Ik kreeg eergisteren een brief van de TNT dat onze brievenbus niet voldoet aan de eisen. Onze brievenbus ( in de voordeur ) valt buiten 10 meter van de openbare weg. Tja logisch want er staan aan de straatkant 2 huizen die verbonden zijn met een poort, daar moet je onderdoor en dan erachter zit ons huis er tegenaan. Dus je moet eerst onder de poort door lopen ( grond hiervan is niet van ons als ook de muren van beide buren links en rechts niet ) en dan kom je op een binnenpleintje wat wel geheel van ons is. Maar dit valt dus verder dan 10 meter vanuit de straat. Ik zou dus volgens tnt een brievenbus aan de straat of binnen een afstand van 10 meter ervan, een nieuwe brievenbus moeten plaatsen. Echter, de postbode moet al onder de poort door omdat er zowel links als rechts aan beide kanten een brievenbus hangt van de beide buren ( op en in hun eigen grond dus ) en van daaruit zijn het misschien 4 a 5 meter tot aan onze voordeur. Ik dus gebeld, ze zouden contact met me opnemen. Krijg ik net een brief, dat dit een wettelijke bepaling is en ik hun eis moet voldoen, wil ik hier aan huis nog de post bezorgd krijgen. Dan meen ik dat ik uit me vel spring hoor, wat een geneuzel zeg. Dit huis was toen wij het kochten al meer dan 100 jaar oud, de situatie zoals deze hier is met deze huizen, is dus ook al minstens 70 jaar zo. Dus waarom nu ineens gaan lopen zeuren over een wet die er blijkbaar is dat een brievenbus binnen 10 meter van de weg moet zitten ?Dit huis stond er eerder dan die wet. Grrrrrr… En als ze nou speciaal alleen voor ons zo ver naar achteren moesten lopen kon ik er enigszins inkomen, maar beide buren hebben de brievenbus achter, dus waarom niet 5 meter doorlopen naar de onze ?
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!