helaas doet de jongste nog niet alle dagen 1 slaapje dus ik heb niet altijd tijd om even bij te tanken (dan slapen ze nl om en om… ze slapen op 1 kamer de meiden, aangezien we een babykamer klaar moesten maken en maar 3 slaapkamers in huis hebben).

Moet zeggen dat ik verder eigenlijk me niet zo heel bewust bezig houdt met deze zwangerschap. t is de derde in korte tijd…
Onze oudste dochter roept al maanden dat zij een broertje wil… maar we weten niet wat t gaat worden. Blijft spannend dus!

groetjes Marian


#6

Ik ben natuurlijk niet zwanger, maar ik wil toch even zeggen: Domino, ik heb echt respect voor jou. Dat jij (jullie) het aan kunnen en durven om 3 zulke jonge kinderen te hebben (Ik vind mijn 2 al pittig…) Natuurlijk, vroeger was het heel normaal, maar in deze (hectische) tijd vind ik het toch heel wat! En je zult vast ook wel genoeg reacties hebben (gehad) dat jullie niet stil zitten ofzo, dus hier even een positieve, bemoedigende reactie van mij

@Miniboy: Als we hier ooit voor een derde zouden gaan, zouden wij een jongen ook erg leuk vinden! Dus ik snap je helemaal

@Manderijn: Spannend dat jullie ook een derde willen! Wij zijn er nog lang niet uit maar ALS we een derde willen dan zeker pas als beide dametjes op school zitten. Dus sowieso de komende 3 jaar niet

@Sandra: Ik hoop nog steeds met je mee dat je misselijkheid snel over gaat! Het bevordert het genieten zeker niet, terwijl je juist zo graag wil genieten… Spannend om vrijdag voor het eerst het hartje te horen. Altijd een heel bijzonder moment en dit keer voor jullie extra bijzonder. Geniet er van!

Groetjes


#7

Die opmerking herken ik helemaal mini-boy. Ook hier natuurlijk 2 jongens, dus iedereen roept al dan hoop je nu zeker op een meisje. En natuurlijk is het na 2 jongens leuk om ook een meisje te hebben. Maar belangrijkste vind ik hoe cliche ook dat het gezond is. 3 jongens zijn idd ook heel leuk en zou ik net zo blij mee zijn. Wij willen ook niet van te voren weten wat het geslacht is, dus nog ongeveer 27 weekjes geduld (pfff wat klinkt dat nog ver weg)

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#8

hallo allemaal,

Nou, MamavanJasper is inmiddels bevallen van een dochter, mooie foto op haar meldtopic! Gefeliciteerd Carolien!!

Met mijn zwangerschap gaat het ook erg goed, de tijd vliegt werkelijk voorbij, wat is een tweede zwangerschap anders dan een eerste. Kan me inderdaad voorstellen Domino dat een derde zwangerschap in korte tijd al helemaal pittig maar bijna onopgemerkt voorbij gaat . Ook mijn respect betuiging voor het feit dat je dadelijk 3 hele jonge kinderen gaat opvoeden!

Joaquin is bijna jarig (30-10) en erg leuk, ik vier zijn verjaardag de 26 ste en uit mijn hoofd gezegt ben ik dan alweer precies in het derde trimester beland…
Heb bijna alle inkopen al gedaan, zwangerschaps boxen en dozen opgehaald, babykleertjes gewassen en de babykamer schilderen en behangen staat voor midden oktober in de planning.

De kleine is erg bewegelijk in mijn buik en vanaf week 15 voel ik hem (ja het is weer een manneke mochten jullie dat mog niet weten ) een paar keer per dag schoppen en draaien. Ik geniet van deze zwangerschap alsof het de laatste keer is (en wat mij en mijn partner betreft is dat ook zo).

groetjes xx

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#9

heee ben ik weer degene met het laatste woord… ? Jammer!

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 21 Sep 2012 00:24:30


#10

hihihi … zal ik dan ook ook weer ff mijn zegje doen.

Momenteel gaat het niet superrr … erge buikpijn. Ik hoop dat dit de oorzaak van de vleesbomen is … maar sta soms dubbel van de pijn. Hoop zo dat dit wondertje blijft zitten… Ben nu ruim 14 weken. Vraag mezelf soms af of ik het al voel… de boys voelde ik ook al snel! 17/18 weken maar vond dit wel erg vroeg. Toch komt het met regelmaat terug … In ieder geval (als het ons kindje is die ik voel) een teken van leven…

Als het zo blijft als het nu is… ga ik huisarts bellen. Wil geen risico’s nemen… Misschien is het wel een blaasontsteking oid, en is er zo een oplossing voor te krijgen.


#11

Sorry… had al veel eerder weer willen reageren, maar op de een of andere manier zit ik deze maanden minder achter ikkeben dan een tijdje terug.
Dank voor jullie bemoedigende woorden en respect! Maar met straks 3 kleintjes is ons huis wel vol (en dus geen zwangerschappen meer voor ons…). we krijgen inderdaad ook wel minder leuke opmerkingen van mensen die zien dat wij in korte tijd de derde al krijgen. Aan de andere kant… voor de kids is het leuk om later met elkaar lekker te kunnen spelen (althans dat hoop ik dan maar),

@miniboy: zou zeker de HA benaderen als jij je twijfels hebt! Beter t zekere voor t onzekere nemen. Sterkte!!

Afgelopen maandag bij verloskundige geweest… alles was gelukkig goed. Was toch spannend want de andere twee keer met 30 weken werd er meer rust geboden. Bij de oudste moest ik rusten en bij de 2e werd bij 30 weken groeiachterstand geconstateerd (bleek dus bij bevalling mee te vallen…). Maar nu was alles goed en schatten ze de baby bij geboorte weer rond de 3 kg. Ik heb geen grote buik dus daar verkijken mensen zich op. Gelukkig weet onze vk dat nu gewoon. Gek idee dat ik straks hier de volgende ben die een meldplicht topic gaat krijgen. Als we dat halen tenminste, want nr 2 was precies 11 dagen te vroeg!!


#12

Ik kan me heel goed voorstellen hoe druk het voor je is domino. Idd respect om in zo’n korte periode 3 kids te krijgen. Hihi moet er zelf echt niet aan denken, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Fijn dat alles goed was tijdens de controle.

@mini-boy, wat vervelend dat je soms echt dubbel ligt van de pijn in je buik. Ik hoop echt dat je vandaag de huisarts hebt gebeld. Want dit lijkt me niet normaal. En met zulke pijn het weekend ingaan, lijkt me ook niet fijn. Ik hoop met je mee dat het de vleesbomen zijn.

@ghis-hartje-joaquin, fijn dat bij jou en de kleine ook alles goed is.

Ik ben helaas nog steeds dag en nacht ontzettend misselijk. Inmiddels de 3 maanden grens voorbij, dus stiekem hoop je dan toch wel dat het minder wordt. Maar helaas (nog) niet. Afgelopen vrijdag hebben we voor de 1e keer het hartje gehoord en dat was weer een bijzonder moment. Bloeddruk, groei van de baarmoeder etc. was ook allemaal goed. Bloeduitslagen waren ook goed. Dus ja eigenlijk alleen maar positief op de misselijkheid na. Maar ik blijf hoop houden dat het binnen een paar weken wel minder is.

Draag nog steeds mijn eigen kleding, maar mijn broeken beginnen wel steeds strakker te zitten. Dus weet niet hoe lang ik dat nog ga volhouden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#13

Hey meiden,

Das ook grappig, op 10 september startte ik (zwanger en wel) dit topic, maar de volgende dag was onze kleine meid er al! Heb dus even wat minder tijd voor ikke ben gehad en nog helemaal niet gereageerd! En inmiddels niet meer behorende tot de zwangeren…haha. Ik blijf het toch een hele bijzondere tijd vinden hoor, zo’n zwangerschap. Dat leven in je buik, heel bijzonder. En nu dat kleine meisje er is, is het nog specialer, dat dat zo volmaakt in mijn buik gegroeid is, fantastisch toch!

Ik heb echt het geluk gehad dat ik me bij beide zwangerschappen heel goed heb gevoeld, tuurlijk waren er wel wat kwaaltjes (maagzuur, pijnlijk schaambeen, pijnlijke bilspier) maar dat hoord er ook een beetje bij en waren geen hele vervelende dingen voor mij. Maar lees hier inderdaad ook over wat moeizamere zwangerschappen…

@mini-boy, vervelend joh van die vleesbomen, blijf hopen dat het verder wat beter verloopt dan de zwangerschappen van de boys, 9 maanden ziek dan is het denk ik moeilijk genieten van een zwangerschap! Ik hoop stiekem voor je mee op een meisje, kan het me ook voorstellen hoor, een jongen zou ongetwijfeld niet minder welkom zijn bij jullie, maar met al 2 boys zou een meid toch wel heel leuk zijn!

@Manderijn (en Sje); Manderijn kan op de lijst voor 2015!!! Haha, gezellig samen met de mama van Rico. Wel leuk hoor dat jullie voor de derde willen gaan!

@Sandra; Balen van je misselijkheid, maar super fijn te horen dat het eerste magische moment van het hartje horen goed is verlopen en het met je kindje en de zwangerschap goed gaat. Gebruik je iets tegen de misselijkheid? Ik vond het altijd lastig om te bepalen of ik nu misselijk was of last had van maagzuur, maar ik gebruikte anta-gel, dat hielp wel een beetje (kan je gewoon bij de apotheek halen). Hoop voor je dat het nu na de drie maanden wat afzakt en je echt kan gaan genieten!

@Domino; Herkenbaar die bekken/bilspieren, vooral met al kinderen die natuurlijk ook gewoon hun zorg en aandacht nodig hebben worden die delen toch wat overbelast! Lijkt me ook pittig drie kleintjes, maar van de andere kant zit je er nog wel helemaal in, als ze al weer naar de basisschool gingen begin je eigenlijk weer van voren af aan met het kleine, dus tja heeft beide z’n voor en nadelen denk ik. Af en toe echt even tijd voor jezelf nemen en wel genieten hoor van deze zwangerschap, voor je t weet is het weer voorbij en ga je het toch nog missen!

@goudvisje, ook maar voor 2015 op de lijst???

@Ghis-hartje: Klinkt alsof je je heel goed voelt en lekker aan het genieten bent van je zwangerschap! Fijn hoor!

Succes allemaal, en hoe vervelend ook al die kwaaltjes, hier doe je het uiteindelijk allemaal voor:

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#14

Mooie meid zeg!!

Groetjes Manderijn.


#15

Sweet!!!

Ben bij huisarts geweest. Assistente deed zeer onvriendelijk en dacht dat het met mijn werk te maken had. Nou wat hormonen dan met je doenn heeft ze gelihk befrepen… Wat was ik kwaad in ieder geval om echo geeist. En gekregen… alles goed, erg druk kindje (voel het daadwerkelijk al) en hij/zij heeft weinig plek ivm vleesbomen… Bij pijn weer bellen en huisarts gaf mij groot gelijk … Ze zei bij twijfel weer om echo vragen!!

Misselijkheid hier minimaal… Weer niet waar ik ben in vergelijking met andere zwangerschappen… Hoop voor jou ook snel sandra!


#16

@Carolien: Wat een prachtig meisje! Enne 2015? Nee dat gaat hem zeker niet worden ALS we al een 3e willen dan sowieso pas als beide meiden op de basisschool zitten

Groetjes


#17

Ook ik ben NIET zwanger ;-D, maar wilde wel even zeggen:
Carolien, wat een prachtig meisje heb je zeg! Hoe gaat het met je prachtige ventje, raakt hij al een beetje gewend aan de situatie?
Groetjes Nancy


#18

Jaaa ik zal dan ook reageren. Ben niet veel online geweest, niet veel tijd en veel gebeurt.

Ik ben 20 weken echt misselijk geweest dus erg moe, zwak en energieloos!
tot week 22 voelde ik me goed, sliep goed, kon weer goed eten. Nergens last van, EINDELIJK!
vanaf week 22 werd ik weer heel moe, zwak, slecht slapen, misselijk, duizelig
Bij de controle van week 23 bleek mijn bloeddruk veel te laag, 85/45 en ijzer te kort. Bloeddruk is nu wel iets omhoog (gem. 105/60) en ijzer ook maar ben nog steeds erg moe en slaap erg slecht.

20 weken echo was goed alleen is de kleine meid iets te klein. Met 30 weken krijgen we nog een groeiecho.

Met 27weken word er nog bloed afgenomen bij mij omdat ik Rhesus negatief ben. Ben daar ook wel een beetje zenuwachtig voor.

Volgens mij was dit wel z’n beetje mijn update, haha!

Leuk dit topic om bij te houden hoe het met alle zwangeren gaat.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–



#19

@mini-boy, wat belachelijk dat de assistente zo stom reageerde. Gelukkig was de huisarts wel begripvol. Echt goed hoor dat je gebeld hebt. En idd volgende keer bij zoveel pijn gewoon weer bellen. Hoop voor je dat je er niet al te veel last meer van gaat hebben.

@Shirley, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hoop voor je dat het niet je hele zwangerschap zal duren.

@mamavanjasper, wat een ontzettend mooie foto’s. Echt een schatje.

Vanmorgen had ik heel blij op fb gezet dat ik van de ene op de andere dag niet meer misselijk was. Gisteren nog hele dag ontzettend misselijk en sinds vanmorgen niet meer. Wel hele dag door beetje weeg/klein beetje misselijk gevoel. Maar bij lange na niet zo erg, dus dacht echt dat ik er vanaf was. Maar sinds na het avondeten is de misselijkheid weer helemaal terug

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#20

Nee sandra … Oh wat leef ik met he mee! Weet nl wat misselijkheid is ;-(

Krijg je meficijnen? Ik slik emasafene.

(((sandra))))