Hoe flexibel op vakantie?

Nog ff…we hebben nu het campingbed eruit gehaald en het grote bed opgebouwd (het onderste bed van het stapelbed) en hij gaat nu dus ook in de caravan in een groot bed.
Daar hebben we wel een hekje voor gezet zodat hij er niet uit kan vallen.
Hopelijk vind hij dat bed ook zo leuk!
Heb heel de zijkant van het badkamertje volgeplakt met autostickers en dierenstickers…echt leuk! (vertouwd gevoel heeft ie thuis ook)

Gr, danielle

quote:
@Sandra Ik ben jaloers op je, wil ook zo'n tent! Hebben jullie zo'n lange koepeltent met aparte slaapcabines achterin? Ik vind die zooooooooooo mooi. Manlief ook, maar never nooit niet dat hij die zal kopen... (tent opzetten, stokken sjouwen, haringen schoonmaken, vochtige kleding..... hij moet er niet aan denken)

Hierbij een link naar de tent die wij hebben gekocht:

http://www.kampeerexpert.nl/assortiment/1/item/915/

Het is de Bardani Villa Nova 450

Groetjes,
Sandra

quote:

Met fruit…eet jij graag elke dag fruit?

Gr, danielle (fijne vakantie)

Ja, ik eet zelf ook graag fruit. Vaak als ik Tim fruit geef eet ik zelf ook fruit mee. Ook neem ik altijd fruit mee naar mijn werk. Weet alleen niet of we dit op de camping ook iedere dag gaan eten. Je bent tenslotte ook vaak op pad en dan kan je niet altijd fruit meenemen. Dus ja we zien wel hoe dat gaat lopen.

Groetjes,
Sandra

Tip Sandra: Neem knijpfruit mee, heb je altijd iets liggen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heb hem nog nooit knijfruit gegeven, maar dat is idd een goede tip.

Dank je Anne.

Groetjes,
Sandra

You’re welcome

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik snap het niet helemaal geloof ik! Ja kan toch gewoon een appel, sinaasappel etc in je tasjes doen als je een dag weg gaat, als lunch paket! En je gaat voordat je naar de kamping gaat toch boodschappen doen? Gooi een zak appels etc in je wagen en ja kan er zo een week mee vooruit! Of zie ik het verkeerd?

@Sandra: jeetje wat een gave tent! wel duur haha ik zou het niet kunnen betalen ziet er heel mooi uit!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een tent is het ECHTE campeerwerk…het is echt plassen en douchen in het toiletgebouw en snacht in je tent een plasemmer neerzetten.
Ook geen gasfornuis en stromend water.
Kun je niet een travelsleeper kopen, die heeft net wat meer luxe!..en echte bedden die hoog liggen.
Wij hadden ook een bungalowtent voor 6 personen maar ik gaf weer de voorkeur aan een tourcaravan met eigen badkamer en stromend water en een koelkast

En een bungalowtent hoeft echt niet zo duur te zijn hoor…Sandra heeft wel een dure maar via marktplaats koop je echt goede en redelijk betaalbare hoor!
Weet je wat het is…
Wij hadden een aanhanger met dicht deksel en de auto volgeladen want de tent in de auto en dan al je spullen en kinderen mee…dat was te klein!

Suc6 met de keuze…ennu…kamperen is het leukste wat er is!
Wij gaan morgen 3 weken!

Gr, Danielle

malawimamajada, natuurlijk is het makkelijk om een appel of sinasappel mee te nemen als je een dagje weggaat. Maar goed dan moet je ook een mesje, vork etc meenemen. Tim wil zijn fruit altijd met een vork eten en niet met zijn handen !! Maar goed zoals ik al zei het komt wel goed hoor.

Bakmama, deze tent is idd wat duurder. Wij hebben hem in de aanbieding gekocht voor 1100 eur. Maar goed die hebben we er nu al uit, want als we op de camping waar we nu gaan staan een sta caravan hadden geboekt dan waren we al ruim 1500 eur aan huur kwijt voor 2 weken. Ik vind het fijn dat het een lekker grote tent is. Wil niet dat je hutjemutje op elkaar zit als het slecht weer is en je moet in je tent blijven s’avonds. Verder wil ik er ook gewoon in kunnen staan etc. Vandaar zo’n luxe tent.

Tja, het enige wat ik niet fijn vind is s’nachts naar het toiletgebouw lopen om te plassen. Ik moet namelijk altijd wel s’nachts, maar gelukkig is het gebouw dichtbij. En tja of je nu doucht in je eigen caravan of dat je een paar stappen moet lopen, dat maakt me echt niet uit. Verder vind ik het erg gezellig met zijn allen op een veldje te staan. Heb het idee dat je in een sta caravan toch veel minder contact met andere mensen hebt. Niet dat dat heel erg is, maar ik vind het toch gezelliger.

Verder zie ik niet in waarom je met kinderen niet in een tent kunt slapen. Aan beide zijde van de tent kan ik een raam openritsen zodat het lekker door kan luchten. Airco met kinderen is ook niet altijd alles en thuis hebben we tenslotte ook geen airco en is het soms ook erg warm op zijn kamer.

Een vouwwagen of caravan vonden we veel te duur en die moet je ook nog eens het hele jaar ergens stallen. Wij hebben nu een ski koffer gekocht voor op het dak, zodat daar de tent in kan. Verder hebben we ook een 2 pits gastoestel gekocht voor in de tent, zodat ik gewoon kan koken.

De sta caravan waar jullie trouwens in zaten vorig jaar ziet er erg mooi uit bakmama. Wij zaten vorig jaar in Zuid Frankrijk en hadden er toen ook een gehuurd.

Danielle, hele fijne vakantie!

Groetjes,
Sandra

@ Sandra: wij hebben onze eerste vakantie er vandaag opzitten.
Zijn ene paar dagen (4) naar de camping geweest en bijna alle trekkersvelden stonden bomvol!
Gezellig!
Zandbak en glijbaan in het midden van het veld en de kindjes houden elkaar wel bezig.
Aaron heeft het alleen snacht niet zo goed gedaan op het gewone grote bed maar ik denk (ik wijt het aan) dat het te harde bedden voor hem zijn (het zijn de zitkussens) en daarom nemen we Vrijdag zijn eigen matras mee die past ook in dat vaste bed.
Wij liggen ook gewoon op die kussens en het ligt idd harder dan het matras in je bed thuis.
Ik moet er trouwens ook meer rekening mee houden dat ik hem savonds als we zelf naar bed gaan nog een extra dekentje geef want als hij naar bed ging was het warm in de caravan maar savonds koelt het snel af en wordt het fris in de caravan waardoor hij snacht dus kwam ook van de kou.
Dus…eigen matras mee en extra deken over hem heen gooien…haha.
Nu gaan we 2 weken en staan we niet op een veld maar in een pad en wij kijken over een andere laan uit waar een speeltuin in zit (daar sonden we 2 maanden geleden)…dus geen overburen dat vind ik wel fijn.
Nu ga ik mijn verjaardag verder vieren want ik ben jarig VANDAAG!

Groetjes en jij ook een hele fijne vakantie toegewenst!

Danielle.

Wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben Danielle. Jammer dat het s’nachts niet zo goed ging. Hoop dat het helpt als jullie een matras voor Aaron meenemen. Blijven jullie in Nederland of gaan jullie verder weg? Wij nemen Tim zijn campingbedje mee, die past in de slaapkabine, dus dat is lekker makkelijk. Want daar slaapt hij prima in.

Ik weet idd dat je jarig bent, heb vanmorgen al een topic aangemaakt bij wist je dat, maar die heb je denk ik niet gezien!

Veel plezier de aankomende 2 weken, ik moet helaas nog even wachten.

Groetjes,
Sandra

Wij gaan naar Prinsenmeer in Asten. (achter Eindhoven) dus 3 kwartiertjes rijden.
We hopen op goed weer!
Ga meteen ff kijken bij wist je dat!
Wat lief van jou zeg dat je dat daar neer schrijft!

Gr, Danielle

Wij zijn een klein weekje op de camping geweest dit jaar. In de tent, campingbedje in de slaapcabine (wat was ik jaloers op Nora na de eerste nacht kou op mn te kleine luchtbedje! ) en Nora heeft het he-le-maal top gehad! Heel de dag buiten, veel speeltuintjes (we zaten op camping de berenkuil in drenthe, heel kindvriendelijk, om de hoek bij Mriek geloof ik)

Qua slaapjes is ze gewoon op gezette moe, dus dat bleef redelijk hetzelfde. Eten ging wel heel anders. Thuis ontbijt ze met pap en hier hadden we smiddags pas melk. Eigenlijk at ze heel de dag een beetje. Wel elke dag fruit. Koop lekker druifjes of aardbeien en frambozen, bosbessen, hoef je niet te moeilijk te doen met snijden en knoeien. Nora is dol op fruit en ik ook, dus dat hebben we niet gemist.

Volgens mij is er geen een kind die de camping niet geweldig vind, dus ik weet zeker dat Tim het helemaal super gaat vinden. Ik kan je wel aanraden om voor snachts een winterslaapzak mee te nemen, het wordt best snel koud in zo’n tent.

Heel veel plezier!

liefs

Ik denk idd dat Tim het helemaal leuk gaat vinden Liske. Bedankt voor de tip over de wintertrappelzak. Tim slaapt alleen al ruim 2 maanden niet meer in een trappelzak. Ben zo blij dat dit niet meer nodig is, dat ik eigenlijk niet meer terug wil. Hij slaapt onder een dekbed, maar blijft daar niet altijd onder liggen. Thuis natuurlijk niet erg, maar heb er niet aan gedacht dat dit in een tent natuurlijk we erg koud is. Was wel van plan hem warmer aan te kleden s’nachts. Nu ligt hij in pyama met kort broekje en shirt. Ach we zien wel hoe het gaat en wie weet blijft hij wel onder het dekbed liggen, want hij zal vast wel doorhebben dat het koud is.

Bakmama een vouwwagen is erg leuk. Wij gingen vroeger altijd met mijn ouders met de vouwwagen weg. Wij hebben nu voor een tent gekozen, omdat deze veel goedkoper is in aanschaf. Maar wat bergruimte etc betreft is een vouwwagen veel idealer. Het meeste kun je in de vouwwagen kwijt, dus dan zit je auto ook niet zo vol.

Wat die speeltuintjes betreft, die heb je idd niet bij sta caravans. Op de camping waar wij nu zitten heeft ieder veldje een eigen speeltuintje en dat is echt ideaal.

Zo te lezen begint je man in ieder geval al wat meer interesse te krijgen in het kamperen

Groetjes,
Sandra