ja ik snap je vraag wel.
begrijp m ook wel.
ik had dat eerst ook heel erg, dat wordt nu steeds minder (gelukkig! want dat voelt echt klote gewoon)
vooral als rico lastig is is het erg moeilijk,
Ik was na gaan denken hoe ik de dag beter kon indelen zodat hij voor rico wat makkelijker zou verlopen en dan dus ook automatisch voor mij.
Rico zit vaak in de box. eigenlijk ZAT hij vaak in de box, nu is dat veel minder omdat ie er vaker uit wil.
s’ochtends sta ik gewoon op, en ik was rico en kleed hem aan, dan gaat hij in de box en ga ik nadat hij gegeten heeft ook ontbijten terwijl rico in de box speelt.
daar houdt hij het redelijk goed vol tot 10 uur dat hij fruit kan eten.
daarna tegen kwart over 10 mag hij even een tekenfilmpje kijken en doe ik de afwas of wat er moet gebeuren.
daarna geef ik rico een beker drinken en daar vermaakt hij zich ook prima mee tot kwart over 11. dan ga ik 3 kwartier met hem op zijn kamer spelen, of ik ga naar de winkel met hem.
om 12 uur eet hij en daarna gaat hij slapen (tegen 1 uur)
dan is ie tegen half 3 wakker, en dan gaat ie eerst even in de box, rond een uur of half 3, 3 uur (net wanneer ie wakker is geworden…wacht ik 'n kwartiertje ofzo zolang hij zich bezig kan houden) en dan krijgt hij een koekje en een beker drinken.
tegen half 4 is ie het zat en dan gaat ie uit zijn stoel en laat ik m wat in de huiskamer of zijn slaapkamer aanmodderen terwijl ik erbij zit, samen wat spelen ofzo. als ik dat zelf zat ben haha, dan zet ik hem in de kinderstoel (sinds een paar dagen) en plak dan een wit vel op zijn tafelblad. Geef hem waskrijt en dan vermaakt hij zich samen met mij ook wel een half uur/3 kwartier.
daarna ga ik koken of rijco kookt, maar dan speelt rico even in de box dat ik nog wat in het huishouden doe.
dan wordt ie ook jengeliger van de honger en van de slaap.
dan krijgt hij warm eten en hij is dan altijd erg moe.
en na het eten mag hij zijn tut hebben en een knuffel en dan ligt hij wat te relaxen in zijn stoel.
tegen 6 uur ga ik hem in bad stoppen, en als ie al gewassen is dan ga ik met hem op zijn slaapkamer spelen, met wat blokjes en een bal.
daar vermaakt hij zich tot kwart voor 7 ook wel, en dan ga ik nog even wat voor mezelf doen, en om 7 uur krijgt hij melk en gaat daarna slapen.
tja beetje uitgebreid maar toch![]()
maargoed elke dag is anders natuurlijk,
dan zit ie wat vaker in de box dan weer vaker eruit,
het is fijn dat hij het zo leuk vind daar en dat ie ook regelmatig wijst dat hij in de box wil spelen.
al met al speelt ie best vaak alleen maar ook best vaak samen en zo op deze manier voelt hij zich er goed bij en ik ook.
maar op de mindere dagen wil hij alleen maar uit de box, en ja dat kan niet altijd want het huishouden gaat ook door.
in die dagen ga ik vaker met hem naar buiten ofzo.