Hier wel enige flexibiliteit maar het is wel zo dat hij 's avonds op tijd in bed ligt omdat hij (hoe laat hij dan ook naar bed gaat) 's morgens weer vroeg paraat is omdat hij trek heeft in zijn ontbijtje. En daarbij vinden papa en mama het ook wel fijn als ze 's avonds gewoon met de benen op de bank kunnen zonder dat er een kleine dondersteen rondloopt die van vermoeidheid niet meer weet wat ie moet doen…
Eten doen we ook op vaste tijden, maar het maakt ons niet uit waar we dit eten: auto, langs de weg op een bankje, buggy, in het huisje, op de camping… Wij hebben eigenlijk altijd wel iets van krentenbollen en pakjes Wicky liggen die we meenemen als we even weg gaan.
Fruit eet hij op vakantie zelfs meer dan thuis, ook omdat hij het lekker vindt en hij het gezellig vindt om een appeltje in de auto te eten. Zijn we fruit vergeten mee te nemen als we een dagje weg gaan, dan halen we wat bij een supermarktje die we tegen komen. Dan is zoonlief helemaal trots want hij mag zelf zijn fruit uitzoeken ![]()
Misschien moet je hem op de camping het slapen enigszins zelf laten bepalen. Ik bedoel: ik kan me voorstellen dat hij op de camping nog zo veel gezellige geluiden hoort dat hij niet wil slapen maar nog even met het buurkindje wil spelen
Dan maar een half uurtje later naar bed? Sommige campings hebben ook een kinderbad waar je je kind heerlijk in bad kunt doen. Als ze dat hebben, kun je dat misschien ook als dagafsluiting introduceren zodat hij heerlijk ‘rozig’ wordt en daarna zonder problemen gaat slapen ![]()
Hebben jullie een caravan of tent? Ik wil ook heeeeeel graag kamperen maar ik krijg manlief echt niet mee.