Weigering van de fles

Mijn dochter Tessa is 8 maanden. Het is een makkelijke eetster, maar we hebben 1 probleem…ze weigert de fles! Ik geef tot dusver nog steeds borstvoeding. Dit is op dit moment nog 3x per dag. Ze heeft regelmatig al uit de fles gedronken, totdat ik een keer diksap wilde geven. Dat vond ze heeel vies en sindsdien drinkt ze noch uit de fles noch uit een drinkbeker (met of zonder tuit). Of er nu flesvoeding of borstvoeding in zit en of ik of iemand anders het probeert, ze weigert pertinent. Ik heb haar ook al laten spelen met de fles en met een drinkbeker. Dan nam ze zelf een slokje, trok een vies gezicht en gooide 'm vervolgens weg. Of ik er nu bij zit of niet, ze doet het gewoon niet. En ik wil heel graag 1 borstvoeding laten vallen en daarnaast wil ik ook wel eens weg kunnen. Gelukkig werk ik niet en kan ik haar overdag 1 voeding geven, maar na 8 maanden wil ik toch echt gaan afbouwen. Wie heeft de ultieme tip???

Gewijzigd door - Beertie op 09 Mar 2006 18:30:04

Astrid (Assie) weet er ALLES van
Jessin weigert ook de fles en volgens mij heeft ze al heel veel geprobeerd.
Ze leest vast deze topic wel vanavond

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar ben ik dan. Yep wij hebben dus (zoals ze het op het cb noemen ) een extreme flesweigeraar. Ik heb werkelijk alles geprobeerd voor onze Jessin van bijna 9 maanden, maar niks werkt. Terwijl hij in het begin wel 2 weken of zo gewoon uit de fles dronk ( was wel maar 1 fles per dag en de rest bv ). Meneer bedacht zich ineens en sindsdien krijgen we het er niet meer in, wat we ook proberen. Andere spenen, ander merk, de adiri breastbotlle ( lijkt erg op de moeder borst ), laten spelen enz enz niks helpt. Zelfs niet laten drinken helpt ook niet, want dan hoeft ie gewoon ook niks tot ik dan weer thuis ben uiteindelijk. We kregen zelf het advies om dit maar te accepteren daar we alles ( en meer dan dat ) al geprobeerd hadden, dit zorgde wel voor mezelf dat ik er rustiger van werd ook aangezien ik dat alsmaar tevergeefs stimuleren ed achteraf gezien wel heel vermoeiend vond. Sommige kindjes zijn gewoon extreme flesweigeraars. Wat we dus nu doen is er gewoon pap van maken. Hij eet er natuurlijk niet zoveel van als dat ie normaal uit een flesje zou drinken, maaaaaaaaaar we maken het gewoon wat steviger. Moet je denk ik wel effe opbouwen anders valt het misschien wel als beton. Ik baal er ook wel van aangezien Jessin door de bv nog steeds niet doorslaapt. Wij lossen het dus op door pap te maken ( poedermelk met rijstenbloem of groeipap van bambix). Alleen voor s`nachts heb ik dus geen alternatief omdat ik niet van plan ben om nog om een uurtje of 2 pap te gaan zitten voeren hihihi.
Helpt het niet om een fles te laten geven door iemand anders en op een vreemde plek zonder jou erbij ?
Dat zou je anders ook eens kunnen proberen nog.
Ben erg benieuwd of je er iets aan hebt en zou het leuk vinden dat als je iets vind wat wel helpt, het me hier misschien ook vertellen kan.
Succes !

Ons jongste dochtertje dronk in eerste instantie ook niet uit de fles. Uiteindelijk hebben we het wel voor elkaar gekregen door haar een keer de fles te geven toen ze half sliep. Begon ze vanzelf te zuigen en dronk heel de fles leeg.

Vanaf toen ging het goed.

Toen wij echter een keer diksap wilden geven, weigerde ze ook.

Achteraf bleek dat ze dat te koud vond. Ze was natuurlijk alleen maar warme drank uit die fles gewend en dat diksap vond ze maar een koude plens in haar maagje. Dus diksap lauw maken in de magnetron en daarna ging het prima.

Inmiddels drinkt ze hem wel koud.

Groetekes, Sje

hahaha koud, warm, nog warmer en half slapend, daar word hier niet ingetrapt helaas. Ook die trucjes hebben wij al gahad. Wat een eigenwijsje he.

Als-ie zo over 18 jaar ook zijn flesjes bier in de kroeg nog weigert, dan heb je niet te klagen toch? Hihi!

Groetekes, Sje

hahaha ik zeg maar steeds "als ie voor zijn 18e maar van de borstvoeding af is "hahahaha maar hoop wel iets eerder eigenlijk.

Ja inderdaad, 16 jaar is ook een mooie leeftijd om te stoppen met borstvoeding! Hihi!

Groetekes, Sje

Hhahah!! Ik zou er niet aan moeten denken zeg!!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

quote:
Als-ie zo over 18 jaar ook zijn flesjes bier in de kroeg nog weigert, dan heb je niet te klagen toch? Hihi!

Hahaha, da’s wel een goeie

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

O ja, wat je ook nog zou kunnen proberen is met tepelhoedjes. Dan leert ze al om die silliconen speen te accepteren misschien.

Een rietje al geprobeerd?
Het is maar een idee, maar misschien werkt het wel.
Het zal misschien niet de eerste keer gelijk lukken, ze moeten eerst de techniek door hebben.

Sterkte.

Cas van mij wilde trouwens wel een fles gevulde met borstvoeding maar niet met gewone melk ( toen hij net een jaar was, warm/koud maakte niets uit hij weigerde).
Nu krijgt hij nog 2 keer per dag borstvoeding.
Als we verhuisd zijn en een beetje orde dan ga ik het afbouwen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Bij de Blokker hebben ze van Rubbermaid transparante flesjes met een blauw dopje met daarop een uitklapbaar zuigmondje. In het flesje zit een rietje aan het dopje vast. Zijn iets van 1,69 Euro per stuk ofzo.

Mogelijk is dat een oplossing in plaats van de fles.

Groetekes, Sje

Jessin heeft me sinds gisteren een paar keer echt heel hard gebeten, ook tot bloedens toe dus vandaag. Ikke heel boos, maar daar begreep ie niks van ( was schijnbaar wel lachwekkend een boze mamma ). Ik wil er nu wel weer eens werk van maken hoor, want dit trek ik gewoon niet want die tandjes zijn vlijm scherp en heb geen zin om steeds dagen met pijn aan me … te lopen.
We zullen wel zien hoe het loopt, als ik noch een tip heb dan meld ik me.

ach zeg, lastig heh!!
Pijnlijk hoor!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin