Hij weigert de fles, Wat nu!

Hallo iedereen,

Hellup!!!

We hebben een probleem. Ik zal eerst even een korte voorgeschiedenis vertellen:
Bij de geboorte was ons zoontje erg misselijk, waardoor hij iedere keer als hij aan de borst begon te zuigen, moest kokhalzen.
Hierdoor weigerde hij op den duur de borst. Na veel gedoe wilde hij wel drinken aan een tepelhoed. Door de tepelhoed was hij zo gewent aan plastic, dat hij de fles ook prima pakte (we probeerden dit zo af en toe).
Ons zoontje heeft in het begin ontzettend veel gehuild. Hij bleek koemelkallergie te hebben. Dus uiteindelijk ik op een speciaal dieet.
Het ging daardoor gelukkig een stuk beter.
Wat een gedoe met die tepelhoedjes. Al dat uitkoken en die dingen overal mee naar toe slepen, maar iedere keer als ik gewoon de borst probeerde begon hij te krijzen en hij dronk gewoon niet. Ik probeerde dit regelmatig.
Hier werd ik soms heel verdrietig en machteloos van.
Ik had het eigenlijk al opgegeven, maar na een maand of drie (mijn man en ik zijn gelovig en we hadden ervoor gebeden) begon hij zomaar uit de borst te drinken. Voor ons was dit echt een wondertje.
Maar toen gebeurde het volgende. Ik was zo blij dat hij eindelijk uit de borst dronk, dat ik zowel de tepelhoeden als de fles even niet meer heb gebruikt ( ik was bang dat hij anders weer zou stoppen).Doordat hij nu aan de borst gewent raakte, snapte hij op een geven moment de fles niet meer. En ik zou over een paar weken weer aan het werk moeten. Na flink oefenen en veel geduld energie en ook wel wat frustratie dronk hij eindelijk aan zowel de fles als aan de borst.

Nu het volgende probleem:
Door het dieet wat ik volg, val ik erg veel af. Ik moet eigenlijk binnenkort stoppen met de borstvoeding en mijn dieetiste heeft nutramigen aanbevolen (in verband met de allergie). Oke, dus overlegd met het consultatiebureau hoe ik dit het beste kan opbouwen: eerst met de middagfles beginnen en als je kindje het niet lekker vindt, dan niet direkt opgeven, maar eerst tien keer proberen aan te bieden.

Oke wij hebben de nutramigen drie keer aangeboden. Hij vindt het zo vies, dat hij nu dus de fles weer weigert, niet alleen met de nutramigen, maar ook met de afgekolfde moedermelk. Alleen al bij het zien van de fles begint hij te krijzen. En ook al proeft hij de moedermelk, hij wil hem niet! Ik wordt er zo moedeloos van. Na heel veel gedoe hadden we hem eindelijk aan zowel de borst als de fles en nu heb ik het gevoel dat we nog verder van huis zijn. Als ik aan het werk ben, drinkt hij niets.

Twee vragen dus:

• Hebben jullie enig idee hoe we hem weer aan de fles kunnen krijgen? (eerst maar weer gewoon met afgekolfde melk)
  • Hoe kunnen we daarna de nutramigen het beste introduceren?

(ho ja: ons zoontje is bijna een half jaar, nog een kleine week)

Groetjes Monique

Groetjes Monique

Er is hier een hele topic over (nogal recent)
Ik zoek 'm even voor je

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hier is ie

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=6087

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya