Het roer gaat om!

Kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Je trainer heeft wel ene punt over dat water drinken.

Daarnaast: Door het sporten maak je nieuw spierweefsel aan. Dus je verbrandt vet, maar maakt ook nieuw weefsel aan. Dat weegt ook wat, volgens mij zelfs meer dan vet. Gewoon volhouden, want je bent hartstikke goed bezig! En het feit dat je je zoveel beter voelt, zegt toch echt dat je gezond bezig bent en op de goede weg zit.

Ondanks de ‘domper’: Volhouden meid!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat ben je goed bezig Anouk, echt ontzettend knap. Toen ik las dat je 4,5 kilo was aangekomen was ook mijn eerste gedachte dat spieren meer wegen dan vet. Het is dus niet raar dat je bent aangekomen. En daarbij komt ook dat je je vorige keer s’ochtends gewogen hebt en nu s’avonds. Waarschijnlijk ook nog eens net na het avondeten, dus dat scheelt ook een stuk. Het beste kun je je 1 keer per week s’ochtends als je uit bed komt wegen. Zo zijn de omstandigheden iedere keer hetzelfde. En niet de ene keer s’ochtends, dan weer s’middags en dan weer s’avonds wegen, want dan krijg je geen realistisch beeld. Wat je ook zou kunnen doen is met een centimeter je buikomvang meten. Je zal zien dat die door het vele sporten minder wordt en dat zal ook een goede stimulans zijn om door te gaan. Verder is idd het water drinken een belangrijk punt. Kan me heel goed voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van krijgt. Maar helaas is water wel het beste.

Heel veel succes en de moed niet laten zakken door deze domper, want je bent hardstikke goed bezig. Ook het feit dat je gestopt bent met roken is al heel erg knap.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat gek dat ze op de sportschool niet zeggen dat spieren zwaarder wegen dan vet. Dat kan het dus heel goed zijn. Niet te vaak wegen, gewoon op één vast moment per week. En een meetlint gebruiken, dan zie je hoe strak je wordt. Werkt echt motiverend!

Groetjes,
M

[img]http://b2.lilypie.com/89Wep1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Oww kan me voorstellen dat je baalt zeg. Werkt niet echt motiverend. Maar volhouden het komt wel.

Deugde de weegschaal wel

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Inderdaad spieren wegen meer dan vet!!
Verder is het inderdaad handig om op hetzelfde moment te wegen, omdat je gewicht heel de dag door schommelt.

Je ewichttoename zou ook kunnen komen door dat je ongesteld bent/bijna moet worden, want dan houd je ook meer vocht vast.

Kom op! Volhouden! Enne… het is ook wat waard dat je je een stuk beter voelt.
Liefs, Anne

Tja dat spieren zwaarder zijn dan vet wist ik, maar zal ik dan werkelijk na zo’n krote tijd al meer spieren hebben gekregen!?
En dat de menstruatie er ook iets mee te maken heeft zei de trainer oo, al weet ik niet of dat er weer aan zit te komen… Ik ben sinds het vloeien van de bevalling gestopt is, al 3 keer ongesteld geweest in 7 weken tijd! Dat is dus nog niet op regel, maar het zou zo kunnen dat het er aan zit te komen!

Ik ga me de volgende keer weer op de sportschool wegen, maar dan weer op donderdagochtend, net als de eerste keer. Ik heb thuis geen weegschaal, en die wil ik ook niet, dan word het weer een obsessie net als vroeger zeg maar!
Ik blijf gelukkig wel gemotiveerd, want ik voel me zo goed, ik vind het ook heel leuk om te sporten, en mijn moeder zei al dat ze toch wel verandering aan mijn lichaam zag Het ergste opgeblazen dikke is weg zeg maar!
Oh ja, zou het stoppen met roken er ook niet mee te maken hebben dat ik niet snel afval in kilo’s? Want dan veranderd je hele stofwisseling toch weer? Of heeft dat dan weer te maken met het vele snoepen wat veel mensen doen als ze stoppen met roken? Dat doe ik namelijk niet…

Lilypie First Birthday tickers

Ze zeggen inderdaad wel dat je stofwisseling iets langzamer wordt, als je stopt met roken. (weet niet zeker of het waar is).
Dus dan zou dat er ook zeker mee te maken kunnen hebben.
Liefs, Anne

Hoi hoi,

je stofwisseling wordt idd trager als je stopt met roken. Toen ik nog rookte, moest ik namelijk naar de wc rennen na het eerste trekje 's ochtends en toen ik gestopt was, kon ik niet meer!! Komt vanzelf goed hoor Het maakt ook een groot verschil of je jezelf 's ochends weegt of 's avonds, bij mij scheelt dat zo’n 2,5 kilo!!! Ik ben nu ook sinds 3 weken 2 keer per week aan het zwemmen en ik voel me ook al wat strakker… qua gewicht niks afgevallen, maar mijn broek zakt al wel af en ik heb meer energie dan voorheen!!! We zijn goed bezig! Sterkte!!

Grtz Von

Je stofwisseling veranderd zeker. Daar moet je ook een jaar voor uittrekken om die weer goed te krijgen. Het kan ook dat je daardoor wat aangekomen bent. Pin jezelf niet te veel vast op die weegschaal want het is maar een indicatie. Overigens drijft brandnetelthee heel veel vocht af dus dat ie misschien ook iets dat helpen kan. Alleen wel honing ipv suiker gebruiken om te zoeten want anders verliest het zijn werking.

Groetjes,

Michèle

Super knap van je anouk dat je zo goed vol houd. Ben het met de rest van de dames eens over die 4.5 kg, zal zeker te maken hebben met spier toenamen. Hou vol he meid.

Gr Patries

Tja die sigaret bracht bij mij 's ochtends ook de darmen op gang zeg maar Haha! Dat duurt nu ietsje langer, maar verder geen last ofzo.
Nou het zal dan wel een combinatie zijn van vocht, veranderende stofwisseling en spiermassa opbouwen. En al die energie die ik heb en het feit dat mijn moeder en ook Danny toch iets aan mij zien veradneren, dat vind ik ook belangrijker dan die weegschaal! Ben ik toch wel blij mee met deze mening, want een paar jaar terug gaf ik de moed al meteen op als ik niet afviel, laat staan als ik aankwam! Haha

Morgen, donderdag en zondag ga ik weer sporten met de kindjes erbij, en maandagavond weer alleen! Dat zijn dus 4 vaste ochtenden/avonden, en als het lukt wil ik de vrijdagavond ook gaan, maar dat ‘mag’ ook overgeslagen worden zeg maar…

Zorg je wel dat je lichaam ook weer kan herstellen anouk??? Veel sporten is mooi, maar je moet ook rust nemen op de juiste tijden en momenten.

Groetjes,

Michèle

Meis, ik heb je hele verhaal gelezen en gevolgd en ik wil toch even zeggen dat ik supertrots op je ben dat je dit zomaar even doet! Echt petje af hoor, ga er maar aan staan! Ik vind je echt zooooooo goed! Ik snap dat je baalt van die 4,5 kilo, maar dat zal echt spier/vocht of zoiets zijn en geen vetjes! Dat kán haast niet. Komt allemaal goed. Zorg inderdaad, wat Michele ook zegt, dat je je niet over de kop werkt. Je lichaam moet ook rust hebben en je bent al dat sporten niet zo gewend. Rustig aan, ook met afvallen, dat werkt het beste en geeft blijvend resultaat. Verder doet je het super!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hoe gaat het Anouk?

Liefs Michelle

Niet zo heel goed…
Ik heb vorige week zo’n erge spierpijn gekregen van het sporten, dat ik echt niet meer kon lopen! Daarbij kreeg ik ook heel erg veel pijn in mijn hand, want ik loop al heel lang met het carpaaltunnelsyndroom. Ik sta al een tijdje op de wachtlijst voor een operatie daaraan, maar toen de pijn vorige week zo erg werd (ik wist niet dat het met de spierpijn te maken had) heeft de huisarts er spoet achter gezet en nu word ik aanstaande donderdag geopereerd! De ergste pijn is wel weer weg, maar wel heb ik heel veel last van tintelingen en krachtverlies.
Ik heb dus al een week niet gesport, en dat zal de komende (minstens) 4 weken ook niet kunnen/mogen sporten
En u merk ik ook dat ik dat sporten nodig heb om het sieten vol te kunnen houden, want nu heb ik toch alweer behoorlijk wat lekkere dingetjes gesnaaid de laatste week! Het begint nu langzaam weer op mijn oude eetpatroon te lijken, en dat wil ik niet! Ik heb die sportschool echt nodig als een soort stok achter de deur! Maargoed, ik ben vanaf vandaag (ik moet altijd op een maandag beginnen, haha!) weer gezond aan het eten, en hopelijk lukt het em wel om het snaaien te laten voorlopig!
Met het niet roken gaat het goed, al zeg ik het zelf. Ik heb op de verjaardag van Danny, en op de verjaardag van onze schoonzus dit weekend, wel een paar sigaretten gerookt. Aan de ene kant vind ik dat zwak van mezelf, maar aan de andere kant heb ik zo iets van, als het toch lukt om alleen op een feestje te roken, dan is dat beter dan elke dag een heel pakje! En gelukkig heb ik er totaal geen moeite mee om de volgende ochtend dan gewoon weer te stoppen! Ook als ik buiten feestjes om tussen rokende mensen zit dan taal ik er niet naar, dus dat is helemaal top!

He gat meid wat naar maar wel fijn dat ze je gaan opereren met spoed. Enne als je straks weer kan sporten dan wel een tandje lager he want je lichaam moet er niet onder gaan lijden.

Groetjes,

Michèle

Top dat je het roken nog steeds volhoud en indd als je het tot alleen op feestjes kunt beperken, geeft dat niets. Zou ik niet kunnen zou gelijk weer overstag gaan denk ik

Balen dat je geopereerd moet worden maar je moet maar zo denken dan begin je over 2 maandjes weer
Enne joggen gaat natuurlijk wel

Liefs Michelle

ja ik moet wel minder fanatiek gaan doen straks, want ik begon een beetje te overdrijven, haha! Daar ben ik ook flink voor gestraft, jeeeeetje wat een spierpijn, haha!
Ach die operatie valt wel mee, de verdovingsspuit schijnt het ergste te zijn van alles. Het is een ingreep van 10 minuutjes dus daar zie ik nog niet zo tegen op. Ik ben allang blij dat ik die arm straks weer 100% kan gebruiken en niet zo veel last meer heb ook met slapen enzo!
Joggen gaat helaas ook niet Michelle! Ten eerste ook vanwege die hand, maar ook kunnen mijn knieen dat niet aan met mijn gewicht, haha!
Maarja, ik probeer gewoon zo netjes mogelijk te eten en ik blijf liters water en groene thee drinken. Daarnaast loop ik nog steeds heel veel met de kinderwagen, want ik kan niet anders met twee kids en zonder auto!
Sigaretten koop ik gewoon niet meer, net wat ik zeg op een feestje eens een sigaret van iemand anders roken, maar verder niet! Ach dan is dat nog steeds een hele verbetering met mijn leven hiervoor. En als ik dan straks weer hersteld ben met die hand, dan ga ik ook weer lekker sporten! Ik kijk er nu al naar uit, en dat lijkt me een goed teken!

Wat vervelend dat je zo’n last hebt gekregen en geopereerd moet worden. Wel heel fijn dat het zo snel al kan. Erg jammer dat je dan een maandje niet kunt sporten, maar goed dit is even belangrijker. Probeer zoveel mogelijk te bewegen en idd water blijven drinken en gezond eten. Het is jammer dat het deze week niet zo goed gegaan is. Maar geef de moed niet op, begin opnieuw en ga ervoor.

Heel veel succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker