Hier kan ik me over opwinden

Aan welke muur ik dat ding hang, maakt TNT niet uit. Daar hebben ze geen boodschap aan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Heb je de gemeente al gebeld in hoeverre er voor jullie situatie een uitzondering kan gelden omdat je in zo’n aparte constructie zit?

Groetekes, Sje

De gemeente staat hier volledig buiten. Het is TNT die de regels van de wet zo strak handhaaft terwijl ze me in de brief vertellen er niks aan te kunnen doen omdat dit nu eenmaal zo in de wet staat. Ja daaaaaag ikke ben gekke henkie niet he. Ga ik eens even kijken bij de uitspraken van de geschillencommissie op soortgelijke zaken, word ik er niet blijer van. Maar toch zal ik mijn kadestrale kaart eens even inscannen en eens precies gaan aangeven waar ook die andere 2 brievenbussen hier staan. Want is is gewoon zo dat ze nu 3 bussen dicht op elkaar hebben ( een makkie denk ik dan dus ) waarvan de achterste ( de 2 anderen ga ik eens nakijken alsnog voor de gein ) ivm de afstand naar de weg niet klopt.

ik wil niet flauw doen asje maar mijn ouders hebben ook een eigen koeriers bedrijf en ik loop dan ook post voor ze en in mijn post wijk heb ik een winkel zitten die helemaal geen brievenbus heeft dus of ik moet wachten tot de winkel open is (maar ben er altijd optijd dus heeft geen zin ) of ik moet de brief mee terug nemen en ook wij als post bedrijf mogen daar niet een brief naar toe sturen of ze een brievenbus willen plaatsen maar dat mag niet van de post wet
tnt denkt dat ie veel macht heeft en dat ze zomaar alles kunnen maken als jouw brievenbus nog binnen de tien meter valt hebben ze niks te zeggen over je brievenbus als je et zelf wil lezen kun je even naar googel tik postwet in en dan klik je op besluit brievenbus dan heb je alles zwart op wit . heb niet zo goed gelezen en schreef sneller als ik las en zoals de andere zeggen het is de wet maar wel een lulig iets als dat al zo lang is .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Gewijzigd door - Leyla op 09 Jul 2009 21:55:23

Je bent toch niet flauw ?
Onze brievenbus valt niet binnen die 10 meter, kan dus ook echt niet of ik moet aan mijn buren vragen om in hun muur, op hun grond een brievenbus op te mogen hangen. Want er is verder geen mogelijkheid om binnen die 10 meter te komen. Dus het is geen onwil van me, maar domweg onmogelijk. En ik kan de buren wel vragen, maar wat als die nee zeggen ? Niet iedereen vind het tof als de buren een extra bus in je muur komen hangen. Dat kan de wet en TNT mijn buren toch ook niet verplichten om toe te staan ?Nu heb ik aan 1 kant toffe buren daarvan niet, maar het is een beetje van de zotte dat de wet en TNT zich verlaat op de relatie die ik met mijn buren heb. Daarbij is het al een hot isseu hier met die 2 muren onder de poort zelf ( 1 van het huis van de linker buren en 1 van de rechter buren ) want 1 meent dat beide muren van hun zijn ( die hebben nl ook boven de poort nog woonruimte, terwijl de ander zegt ik heb toch zeker een huis met een buitenmuur. Ik wil me niet in een dergelijke strijd gaan mengen met een stomme brievenbus.

Ik zou het zo doen Asje, om juridisch sterk te blijven staan: verzoek je buren schriftelijk of je een bus aan hun muur mag hangen omdat de tnt je verzocht heeft een bus binnen 10 meter van de openbare weg te plaatsen.

Laat je buren schriftelijk weigeren. En dan kopieën van die correspondentie naar de TNT sturen.

En dan maar wachten wat de reactie is.

Of niet eens rechtstreeks naar de TNT met die correspondentie maar alles vervolgens via je rechtsbijstandsverzekering te laten lopen. Laat die het dan maar uitvechten met de TNT. Zijn ze voor en daar betaal je voor. Scheelt jou een hoop ergernis en energie.

En dat duurt waarschijnlijk zo lang dat je voorlopig je brievenbus niet hoeft te verplaatsen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jul 2009 09:08:28

wat een flauwekul allemaal zeg!!! pppfffff…
van de TNT dan wel te verstaan hé

Wat maakt het nou uit dat je een paar meter verder moet lopen.
als het nou om een halve kilometer gaat tja…dan kan ik er inkomen.
maar dit slaat alles.
echt weer zo’n amtenaartje die zich stierlijk verveeld heeft, en dacht
laten we astrid eens gaan klieren.
nou meid klier maar lekker terug

en lijkt me een goed idee wat Sje voorsteld, nou maar hopen dat de buren mee willen werken.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Wat een geneuzel van TNT! Weer Nederland op zijn slechtst… Regels zijn er toch om vanaf te wijken!

Zijn er nieuwe ontwikkelingen Asje?

Groetekes, Sje

Nee geen nieuwe ontwikkelingen, maar ik heb dan ook de gehele dag gewerkt tijdens het kavelen van het OLS ( oud Limburgs schuttersfeest ) wat dit jaar hier plaats vond. Hahahaha dit was echter ook zeer spannend aangezien ons dorp BIJNA voor de 2x op rij won. Uiteindelijk zijn ze 3e geworden op dit grootse evenement met 161 deelnemende schutterijen en zo`n 65.000 bezoekers. Grubbevorst ( bij Venlo ) heeft uiteindelijk gewonnen overigens.

Dus TNT wacht maar lekker even op zijn beurt hahaha.

Gewijzigd door - Asje op 11 Jul 2009 20:39:56