Hoe brengen jullie de dagen door?

Lieve moeders,

Begrijp me niet verkeerd … maar ik zie soms echt tegen een lange dag alleen met Jurian op. Mede door mijn misselijkheid etc is het dan echt mezelf er door heen slepen… en voel ik me een verkeerde moeder…

Ik probeer een wandeling te maken of naar de winkel voor boodschappen met hem … maar er zijn verder nog vele uren die ook ingevuld moeten worden. Al leg ik al het speelgoed dat hij heeft op de grond … hij kijkt er nog niet naar… Dus ben ik soms beetje radeloos … en zie ik tegen een lange dag op…

Hoe brengen jullie de dagen met jullie kindje door?

Meissie, ik herken het helemaal! Tenminste, in de zwangerschap. Buiten de zwangerschap van de jongste, zag ik niet tegen dagen met de oudste op, want die kwam ik goed en gezellig door, maar in de misselijke periode van mijn tweede zwangerschap dan zag ik ook tegen die lange dagen op.

Ik was blij als het haar tijd was om een slaapje te gaan doen, want dan kon ik ook even gaan liggen, en zodra ze begon te jengelen dat ze uitgeslapen was, baalde ik dat ik er weer uit moest en ons tweeën weer bezig moest zien te houden. Verschrikkelijk vond ik het. En ik voelde me ook een verkeerde moeder omdat ik gewoon helemaal niet in staat was om het gezellig te maken voor haar.

Ze was nog maar een maand of 8-9 dus ze heeft er zelf helemaal geen weet van maar ik heb me ook heel erg schuldig gevoeld.

Groetekes, Sje

Oh ja, en hoe ik buiten de zwangerschap om de dagen gezellig en gevuld maakte was met bijv. baby-zwemmen, Muziek op schoot-cursus, uurtje naar de bieb om leuke boekjes uit te zoeken, boodschapje, wandelend naar oma om wat te drinken en weer lekker terug wandelen. Dat soort dingen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Je hebt last van misselijkheid, dus je bent zwanger?

Waarom kijkt je kindje niet naar het speelgoed dat op de grond ligt?
Speelt hij niet zo graag?
Je hoeft je kindje niet de hele dag bezig te houden hoor.
Als je nou s morgens na het brood eten wat aan het huishouden doet dan kan hij je misschien wat helpen.
Laat hem bijv. bij het ophangen van de was je de knijpers aangeven, geef hem een stofdoek en laat hem wat afstoffen.
Als je naar boven gaat om te poetsen kan je voor hem boven wat speelgoed neerleggen en kun je ondertussen ook wat met hem kletsen.
om 9 uur kun je hem bijv even tv laten kijken (o.a Erik en raaf, teletubbies)
Laat hem een half uurtje/uur kijken. Geeft vanzelf aan genoeg er van te hebben.
Dan ga je daarna even lekker naar buiten. Ommetje maken of boodschapjes doen.
Nou dan is het al weer etenstijd en daarna zal ie zijn middagtukje doen.
Heb jij even tijd voor jezelf.
Als hij wakker wordt kun je eerst even lekker boekjes voorlezen ofzo en dan daarna gaat hij zelf wat spelen.
Ga jij ondertussen aard. schillen, groente schoonmaken, vlees bakken.
Ga je daarna ook nog lekker even naar buiten, of je kunt even bij iemand langs gaan.
Heb je geen vriendinnen met kleintjes. Is misschien ook leuk voor hem.
Of ga even bij opa en oma op de koffie/thee.

Ik geloof er niks van dat je een slechte moeder bent.
Je doet het vast hardstikke goed!

Groetjes lisan.

L. de Boer

Zit er gewoon doorheen … huil veel. En dit ziet mijn kleine uk ook… Ik ben zó erg misselijk van de zwangerschap… geef soms hele dag over… kan daardoor dus weinig of niet naar buiten met hem. Probeer het wel hoor… soms moet je jezelf nu eenmaal een duw in de rug geven …!

ps: had medicatie maar is slecht voor baby dus moet ik daarmee stoppen.

Kan me voorstellen dat je bijna de deur niet uitdurft omdat je zoveel moet overgeven.
Meissie, hou je jezelf goed in de gaten dat je niet uitdroogt?! Trek op tijd weer aan de bel bij de huisarts.

Als je dichter in de buurt zou wonen, zou ik die kleine man af en toe een dagje komen halen om jou te ontlasten. Kon hij lekker met onze meiden spelen en kon jij wat bijtanken en hoefde je je niet zo schuldig te voelen t.o.v. je kleine man.

Groetekes, Sje

Je bent een schat!! Maar dat wist je al… Gelukkig hier ook veel helpende handen … maar wil ze niet altijd aannemen omdat ik ze in Juli ook al nodig heb. Ga er toch maar meer gebruik van maken denk… wie weet … ga ik me dan positiever voelen en heeft Jurian ook de afleiding en gezelligheid die hij verdient…

Inderdaad, hoe moeilijk het ook is; gewoon die hulp aannemen. Zoals het nu gaat is het ook niks!

Mensen bieden niet voor niks hulp aan. Dan willen ze je echt graag helpen. En als ze dat eigenlijk niet willen, dan hadden ze het maar niet aan moeten bieden.

Al zou je Jurian bijv. maar 1 of 2 dagen per week ergens kunnen brengen, dat zou jou al zoveel lucht geven om bij te tanken.
Ga je dat proberen?
Echt, die kleine man wordt er niet slechter van, die voelt zich niet ergens gestald en die verwijt het je echt niet. Hij heeft een leuke dag bij opa en oma of bij wie dan ook, jij kunt bijtanken en de dag erop heeft Jurian een net wat gezelligere moeder.

Ga je iemand bellen om een opvangdagje af te spreken komende week?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Jan 2010 21:00:30

Ja gelijk gedaan… als het goed is gaat hij volgende week een dagje naar mijn vriendin. Ze heeft zelf ook een kindje … dus weet wat rommel in huis is hahaha.

Sje je bent top dat je er zo bovenop zit … teken dat je me al goed ken! Digi knuffel van mij voor jou!!!

hey mini boy…denk dat bij jou nu alles ineens eruit komt

• verhuizing
  • zwangerschap
  • al een kind om te verzorgen
  • werk erbij
  • huishouden bij te houden
  • extra misselijk
  • overgeven

T’is allemaal niet niks!

Ja…als je Jurian eens weg kunt brengen naar een vertouwd iemand waar jij je goed bij voelt dan moet je dat meteen doen!
Even bijtanken is ook eens goed…of bijslapen.
Ook al gata hij maar een middagje die paar uurtjes zullen jou al goed doen!

Gr, Danielle

Goed dat je meteen actie ondernomen hebt! Alleen al het vooruitzicht dat-ie volgende week een dagje ergens gaat spelen, kan je wat meer lucht geven!

Toppie van je! Speciaal van mij een dikke knuffel voor jou terug!

Groetekes, Sje

Ach lieverd, ik snap je helemaal. Zelfs zonder zwanger en misselijk te zijn zie ik soms tegen een dag alleen met Erik op. Ik wil vaak wel iets gepland hebben, dat breekt de dag. Dus als je dan zoals jij ook nog zwanger erbij bent met zo’n heftige complicatie als die constante misselijkheid: helemaal voor te stellen hoe je je voelt. Maar een slechte moeder maakt dat je niet, foei! Je bent ook maar een mens en je uithoudingsvermogen is ook niet eindeloos.

Wilde ook dat ik in de buurt woonde, kon Jurian met z’n digi-broertje komen spelen. Goed van je dat je de hulp aanneemt en blijven doen hè?! Je hebt al je energie ook nodig om straks aan het eind nog een geweldige prestatie te moeten leveren en er dan voor je beide kindjes te kunnen zijn.

Denk aan je!

knuffel

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook ik zie wel eens tegen een dag met Dylano op hoor (en ik ben niet zwanger en misselijk).
Hier is het speelgoed momenteel ook totaal niet in trek, dus weet wat je bedoeld. Al kieper ik al zijn manden leeg dan is het 5 minuten en weer klaar. Hij wil op het moment het liefst bezig gehouden worden en in de bank klimmen zucht.

En ik heb dan nog het geluk dat mijn vriend om half 3 thuis is of 's morgens.
Dus meid pak de hulp die je krijgen kunt want straks ben jezelf helemaal uitgeput en daar heeft niemand wat aan,

Nu ff aan jezelf denken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Meis heb met je te doen. Pas goed op jezelf. Zou alle hulp aanpakken die je krijgen kan. Is echt niet zielig voor jurrian is juist leuk als hij met andere kindjes kan spelen. Rens speelt vaak beter alleen als er kinderliedjes op staan misschien valt dat te proberen?Misschien vind hij het wel leuk om samen boekjes te lezen op de bank, kun je zelf ook even rustig blijven zitten? Of laat hem helpen met het huishouden vinden ze vaak leuk.Misschien zou je het met familie/vrienden wel zo kunnen oplossen dat hij op de dagen dat je man werkt een halve dag ergens gaat spelen zodat jij kan rustenen et andere dagdeel thuis is?
Heb je de box nog staan? Rens gaat nl meetal eerst heel hard brullen als hij erin moet maar houd na 10 minuten op om vervolgens gerust een uur hartstikke lief te spelen. Voor de rest zou ik echt geen tips hebben spijtig genoeg. Wilde dat ik meer voor je kon doen. Hou jezelf iig goed in de gaten.

Groeten Ramona

Ach meid
Wat goed dat je aktie hebt ondernomen
Zo kom je zelf ook even tot jezelf
Je hebt je kracht straks zo hard nodig
Dus pak alle rust die je pakken kan hoor
En je bent geen slechte moeder als je je kindje even bij iemand anders brengt
Die kleine boef voelt ook dat het met mama niet goed gaat en gaat zich er naar gedragen
Dus top gedaan
Het word tijd voor mooi weer kan je gewoon even in je tuintje zitten kom je toch buiten en je kleine man ook
Succes meid

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Jullie zijn lief!!

Manlief probeert hier ook zijn best te doen en te schipperen tussen zijn werk en de situatie thuis… maar dat valt niet mee als je 6 volle dagen en soms ook 's avonds werkt.

Jurian heeft zich nog nooit met zijn speelgoed buiten de box vermaakt … en momenteel is het in de box ook maar heel even … ik negeer het dan wel … maar andere kant moet hij ook prikkels krijgen om te leren lopen etc. Dus hooguit uur in de box en dan toch tanden op elkaar en spelen of even lopen…

Mijn zus zei dat het een periode is deze tijd … dat ze gewoon even niet weten wat te doen … en dat ze ondertussen ook van alles willen gaan ontdekken… Tja in combi met mijzelf (lichamelijk) is dit dus gewoon zwaar…

Weet je als papa morgen heel de dag thuis is … maak ik mezelf al zorgen over de verdere week. Dus heel stom geniet ik ook nog niet eens van de vrije dag met elkaar! Dat ga ik morgen eerst eens wel proberen…!!!

He meid, wat vervelend allemaal. Ik vind het echt zo rot voor je dat je nog steeds zo ontzettend misselijk bent. Als ik ziek ben, wat gelukkig haast nooit zo is, vind ik Eva ook echt te veel, dus het is logisch dat jij Jurrian er soms ook even niet bij kan hebben. Maar dat betekent NIET dat je een slechte moeder bent! Je wilt hem aandacht geven, maar het lukt nu gewoon even niet. En het is ook niet raar dat je de dagen soms lang vindt duren hoor, dat heb ik ook. Zeker als het koud en mistig is, bah. Ik ben heel gevoelig voor weer en voel me veel beter als de zon schijnt. Dan wil ik lekker naar buiten en dan gaan Eef en ik lekker wandelen of fietsen. Nu is het door deze maanden toch anders…Ik ga ook altijd wel een keer de deur uit, anders trekt het lang. Maar als jij constant overgeeft, kan ik me voorstellen dat je het best eng vindt en misschien niet graag naar de supermarkt gaat. Is het je al eens gebeurd dat je buiten ook moest overgeven? Of dat je niet lekker werd in een winkel?

Kop op meis, wij hebben makkelijk praten, maar we weten wel hoe zwaar het nu voor je is. Fijn dat je Jurian even bij je vriendin kunt laten, al is het maar voor een dag of wat. Neem die hulp aan en denk nu even aan jezelf en jullie baby. Jurian red het wel en zodra het beter gaat, kun je weer volop leuke dingen met hem doen! Sterkte en ook ik denk aan je!

((MiniBoy)) ===dit is een digitale omhelzing!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja ik snap je vraag wel.
begrijp m ook wel.
ik had dat eerst ook heel erg, dat wordt nu steeds minder (gelukkig! want dat voelt echt klote gewoon)
vooral als rico lastig is is het erg moeilijk,
Ik was na gaan denken hoe ik de dag beter kon indelen zodat hij voor rico wat makkelijker zou verlopen en dan dus ook automatisch voor mij.

Rico zit vaak in de box. eigenlijk ZAT hij vaak in de box, nu is dat veel minder omdat ie er vaker uit wil.
s’ochtends sta ik gewoon op, en ik was rico en kleed hem aan, dan gaat hij in de box en ga ik nadat hij gegeten heeft ook ontbijten terwijl rico in de box speelt.
daar houdt hij het redelijk goed vol tot 10 uur dat hij fruit kan eten.
daarna tegen kwart over 10 mag hij even een tekenfilmpje kijken en doe ik de afwas of wat er moet gebeuren.
daarna geef ik rico een beker drinken en daar vermaakt hij zich ook prima mee tot kwart over 11. dan ga ik 3 kwartier met hem op zijn kamer spelen, of ik ga naar de winkel met hem.
om 12 uur eet hij en daarna gaat hij slapen (tegen 1 uur)
dan is ie tegen half 3 wakker, en dan gaat ie eerst even in de box, rond een uur of half 3, 3 uur (net wanneer ie wakker is geworden…wacht ik 'n kwartiertje ofzo zolang hij zich bezig kan houden) en dan krijgt hij een koekje en een beker drinken.
tegen half 4 is ie het zat en dan gaat ie uit zijn stoel en laat ik m wat in de huiskamer of zijn slaapkamer aanmodderen terwijl ik erbij zit, samen wat spelen ofzo. als ik dat zelf zat ben haha, dan zet ik hem in de kinderstoel (sinds een paar dagen) en plak dan een wit vel op zijn tafelblad. Geef hem waskrijt en dan vermaakt hij zich samen met mij ook wel een half uur/3 kwartier.
daarna ga ik koken of rijco kookt, maar dan speelt rico even in de box dat ik nog wat in het huishouden doe.
dan wordt ie ook jengeliger van de honger en van de slaap.
dan krijgt hij warm eten en hij is dan altijd erg moe.
en na het eten mag hij zijn tut hebben en een knuffel en dan ligt hij wat te relaxen in zijn stoel.
tegen 6 uur ga ik hem in bad stoppen, en als ie al gewassen is dan ga ik met hem op zijn slaapkamer spelen, met wat blokjes en een bal.
daar vermaakt hij zich tot kwart voor 7 ook wel, en dan ga ik nog even wat voor mezelf doen, en om 7 uur krijgt hij melk en gaat daarna slapen.
tja beetje uitgebreid maar toch
maargoed elke dag is anders natuurlijk,
dan zit ie wat vaker in de box dan weer vaker eruit,
het is fijn dat hij het zo leuk vind daar en dat ie ook regelmatig wijst dat hij in de box wil spelen.
al met al speelt ie best vaak alleen maar ook best vaak samen en zo op deze manier voelt hij zich er goed bij en ik ook.
maar op de mindere dagen wil hij alleen maar uit de box, en ja dat kan niet altijd want het huishouden gaat ook door.
in die dagen ga ik vaker met hem naar buiten ofzo.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

He gatver dat je je nog zo beroerd voelt. Ja ik kan je mijn dagindeling vertellen maar daar heb je helemaal niks aan als je je zo voelt natuurlijk. Ik kan alleen maar zeggen wat de rest ook al zeg. Accepteer alle hulp enne je bent GEEN slechte moeder.

Groetjes,

Michèle

zeg… ehm ik denk dat ik even gemist heb dat je zwanger bent. jeetje wat dom van mij ik weet ook niet waar je het ergens hebt neergezet… hoelang ben je al meid?
van harte gefeliciteerd!
het zit even misschien niet mee meisie maar het komt echt goed.
inderdaad hulp accepteren en DURF HULP TE VRAGEN!
daar is familie en zijn vrienden voor!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker