Maauhh dat heeft Rico niet ben jij gek.
Liefs Michelle
thnx Liske… het schiet idd niet op nee pff
@Patrizia: ja het blijft vreemd want buiten dat is hij vrolijk lacht veel en speelt
behalve het feit dat ik nu al een paar dagen merk dat hij ZO snel moe is. en dus sneller vervelend wordt en niet luisterd.
maar dat komt weer door zijn vermoeidheid.
@Michelle: ja dat zalfje ken ik idd… dat ga ik dan zoiezo vragen dankjewel voor de herinnering want anders dacht ik er wellicht niet meer aan.
Maar met een paar man vasthouden… weet je wat het is
als ik rico’s arm vasthoudt gaat hij al trekken
hij voelt zich dan beperkt in zijn bewegingsvrijheid en wat uiteraard vrij logisch is als je zijn innerlijke logica bekijkt
maar ja de 1ste (en dat was ook de enigste ker) dat er bloed werd geprikt was hij al uitgedroogd dus daar merkte hij geen bal van…
Inge, even ter geruststelling. Als je het hebt over langdurig koorts, heb je het over langdurig hoger dan 38,5. Tussen de 37,5 en 38,5 heb je het medisch gezien over verhoging. Langdurig verhoging kan zelfs door bijv. tandjes komen.
Laat de dokter maar dokteren en de moeder moederen, dan doet iedereen waar ie het beste in is! No worries meisje!
Liefs
@Liske: niet om je in de reden te vallen maar dat klopt niet.
bij kinderen tussen de 0 en 12 jaar spreken ze van verhoging tussen de 37,5 en 37,9. vanaf 38 is koorts en boven de 38,5 noemen ze hoge koorts.
Niet om betweterig te over komen maar ik ga al 2 jaar met rico van dokter naar kno arts van kno arts naar kinderarts, en weer naar andere kinderartsen in een ander ziekenhuis etc etc.
en zij hebben me nadrukkelijk gezegt dat boven vanaf 38 koorts is bij kindjes van 0 tot 12 en dat ik dat in de gaten moet houden mbt rico’s gezondheid.
vanaf 12 jaar tellen ze er een halve graad bij.
dus dan is het vanaf 38,5 koorts en boven de 39 graden hoge koorts.
Toen ik zelf naar het ziekenhuis moest toen ik heel ziek was een paar jaar terug, zeiden ze toen ik 38,9 had dat ik koorts had maar nog geen hoge koorts, dat noemen ze bij 39 graden zo bij volwassenen.
Oke, Inge, je zal er inderdaad meer van weten dan ik. Dit is wat mn moeder altijd zei, en dat geloof ik altijd direct
Anyway, veel succes maandag!
Liefs
dat klopt ook wat je moeder zegt
mijn moeder zei het ook toen ik het net vroeg, maar in de tussentijd zijn de medische mensjes wel iets meer gevorderd dan vroeger.
vroeger was dat nog niet zo bekend
zie ook deze link:
en dan het allerbovenste stukje lezen.
er staat verderop wel dat ze van hoge koorts spreken vanaf 39, maar wel koorts vanaf 38 graden.
dat van dat hoge koorts wist ik dan weer niet want tegen mij is door de kinderarts verteld hoger dan 38,5
op meerdere gezondheids sites staat het, behalve op wikipedia,
maar goed daar staat wel meer onzin op
Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Aug 2010 23:14:45
Bij een bloedonderzoek zien ze idd aan een afwijking aan de bloedlichaampjes of er wel of niet iets mis is. Maar Rico heeft écht geen ernstig iets joh! En hoe ze dat bloed dan afnemen, al sla je me dood. Maar dat kan de arts je dan wel weer vertellen, neem ik aan.
Groetjes,
M
nee daar wil ik ook niet vanuit gaan maar als 2 peniciline kuren die koorts al niet omlaag krijgen wat moet ik dan nog denken?
hij had vanochtend al verhoging 37,9.
en hij wilde ook niet meer eten.
ja drinken gaat perfect mriek,
gelukkig want dat is het belangrijkste
maar hij doet zo moeilijk over eten
en opzich als dat gewoon met de ppt te maken heeft is het natuurlijk ook niet leuk, maar in combinatie met zn temperatuur lijkt me dat helemaal niet oke.
het is dat hij goed eet en dus redelijk fit blijft… maar als ie dit nu ook minder gaat doen zoals nu begint hij steeds vermoeider te worden
Ik heb het gelezen inderdaad.
Gelukkig drinkt hij wel lekker. Moet zeggen dat Nora de laatste tijd ook even slecht eten (vrnl. 's avonds) dus of dat nou bij de koorts hoort of inderdaad bij een uitprobeerfase, das lastig met deze leeftijd.
Hoop dat ie vandaag ondanks de warme start toch een goed dag heeft!
liefs
Ik snap wat je bedoelt. Geen eten is minder energie, etc. Tot 'ie helemaal futloos op de bank ligt. Maar vocht is ook belangrijk hoor, daar blijven ze ook alert door. Dus een paar dagen slecht eten is echt niet meteen erg. En aangezien je morgen de afspraak al hebt zou ik het nog even afwachten. Zolang Rico idd goed drinkt.
Hoe laat moeten jullie morgen?
Groetjes,
M
ja dat is het lastige aan deze periode, je weet op den duur niet meer wat nou waar mee te maken heeft.
we moeten om 10 over half 10 morgen.
koekjes eten wil ie nu ook niet meer
Hoest het nu inge? Meis ik weet het ook niet meer.
Ga morgen heel hard aan jullie denken.
Gr Patries
Zal goed zijn als jullie morgen eindelijk die afspraak hebben. En hou daar voet bij stuk dat er iets concreets moet gebeuren he?! Niet tof natuurlijk als ze allerlei onderzoeken bij je kind moeten gaan doen, maar zo kan het ook niet langer.
Weet je wat ik onze meiden altijd geef als ziek zijn en niets willen eten? Chipjes. Gewoon iets van nibbits. Dan krijgen ze hun zouten binnen en gaan ze ook vanzelf extra drinken. Dus las het aanhoudt dat-ie zo slecht eet, gewoon elke dat wat chipjes geven.
Groetekes, Sje
Pffff Hopelijk knapt Rico snel op zeg! Ben benieuwd morgen en zal duimen dat ze er toch wat aan gaan doen! Ik denk aan jullie.
Geef rico een dikke zoen en een digi knuffel voor het hele gezin!
Even over die leukemie, een vriendin van ons - haar dochtertje van net 5 heeft sinds kort leukemie en haar symptonen waren veel blauwe plekken, hééél moe, hele lichaam doet pijn, overgeven en niet meer willen lopen van de pijn. Toen gingen ze bloedonderzoek doen en kwamen ze er achter. Ze zagen het aan de hoeveelheid bloedplaatjes volgens mij.
Niet teveel over nadenken maar ik snap best dat je toch wel doet…
En laat je niet zomaar wegsturen hé! Zeg maar dat dan heel ikkeben even meekomt om je te helpen want wij zijn er állemaal voor jullie! (K)
Liefs Shirley
aah jullie zijn lief!
@Shirley ik denk natuurlijk niet dat dat het is, maar dat kwam ik als eerste tegen toen ik ging googlen snapje? dat is gewoon niet tof.
maar nee die kenmerken heeft rico niet gelukkig!
ik zit alleen te denken wat het dan wel kan zijn maar ja dat schiet niet op he.
nou we zijn net 20 minuutjes wakker, ik ben wel moe nog, had gisteren nog tot heel laat film gekeken.
maargoed paar kopjes koffie en ik ben weer de oude, hoop ik haha!
nog even en we moeten gaan, ik ben best wel nerveus. thnx… enne
idd jullie mogen best allemaal komen
Wat vervelend dat de koorts aanhoudt Inge ik snap dat je bezorgd bent ( zoals je weet zit ik met Neeltje ook in de mallemolen en ik kan me dan ook zoveel zorgen maken dat ik er helemaal naar van wordt… je denkt inderdaad vaak als het maatr niet ernstig is ). Ik hoop dat je vandaag wijzer wordt van de arts en dat je kleine man gauw opknapt, het is nou wel eens genoeg geweest voor hem. lieve groetjes!
PS hou ons op de hoogte he!