HIJ IS BETER! laat het slotje maar komen:-D

Meid, laat je nou niet zo onzeker maken! Je staat op je strepen, harstikke goed en f*ck je ggz-verleden. Ieder mens heeft z’n dingen en niemand is perfect. Jij bent bezorgd en Rico krijgt echt geen levenslang trauma van donderdag bloed prikken. Blijkt er niets uit te komen dan ben je gerust gesteld en kan je weer lekker slapen. Dan heb je geen verkeerd inzicht gehad, maar heb je gewoon TERECHTE zorgen gehad die je wilde checken. Blijkt er wel iets, dan weet je dat en kunnen jullie daarop verder borduren.

Toch fijn dat die bloedtest wél kan. En slim dat Rijco meegaat. Gedeelde smart, hè?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

helemaal goed dat je voor de zoveelste keer op je strepen bent gaan staan want zo te lezen heb je al vaker gelijk gehad terwijl de artsen verkeerd zaten.
en daarbij een arts ziet het kind maar een paar min per keer en jij je kind de hele dag en zolang jij denkt dat er iets mis is dan ga je ervoor en ga je net zo lang door tot alles is onder zocht.
die prik donderdag komt helemaal goed en tegen de avond is die hem weer vergeten.
ik bedoel als mensen op vakantie gaan laten ze toch ook hun kinderen prikken (voor de lol of niet het is voor een vakantie)
waarom zou je dan twijfelen om hem even te prikken om de onzekerheid uit te sluiten.
Laat je niet gek maken door die artsen ze vinden al snel iemand lastig als we ze niet op hun woord geloven en kunnen het vaak niet uit staan als er om een second opinion word gevraagd of om onderzoeken die zij niet nodig vinden.
En als je werkelijk het gevoel hebt dat ze je zo behandelen wegns je verleden zou ik daar eens een hartig woordje over zeggen. want dit staat daar helemaal los vvan
iedereen heeft wel eens in zijn of haar leven een mindere periode gehad in welke mate dan ook.

Laat je niet gek maken en zet door je bent helemaal goed bezig !!!
twijfel dan ook aub niet langer meer
want ik denk zoals jezelf ook al zegt dat als er wel iets mis is en je er niet achteraan bent gegaan omdat de artsen dat niet nodig vonden voel je je meer schuldig dan als je er alles aan doet en het gelukkig niks bleek te zijn!
Volg je hart en je moedergevoel dan zit je altijd goed!!!

before you judge me, try hard to love me

Heb even snel bijgelezen, maar super van je dat je vol hebt gehouden (WEER!) en dat Rico toch getest wordt. Gewoon negeren, lekker makkelijk van die artsen. Zeker in combinatie met weinig eten, je maakt je zorgen en wilt weten waar je aan toe bent.

Ben benieuwd naar hoe het ging morgen, en laat je niet gek en onzeker maken door die rare artsen!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

oke nu zit ik helemaal in dilemma,
help me out…
het gaat eigenlijk sinds gisteren qua temperatuur al best goed. behalve eergisterochtend dan dat hij tegen de 38 aan zat.
maar sinds gisteren is hij nog helemaal niet boven de 37,5 uitgekomen, (alleen gisterenavond 37,8 Maar dat is prima)
nu twijfelen wij of we het toch nog 2 dagen moeten afzien idd… en dan op de dag van het bloedprikken beslissen of we het doen of niet.
het is natuurlijk vaker goed gegaan een dag, maar nu is het tot nu toe al bijna 2 dagen goed.
wel is hij nog steeds wat sneller moe en eet hij brak maargoed…
Ik denk dat ik nog even nadenk en afwacht hoe het tot dan gaat.
zul je net zien nu je actie wil ondernemen het ineens beter gaat maar weer zeg ik: ik roep niet te hard want voor je het weet is het weer minder.

ach lieve meid wat een zorgen he
En als je dan zo behandelt word door een arts is het helemaal zwaar kl*te
Meid vertrouw op je gevoel
En jij wilt weten wat er aan de hand is met je kleine mannetje
Dus als je het via bloedprikken te weten kan komen is het toch normaal dat je dat wilt laten doen
Uit bloed kunnen ze veel halen
En ja bloedprikken vind hij niet leuk maar dat is even
Ik heb het bij Robin ook moeten laten doen die was 2 en Justin was een maand of 6 moest ook om te weten of ze de ziekte van willebrandt hadden
Dus meid wees sterk op het moment van het prikken
We denken aan jullie
En ik hoop dat je nu eindelijk eens duidelijkheid gaat krijgen
Want die zorgen is ook niet lekker
Dikke knuffff

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ben het met Sanne eens, ik zou gewoon bloed laten prikken. Heerlijk dat het nu goed met hem gaat natuurlijk, maar toch ook fijn om uit te sluiten dat er iets aan de hand is.

Tuurlijk is het niet leuk voor hem, maar stel dat de temp weer oploopt en je moet WEER hemel en aarde moet verzetten om een test gedaan te krijgen, das ook niks toch?

Liefs

We hebben het er nog over gehad, en we bekijken het toch donderdag nog even, als het nu 4 dagen goed gaat (van gisteren tot dan) dan is het voor het eerst dat het zolang goed gaat.
ik wil er natuurlijk op hopen alhoewel we er toch bang voor zijn dat het weer minder wordt…
maar rijco zei ook al: ze weten natuurlijk wel wat ze zeggen ze gaan niet zomaar wat zeggen. als zij ook maar 1 moment getwijfeld hadden dan hadden ze dat verteld… ja dat is idd ook wel weer zo.
hij zei ook dat sommige kinderen van rico’s leeftijd (tussen de anderhalf en 4 jaar) soms schommelende temperaturen kunnen hebben en de ka heeft meerdere kindjes gezien die koorts hadden maar dat er totaal niks gevonden was. ook ongeveer rico’s situatie.
maar ik denk dan weer; tja maar niet elk kind is hetzelfde…
ik twijfel nog wel maar ik wil hoe dan ook even afwachten tot donderdag.

Hoi inge, had nog niet gereageert omdat ik wou afwachten wat de ka zei.
Maar jeetje meid wat heb je het goed gedaan daar met die assistente!!!
Wat kan ik me voorstellen dat je woedend bent geweest, en die bloedtest…
gewoon laten doen inge.
Weet je, stel dat hij toch weer omhoog zou gaan met zijn temp of hij word toch ziekerig moet je weer die mallemolen door. Nu heb je hem (de bloedtest dan) te pakken en gewoon laten doen. Rijco is bij je, en rico is het 's avonds al weer vergeten.
Echt meissie nu ff tandjes op elkaar en door bijten, je bent al heel ver voor rico gekomen en ben je straks gerust gesteld.
.

Gr Patries

Inge niet twijfelen en gewoon die bloedtest laten doen. Laat ze maar zeiken.

Voor Rico 5 minuten niet fijn maar voor jou een hele tijd een heleboel stress weg. Zie dat het na donderdag weer begint dan zit je weer.
En als de bloedtesten goed zijn weet je in ieder geval dat je je geen zorgen meer hoeft te maken.

Ik ken je intussen en zonder die bloedtest blijf je je zorgen maken. (zou ik ook doen denk ik)

Liefs Michelle

Snap je dilemma. Maar zou het nu even goed afronden allemaal door tóch die bloedtest te doen. Dan is het maar klaar ook, toch? Anders moet het straks misschien alsnog. En zoveel kwaad kan het niet, lijkt me.

Groetjes,
M

Goed dat je weer voet bij stuk gehouden hebt Inge! En meissie, voel je niet schuldig dat je die bloedtest laat doen. Ja tuurlijk is het vervelend voor Rico en tuurlijk gaat het dwars door je hart dat die kleine man er even last van heeft, maar je bent al lang zat aan het tobben met hem en je wilt gewoon onderhand weten wat er aan de hand is. Met een bloedtest is heel wat uit te sluiten en te onderzoeken, dus voel je er niet onzeker over.

Gewoon doen! Je doet het in het belang van die kleine man. Echt lieverd, Rico zal je niks verwijten! Nooit! Je bent alleen maar een hele goede lieve moeder. Rico mag zich gelukkig prijzen met zo’n moeder!
Dikke knuffel voor jullie!

Groetekes, Sje

Jeetje een tijd niet op ikkeben geweest maar wel aan jullie gedacht. Maar wat een verhaal en gedoe. Ga alsjeblieft die test doen. Jij weet het over een week nog maar Rico is het dan waarschijnlijk weer vergeten mss ook niet maar dan weet je wel of zijn bloed goed is of niet. Je kunt nog weken/maanden zo door gaan maar daar hebben jullie allemaal niets aan. Wat is dan 5 min bloedprikken op weken/maanden kwakkelen. Jullie zitten nu al zo lang in de lappenmand het wordt nu tijd voor duidelijkheid. En ook al komt er niets uit en gaat het vanzelf over nou jammer dan ligt niet aan jullie wij als ouders zouden hetzelfde doen en ook artsen hebben kinderen en zij doen precies hetzelfde zij willen ook duidelijkheid. Geeft Rico een dikke knuffel van ons. En mss doen jullie het wel maar zorg ook voor ontspanning ga een gezellig een dag weg met z’n drietjes ff wat anders doet een mens goed.

tot nu toe nog steeds koortsvrij! ongelofelijk gewoon! alsof hij doorkrijgt dat het menens wordt en zijn lichaam daar tegen vecht door maar gewoon op te knappen! het viel me gisterenavond ook een beetje op dat het weer de Rico is die ik kende, ook vanochtend was hij best wel zichzelf.
maar hij luisterd nu wel echt voor geen meter!
honderd keer Rico roepen maar reageren? ho maar!
ik overleg donderdag ochtend nog een keertje met de dokter. want als hij tot dan nog steeds koortsvrij is hebben wij besloten toch het bloedprik formulier + het zalfje op te halen, maar dan proberen we te regelen dat er geen datum op komt zodat als het toch weer terug komt we alsnog kunnen komen zonder dat die hele discussie weer opnieuw begint.
dus dan kunnen we hoe dan ook gaan als de koorts weer terug komt snapje?
ik hoop gewoon echt dat het niet nodig is (logisch natuurlijk) maar ik wil wel een backup hebben…en dat is in dit geval een bloedprikformulier ZONDER datum.

Als dat zou kunnen Inge is dat een goed alternatief. Hopelijk lukt het! Fijn dat Rico weer zichzelf wordt. En dat niet luisteren is een goed teken!

Groetjes,
M

Allereerst fijn dat Rico weer de oude lijkt te zijn, dat zou toch wel heeel erg mooi zijn. Goed idee van het datumloze formulier, ik hoop dat dat lukt!

Liefs

ik heb rico vandaag eigenlijk amper gezien, vanochtend ging het heel goed met hem,
alleen rijco zei dat hij vandaag wat diarree heeft gehad (misschien van de hond gekregen haha grapje) en hij had wat uitslag bij zijn oortje, maar ik vermoed dat dat of warmtevlekjes zijn of wat uitslag van het nieuwe truitje van het plaatje aan de achterkant wat heeft zitten wringen.
zn temp was 38 maar hij was vantevoren flink aan het rennen geweest dus ik ben nu niet bezorgd over deze temperatuur.
pff… ik hoop dat hij morgen niet nog diarree heeft en dat die uitslag als het iets anders is dan wat ik denk…erger is want dan gaan we alsnog, anders bel ik morgen op voor dat formulier of ik dat datumloos kan ophalen zeg maar
ik duim me echt helemaal suf de laatste dagen!
ik begrijp gewoon niet hoe hij nu ineens zo opknapt, Rijco zei net ook al van: het is alsof hij vecht tegen het feit dat ze verder gaan onderzoeken en dat zn lichaam nu ineens opknapt daardoor…
hetzelfde dat als jij als moeder ziek bent terwijl je kind ziek is, dat je dat er niet bij kunt gebruiken en dan ineens toch even niet ziek bent oid…
snappen jullie me?
ik wil nu niet te optimistisch denken puur omdat het dan misschien weer tegen gaat vallen…

Ga weer mee duimen inge.
Dat van dat geen datum op de bloedprik formulier is een goed idee, heb je in ieder geval wat achter de hand.
Hopelijk lukt je dat.
Wel ontzettend fijn om te horen dat hij aan het opknappen is… eindelijk.

Gr Patries

@patrizia: thnx! we wachten het dus maar even af in dit geval…
ik weet dat jullie zeiden gewoon doen dan weet je het tenminste zeker, maar nu het wat beter lijkt te gaan ineens voel ik me toch iets rustiger… en idd daarom houdt ik dat formulier achter de hand maar dat moet wel te regelen zijn.

de arts belt ons vanmiddag terug voor een overleg over dat bloedprikken, ben benieuwd of ik het zo voor elkaar krijg!

We duimen

Liefs Michelle